וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים הסופיים בטקס פרסי התיאטרון הישראלי לשנת 2017

22.4.2018 / 17:01

"מלך הכלבים" של תיאטרון בית ליסין היא ההצגה שזכתה במספר הרב ביותר של המועמדויות בטקס פרסי התיאטרון הישראלי לשנת 2017, והקאמרי הוא התיאטרון שזכה למספר המועמדויות הרב. רבקה מיכאלי תקבל פרס על מפעל חיים. הטקס יתקיים ב-25 במאי

כתבה על סט צילומי התכנית "סיבה למסיבה" עם רבקה מיכאלי שחזרה לזמן קצר. ניב אהרונסון
רבקה מיכאלי/ניב אהרונסון

"מלך הכלבים" של תיאטרון בית ליסין היא ההצגה שזכתה במספר הרב ביותר של המועמדויות בטקס פרסי התיאטרון לשנת 2017 - ההצגה קיבלה 10 מועמדויות. אחריה שתי ההצגות עם מספר המועמדויות הרב ביותר הן "סוס אחד נכנס לבר" של הקאמרי ו"בימינו לא יוצאים לדו קרב" של תיאטרון באר שבע (עם 7 מועמדויות לכל אחת). תיאטרון הקאמרי זכה למספר המועמדויות הרב ביותר בטקס (25) ואחריו בסדר יורד תיאטרון בית ליסין (19), הבימה (18), תיאטרון באר שבע (13), תיאטרון החאן (11), ובתחתית - חיפה עם 6 מועמדויות בלבד. גם השנה לא יתמודדו בטקס התיאטראות יידישפיל וגשר (עם זאת, הצגה של גשר בשם "תמונות מחיי נישואין" מועמדת בתחרות מכיוון שהיא קופרודוקציה של גשר עם הקאמרי).

טקס פרס התיאטרון יתקיים ב-25 במאי באולם רובינא בתיאטרון הבימה. במסגרת הפרס, המתקיים זו השנה ה-23, יוענקו 16 פרסים על פי 16 קטגוריות בכל תחומי הבמה. בנוסף, יוענק פרס מפעל חיים על שם השחקן מאיר מרגלית לשחקנית, זמרת והמנחה רבקה מיכאלי. במסגרת הטקס יצויינו שני אירועים בתולדות התיאטרון בישראל: 100 שנה לתיאטרון הלאומי הבימה ו-50 שנה לתיאטרון החאן.

הטקס מנוהל ומופק על ידי עמותת פרס התיאטרון הישראלי בראשות מנכ"ל העמותה איתמר גורביץ. הזוכים לשנת 2017 ייקבעו על פי בחירתם של 48 חברי האקדמיה של פרס התיאטרון הכוללים נציגי איגודי יוצרים שונים, במאים, שחקנים, מעצבים, מחזאים, במאים, כוריאוגרפים, מוזיקאים ונציגי ציבור. בשנה שעברה, ועדת פרס התיאטרון הודיעה על התפטרותה בשל תלונות התיאטראות על המועמדים הסופיים, כמה שבועות לפני ההצבעה המכרעת.

על קטגוריית הצגת השנה יתמודדו ההצגות "מלך הכלבים" של בית ליסין, מאת יואב שוטן גושן ועירד רובינשטיין (על פי שלום אש), בבימויו של עירד רובינשטיין; "סוס אחד נכנס לבר" של הקאמרי על פי ספרו של דויד גרוסמן בעיבודם של מיכה לבינסון, אבנר בן עמוס ודרור קרן, שגם ביים; ו"נפוליון -חי או מת!" של תיאטרון החאן, מאת ניסים אלוני, בעיבודו ובבימויו של אודי בן משה.

שלושה שחקנים זכו למועמדות כפולה באותה קטגוריה: אסנת פישמן מועמדת לפרס שחקנית השנה בתפקיד הראשי גם על תפקידה בהצגה "עושה כרצונו" וגם על תפקידה בהצגה "לאב לאב לאב" - שתיהן בהבימה (מולה מתמודדות אסי לוי על תפקידה בהצגה "אנשים טובים" בהבימה, אפרת בן צור על תפקידה ב"תמונות מחיי נישואין" בקאמרי ובגשר ויעל וקשטיין על תפקידה ב"הסודות" של בית ליסין); עופרי ביטרמן מועמד לפרס השחקן המבטיח של השנה גם על תפקידיו בהצגה "מלך הכלבים" וגם על תפקידו בהצגה "ההצגה חייבת להיגמר" - שתיהן בבית ליסין; ועוד בקטגוריית השחקן המבטיח קיבל מועמדות כפולה עלאא דקה על תפקידו בהצגה "בימינו לא יוצאים לדו קרב" ועל תפקידו ב"סוליקא" - שניהם בתיאטרון באר שבע (מול דקה וביטרמן מתמודד דורון בלנק על תפקידו ב"הסודות" בבית ליסין).

בקטגוריית הצגת המחזה המתורגם הטוב של השנה מועמדים "אנשים טובים" של תיאטרון חיפה, "שלוש אחיות" של הבימה והקאמרי ו"תמונות מחיי נישואין" של הקאמרי וגשר; בקטגוריית הצגת הקומדיה הטובה של השנה מועמדות "ההצגה חייבת להיגמר" של בית ליסין, "חלום ליל קיץ" של תיאטרון החאן ו"קרום" של הקאמרי.

עוד באותו נושא

רבקה מיכאלי: "למירי רגב חסר תא"

לכתבה המלאה
הבימה. ראובן קסטרו
בטקס יצויין יום הולדתו ה-100 של תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

בקטגוריית השחקן בתפקיד הראשי מתמודדים אבי קושניר על תפקידו ב"השקר" בבית ליסין, איציק כהן על תפקידו ב"על מי ועל מה" בתיאטרון חיפה, איתי טיראן על תפקידו ב"תמונות מחיי נישואין" בקאמרי וגשר, דרור קרן על תפקידו ב"סוס אחד נכנס לבר" בקאמרי ותום חגי על תפקידו ב"מלך הכלבים" של בית ליסין.

בקטגוריית שחקנית המשנה מועמדות איה גרניט שבא על תפקידה בהצגה "סוס אחד נכנס לבר" בקאמרי, דניאל גל על תפקידה ב"חלום ליל קיץ" בתיאטרון החאן, דבורה קידר על תפקידה ב"שלוש אחיות" של הקאמרי והבימה, מיכל שטמלר על תפקידה ב"הסודות" של בית ליסין ונסרין קרדי על תפקידה ב"סוליקא" של תיאטרון באר שבע; בקטגוריית שחקן המשנה מתמודדים אלון דהן על תפקידו בהצגה "קרום" של הקאמרי, גיל פרנק על תפקידו ב"תמונתו של דוריאן גריי" בהבימה, יובל ינאי על תפקידו ב"מלך הכלבים" של בית ליסין, מולי שולמן על תפקידו ב"דונה פלור נשואה לשניים" של תיאטרון באר שבע ועזרא דגן על תפקידו ב"שלוש אחיות" של הקאמרי והבימה.

בקטגוריית השחקנית המבטיחה של השנה תמודדות אביב כרמי על תפקידה ב"המורדים" בהבימה ובקאמרי, אור לומברוזו על תפקידה ב"בדמי ימיה" של החאן, זהר מידן על תפקידה בהצגה "בימינו לא יוצאים לדו קרב" של תיאטרון באר שבע, רעות אלוש על תפקידה ב"סוליקא" של תיאטרון באר שבע ושרי שמחוב על תפקידה ב"מלך הכלבים" בבית ליסין.

בקטגוריית במאי השנה מתמודדים אודי בן משה ("נפוליון - חי או מת!", החאן), גלעד קמחי ("תמונות מחיי נישואין", הקאמרי וגשר), דרור קרן ("סוס אחד נכנס לבר", הקאמרי), עירד רובינשטיין ("מלך הכלבים", בית ליסין) ושיר גולדברג ("בימינו לא יוצאים לדו קרב", באר שבע); ובקטגוריית מחזאי השנה מועמדים הדר גלרון ("הסודות", בית ליסין), יואב שוטן-גושן ועירד רובינשטיין ("מלך הכלבים", בית ליסין), מוטי לרנר ("עושה כרצונו", הבימה), מיכה לבינסון, אבנר בן עמוס ודרור קרן ("סוס אחד נכנס לבר", הקאמרי) וצבי סהר ועודד ליטמן ("פתאום דפיקה בדלת", הקאמרי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully