וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של עמוס עוז: "לא שמענו דבר מבנט. לא זר ולא ניחומים"

8.1.2019 / 18:59

בתו של הסופר עמוס עוז נדהמה מכך שמשרד החינוך והשר בנט לא ניחמו את המשפחה לאחר מות אביה. "לא השתתפות בטקסי האשכבה והלוויה, לא זר, לא ביקור ניחומים, לא מכתב למשפחה. אחרי הבחירות הבאות אבא יסולק סופית מתכנית הלימודים?". בנט: "תלמידי ישראל ימשיכו ללמוד אותו"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בעוד שרבים מאוד בארץ ובעולם ספדו בכאב לסופר וחתן פרס ישראל עמוס עוז, שהלך לעולמו בסוף החודש שעבר, מתברר ששר החינוך הישראלי נפתלי בנט ומשרד החינוך לא הביעו שום תנחומים בפני ילדיו של עוז.

"תמה השבעה על אבא. הקפדנו לסור מרע ולדבר טוב", כתבה לפני זמן קצר בטוויטר שלה בתו של הסופר, פניה עוז-זלצברגר. "ובכל זאת: משר החינוך וממשרד החינוך לא שמענו דבר. לא השתתפות בטקסי האשכבה והלוויה, לא זר, לא ביקור ניחומים, לא מכתב למשפחה ואפילו לא הודעה לתקשורת. אני יודעת, השר עסוק. והמשרד? אחרי הבחירות הבאות אבא יסולק סופית מתכנית הלימודים? אפשרי".

"לפני זמן מה", הוסיפה עוז-זלצברגר בהמשך בטוויטר, "נפתלי בנט ביקש מאד לבוא לפגישה אצל אבא. הוא נענה בנימוס, התקבל בחיוך. שוחחו. אבא נתן לו ספר. בנט אמר תודה. לא מדובר כאן בכבודו של עמוס עוז, או של המשפחה. אנחנו בסדר, תודה. אבל מי ישמור על כבוד הספרות העברית ומערכת החינוך הישראלית?"

עוד בוואלה! תרבות:
"עמוס עוז ייזכר כענק רוח. נפיל ספרותי, תפארת יוצרינו"
"מה יהיה בעתיד? ישראל צועדת במסלול מסוכן": הריאיון האחרון של עמוס עוז
ריבלין ספד לעמוס עוז: "לא פחדת להיקרא בוגד"
סיקור עולמי נרחב למות עמוס עוז: "כבה המצפון של העם היהודי. להתראות, קוסם"

עמוס עוז 29.8.02. ראובן קסטרו
עמוס עוז/ראובן קסטרו

(עדכון, 20:30) בהמשך הערב, הגיב שר החינוך בנט וכתב בטוויטר: "שוחחתי כעת עם פניה עוז זלצברגר, בתו של עמוס עוז, והבהרתי לה כי בניגוד לשמועות חסרות הביסוס-מעולם לא הייתה כוונה להסיר את יצירתו של עמוס עוז ז"ל מתוכנית הלימודים. יצירותיו של עוז הן נכס צאן ברזל ביצירה ובתרבות הישראלית, ותלמידי ישראל ימשיכו ללמוד אותן. כך היה וכך יהיה. יהי זכרו ברוך".

עוד באותו נושא

דויד גרוסמן: "כשאנשים כמו עמוס עוז נלקחים מאיתנו, משהו בעולם מצטמצם"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully