וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Remember: כל מה שצריך לזכור לקראת העונה השנייה של "ווסטוורלד"

22.4.2018 / 0:17

הלילה (בין ראשון לשני) תגיע העונה השנייה של "ווסטוורלד", אחת הסדרות היותר מסועפות ומורכבות ששזפו את המסך בשנים האחרונות. לקראתה הכנו מדריך חיוני לרענון הזיכרון: היכן סיימו הדמויות את דרכן ומה הסיפור של כל אחת

יח"צ - חד פעמי

שנה וארבעה חודשים עברו מאז שהסתיימה העונה הראשונה והמצוינת של "ווסטוורלד", שהפליאה לגולל סיפור מורכב ורוב הזמן מסעיר, על אנדרואידים שמפתחים תודעה בשעה שכל תכליתם היא לשמש מטרה לאלימות של בני האדם. לנוכח הזמן שעבר ולקראת העונה השנייה שמתחילה הלילה (בין ראשון לשני, החל מ-4:00 בבוקר ב-yes, HOT וסלקום TV), וכמובן נעקוב גם אחרי כל פרק שלה בבלוג המוקדש לסדרה, הנה רענון הכרחי למקום שאליו הגיעו הדמויות המרכזיות בעונה הראשונה. אבל ראשית, הנה שוב ציר הזמן של האירועים.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר.

ציר זמן ההתרחשויות של העונה הראשונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דולורס אברנת'י (אוון רייצ'ל ווד)

איך סיימה את העונה: בהחלטה מודעת, לא מתוכנתת, ראשונה בחייה - ירתה למוות בד"ר רוברט פורד (אנתוני הופקינס) רגע אחרי שחשף את הנראטיב האחרון, ואז החלה לטבוח בבעלי המניות שנכחו במקום

מה הסיפור שלה: דולורס היא המארחת הוותיקה ביותר בווסטוורלד. במשך 34 שנות קיומו היא שודרגה לפני ולפנים עד שהיא כבר חדשה לגמרי, אבל זיכרונותיה מגיעים עד לראשית ימיו של הפארק. בינה לבין יוצרה, ארנולד, היו יחסים מיוחדים. כאב שכול, ארנולד (ג'פרי רייט) ראה בה דמות בת לכל דבר. דולורס הראתה סימנים של חשיבה מתקדמת שלדעתו של ארנולד חרגו מהקוד שפורד והוא עצמו כתבו לה. כדי לבחון את האפשרות הזו הוא שלח אותה למצוא את המבוך - מסע פנימי שבמסגרתו היא שומעת את הקוד שהוכתב לה כקולו של ארנולד עצמו, עד שקולה שלה מחליף את ארנולד והופך עצמאי. היא אכן הצליחה לעשות זאת, לשמחתו של ארנולד, שניסה לשכנע את שותפו לבטל את עניין הפארק. פורד לא שעה לבקשותיו של ארנולד. בשלב המתקדם ההוא, מעט לפני פתיחת הפארק, הוא סירב להאמין שהמארחים מסוגלים להגיע לתודעה והתעקש להמשיך כמתוכנן.

עבור ארנולד זה היה ייהרג ובל יעבור, פשוטו כמשמעו. הוא כתב לדולורס נראטיב שבמסגרתו היא מגייסת את טדי (ג'יימס מרסדן), יורה ביתר המארחים, ואז בארנולד עצמו, בטדי ובעצמה. הטבח הזה עיכב את פתיחת הפארק אבל לא מנע אותו, אם כי הכניס אותו לבור כלכלי ואילץ אותו לחפש משקיעים.

עוד באותו נושא

"ווסטוורלד" עונה 1 פרק 10: חיו ללא גבולות

לכתבה המלאה
ווסטוורלד עונה 1 פרק 10.
דולורס חורגת מהנראטיב

וויליאם בצעירותו (ג'ימי סימפסון)

איך סיים את העונה: אחרי שטבח בכל המארחים שגיבו את לוגן (בן ברנס), וויליאם חיפש אחר דולורס ברחבי הפארק

מה הסיפור שלו: וויליאם הגיע לווסטוורלד כחמש שנים אחרי מותו של ארנולד. הוא התלווה בלי הרבה חשק אל גיסו לוגן, בן למשפחה עשירה שהתאהב במקום ובאפשרויות שלו, ורצה להגדיל את השקעת החברה המשפחתית, "דלוס", בפארק המדמם כספים. וויליאם ולוגן נקלעו למסע התעוררות של דולורס, שחרגה מהלופ שהוקצה לה ויצאה שוב למסע בניסיון להגיע אל המקום שבו הכל התחיל, לא ערה לכך שהכל כבר היה ונגמר.

במסגרת הזו התוודע וויליאם - ואנחנו איתו - אל כמה דמויות ומקומות מהותיים בווסטוורלד, בהן אל לאזו/לורנס (קליפטון קולינס ג'וניור), אומת הרפאים (אינדיאנים הצבועים באדום-לבן), העיר פאראיה, אסקלנטה (שהייתה אז קבורה בחול) וכיו"ב. המסע הזה, שנגמר בשברון לב ובמסע רצחני עבור וויליאם, הביא אותו לפנות נגד לוגן הן בווסטוורלד והן בעולם שבחוץ - הוא המליץ להשקיע בפארק ובטכנולוגיה, ואכן הפך את דלוס לבעלים של המקום, עם וויליאם עצמו כבעל המניות העיקרי.

ווסטוורלד עונה 1 פרק 10.
וויליאם ואל לאזו, פעם מזמן

האיש בשחור/ביל/וויליאם המבוגר (אד האריס)

איך סיים את העונה: זרועו הימנית שבורה (או לפחות הכתף פרוקה) אחרי שדולורס השיבה לו מלחמה כשפגש בה בכנסייה באסקלנטה, וזרועו השמאלית נורתה על ידי צבא המארחים שהוצאו משימוש, אך גויסו וחומשו כדי להצטרף למרד נגד בני האדם.

מה הסיפור שלו: לאורך 30 השנים שאחרי ביקורו הראשון, המשיך וויליאם להגיע אל ווסטוורלד, לבוש שחורים ומיומן מאין כמוהו כמעט בכל פרט של המקום. כעת, כשהוא כבר איש קשיש, הוא מצהיר מספר פעמים לאורך העונה הראשונה שאינו מתכוון לעזוב יותר את ווסטוורלד, ושאין לו זמן לבזבז. מה הסיבה? לא ברור. אנחנו רק יודעים שהוא איל תעשיה ופילנתרופ, כשנתיים קודם לכן רעייתו ג'ולייט טרפה את נפשה - אקט שבתו של וויליאם מאשימה אותו בו כי לטענתה היא ראתה איך הוא באמת כאשר הוא בווסטוורלד - וכעת הוא מחפש את המבוך.

להבנתו מדובר במשחק שהמציא ארנולד, כזה שיאפשר למארחים להחזיר מלחמה וסוף סוף להפוך את המשחקים בווסטוורלד לבעלי סיכון אמיתי, ממשי. התובנה הזו הגיע אליו בעקבות מותה של ג'ולייט. הוא הגיע אל ווסטוורלד ורצה לראות אם אכן הפך לקהה רגשות, אם ירגיש משהו כאשר יבצע משהו מחריד באמת. הוא מצא מארחת, מייב, שגרה עם בתה בבקתה בספר, דקר את האם ואז "רצח" את הילדה הקטנה לעיני אמה המזועזעת ומוכת היגון. למרות שכבר הייתה אמורה למות, תפסה האם את בתה ונשאה אותה בזרועותיה החוצה, אל השדה, שם כשלה לבסוף כשהיא בזרועותיה.

ווסטוורלד עונה 1 פרק 6.
קהה רגשות. וויליאם המבוגר

מייב (תנדי ניוטון)

איך סיימה את העונה: אחרי שגילתה שכל המרד וההתפתחות שלה לאורך העונה היו מתוסרטים ותוכננו על ידי מישהו אחר, עלתה בכל זאת על הרכבת היוצאת מווסטוורלד כדי להימלט מהמקום, אך בהחלטה הלא-מתוכנתת הראשונה שלה, בחרה לשוב על עקבותיה כדי למצוא את בתה.

מה הסיפור שלה: אחרי שוויליאם רצח את בתה ואותה בבקתה, הגיעה מייב אל חדר המשק החי - אחד מהמקומות הרבים במטה "מסא" שמוקדשים לטיפול במארחים - וסירבה להירגע על אף ניסיונותיו של ברנרד לשלוט בה. פורד הצליח לבסוף לשכך את סערת רגשותיה, וכדי להרחיק אותה מהטראומה ייעד לה תפקיד חדש - המאדאם ב"מריפוסה", הסלון ובית הזונות בסוויטווטר, המקום המרכזי והתחנה הראשונה בפארק. זה לא עזר באותו רגע - מייב תפסה איזמל שהיה בהישג יד ודקרה את עצמה.

במסגרת הנראטיב החדש של מייב היא החלה לחוות התעוררות ולהבין שכל חייה הם שקר, שיש לה מושכים בחוטים ושכל מעשיה אינם אלא תכנות. היא הצליחה לסובב על אצבעה צמד טכנאים - פיליקס וסילבסטר - לסחוט ולאלץ אותם לסייע לה לברוח מווסטוורלד אל העולם שבחוץ. היה זה ברנרד שבסופו של דבר בחן את המאפיינים שלה וגילה לה שכל מה שעשתה עד כה לא היה בשליטתה, ממש כמו מקודם, ושהחלק הבא בתוכניתה הוא לברוח מווסטוורלד בעזרתם האלימה של הקטור (רודריגו סנטורו) וארמיסטיס (אינגריד בולסו ברדל) ולהגיע אל היבשת (מה שלימד אותנו לראשונה שווסטוורלד נמצאת באי).

ווסטוורלד עונה 1 פרק 6.
עם עושי דבריה. מייב

ד"ר רוברט פורד (אנתוני הופקינס)

איך סיים את העונה: עם כדור בראשו הודות לדולורס.

מה הסיפור שלו: רוברט פורד הוא אחד משני יוצריו של הפארק ושל המארחים המאכלסים אותו - אנדרואידים דמויי בשר ודם, שלכולם נראטיבים וסיפורי רקע שנועדו לשרת את האורחים הבאים להשתעשע במקום. נראטיב חדש כזה יצר פורד כשחפר מן האדמה עיירה נושנה, אסקלנטה, המקום שבו טבחה פעם דולורס בכל המארחים ובארנולד.

בתחילת הדרך פורד ושותפו ארנולד ובר (ג'פרי רייט) עבדו במשך מספר שנים על הקוד שיאפשר למארחים להיות דמויי אנוש ככל הניתן, המציאו להם דמויות ורקמו עלילות. אבל ככל שהתקדמה העבודה כך ארנולד פחות האמין בפארק. הוא האמין שהמארחים יכולים להיות מעבר לזה, שיכולה להיות להם תודעה אמיתית ובני האדם רק יסבו להם צער ואומללות - אמונה שהתבססה בעיקר על ההתפתחות של דולורס.

פורד לא ראה עין בעין עם ארנולד, אבל עם השנים נמלך בדעתו והבין שזו אפשרות סבירה, אלא שהמארחים אינם ערוכים לכך. כדי להצליח באמת לעמוד בפני עצמם עליהם לאבד את האמון בבני האדם, לא לבטוח בהם לעולם, להיות מוכנים למלחמה נגדם שללא ספק תגיע. פורד עצמו שימש כדמות שהבהירה למארחים עד כמה בני האדם נקלים. הוא התייחס אליהם בעליונות, הקפיד שתמיד יהיו עירומים בבדיקותיהם השגרתיות והבהיר להם עד כמה בני האדם - כלומר הוא עצמו - שולטים בהם.

כאשר מייב איבדה את בתה וחרגה לחלוטין מהקוד שלה, התגובה המשתאה של פורד סימנה כנראה את חלחול ההבנה שהמארחים בשלים לצאת לדרך משלהם, כזו שתבוא על חשבון בני האדם. אחרי תכנון נרחב הרכיב פורד בשנה שאחרי כן את הנראטיב האחרון. הוא הפעיל את "חלומות בהקיץ", אפיון שהוסיף פעם ארנולד למארחים שגרם להם להיראות יותר אנושיים וקישר בין מחוות גוף לבין "זיכרונות" שלהם. במסגרת הזו הוציא את דולורס לאותו מסע שעשתה בעבר עם וויליאם, הפעם בגפה ועם האקדח שבו ירתה בארנולד. בה בעת הזין פורד בדולורס את אופיו של אדם מסוכן בשם וויאט, מה שהיה בעצם זיכרון הטבח שעשו דולורס וטדי בהוראת ארנולד. על פי הנראטיב וויאט טען "שהאדמה הזו לא שייכת לילידים הישנים או למתיישבים החדשים, שהיא שייכת למשהו שעדיין לא הגיע. שהיא שייכת לו". כלומר למארחים. המסע של דולורס אל מעמקי זיכרונה, יחד עם החוויה האלימה הזו של וויאט, אמורה הייתה ליצור בה אופי חדש שעמו תוכל להוביל את המהפכה.

שיאם של הדברים הגיע בערב חשיפת הנראטיב של פורד, שבמסגרתה תכננו בעלי המניות להדיח את יוצר המקום. כולם הגיעו אל הפארק כדי לראות מה הכין להם פורד, וכך נחשפו אל הסיפור על המארחים שמגלים כי הם בעצם לא אנושיים. בהרמת הכוסית, בעודו נושא דברים, דולורס מימשה את מה שפורד קיווה שתעשה. היא עלתה על הבמה עם האקדח של ארנולד וירתה בפורד מאחור. לאחר מכן החלה לירות שרירותית בשאר האורחים.

ווסטוורלד עונה 1 פרק 10. יח"צ,
משיק את הנראטיב החדש. ד"ר רוברט פורד/יח"צ

ברנרד (ג'פרי רייט)

איך סיים את העונה: מביט בבלבול ובפחד בדולורס על הבמה כשהיא יורה בפורד ובבני אדם הנוספים שנמצאים במקום.

מה הסיפור שלו: ד"ר פורד אמנם חלק בתחילה על שותפו המנוח, ארנולד ובר, אבל גם אהב את חברו והתגעגע אליו. עד כדי כך ששנים אחרי כן יצר מארח בדמותו - ברנרד לואו, ששמו הוא אנגרמה לשם המקור. ברנרד הפך ליד ימינו של פורד, מתכנת בחסד שעמד בראש מחלקת ההתנהגות ושלט במארחים, בלי לדעת שהוא עצמו אחד מהם. הוא גילה זאת מספר פעמים לאורך השנים, אבל זיכרונו תמיד נמחק שוב, כמובן. זה קרה פעם נוספת לנגד עינינו כאשר אולץ על ידי פורד להרוג את אהובתו לשעבר תרזה קאלן (סידסה באבט קנודסן), מנהלת בקרת האיכות של הפארקים.

גם במקרה הזה הוחזר ברנרד למצבו הקודם, אבל במהלך אחת הפעמים האחרונות שבהן מייב הגיעה אל חדר המשק החי, סיפרה לו שגם הוא אחד מהם. ברנרד הלך להתעמת עם פורד ולדרוש את האמת, אותה אכן קיבל, אך לבסוף אילץ פורד את ברנרד לכוון אל ראשו אקדח ולירות. המארח אמנם חזר לחיים, כדרכם של המארחים, אך בעונה החדשה ייאלץ להתמודד עם האירועים האלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גילה את האמת מספר פעמים. ברנרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דמויות להיזכר בהן

שרלוט הייל (טסה תומפסון) - מנהלת בכירה בחבר המנהלים של דלוס. עמדה מאחורי הניסיון הכושל להבריח את הקניין הרוחני מהפארק והניסיון המוצלח אך בכל-זאת-כושל להשיג הצבעה פה אחד להדחתו של רוברט פורד כמנכ"ל. כתוכנית ב' להברחת הקוד של הפארק אל מחוצה לו, העלתה את כל המידע אל המערכת של אחד מהמארחים שיצאו משימוש - פיטר אברנת'י, אביה של דולורס (לואיס הרת'ם) - וגייסה את הכותב הראשי של המקום, לי סייזמור (סיימון קוורטרמאסטר), כדי שיכתוב עבור פיטר נראטיב שישווה לו אנושיות מסוימת על אף כריתת האונה שעבר, וייקח אותו אל מחוץ לפארק. כאשר לי הגיע לקחת את פיטר מחדר הקירור, הוא גילה את המקום ריק לחלוטין - כל המארחים יצאו לתקוף, ובכללם פיטר.

ווסטוורלד עונה 1 פרק 8.
ניסיונות כושלים. שרלוט הייל

אלסי יוז (שאנון וודוורד) - מתכנתת מוכשרת במחלקת ההתנהגות תחת ברנרד. כאשר החלה למצוא יותר מדי פרטים על מה שפורד מעולל בפארק, ברנרד נשלח על ידו שלא בידיעתו לטפל בה. ראינו אותו חונק את אלסי, אבל בשום שלב לא ראינו גופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלסי נלפתת על ידי ברנרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשלי סטאבס (לוק המסוורת') - ראש מחלקת האבטחה של ווסטוורלד. אחרי היעלמותה של אלסי התקבל איתות של הטלפון שלה ממיקום מסוים בפארק. סטאבס יצא לשטח לבדוק ונתקל שם באנשי אומת הרפאים שפסעו אליו כשבידיהם חניתות מאיימות. הפקודות הקוליות שלו לא ניטרלו אותם, והעניין נגמר כשאינדיאני נוסף קפץ עליו מהצד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה עלה בגורלו? אשלי סטאבס/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלמנטיין (אנג'לה סרפיאן) - אחת הזונות ב"מריפוסה". כחלק מהניסיון לחתור תחת פורד, השתמשה בה שרלוט הייל כדוגמה למארחת שאמורה להיות מתוקה ועדינה והפכה אותה למסוכנת וכזו שמאיימת על האורחים בפארק. אף על פי שהמזימה הזו נחשפה - ויוחסה לתרזה המנוחה כמי שפעלה לבדה - זה היה מאוחר מדי עבור קלמנטיין. הוא עברה כריתת אונה ואוחסנה בחדר הקירור. יחד עם שאר המארחים שם היא גויסה וחומשה כדי לטבוח באורחים בסוף העונה, והיא זו שירתה ופגעה באיש בשחור ברגעים האחרונים של העונה.

ווסטוורלד, עונה 1 פרק 7. יח"צ,
שעירה לעזאזל. קלמנטיין/יח"צ

העונה השנייה של "ווסטוורלד" משודרת החל ממחר בימי שני ב-4:00 בבוקר ב-yes, HOT וסלקום TV במקביל לארה"ב, ולאחר מכן זמינה בשירותי ה-VOD של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully