וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אופיר 2019: "הבלתי רשמיים" מוביל במספר המועמדויות

22.7.2019 / 17:00

סרטו של אלירן מלכה על הסיפור מאחורי הקמת ש"ס מוביל עם 14 מועמדויות לאוסקר הישראלי, וניצב כפייבוריט לזכייה בפרס. המתחרה העיקרי: "ימים נוראים" על רצח רבין. בולט בהיעדרו: "מילים נרדפות", זוכה דב הזהב

יח"צ - חד פעמי

האקדמיה הישראלית לקולנוע הודיעה היום (שני) על רשימת המועמדים לפרסי אופיר, האוסקר המקומי. הטקס עצמו יתקיים רגע אחרי הבחירות ורגע לפני ראש השנה, בראשון 22 בספטמבר ויועבר בשידור ישיר בכאן 11.

המוביל במספר המועמדויות הוא "הבלתי רשמיים", סרטו המצוין של אלירן מלכה על הסיפור מאחורי הקמת ש"ס, עם 14 כאלה - כולל כמובן בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. "קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ' קיבל 11 מועמדויות, אך לא מועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. "ימים נוראים", סרטו של ירון זילברמן, נושף בעורפם עם עשר מועמדויות - כולל בקטגוריית הסרט, אך לא בקטגוריית הבימוי. בולט בהיעדרו "מילים נרדפות" של נדב לפיד. למרות דב הזהב שלו בפסטיבל ברלין, אחד ההישגים הגדולים אי פעם של הקולנוע הישראלי, למרות העובדה שרק היום נבחר בידי אינדי ווייר כאחד מ-100 הסרטים הגדולים של העשור בכל מדינה, הוא לא מועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר וקיבל רק ארבע מועמדויות בסך הכל.

הבלתי רשמיים. ירון שרף,
מתוך "הבלתי רשמיים"/ירון שרף

לפרס הסרט הטוב ביותר, שהזוכה בו נבחר אוטומטית לייצג את ישראל בקרב על האוסקר, מועמדים "הבלתי רשמיים", "ימים נוראים" וכן "אישה עובדת" של מיכל אביעד, "תל אביב על האש" של סאמח זועבי ו"עיניים שלי" של ירון שני.

בקטגוריית הבימוי מועמדים במאים של שניים מן הסרטים הנ"ל - אלירן מלכה ("הבלתי רשמיים"), ירון שני ("עיניי שלי") וכן שלושה אחרים, שסרטיהם לא מועמדים בקטגוריית הסרט - ארז תדמור ("בשורות טובות"), גור בנטביץ' ("קצפת ודובדבנים") ונדב לפיד ("מילים נרדפות").

קטגוריית השחקן הראשי תחרותית במיוחד הפעם ומועמדים בה שולי רנד הוותיק והנהדר ("הבלתי רשמיים") מול כמה שחקנים שפרצו השנה ועשו זאת בגדול - טום מרסייה ("מילים נרדפות"), משה פולקנפליק ("גאולה"), ערן נעים ("עיניים שלי") ויהודה נהרי הלוי ("ימים נוראים"). בולטים בהיעדרם רועי אסף ("בשורות טובות") ומנשה נוי ("אישה עובדת").

בקטגוריית השחקנית הראשית, הפייבוריטית לירון בן שלוש ("אישה עובדת") תתחרה מול מריה בלקין ("קולות רקע"), נטע אלקיים ("מאמי"), נלי תגר ("בשורות טובות") וחני פירסטנברג ("הגולם").

עוד בוואלה!

הפנתר השחור: "הבלתי רשמיים" הוא סרט סוחף ומאיר עיניים על האיש שהקים את ש"ס

לכתבה המלאה
מילים נרדפות. פסטיבל ברלין,
טום מרסייה ב"מילים נרדפות"/פסטיבל ברלין

בקטגוריית שחקנית המשנה, אוולין הגואל זכתה למועמדות כפולה - על "בשורות טובות" ועל "קולות רקע". בצידה מועמדות הדס בן ארויה, שעד כה היתה מוכרת יותר כבמאית, על משחקה ב"קצפת ודובדבנים" ושיפי אלוני על "הבלתי רשמיים". משלימה את החמישייה ריקי גל, שקיבלה על "מאמי" את המועמדות הראשונה שלה לאופיר.

בקטגורייה הגברית המקבילה מועמדים דובר קוסאשווילי, שגם הוא היה מוכר עד כה בעיקר כבמאי, על "קצפת ודובדבנים", אמיתי יעיש בן אוזיליו על "ימים נוראים", יואב לוי על "הבלתי רשמיים", יניב ביטון על "תל אביב על האש", אושרי כהן על "אישה עובדת" ויונה רונזקיאר על "הצלילה". אף שחקן ערבי ואף שחקנית ערבייה לא קיבלו מועמדות.

קצפת ודובדבנים. גיא רז,
מתוך "קצפת ודובדבנים"/גיא רז

בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך תהיה תחרות קשה ואיכותית במיוחד, בה המועמדים הם "אורי זוהר חוזר", "יונתן אגסי הציל את חיי", "קינג ביבי", "החיים הנסתרים של שייקה אופיר" ו"דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר".

עתה ייפתח השלב השני של התחרות, בו יבחרו המצביעים והמצביעות את הזוכים השונים. זהותם תיחשף במהלך הטקס הלא נוצץ, שלראשונה בתולדותנו יתקיים בכפר סבא.

המועמדים בשאר הקטגוריות

תסריט: אלירן מלכה ("הבלתי רשמיים"), בועז יהונתן יעקב, יוסי מדמוני, ארז קו אל ("גאולה"), גור בנטביץ' ("קצפת ודובדבנים"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה"), סאמח זועבי ("תל אביב על האש"), שרון אזולאי, מיכל ויניק ומיכל אביעד ("אישה עובדת")

צילום: גיא רז ("קצפת ודובדבנים"), ירוון שרף ("הבלתי רשמיים"), עמית יסעור ("ימים נוראים"), רותם ירון ("הגולם"), שי גולדמן ("מילים נרדפות")

עריכה: אריק להב ליבוביץ' ("הבלתי רשמיים"), מאיה קניג-בנטביץ', סאשה פרנקלין ("קצפת ודובדבנים"), עינת גלזר זרחין ("בשורות טובות"), ערה לפיד, נטע בראון ("מילים נרדפות"), שירה ארד, יונתן וינשטין ("ימים נוראים")

ליהוק: אורית אזולאי ("ימים נוראים"), גלית אשכול (מועמדות כפולה על "קצפת ודובדבנים" ועל "תל אביב על האש"), מאיה קסל ("עיניים שלי"), מיכל קורן ("הבלתי רשמיים")

עיצוב אמנותי: ברק ואזן ("קצפת ודובדבנים"), דני אבשלום ("ימים נוראים"), ויק פרץ ("מאמי)", סנדרה גוטמן ("קולות רקע"), עידו דולב ("הבלתי רשמיים")

עיצוב תלבושות: חוה לוי רוזלסקי ("הבלתי רשמיים"), לאורה שיים, נעמי בר אור ("ימים נוראים"), קרן אייל-מלמד ("אישה עובדת"), רונה דורון ("קולות רקע"), רייצ'ל בן דהן ("מאמי")

איפור: אורלי רונן, סיגלית גראו ("הבלתי רשמיים"), הילה מינס ("קצפת ודובדבנים"), כרמית בוזגלו ("הצלילה"), מאיה גרסטל ("ימים נוראים"), מירב שחר בשושה ("מאמי")

מוזיקה מקורית: אופיר ליבוביץ' ("הבלתי רשמיים"), אסף תלמודי ("גאולה"), דודו טסה, אהוד בנאי, יוסי מר חיים, ניר מימון ("מאמי"), ישראל ברייט ("הצלילה"), ניר מטרסו, אסא רביב, תום דרום ("קצפת ודובדבנים")

עיצוב פסקול: אביב אלמדע, יהב שמש ("קצפת ודובדבנים"), גיל תורן, אבי מזרחי, ויטלי גרינשפון ("הבלתי רשמיים"), יובל בר-און ("הגולם"), תולי חן, אלכס קלוד ("ימים נוראים"), תולי חן, שי סיוון, איציק כהן ("מאמי")

סרט תיעודי עד שישים דקות: "אין אריות בתל אביב", "אליפלט - דוד שלי גיבור", "היה היה ילד", "זונה כמוני", "רחל אגמון"

סרט עלילתי עד ארבעים דקות: "איך לשחות", "בחורה עם מזלג בעולם של מרק", "דינה מלול עושה מלחמה", "הינומה", "יום רגיל".

עוד באותו נושא:

ריאיון עם אלירן מלכה, במאי "הבלתי רשמיים"

ריאיון עם נדב וחיים לפיד על "מילים נרדפות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully