וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שרצה להחרים את ישראל עזב את הלהקה, וכעת אנו באים"

13.6.2018 / 0:00

קלין בנדיט ("Rockabye") נפרדה מחבר להקה שסרב להופיע בישראל, וכעת יכולה ושמחה להופיע כאן. כוכבת הלהקה גרייס צ'אטו מסבירה איך מופיעים בלי זמרי הלהיטים המקוריים, מספרת על מחאתה בהופעה ברוסיה נגד פגיעה בזכויות להט"בים ומבטיחה שלעולם לא תעזוב את הלהקה. ריאיון

קלין בנדיט, Clean Bandit. יח"צ,
גרייס צ'אטו: "לעולם לא אעזוב את הלהקה". קלין בנדיט/יח"צ
גרייס צ'אטו: "אחד מחברי הלהקה לא רצה לנסוע לרוסיה בוולנטיינ'ס, כי זה היה בזמן שנחקק שזוגות חד מיניים לא יכולים להפגין חיבה אחד לשני בציבור. אני חושבת שמה שהממשל עושה לא משקף את מה שהציבור רוצה"

כשלהקת קלין בנדיט (Clean Bandit) הופיעה ברוסיה החליטה גרייס צ'אטו, חברת הלהקה וזוכת הגראמי, לנצל את המעמד ונשאה נאום עוצמתי על הבמה על זכויות הלה"טבים הנרמסות במדינה. אני מזכיר זאת בתחילת הריאיון המיוחד עם צ'אטו לוואלה! תרבות, המתקיים בשבוע שבו נערך מצעד הגאווה בתל אביב, ורגע לפני הגעתה הראשונה של להקתה לארץ הקודש, שגם היא אינה מאפשרת ללהט"בים לממש את זכותם להינשא. "נכון, הזמינו אותנו להופיע ברוסיה בוולנטיינ'ס דיי", אומרת צ'אטו בשיחת טלפון. "אחד מחברי הלהקה לא רצה לנסוע לרוסיה, כי זה היה בערך בזמן ששינו בה את החוקים. נחקק שזוגות חד מיניים לא יכולים להפגין חיבה אחד לשני בציבור. חברי הלהקה הרגישו לא בנוח עם הביקור שם. אני חושבת שזה טיפשי, כי מה שהממשל עושה לא משקף את מה שהציבור רוצה. אבל רציתי להגיד משהו על זה, בעיקר כי זה היה ולנטיינ'ס, וזה על אהבה. רציתי להגיד שאנחנו כמובן תומכים בכל צורות האהבה הרומנטית".

האם על אותו משקל, כשתופיעו בישראל יש מצב שתשאי נאום על הבמה שיתמוך בשלום לאור המצב אצלנו?

(צוחקת). "אני לא יודעת. אני באמת לא יודעת הרבה על מה שקורה אצלכם. אז אני לא יודעת".

קלין בנדיט,  Clean Bandit. יח"צ,
חושבת שהזמרות ששרות עם הלהקה בהופעה שרות טוב יותר מהכוכבים והכוכבות שהתארחו בשירה בהקלטות הלהיטים. צ'אטו עם חבריה לקלין בנדיט/יח"צ

יש סיכוי לא קטן שרובכם כלל לא מכירים את שמה של להקת "קלין בנדיט", אבל אין שום אפשרות שאינכם מכירים את מגה-הלהיטים שלה, שמוכיחים שניתן בהחלט להיות גם יצירתי מאד וגם פופולרי מאד. להקת המוזיקה האלקטרונית הבריטית מצד אחד יצרה למשל להיט מטורף כמו "Rockabye", בו השתתפו הראפר שון פול והזמרת אן מארי, שכבש את המקומות הראשונים במצעדים בהמון מדינות וגם הגיע עד כה לכמות בלתי נתפסת של יותר ממיליארד ו-839 מיליון צפיות ביוטיוב (!!). מצד שני, היא עשתה זאת עם אלמנטים קלאסיים, עיסוק בקשיי אמהות חד הוריות ופופ חכם ומקורי.

קלין בנדיט הוקמה בשנת 2008 בקיימברידג', אנגליה, על ידי גרייס צ'אטו והאחים ג'ק ולוק פטרסון. הסינגל "Mozart`s House" שהוציאו ב-2011 העפיל למקום ה-17 במצעד הסינגלים הבריטי לאחר שיצא מחדש ב-2013. בשנה לאחר מכן יצא שירם "Rather Be", כשיתוף פעולה שלהם עם הזמרת ג'ס גלין. השיר שילב בין דאנס לאלמנטים מהמוזיקה הקלאסית. הוא הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, ובשנת 2015 זכה בגראמי בקטגוריית שיר הדאנס הטוב ביותר. בשנה לאחר מכן בא רגע שהעיף להם את הקריירה גבוה מאוד - יצא הסינגל "Rockabye" עם אן מארי ("זמרת טכנית מדהימה", כלשונה של צ'אטו) ומלך הדאנסהול שון פול (שלא האמין שהוא יהיה להיט, ותירץ את הספקנות שלו כך בראיון לוואלה! תרבות: "אתה לא יכול לדעת כמה גדול השיר יהיה").

עוד באותו נושא

היחיד שפייס בין ג'ון לפול: רינגו סטאר מדבר בריאיון מיוחד

לכתבה המלאה
קלין בנדיט,  Clean Bandit. יח"צ,
"אני מכירה מוזיקה עממית מסורתית מישראל". קלין בנדיט/יח"צ
"היה פעם חבר בלהקה שלא רצה לנסוע לישראל. זה היה מאוד טיפשי. עכשיו אנחנו להופיע בישראל כמו שרציתי כל חיי"

זמרים וזמרות שונים שרים את להיטיכם. זה בטח לא פשוט כשיוצאים לסיבוב הופעות, במצב שבו, באופן טבעי, הכוכבים האורחים לא יכולים להצטרף אליכם והקהל שומע את הלהיט בביצוע זמרת אחרת שאינו מכיר.

"יש לנו עכשיו שתי זמרות, קירסטין ג'וי ויסמין גרין, והן שרות את כל השירים מהאלבום. שירים רבים הן שרות טוב יותר מהביצוע שהופיע באלבום. אז בשבילי זה תענוג לשמוע אותן. לכמה מהאמנים שעבדנו איתם על האלבומים יש קולות מדהימים להקלטות, אבל הם לא רגילים להופיע הרבה. זה עובד ממש טוב עכשיו".

הסינגל החדש שלכם, שיצא בחודש שעבר, נקרא "סולו". האם אי פעם חשבת על קריירת סולו, בנפרד מהלהקה?

"לא. הלהקה היא הכל בשבילי. התחלתי לפני 10 שנים. זה כמו התינוק שלי, אז אני לעולם לא אעזוב ואתחיל שוב".

גרייס צ'אטו מלהקת קלין בנדיט. Creative Commons
"הייתי מאוד עצובה בגלל התאבדות אביצ'י". גרייס צ'אטו/Creative Commons

מה הרגשת לגבי התאבדותו של אביצ'י? האם יצא לך להיפגש איתו?

"הייתי מאוד עצובה והמומה בגלל זה. פגשתי אותו פעם אחת, אבל זה היה די קצר. הופענו באותו פסטיבל. זה שובר את הלב".

האם את מכירה מוזיקאים או אמנים ישראלים?

"לא ממש. אני מכירה מוזיקה עממית מסורתית מישראל, אבל אני לא מכירה מוזיקת פופ או כל מוזיקה אחרת. יש לי חברה שגרה בתל אביב, שעשינו איתה את הקליפ הראשון שלנו וקליפים רבים אחרים, הכוללים את 'Symphony' ו'Rockaby'. אני מתרגשת לראות אותה בתל אביב".

נכון ליום פרסום הכתבה, לקליפ הזה יש יותר ממיליארד ו-839 מיליון צפיות ביוטיוב

פינת השאלה הזהה: האם תנועת ה-BDS הפעילה עליכם לחצים לא להגיע לישראל?

"לא. כשהקמתי את הלהקה, היינו שבעה, ואחד מהם לא רצה לנסוע לישראל מהסיבה הזאת. אני מצאתי את זה נוראי ומאוד טיפשי. מצאנו את עצמנו במצב לא נעים בגלל זה, אבל לצערי לא יכולתי לעשות עם זה כלום. עכשיו אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים, וזה לבקר בישראל ולהופיע. אז כן, רציתי לבוא אליכם כל חיי, ואני כל כך מאוד מתרגשת".

קלין בנדיט תופיע בלייב פארק ראשון לציון, ב-26 ביולי. לרכישת כרטיסים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully