וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מוכנה לעשות הכל בשביל תפקיד": ריאיון עם מיה גות', "האנטי-כוכבנית" שכובשת את עולם הפסטיבלים

24.7.2019 / 7:40

מיה גות' החלה את דרכה כדוגמנית, לוהקה בנעוריה ל"נימפומנית" של לארס פון טרייר ומאז הפכה לאורחת קבועה בפסטיבלים בינלאומיים. לרגל הקרנת "החיים למעלה" בכיכובה בפסטיבל ירושלים, היא מסבירה למה אין לה אינסטגרם ולמה שוברי קופות לא מעניינים אותה

פסטיבל ציריך

השחקנית מיה גות' רוצה שיידעו עליה כמה שפחות. לכן, בניגוד לרוב עמיתותיה בנות גילה, אין לה חשבון בשום רשת חברתית, אפילו לא באינסטגרם. "ככל שיש עלייך פחות מידע זמין, ככה הכוח שלך כשחקנית מתעצם", היא אומרת בריאיון לוואלה! תרבות. "אם אתה רואה תמונה של מישהי בקמפינג ואז נכנס לאולם לראות סרט בכיכובה, יהיה לך קשה לקנות אותה בתור פושעת מסוכנת, למשל. כשהיו שואלים את מרלון ברנדו שאלות אישיות, הוא היה מוסר כל פעם גרסה אחרת לגבי המקום בו נולד. עדיף ככה, צריך לשמור על מידה של מסתוריות".

ובכל זאת, לא מעט ידוע על מיה גות': היא נולדה בלונדון, נכדתם של האמן האמריקאי-יהודי לי יפה ושל השחקנית הברזילאית מריה גלדיס, ואז עברה לברזיל כשהיתה תינוקת, ומשם לקנדה ואז שוב חזרה לאנגליה, בה היא גם חיה היום. בגיל 14, צדה את עיניה של סוכנות דוגמנות בזמן שבילתה בפסטיבל מוזיקה, ושנתיים לאחר מכן קיבלה את התפקיד הראשון שלה, ב"נימפומנית" של לארס פון טרייר, שם הכירה את שיה לה-באף, שהפך לבן זוגה ואף נישא לה, אך השניים התגרשו כעבור זמן קצר.

אחרי "נימפומנית", ג'ות' כיכבה גם ב"A Cure for Wellness" וב"סוספיריה", ועכשיו אפשר לראותה לצד רוברט פטינסון ב"החיים למעלה", סרטה הראשון בשפה האנגלית של הבמאית הצרפתייה המהוללת קלייר דני, שזכה לתהודה ולהערכה רבה מסביב לעולם, אך לא יופץ מסחרית בישראל. ההזדמנות היחידה להתרשם על מסך גדול מן החזון האמנותי המרשים והמרהיב שלו תהיה בפסטיבל ירושלים, שייפתח בסוף השבוע ויציג אותו בשלוש הקרנות מיוחדות.

סרט המד"ב המהורהר והפילוסופי הזה מתרחש במציאות שבה עבריינים נשלחים למעין מושבת עונשין בחלל, בה מדענית בגילומה של ז'ולייט בינוש עורכת בהם ניסויים משונים, המובילים בין היתר לכמה מסצינות המין והאלימות המוזרות שנראו לאחרונה על המסכים. גות', כמו פטינסון, מגלמת את אחת מן האסירות האינטר-גלקטיות הללו, וגם לה היה קשה להבין מה בדיוק מתרחש ביצירה יוצאת הדופן הזו.

מיה גות'. GettyImages
אל תחפשו אותה בפייסבוק. מיה גות'/GettyImages

"הייתי צריכה לצפות בסרט פעמיים כדי להתחיל להבין אותו", היא אומרת. "אני חושבת שחמישים אחוז מן המשמעות שלו תלויה בצופה. קורים כאן המון דברים וכולם מטאפורה, לעיסוק בבדידות ולכך שבני אדם יעשו הכל כדי ליצור איזשהו קשר אנושי".

איך היה לעבוד עם במאית בעלת שם כמו קלייר דני?

"זו הפעם הראשונה שאני עובדת עם במאית ולא במאי. היא אדם מאוד מיוחד. לא פגשתי מישהי כמוה מעולם. היא חד-קרן. אפשר גם להגיד אותה כפיה. היא דאגה לי ברגישות יוצאת דופן. תהליך העבודה איתה היה מאוד ספונטני. היא מאוד אוהבת לתפוס את הרגע ומתבוננת בעולם כאילו היא רואה אותו בפעם הראשונה. הכל תמיד מדהים אותה".

עד כה עבדת רק עם במאי איכות מובהקים כמו קלייר דני, לוקה גואדנינו שעשה את "סוספיריה", לארס פון טרייר ועוד, ולא עשית שום פרויקט מסחרי. זו בחירה מכוונת?

"זו הבחירה שלי. אלה הסרטים היחידים שמעניין אותי לראות, אז אלה גם הסרטים שאני רוצה לעשות. אולי לאנשים אחרים יש טעם אחר, ואני יכולה להבין את זה, אבל זה הטעם שלי. זה המסלול שבו הייתי רוצה להמשיך. אם יש במאי אחד שאני חולמת לעבוד איתו, זה יורגוס לנתימוס, שעשה את 'שיני כלב' ואת 'המועדפת'. אני חולמת על תפקידים מאתגרים ככל האפשר ואני מוכנה ללכת עד הסוף מבחינה פיזית ונפשית למענם. אעשה הכל בשביל תפקיד מעניין".

עוד בוואלה!

המדריך המלא לפסטיבל הקולנוע ירושלים 2019

לכתבה המלאה
מיה גות'. AP
כבר רגילה לשטיחים אדומים. מיה גות' בפסטיבל ונציה האחרון/AP

"סוספיריה" היה סרט מעניין מאוד, איך היתה העבודה עליו?

"יש במאים שמפחדים מנשים, ולכן הם מציגים אותן כלא יותר מתפאורה. לוקה לא פחד להציג אותן כדמויות מרובות רבדים, ולצלול לתוך השאלה - מה זה אומר, להיות אישה".

את חושבת שלשאלה הזו יש תשובה אחרת כיום מאשר בזמן יציאת הסרט המקורי עליו הוא מבוסס, בשנות השבעים?

"דיברתי עם ג'סיקה הרפר, שכיכבה בגרסה המקורית של 'סוספיריה' והיא אמרה לי שבזמנו הרעיון של פמיניזם עוד לא היה מאוד מפותח, ולכן הסרט נראה אז הרבה יותר רדיקלי. אנחנו, כנשים, חיות בזמן בו אנחנו דורשות יותר ויותר. בשנות השבעים, בשביל להוציא כרטיס אשראי היית צריכה שגבר יבוא איתך ויחתום לך. מדהים לחשוב כמה דברים התקדמו, אבל כמובן שהדרך עוד ארוכה".

עבדת כדוגמנית, כולל בשירות הרבה מותגים נחשבים, ולא פעם מגדירים אותך בכתבות במדורי אופנה כ"איט גירל", "כוכבנית אנטי-הוליוודית" וכל מיני הגדרות שכאלה. איך את מרגישה איתן?

"אני מאוד אוהבת אופנה ומאז שנכנסתי לעולם הזה, אני עוד יותר מלאת הערכה לכל מה שעושים בו. אבל אני לא מנסה להיות איט-גירל וכל ההגדרות האלה לא ממש חשובות לי. אני בעיקר מנסה להיות הגרסה הכי טובה של עצמי".

עוד בנושא:

ריאיון עם דקוטה ג'ונסון על "סוספיריה"

ריאיון עם קלואי גרייס מורץ על "סוספיריה"

ריאיון עם ג'סיקה הרפר על "סוספיריה"

החיים למעלה. פסטיבל ירושלים,
רק בירושלים. מיה גות' ב"החיים למעלה"/פסטיבל ירושלים

"החיים למעלה" יוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים בשבת 27.9 ב-13:15, בראשון 28.9 ב-19:00 ובשבת 3.8 ב-13:45. לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים ראו האתר הרשמי.

View this post on Instagram

girl curve #miagoth by @dritch

A post shared by affect (@affect_official) on

מיה גות'. GettyImages
אמא ברזילאית, אב קנדי. מיה גות'/GettyImages
מיה גות'. GettyImages
רק סרטי איכות. מיה גות'/GettyImages
מיה גות'. GettyImages
הכל בזכות פסטיבל המוזיקה. מיה גות'/GettyImages
מיה גות'. GettyImages
עוד נשמע עליה. מיה גות'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully