וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פארגו" עונה 3 פרק 9: הגורם האנושי

16.6.2017 / 0:00

בפרק שכלל שני רגעים אנושיים יפהפיים ונוגעים ללב, מתחילות הדמויות ב"פארגו" להשלים עם מי שהן. וגם: תיאוריית הכאוס שהצליחה להפיל לראשונה את וארגה. ממשיכים ללוות את העונה השלישית של "פארגו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הכאוס בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבעיה היא לא שיש רשע בעולם, הבעיה היא שיש טוב. בגלל שאם לא היה כך, למי היה אכפת".

seperator

1. מבלי לשוחח עם נואה האולי, אני מרשה לעצמי לנחש ש"אפוריה", שמו של הפרק התשיעי, הוא אחד האהובים עליו ביותר העונה. אפוריה (Aporia) הוא מונח ביוונית שאותו ניתן לפרש במספר דרכים: בלבול, מבוי סתום, אובדן בהירות. מקורו בפילוסופיה היוונית והוא שימש כלי בידיו של אפלטון כדי להעמיק את ההבנה של מושגים שונים במהלך שיחותיו עם אינטלקטואלים אחרים. בתחילת השיחה נהג אפלטון להציג נושא שבן שיחו חשב שהוא שולט בו. מיד לאחר מכן הוא הציג שלל שאלות ומבחנים שערערו את ביטחונו של הדובר עד שהגיע למצב של אפוריה - הרגע שבו מישהו שחשב שהבין דבר מה, מבין שלמעשה לא הבין אותו באמת. לשיטתו של אפלטון, הגילוי הזה אמור לעורר באדם את התשוקה לחקור ולהעמיק עוד בנושא עד שיבין אותו מן היסוד.

האפוריה ככלי משמשת את האולי ביצירותיו באופן קבוע. למעשה, צופי "לגיון" יכולים להעיד שהסדרה כולה הייתה אפוריה מתחילתה ועד סופה. העונה השלישית של "פארגו" עמוסה בסימבולים ומטאפורות, קורצת ליצירות תרבות ואירועים היסטוריים, עוסקת באמת ובאמת אלטרנטיבית, ומערערת את ההבנה שלנו בנוגע למתרחש בכל פעם שנראה שנוצרה כזו. ניתן בהחלט לראות בבחירת השם הזאת מעין קריצה מודעת לעצמה של האולי למעריצי הסדרה, אבל זאת לא משמעותה העיקרית כמובן. הבחירה בה היא ביטוי של אסטרטגיית האדמה החרוכה של וארגה: ריבוי רציחות של אנשים בעלי אותו שם, ריבוי לוקחי אחריות וריבוי הסברים.

  • עוד באותו נושא:
  • פארגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully