וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון אבוד, חיים פשוטים ותגליות אנושיות: סקירת סדרות חדשות

חבורה פרה-היסטורית מגלה את האש והגלגל, בחורה צעירה מתעוררת עם גופות מרוטשות סביבה ובלי זיכרון, ארבע בחורות עושות שטויות בפלורידה, זוג נשוי עוזב את העיר לטובת הכפר. צפינו בסדרות חדשות מחו"ל וחזרנו עם עדכונים

הסדרה The Rook, אוליביה מאן. יח"צ,
אוליביה מאן, "The Rook"/יח"צ

Human Discoveries

מה: אל המסורת של קומדיות טלוויזיוניות פרה-היסטוריות, ובפרט אנימציה א-לה "משפחת פלינסטון", מצטרפת "תגליות אנושיות". קומדיית האנימציה החדשה של Facebook Watch עוקבת אחר קבוצת חברים המתגוררת במערות ביער בתקופה הפרה-היסטורית, בעודם מגלים את האלכוהול, האש, הגלגל ומונוגמיה. קאסט המדבבים המרשים כולל את אנה קנדריק, זאק אפרון, ג'יליאן בל ("אידיוטסיטר"), למורן מוריס ("בחורה חדשה"), פול שיר ("נפילות חדות"), ליסה קודרו, אד בגלי ג'וניור ואחרים. הסדרה זמינה בפייסבוק גם בישראל (עם כתוביות לאנגלית).

מה חשבנו: לא כדאי להסתמך על הדקות הראשונות של "תגליות אנושיות", ואולי אפילו על הפרק הראשון כולו. משום מה הוא מתבסס יתר על המידה על הומור שמנים, נמוכים וקשישים ושאר בדיחות עבשות, מהסוג שבו דמות שורקת כדי להמחיש שהיא עסוקה בענייניה ולא יכולה להושיט יד לעזרה לחבר שנטרף על ידי טיגריס.

אחרי שחוצים את ההתחלה המקרטעת, "תגליות אנושיות" מתייצבת כסדרה נחמדה שדווקא מחבבת את הדמויות שלה (מלבד הארעיות, כי במציאות האכזרית הזו מניין המתים גבוה כמתבקש) ואוהבת להתבונן במערכות היחסים ביניהן. היא מנוקדת רגעים משעשעים שנובעים מההתמודדות של הגיבורים עם טכנולוגיה חדשה, ומיחסי הגומלין ביניהם לבין העולם המשתנה והטבע שסביבם. למעשה, הטבע שסביבם, ובעיקר האיילים השכנים שרואים בעיניים כלות כיצד בני האדם הולכים ונעשים עליונים יותר ויותר ומנסים להבין כיצד להתמודד עם המציאות החדשה, מספק לסדרה כמה מהרגעים היותר מוצלחים שלה.

The Rook

מה: מיני-סדרה של רשת הכבלים Starz על אודותיה של צעירה בריטית בעלת יכולות על-טבעיות, המתעוררת בגשר המילניום בלונדון כשמסביבה שמונה גופות מרוטשות ואין לה שום זיכרון של מה שקרה ואפילו מי היא. אמה גרינוולד ("חסרי בושה") מככבת ולצדה ג'ואלי ריצ'רדסון ("ניפ/טאק"), אוליביה מאן ("חדר החדשות") ואדריאן לסטר ("הנוכלים"). כרגע לא ידוע אם נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: כמו "מקביל" של אותו ערוץ, גם "The Rook" היא יותר מעשיית ריגול מאשר פנטזיה, מעוגנת בקרקע המציאות-החלופית, אולם היא פחות מוצלחת מהדרמה בכיכובו של ג'יי קיי סימונס. ישנו רושם שהיא יכולה להיות יותר מלהיבה, שהאיפוק שלה בעוכריה. למרות זאת יש ב-"The Rook" משהו מצודד, ומספיק מרכיבים שמחפים על מגרעות כאלה ואחרות.

בדומה לגיבורה, הסדרה מאלצת אותנו ללמוד המון ומהר על העולם שהיא בוראת, מוסיפה עוד ועוד פרטים ודינמיקות שלוקח זמן להבין אותם כדי הצורך, עם תמרור אזהרה אחד בולט: אסור לסמוך על אף אחד. האלמנטים האלה מצטרפים לכדי יצירה שהעניין שלה מוזן בקביעות על ידי נקודת המוצא המסקרנת והפרנויה הרוחשת. ומעל הכל "The Rook" יפהפיה למראה. הבמאית קארי סקוגלנד, שמתווה את הוויזואליה של הסדרה בשני הפרקים הראשונים, מציפה את המסך בשוטים מוקפדים, יפהפיים, עם חיבה לסימטריה, הרפתקנות ואיפוק. בחישוב בין היתרונות להסתייגויות, "The Rook" יוצאת כשידה על העליונה.

עוד בוואלה!

הדואט שאינו נגמר: חמשת הרגעים הגדולים של "דברים מוזרים 3"

לכתבה המלאה

Florida Girls

מה: קומדיה של רשת הכבלים Pop על ארבע חברות המתגוררות בעיירת חוף קטנה בפלורידה, ומנסות לשפר את חייהן אחרי עזיבתה של חברה חמישית לטובת לימודים. כרגע לא ידוע אם נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: אמרתם פלורידה, אמרתם טראש. "Florida Girls" נושאת את הטראשיות של גיבוריה על דש הביקיני שלה, שלוש נשים צעירות שרוב הזמן שמחות בחלקן, קטן ואווילי ככל שיהיה, ורביעית שדווקא מנסה להתעורר על החיים של עצמה ולהשיג בהם משהו. כלומר, סטרייט וומן מול שלוש קוקואיות בצורות כאלה ואחרות - הקלפטומנית, הבריונית האדישה והגולד-דיגרית.

"Florida Girls" מבהירה שנקודת הפתיחה של הבחורות האלה מאוד נמוכה. הן מלכתחילה באות מבתים עניים, גרות ביחד בקרוואן, חייהן סובבים סביב סמים, אלכוהול וניסיונות להשיג כסף קל. זה מבדר במידת מה, בעיקר אם אתם אוהבים קומדיות וולגריות, והסדרה רוקמת אחווה מתוקה בין הנשים, אבל האמת היא שיש בה גם הרבה דכדוך. בין ההרפתקאות המשוגעות של החבורה, "Florida Girls" מגניבה מבט נוקב על החצר האחורית של אמריקה, מוכת הגזענות והשאיפות הדלות. זה לא תמיד נעים לצפייה, ולא מאוד מעמיק, אבל מהווה ערך מוסף בסדרה.

Bless This Mess

מה: קומדיית סינגל-קאמרה של ABC בכיכובם של לייק בל ("קשר לא מחייב", "אין לאן לברוח") ודקס שפרד ("הורים במשרה מלאה"), המגלמים נשואים טריים שעוזבים את העיר הגדולה לטובת חיים פשוטים יותר בנברסקה. גם עם אד בגלי ג'וניור ופם גריר. ליז מריוות'ר ("בחורה חדשה") יצרה את הסדרה, שכרגע לא ידוע אם נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: פרק הפיילוט של הסדרה נפלא במפתיע: הוא כתוב נהדר וחינני עם דיאלוגים מצחיקים וביטים חמודים, הוא מעגן כימיה מופלאה בין בל לשפרד ויוצר ציפייה ענקית להמשך, שלמרבה הצער פשוט לא מתממשת. בל גם כתבה וביימה את הפרק הראשון והחשד הוא שבגלל זה הוא כל כך מוצלח, כי שאר החמישה לא מצליחים לעמוד בקצב. עלילת ה"דג מחוץ למים" וענייני ההתאקלמות של השניים בכפר קטן ושכוח אל לא ממריאים או מקוריים - הם עדיין מאוד חמודים בינם ובין עצמם, אבל שאר הסביבה שלהם מעיקה מאוד וההומור נשען לפעמים יותר מדי על אינטראקציה עם חיות. כמעט כדי להוסיף חטא על פשע, נמתחת לאורך הסדרה עלילת מתח מיני לא ממומש בין דמויותיהם של אד בגלי ג'וניור ופאם גריר ואלוהים, כמה שזה מיותר ופאתטי. תניחו לנו עם זה.

אין ספק שהנקודה החזקה ביותר של הסדרה היא המשחק, ולא רק של הדמויות הראשיות אלא גם של דמויות המשנה, שמגולמות על ידי שלל שחקני "מאיפה הוא מוכר לי" כמו דיוויד קוצ'נר ("והרי החדשות"), לנון פרהם ("ויפ"), סוזי אסמן ("תרגיע") וג'ים אוה'ר ("מחלקת גנים ונוף"). אבל בשביל משחק הולכים לתיאטרון - "Bless This Mess" בחייה הקצרים עד כה הצליחה לאבד לאט לאט את המנדט הראשוני שניתן לה, אם כי בכל זאת חודשה לעונה שנייה למרות אחוזי צפייה בינוניים. כך שיש עדיין תקווה שקבוצות מיקוד למיניהן יצליחו לתקן את מה שלא עובד.

!??What Just Happened

מה: סדרה קומית שהיא גם תוכנית טוק-שואו בהובלת פרד סאבאג' ("שנות הקסם"), פארודיה על תוכניות פאנל שעוסקות בסדרות ומשודרות בצמוד לכל פרק. במקרה שלפנינו מדובר בסדרת המד"ב הפיקטיבית "The Flare", המבוססת על הספר המזויף אף הוא "The Moon Is the Sun at Night". כרגע לא ידוע אם נרכשה לשידור בישראל (ומוטב לא לבנות על זה).

מה חשבנו: הקונספט הזה של תוכניות אולפן שמשודרות מיד לאחר סדרת להיט ומדסקסות אותה למוות פופולרי בעיקר בארה"ב, אבל אפשר להתרשם ממנו גם כאן בישראל בנטפליקס ("מעבר לדברים מוזרים", "מעבר ל-13 סיבות"), שלא לדבר על כל תוכניות הדיי-טיים בערוצים 12 ו-13 שמוקדשות לניתוחים ושיחות על תוכניות הריאליטי שלהם כמו "האח הגדול" ו"הישרדות". התוכנית של פרד סאבאג' בכל מקרה תבהיר לכם כמה וכמה פעמים במהלך הצפייה את המבנה הייחודי שלה ועל מה היא מנסה לצחוק.

מוכרחים להודות - הפורמט מבריק ומתבקש, כי תוכניות הלווין הללו לרוב מיותרות וסתם מנסות לסחוט עוד טיפות מהלימון שמשודר לפניהן, כך שלעג להן הוא משימה מבורכת. אבל ככל שהשאפתנות של "!??What Just Happened" מרשימה, כך היא מורכבת. מצד אחד היא לא באמת יכולה להקדיש חלקים נרחבים בה לדיון הולם ונאמן למציאות על הסדרה הפיקטיבית "The Flare", שהצופים במקרה הטוב רואים רק סצנה אחת ממנה בכל תוכנית, כי כולנו נשתעמם למוות. מצד שני, היא לא יכולה להתקיים במנותק ממנה כי אחרת מה עשינו פה. כך שהתוצאה היא שעטנז לא ברור בין פארודיה אימפוטנטית ולא ממצה לבין טוק שואו מביך ולא מצחיק.

ראויים לקלס מיוחד הם קטעי הווידאו שמצולמים מחוץ לאולפן, במהלכם מנסה סאבאג' לייצר מערכוני סינגל קמרה כושלים שמשתבשים, בגסות מגושמת של פיל בחנות חרסינה. החלקים שכן עובדים הם דווקא הטעימות הקטנות מ-"The Flare" שמצליחות בזכות עצמן לצחוק על סדרות פוסט אפוקליפטיות, וכוכבי האורח של סאבאג' כמו רוב לאו, ג'ואל מקהייל ואחרים מצילים לפעמים את "!??What Just Happened" מטוטאל לוס מוחלט. על כל מקרה, נתוני הרייטינג של התוכנית מדשדשים בבוץ וסביר להניח שהניסוי הזה יוכתר ככישלון בכל רגע נתון. חבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully