וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי הויברגר: "אני מוצא בעצמי צדדים רכים שלא ידעתי איך להוציא"

9.7.2019 / 9:00

חושב שביבי שחקן גדול שיכול לגנוב לו תפקידים, חש אשמה על הפסדו של פרס בבחירות, מאמין שהוא התרכך עם השנים, לא צופה בעצמו בטלוויזיה ומגלה למי מחברי "החמישייה" יתקשר במקרה של פנצ'ר בלילה. ריאיון עם רמי הויברגר, שמככב בקומדיה "זה לא הגיל" שעולה הערב בקשת 12

רמי הויברגר ומירי מסיקה בקטע מהסדרה "זה לא הגיל"/קשת 12

(בסרטון מעל: רמי הויברגר ומירי מסיקה בקטע מהסדרה הקומית-רומנטית "זה לא הגיל", שתעלה הערב בערוץ קשת 12)

seperator

בסדרה הקומית-רומנטית החדשה, "זה לא הגיל", שעולה הערב (שלישי) בקשת 12, בדמות שמגלם רמי הויברגר יש באופן מפתיע משהו חמוד. חייבים להודות שדי התרגלנו לראות אותו בדמויות קשוחות, מחוספסות, מרושעות. "אתה לא ממש מזוהה עם דמויות חמודות", אני אומר לו, והוא מחייך: "אני בשלב כזה בחיים שלי. התרככתי. יש לי ילד קטן בן 4 עוד מעט, ואשתי בהריון. אז כל ריחות התינוקות, והילדים הגדולים שלי (מנישואים קודמים - ש"ב), זה מרכז חיי, ואני מניח שזה גם משפיע על קשת הדמויות שאני יכול לעשות עכשיו. כמה אפשר לכעוס? אני מוצא בעצמי צדדים שידעתי שהם שם, אבל כנראה שלא ידעתי איך להוציא אותם, ועכשיו הם יוצאים לי. וזה מאוד נחמד לי לשחק את הקלילות הזאת, לעשות מעצמי צחוק, והאווירה בסדרה בכלל היתה נורא נעימה עם מלא שחקנים צעירים מוכשרים, ובמאי שהזכיר לי מאוד את איתן צור, ביכולת שלו להשליט אווירה טובה על הסט. חוויה כיפית מההתחלה ועד הסוף".

במרכז הסדרה "זה לא הגיל" עומדת דמותה של טליה, אותה מגלמת מירי מסיקה, עורכת דין מצליחה, גרושה עם שלושה ילדים. היא מנהלת רומן עם ישי, אותו מגלם גפן ברקאי, הצעיר ממנה ב-20 שנה, מדריך גלישה והחבר הכי טוב של בנה הבכור דניאל. אחרי תקופת ההסתרה, הם מחליטים לצאת מארון הזוגיות, ומתמודדים עם תגובות הסביבה, שלא מוכנה לקבל את הקשר ביניהם בעל פער הגילאים הגדול. הויברגר מגלם את שמוליק רובינסון, הגרוש של דמותה של מסיקה ואב ילדיה. על אף שהם התגרשו לפני עשר שנים, הוא מייחל ליום שבו ישובו זה לזרועות זו. יוצר הסדרה הוא רועי עידן, שגם כתב אותה עם רז יובן. הבמאי הוא אורן שקדי, שזהו שבוע פורה במיוחד עבורו - יומיים לפני השקת הסדרה הזאת בקשת, השיק את הסדרה "שב"ס" בכאן 11, שגם אותה הוא מביים וגם בה יש נציגות לבוגרי "חמישייה הקאמרית" - מנשה נוי וקרן מור.

עוד באותו נושא

רמי הויברגר: "העשבים השוטים יוצאים רק ממחנה אחד"

לכתבה המלאה
רמי הויברגר. ראובן קסטרו
"לאמן יש תפקיד מעבר לאמנות וזה להשליט הומניות". רמי הויברגר/ראובן קסטרו
"התרככתי. יש לי ילד קטן בן 4 עוד מעט, ואשתי בהריון. אני מניח שזה משפיע על קשת הדמויות שאני יכול לעשות עכשיו. כמה אפשר לכעוס?"

נקלעת בחייך למצב של הדמות שלך, אדם שמנסה באופן נואש לחזור למערכת יחסים קודמת?

"אני מאמין שבשביל אהבה אין שום דבר מגוחך שאתה יכול לעשות. כל דבר שווה בשביל להחזיר אליך את האהבה שלך, זה הדבר הכי חשוב בעולם. ואם אתה יודע שזאת האישה שלך, כמו שאני יודע על אשתי, אז עושים דברים מגוחכים ועושים כל מה שאפשר כדי להשיב אותה".

הסדרה מציגה מחזה לא שכיח בפריים טיים הטלוויזיוני ובמציאות בכלל - אשה שמקיימת זוגיות עם בחור שצעיר ממנה בעשרים שנה. היית רוצה לראות יותר מקרי פערי גיל כאלה, כסוג של אפליה מתקנת, ושהם לא יתקבלו ביותר הרמות גבה מהמצב ההפוך והשכיח הרבה יותר, שבו גבר מבוגר בשנים רבות מבחורה?

"אני מרגיש שאני הופך להיות מטיף של אהבה, אבל באמת אין לאהבה גבולות ואין לה הסברים. אין סוף להפתעות. בחור צעיר עם אישה בשלה, שיכולה להיות המורה שלו בהרבה מובנים ולא רק בסקס, זה נראה לי בהחלט יכול לקרות, וקורה גם".

רמי הויברגר. ראובן קסטרו
"האכילו אותנו בציונות וקיבלנו בומבה". רמי הויברגר/ראובן קסטרו

איך מירי מסיקה כשחקנית לעומת רמי הויברגר כזמר?

"מירי מסיקה כשחקנית שמה בכיס הקטן את רמי הויברגר כזמר. כזמר אני יכול להבריח הרבה אנשים. למרות שאני חולה על מוזיקה. את מירי לא הכרתי קודם, וגיליתי בן-אדם עדין, מקסים ואינטליגנטי. היה כיף גדול".

באותה סדרה משחקים גם אתה, גם מירי מסיקה וגם רבקה מיכאלי. שלושה אמנים שלא חוששים לבטא את דעתם הפוליטית והאקטואלית, בניגוד לרוב האמנים בישראל.

"עד כמה שאני מעיין בדפי האינטרנט, אני דווקא רואה שהרבה מביעים את דעתם. כדי להביע דעה צריך לגבש דעה. הדעה שלי מגובשת. היום אני פחות מביע את דעתי. לאמן יש תפקיד מעבר לאמנות וזה הומניות. התפקיד שלנו זה להשליט הומניות, ובמסגרת הזאת אנחנו נעשים מעורבים. הרבה עבודות שלי, גם זה בתיאטרון או בחמישייה, הן עבודות שנוגעים בנושאים אקטואליים".

זה לא הגיל, רמי הויברגר, מירי מסיקה. צילום מסך
"מירי מסיקה כשחקנית שמה בכיס הקטן את רמי הויברגר כזמר". רמי הויברגר ומירי מסיקה בסדרה "זה לא אני"/צילום מסך
מי שיחק טוב יותר את דמות ראש הממשלה, אתה או מנשה נוי? "אני חושב שביבי משחק את זה הכי טוב. מזל שהוא בפוליטיקה, כי אם הוא היה בתחום שלי הוא היה לוקח לי הרבה תפקידים"

זה קטע שבהפרש של יומיים מושקות שתי סדרות חדשות עם אותו במאי, אורן שקדי, ובשתיהן נציגי "החמישייה הקאמרית". בסדרה שב"ס שעלתה שלשום משחקים קרן מור ומנשה נוי, האחרון בתפקיד מפתיע ומבריק - ראש ממשלה שנשלח לכלא בגלל קניבליזם, והיועץ שלו מנסה לעשות כל ספין אפשרי כדי שלא ידברו על זה שראש הממשלה הוא קניבל. מה חשבת על הדימוי הסאטירי הזה?

"לא ראיתי את הסדרה. אני לא רואה טלוויזיה כולל מה שאני עושה. אבל כל דבר מצחיק הוא מבורך בעיני. אני לא חושב שיש גבולות בהומור. הגבול היחיד בהומור זה להצחיק. אם זה מצחיק, אז אין אלוהים, אין שואה, אין דתות ובטח לא ראש ממשלה".

עם כל הכבוד לשאלה מי יהיה ראש הממשלה הבא, השאלה החשובה באמת היא מי שיחק דמות של ראש ממשלה טוב יותר - אתה בסדרה "ילדי ראש הממשלה" או חברך מנשה נוי, ששיחק את ראש הממשלה ב"פולישוק" ועכשיו כאמור ב"שב"ס"?

"אני חושב שביבי משחק את זה הכי טוב. לפעמים אני אומר שמזל שהוא בפוליטיקה, כי אם הוא היה בתחום שלי הוא היה לוקח לי הרבה תפקידים".

דב'לה נבון לדעתך נעלב שהציעו את תפקידי ראש ממשלה רק למנשה נוי ולך, והוא לא קיבל הצעה כזאת?

"אני לא בטוח שהוא מעוניין בתפקיד. הוא מעוניין בתפקידים אחרים בממשלה".

רמי הויברגר, מירי מסיקה וגפן ברקאי בפרמיירה לסדרה "זה לא הגיל". יוסי אלוני,
רמי הויברגר, מירי מסיקה וגפן ברקאי בפרמיירה לסדרה "זה לא הגיל"/יוסי אלוני

ואגב "ילדי ראש הממשלה", מה חשבת על כך שאחת מיוצרות וכותבות הסדרה, נועה רוטמן, הנכדה של רבין, נכנסה לפוליטיקה עם הצטרפותה למפלגתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק?

"נועה היא בנאדם ראוי, אינטליגנטי, אכפתי וחי את המקום הזה מאוד, בלי קשר לטרגדיה שעברה עליה".

עם חזרתו של אהוד ברק ושאר השינויים בשדה הפוליטי, תגלה לנו למי תצביע בבחירות הקרובות?

"לא, אני לא מסכים. אני לא רוצה לגרום לברק נזק, ולא רוצה לגרום לעצמי נזק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא רואה טלוויזיה כולל מה שאני עושה". רמי הויברגר בסדרה "ילדי ראש הממשלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הרגשתי שיש לי חלק בהפסד של פרס בבחירות ב-1996. האכזבה היתה קשה מאוד, במיוחד כשזה בא בסמוך לרצח. זה היה פשוט מכה אחרי מכה. זה היה קשה מאוד"

חשת אשמה בהפסד של פרס במערכת הבחירות ב-1996, לאחר רצח רבין, שבמהלכה הופעת בתשדירי הבחירות?

"כן, הרגשתי ככה, הרגשתי שיש לי חלק בהפסד. האכזבה היתה קשה מאוד, במיוחד כשזה בא בסמוך לרצח. זה היה פשוט מכה אחרי מכה. זה היה קשה מאוד. אבל עם הזמן נהיה יותר קשה, אז התרגלנו".

מה זה אומר על הסאטירה הישראלית, אם אנחנו עדיין חוזרים שוב ושוב ל"חמישייה הקאמרית"?

"אני לא רוצה להשוות, אבל אני חושב שבצדק חוזרים איתי לחמישייה, כי זה היה באמת איזה נס שקרה לנו וזה הפך להיות נצחי. צריך לזכור שהיו גם חמישה כותבים - אסף ציפור, יוסף אל דרור, מודי בר און, עוזי וייל ואתגר קרת. היו ב'חמישייה' עוד דברים מלבד הטקסטים. אנחנו כולנו פוסט טראומתיים של מלחמת לבנון הראשונה. כולנו היינו שם. האכילו אותנו בציונות וקיבלנו בומבה. עשינו בזה סובלימציה להומור. בגלל זה אני קורא לזה איזשהו נס שקרה. זה היה אירוע חד פעמי אני חושב".

אחד המשפטים המיתולגיים מ"החמישיה הקאמרית" נאמר במערכון המופתי בהשתתפותך, שכתב אתגר קרת, ובו אנשי המשלחת האולימפית של ישראל מבקשים יתרון בריצה עבור אחד המתחרים, מאשימים את השופט הגרמני במעשי השואה וצועקים: "Haven't the Jewish people suffered enough?". יותר מ-20 שנה חלפו מאז ואנחנו מתקרבנים אפילו יותר.

"הזמינו אותי בזמנו לפסגת ג'נבה, להיות אחד הסלבים שהיו נוכחים באירוע. לפני כן היתה ארוחת ערב גדולה עם שולחנות עגולים כאלה, והמלצר השוויצרי, רחמנא ליצלן, שפך עליי חצי מגש. מיד יצא לי המשפט: `Haven't the Jewish people suffered enough?`. כל הנוכחים, גם פלסטיניים וגם ישראלים, פשוט עשו פיפי. רק המלצר השוויצרי לא ידע איפה לקבור את עצמו".

אם יש לך פנצ'ר באמצע הלילה, למי מחברי החמישייה אתה מתקשר?

"לדב'לה".

איזה נשמה הוא. אולי בגלל זה דב'לה לא מלוהק לתפקיד ראש הממשלה, כי הוא טוב מדי מכדי להיות ראש הממשלה.

"הוא יותר טוב בפנצ'רים. למרות שגם ראש הממשלה שלנו מעולה בפנצ'רים".

ישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"ראש הממשלה שלנו מעולה בלעשות פנצ'רים". בנימין נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90
"לפני פסגת ג'נבה, היתה ארוחת ערב גדולה. המלצר השוויצרי שפך עליי חצי מגש. מיד יצא לי המשפט: `Haven't the Jewish people suffered enough?`. כל הנוכחים, פלסטיניים וישראלים, פשוט עשו פיפי. המלצר השוויצרי לא ידע איפה לקבור את עצמו"

בריאיון קודם שקיימתי איתך בבית קודם שלך, בשדרות רוטשילד בתל אביב, התרגשתי לגלות שגרת בית אחד ליד הבניין שחזיתו הופיעה בסדרה "קרובים קרובים", כרחוב "ויטק 9". מה שמעלה את השאלה: איזו סדרה גדולה יותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית - "קרובים קרובים" או "החמישייה הקאמרית"?

"זה לא אותו ז'אנר. 'החמישיה' לא תמיד הצחיקה. 'החמישייה' הרבה פעמים היתה עסוקה בלייבש, בלהשאיר אותך ככה עם הלשון בחוץ ולהגיד - מה זה? למה? איזו מועקה. זה בכלל לא היה אותו דבר. הסדרה הכי מצחיקה שנוצרה אי פעם זה כמובן 'המלון של פולטי', אבל זה לא שלנו. וגם 'הפרלמנט' היתה מצויינת, את זה הצלחתי לראות".

השנה מציינים 20 שנה לסרט הקאלט "מבצע סבתא" שבו כיכבת, שנכתב ובוים על ידי דרור שאול. איך חגגת את היומולדת?

"לפני חודשיים היה איזה אירוע שקרע אותי מצחוק. לכבוד 20 שנה ל'מבצע סבתא' הזמינו אותי לקיבוץ גן שמואל יחד עם הבמאי ועם קרמבו האמיתי, האח של דרור שאול. הגעתי לקיבוץ, והאולם מפוצץ עם אלף איש. בכניסה לאולם חידון מבצע סבתא נושא פרסים. כולם מצטלמים איתי. התקשרתי לאשתי, אמרתי לה: 'אני נשאר בגן שמואל, אני אלביס פרסלי פה, את לא מבינה מה קורה פה!'. אחרי זה היה סימפוזיון על הבמה, שאלות. הקרמבו האמיתי נהיה כוכב. הוא גנב את כל ההצגה".

מירי רגב במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת, ירושלים 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הויברגר, בציניות כמובן: "אני מסתכל על התמונה שלה, ופשוט בוכה כי היא הולכת לעזוב אותי. קשה לי". שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

צח שפיצן ששיחק לצדך בסרט נהיה מאז עיתונאי. גם אתה יכולת להיות?

"לא חושב. כי יש לי גם קצת טורט, ונראה לי שהעורך היה פשוט מוחק לי חצי מהכתבה".

אני מניח שהטורט זאת אבחנה עצמית שלך.

"זה אבחנה עצמית. איך שרון קנטור אמרה לי פעם? 'כשאתה כועס, יוצא לך תירס מהפה'".

מבצע סבתא". יחצ, צילום מסך
"בגן שמואל אני אלביס פרסלי". רמי הויברגר בסרט "מבצע סבתא"/צילום מסך, יחצ
"יש לי קצת טורט. זאת אבחנה עצמית. איך שרון קנטור אמרה לי פעם? 'כשאתה כועס, יוצא לך תירס מהפה'"

הפרויקט המסקרן הבא של הויברגר, הוא כניסתו לתפקיד הבמאי והתסריטאי המנוח אסי דיין, בסדרת טלוויזיה עלילתית חדשה של HOT שתעסוק בבנו, העיתונאי והמגיש ליאור דיין, כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! תרבות. הסדרה, "נורמאלי" שמה, היא דרמה בת שמונה פרקים, 40 דקות כל פרק, עליה חתומים כיוצרים ותסריטאים ראשיים ליאור דיין ואסף קורמן, שגם מביים, ושירלי מושיוף כעורכת התסריט. הסדרה מופקת על ידי דורי מדיה דרסט בניהולו של יוני פארן. את ליאור דיין יגלם רועי ניק ("בתולות", "אופוריה"). היא תעקוב אחר חייו של דיין, לרבות התמוטטותו במערכת עיתון מעריב שאחריה מצא את עצמו מאושפז במחלקה הפסיכיאטרית בבית חולים תל השומר. צילומי הסדרה יחלו בעוד שבועיים והיא צפויה לעלות בשנה הבאה.

"זה תפקיד נפלא שמאוד מרגש אותי", אומר הויברגר לוואלה! תרבות. "דמותו של אסי מוכרת לי היטב, יש לי שעות איתו בסדרה 'בטיפול'. אסי הוא הדמות הכי אמביוולנטית שיצא לי להכיר בחיים. זה בוודאי בן-אדם סופר אינטיליגנטי. בדמות שלו מעורב טירוף מוחלט. מבחינת דמות אני מרגיש שקיבלתי מתנה. מה גם שהטקסטים שקראתי עד עכשיו כתובים בצורה יוצאת דופן. אסף קורמן עבד עם ליאור הבן, וכתבה איתם וערכה את התסריט שירלי מושיוף הגאונה. זה פשוט מריח לי כמו פרויקט שיהיה לי מאוד מאוד כיף לעשות איתו. הסדרה היא על ליאור, ואני דמות מרכזית".

רמי הויברגר בדמות משה דיין בדוקו דרמה "האיש שניסה למנוע מלחמה".
רמי הויברגר בדמות משה דיין בסרט "האיש שניסה למנוע מלחמה". בקרוב ישחק את בנו, אסי דיין

איזה רגע בלתי נשכח היה לך מעבודתך עם אסי?

"אני זוכר שאסי ואני המתנו ביחד באיזה חדר פעם, ואז הוא סיפר שהוא קרא שמכרו באיביי את הרטייה של אבא שלו בשלושים אלף דולר או משהו כזה. הוא אמר שזה פשוט גועל נפש, כי הוא זוכר שאבא שלו הוריד את זה בלילה, כל המוגלה וכל הדרעק היה נשאר שם, והוא לא מבין איך מישהו קנה את הדבר הגועלי הזה. ואז הוא אמר שהאתגר שלו הוא למות בגיל לפני הגיל שבו מת אבא שלו. הוא לא הצליח. הוא חי איזה שנתיים יותר".

לפני שנתיים שיחקת את שר הביטחון לשעבר, משה דיין ז"ל, אביו של אסי, בדוקו הדרמה התקופתי "האיש שניסה למנוע מלחמה" בכאן 11. עכשיו אתה עובד על הדמות של אסי דיין. האם זה אומר שבעתיד תשחק את ליאור דיין עצמו?

"זה כבר תלוי במנהרת הזמן".

רמי הויברגר. ראובן קסטרו
"אין שום דבר מגוחך שאתה יכול לעשות בשביל להחזיר אליך את האהבה שלך". רמי הויברגר/ראובן קסטרו
"אין גבולות בהומור. אם זה מצחיק, אז אין אלוהים, אין שואה, אין דתות ובטח לא ראש ממשלה"

בעתיד הקרוב יותר, נובמבר, יעלה הסרט "בשורות טובות" בהשתתפותך, בבימוי ארז תדמור, שבו אתה משחק אבא של בחורה שעוברת טיפולי פוריות ועוברת קשיים בזוגיות. אחת השאלות שעולות מהסרט: האם להביא ילדים לעולם יכול להיות פתרון לזוגיות?

"לא, זה לא יכול להיות פתרון. זה קודם כל הזוגיות, זה הקרקע, זה האדמה, זה הדישון, רק משם יצמח משהו טוב. אם יש בעיות בזוגיות, צריך לטפל בבעיות. או להיפרד".

ואגב פרידות, מירי רגב תיפרד בקרוב מתפקידה כשרת התרבות. האם יש לך מילות פרידה מרגשות עבורה?

"אני כל כך עצוב שהיא עוזבת. אני לא יודע מה נעשה בלעדיה. כבר יש לנו קבוצות תמיכה של אנשים שמעודדים אחד את השני. זאת תהיה פרידה מאוד קשה. היא כל כך אהבה אותנו וטיפלה בנו יפה. בכל מקום אפשרי אמרה כמה העבודה שלנו חשובה. ובאמת המון המון תקציבים, כולנו נהיינו עשירים, כל תעשיית התאטרון והקולנוע. יהיה קשה להיפרד. אני מסתכל על התמונה שלה, ופשוט בוכה כי היא הולכת לעזוב אותי. קשה לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully