וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם סלע: "התקופה מדכאת ועצובה, הלוואי שהמדינה הייתה עוזרת למי שצריך"

15.9.2020 / 8:09

רותם סלע מבואסת מהמצב, שלום אסייג מבין את אתי אלון ("גם אני הייתי גונב בשביל אח שלי") ויהודה לוי מתקשה לרדת את 10 הקילו שהעלה ("המטבוליזם לא כמו פעם"). ראיונות עם כוכבי הסדרות של yes בשנה הבאה

פרומו לסדרה "מלכת היופי של ירושלים"/yes

באופן מפתיע, בקרוב יעלו שתי סדרות שנוצרו בהשראת סיפורה של אתי אלון, עובדת הבנק למסחר שמעלה בכספי הבנק בהיקפי ענק של יותר מ-254 מיליון והביאה לקריסתו. בקשת 12 צילמו דוקודרמה שתעלה בקרוב ובה תשחק חן אמסלם את אתי אלון. במקביל צולמה סדרת דרמה של yes, "מעילה" שמה, שזכתה לזרקור במסיבת העיתונאים של yes שחשפה את הפקות המקור של החברה בשנה הקרובה. על "מעילה" חתומים כתסריטאים שירה פורת ויותם גנדלמן שגם ביים, יגלמו דאנה איבגי את אלון, יהודה לוי את אחיה המכור להימורים עופר מקסימוב, ושלום אסייג את מנהל הבנק. עוד ישחקו שני קליין, חנן סביון ודובר קוסאשווילי.

"אתי אלון היה סיפור שכל המדינה התעסקה בו", אומר שלום אסייג, אותו פגשנו במסיבת העיתונאים של yes, "בגלל שמדובר פה בפעם ראשונה שאישה עומדת במרכז פרשת מעילה כל כך גדולה, זה די הדהים את כולם, במיוחד כשהתחילו לראות תמונות שלה - אישה שנראית קטנה ועדינה. ובנוסף לזה, הכוח של המשפחה. אתי הייתה מוכנה לעשות הכל כדי לעזור לאח שלה. וגם בגלל שבכל אחד מאיתנו מתחבא איזה מהמר קטן".

איך קרה ששתי סדרות מופקות באותו זמן בהשראת אותה פרשה, שהתרחשה לפני 18 שנה?

יהודה לוי: "האמת שאני באמת לא יודע. כשרעיונות באים, הם באים קולקטיבית, קורה שיש כמה אנשים שחושבים אותו דבר. הסדרות שונות לגמרי, הסדרה של קשת יותר דוקומנטרית".

אסייג: "אספר לך סיפור. אחי יום אחד פתח חנות כלי בית ראשונה בטירת הכרמל. בתוך כמה חודשים נפתחו איזה 10 חנויות כלי בית באזור. ככה זה עובד. בא למישהו רעיון טוב, ובמקום אחר גם התחילו לחשוב על הרעיון, ואף אחד לא החליט לעצור בגלל שהעוד מישהו עושה".

דאנה איבגי ויהודה לוי בסדרה "מעילה" של yes. אביר סולטן,
שעת מעילה. דאנה איבגי ויהודה לוי בסדרה "מעילה"/אביר סולטן

שני קליין: "ההסבר שלי לזה הוא שאנחנו מדינה צעירה, בסך הכל 70 ומשהו שנה, לא קרו פה המון דברים שאפשר לשחזר אותם בסדר גודל כזה".

נפגשתם עם אלון, מקסימוב, מנהל הבנק ושאר האנשים שעליהם מבוססות הדמויות?

אסייג: "פגשתי את מנהל הבנק למסחר במקרה, בחתונה, רגע לפני הצילומים. היום הוא אדריכל, שזה מה שהוא חלם להיות לפני הבנק למסחר. החיים, אתה לא מבין איך הם מובילים אותך להגשים את החלומות שלך".

לוי: "מדהים שהוא הלך בדרך השלילה ובסוף הגיע לייעוד שלו! אני לא נפגשתי עם עופר מקסימוב ודאנה איבגי לא נפגשה עם אתי אלון. הם לא רצו לדבר בכלל, כי זה גמר להם את כל המשפחה, שם עליהם כתם בכל עץ השורשים, הם רוצים להשתחרר מזה ולשכוח את זה".

אסייג: "אנשים מהמרים הם אנשים חולים ובלי שליטה עצמית. מדובר פה על בנאדם חולה שגרר אחריו משפחה שלמה. אתה רואה את הסיפור הזה ושואל את עצמך, מה הייתי עושה אם הייתי חושב שאח שלי בסכנת חיים ועומדים לחסל אותו בגלל שהוא חייב כסף, במצב כזה הייתי גונב או לא? אני בשביל אח שלי, ברור שהייתי גונב, אם הייתי חושב שהוא בסכנת חיים. אגב, אני מכיר את עופר. הופעתי ברומניה בתקופה שאלפי ישראלים נהרו להמר בקזינו, ראיתי אותו שם ואפילו ביליתי איתו איזה ערב. כשראיתי את יהודה כמו מקסימוב זה עשה לי צמרמורת, יהודה היה בדיוק עופר!"

עוד בוואלה!

יעקב בוזגלו: "היה צריך לפסול גם את ישראל. הוא הציע שוחד לבני ברוכים"

לכתבה המלאה
יהודה לוי במסיבת עיתונאים של yes ב-14 בספטמבר 2020. רפי דלויה
דמיון מצמרר. יהודה לוי/רפי דלויה

יהודה, אתה שחקן טוטאלי, עלית 10 קילו לתפקיד. איך נראתה דיאטת ההשמנה שלך?

"כן, עליתי בתוך חודש כעשר קילו. באכילה שלי פתחתי את כל המבערים, כל החשקים, אכלתי כל מה שבא ליד. אני עוד בעבודה להוריד את המשקל, זה קשה, שכחתי שאני בן 41 ושהמטבוליזם שלי לא עובד כמו פעם, אז לוקח יותר זמן".

אסייג, קיבלת שבחים אדירים על משחקך ב"מנאייכ", ועכשיו אתה מגלם שוב תפקיד דרמטי. יש מצב שתזנח את הסטנדאפ לאורך זמן לטובת הדרמה?

"זה לא בא אחד על חשבון השני, אני מאוד נהנה מהסטנד אפ, זה הקשר הבלתי אמצעי עם הקהל. אתה מדבר עם הקהל, זו תרפיה שקשה להסביר. אני לא חושב שיש מקצוע קשה יותר מסטנד אפ. כשאתה מצליח העוצמות של זה אדירות, כשאתה לא מצליח אתה לבד על הבמה מול קהל שלא צוחק, ואין הרגשה יותר קשה מזאת. אני 28 שנה עושה סטנד אפ, מופע אחד לא הולך טוב אני לא ישן בלילה. אתה נבוך מעצמך ברמות".

מני אסייג, אחיך ושותפך ליצירת "שנות ה-80", אמר בריאיון לוואלה! תרבות: "כל מיני אנשים כמו אריאנה מלמד גילו פתאום את שלום. חמש עונות של שנות ה-80 אף אחד מהמבקרים לא שם לב אליו, ופתאום הם מופתעים - שלום אסייג שחקן מצוין!".

"עורך מעריב, דורון כהן, כתב בטוויטר לא מזמן אפרופו 'מנאייכ', איזה דבר נורא זה דעות קדומות. הוא כתב שבשבילו לאורך שנים שלום אסייג היה הומור נמוך, עד שבשנה האחרונה הוא ראה את 'שנות ה-80' ו'מנאייכ', וכתב שמגיעים לי פרסים כיוצר ושחקן. עכשיו תסתכל על ראיונות שלי מהעבר ותראה שלאורך השנים אני אומר שלמבקרים יש דעה קדומה, הם רואים סדרה על טירה, עם מבטאים מרוקאים, אומרים עזוב. הם לא עוצרים לבדוק אולי יש שם משהו טוב. לאורך כל השנים ב'שנות ה-80' הייתה הצלחה מטורפת אצל הקהל אבל המבקרים לרוב קטלו אותה. 'מנאייכ' היא קונצנזוס כי זו סדרה ממקום אחר, דרמה. זה משמח אותי".

מה לדעתך היה אומר פרוספר, הדמות שלך מ"שנות ה-80", לדמות שלך ב"מנאייכ", איזי, על שחיתות במשטרה?

(שלום נכנס לדמותו ולמבטאו של איזי) "זו שחיתות? אתה יודע איזו שחיתות הייתה לנו במרוקו! מה קרה לך, היית נותן לשוטר מאה דולר והוא היה אומר שהוא עשה את הפשע ולא אתה!".

שלום אסייג במסיבת עיתונאים של yes ב-14 בספטמבר 2020. רפי דלויה
דעות קדומות. שלום אסייג/רפי דלויה
seperator

בחשבון הטוויטר של עיתון וראייטי הנחשב פרסמו אתמול, לאחר מסיבת העיתונאים של yes, קטע מתוך העונה השלישית של "שטיסל", שיצרו אורי אלון ויהונתן אינדורסקי וביים אלון זינגמן. זוהי עדות נוספת להצלחה הבינלאומית של הסדרה, ששתי עונותיה הראשונות זמינות בנטפליקס. פגשנו כמה משחקניה - מיכאל אלוני, דבל'ה גליקמן, נטע ריסקין וזהר שטראוס.

למה עבר כל כך הרבה זמן בין העונה השנייה לשלישית - לא פחות מחמש שנים, שזה המון גם במונחים בינלאומיים?

מיכאל אלוני: "אני לא יודע ממש לענות על זה. אני חושב שמה שהחזיר אותנו אולי זאת ההצלחה הגדולה שבאה מחו"ל. זה תרם לעובדה שאנחנו כאן ועושים עונה שלישית אחרי הרבה זמן".

דבל'ה גליקמן: "ההצלחה בנטפליקס לגמרי הובילה לעונה השלישית. זה כמו שבזמנו נתנו פרס נובל לשלום לבגין ולסאדאת, ואז כבר לא הייתה ברירה אז הם עשו שלום. הפרס של נטפליקס חייב עונה שלישית".

הסדרה "שטיסל" של yes. אוהד רומנו,
כעבור חמש שנים. "שטיסל" עונה 3/אוהד רומנו

איזה תגובות קיבלתם מצופי הסדרה כשטיילתם בעולם?

אלוני: "לכולנו יש סיפורים, של מקומות שהסתובבנו בהם בעולם ופתאום קראו לעברנו, למשל במילה 'שניצל'! קיבלנו תגובות מברזיל, מצופים נוצרים, ובכל מקום בעולם מעוותים את שם הסדרה אחרת. זה מחמם את הלב שסדרה כל כך מקומית שמתמקדת בקהילה ספציפית יוצרת סיפור אנושי שהגיע לכל פינה בעולם".

זוהר שטראוס: "עוד קוריוז על ההצלחה - כשאתה הולך בשכונות חרדיות אתה יכול לראות את כל גווני האוכלוסייה, דרך התגובות שאתה מקבל ברחוב. אנחנו הכי פופולריות בשכונות החרדיות".

מה דעתכם על ההצלחה הגדולה של שותפתכם לסדרה, שירה האס, המועמדת לאמי?

גליקמן: "זה דבר גדול, במיוחד בגלל שהיא ראויה לזה".

דב'לה גליקמן וזוהר שטראוס שחקני הסדרה "שטיסל" במסיבת עיתונאים של yes ב-14 בספטמבר 2020. רפי דלויה
הכי מצליחים בקרב החרדים. דב'לה גליקמן וזוהר שטראוס שחקני הסדרה "שטיסל"/רפי דלויה

שטראוס: "פגשנו את שירה כשהיא הייתה ממש קטנה, לפני שמונה שנים צולמה העונה הראשונה, היא הייתה מאוד צעירה וכבר אז בלט שיש בה משהו מאוד מיוחד. אנחנו מרגישים שהיינו הראשונים שחווינו את היכולות המדהימות שלה, ועכשיו כולנו שמחים בשמחתה".

נטע, פרסמת פוסט שעורר הדים רבים על יהודה נוריאל ז"ל, ולפני כמה ימים פורסם תחקיר עם טענות לתקיפות מיניות שביצע לכאורה עיתונאי אחר, רועי ארד. בחודש הבא ימלאו 3 שנים למהפכת MeToo - האם העולם היום טוב יותר במאבק בפגיעה מינית או שממש לא מספיק?

"אני מניחה שכן, זה עשה טוב בסופו של דבר. אני אישית לא חוויתי ולא נתקלתי בדברים מאוד קשים בתחום הזה, דווקא בגלל שהוא כל כך אפור לכאורה אנשים נזהרים בו כפליים".

שטראוס: "זה תהליך של חינוך. אני מקווה שכולם מתחנכים לפי אמות מידה חדשות ולפי קריטריונים של מוסר שבימים אלה נכתבים, וכולם מתיישרים עם הדבר הזה, מדובר בתהליך".

שירה האס. באדיבות המצולמים
בלטה כמשהו מיוחד. שירה האס מיד לאחר שהתבשרה על מועמדותה לאמי/באדיבות המצולמים
seperator

סדרת דרמה חדשה נוספת שנחשפה היא "הטבח", שתעסוק באחורי הקלעים של מסעדת שף, ויככבו בה בין השאר רותם סלע, גורי אלפי, גל תורן, יעל אלקנה והשף טום אביב. עוד לפני עלייתה לאוויר התקבלה הסדרה לשלושה פסטיבלים בינלאומיים - בציריך, מינכן וברלין. הסדרה עוסקת בנמרוד (אלפי), איש משפחה, חנוק ממחויבויות, שמחליט לעזוב את העבודה הנוחה והשוחקת בהייטק ומוצא את עצמו במטבח של שף מוביל, דורי המגלומן (תורן). כששף צעיר (אביב) הופך להיות הכוכב העולה בעיר, דורי נכנס לחרדה. אסנת (סלע) מורידה אותו לקרקע.

"על רקע כל הריאליטי של הבישול, סדרה כזאת הייתה חייבת להיעשות. היה צריך לספר את זה כדרמה", אומר טום אביב, זוכה העונה השישית של "מאסטר שף". "אני משחק את פלדמן, טבח מקועקע בן 30 שפתח מסעדה טרנדית בתל אביב. הרגשתי שהדמות מזכירה אותי עד כדי כך שבזמן שבאתי לאודישן שאלתי אם זה נכתב עליי. אמרתי לארז, אחד הכותבים, שאלמד משחק עבור הסדרה אבל הוא אמר לי לבוא כמו שאני".

מגניב שהיו טבחים אמיתיים על הסט, ובהם מייקל, הבן של ישראל אהרוני.

יעל אלקנה: "נכון, הוא שיחק את שוטף הכלים. באופן אישי למד איתי ביורם לוינשטיין. היו איתנו טבחים אמיתיים, שזה מאוד עזר לעליה במשקל. חוויה קולינרית זה הדבר הכי כיפי, ולאכול אוכל טוב מאנשים שיודעים באמת איך לעשות את זה היה תענוג".

הצילומים של הסדרה נקטעו לכם בגלל הקורונה, ביום שישי חוזר הסגר, והעיסוק שלכם בעולם המסעדות מזכיר שגם הוא במשבר גדול בגלל התפשטות הווירוס.

רותם סלע: "זו תקופה די מדכאת ועצובה, במיוחד לאנשים שצריכים לסגור את העסקים שלהם, ורק אלוהים יודע איך הם יפרנסו את המשפחות שלהם. די דכאוני. בסוף זה פוגע בכולם, בחלק יותר ובחלק פחות. כמובן שחבריי שעובדים בתיאטרון או מופיעים על הבמות כמוזיקאים נפגעו הרבה יותר ממני, כי בטלוויזיה עוד איכשהו מצליחים לנהל איזושהי שגרת קורונה מוזרה, אבל זה מבאס בשביל כולם. הלוואי שהמדינה באמת הייתה עוזרת כמו שצריך למי שזקוק לזה".

שחקני הסדרה "הטבח" במסיבת עיתונאים של yes ב-14 בספטמבר 2020. רפי דלויה
תחום קשה. שחקני הסדרה "הטבח" במסיבת עיתונאים/רפי דלויה

איך קרתה התקלה ועולה תכנית בקשת 12 שאת ואסי עזר לא מנחים, "הזמר במסכה"?

"תראה, אנחנו מנחים את הכוכב הבא, שזה תכנית ריאליטי של מוזיקה, ונראה לי שמספיק לנו ריאליטי אחד של מוזיקה בשנה. אנחנו עובדים על העונה הבאה של 'הכוכב הבא' בכל הכוח. ועולה בקרוב הנינג'ה, שהולכת להיות עונה מדהימה ובאמת מאוד טובה. אני מאחלת הרבה בהצלחה גם ל'זמר במסיכה'!"

ומה עם "להיות איתה"? העונה החדשה נדחית ונדחית.

"זה נדחה ונדחה, אבל אני לא רוצה לענות על זה, שלא יכעסו עליי אחר כך בבית".

גל תורן, לפני "הטבח" כיכבת בסדרה "לאבד את אליס" של הוט, שיצרה וביימה סיגל אבין. הפתיע אותך שהיא נרכשה לשידור באפל טי-וי?

"לא יכולתי לנחש שזה יצליח בחו"ל. זה היה סוג של ניסוי, ורק סיגל ידעה עד הסוף מה היא רוצה. אנחנו חיים בתקופה כזאת שבה קורים דברים כאלה. תכנים מהסוג הזה הכי חשוב שיעבדו על סיפור טוב".

הסדרה "הטבח" של yes. אוהד רומנו,
אי אפשר לדעת מה יצליח. הסדרה "הטבח"/אוהד רומנו
seperator

פגשנו גם את שחקני הדרמה היומית "מלכת היופי של ירושלים", הפקה רחבת יריעה על-פי הרומן רב המכר של שרית ישי לוי שקיבל עיבוד טלוויזיוני כפי שקראתם לראשונה בוואלה! תרבות. בין השאר מככבים בה מיכאל אלוני, הילה סעדה, סוול אריאל, מלי לוי וישראל אוגלבו. יוצריה הם אסתי נמדר-תמאם, שלמה משיח (המשמש גם כתסריטאי), ועודד דוידוף (הבמאי). "מי שקרא את הספר ונשבה בקסמו - ואני בכיתי ב-70 העמודים האחרונים - יבוא לסדרה ויראה את הדמויות האלה מקבלות חיים אבל גם תפניות שונות וחדשות מהספר", אומר מיכאל אלוני. "עוד לא קרה בארץ שעושים הפקה בסדר גודל כזה ונוגעים בתקופה הזאת". סוול אריאל אומרת כי "מה שעניין אותי היה לחקור את רוח התקופה, לשחק מורדת של שנות השלושים זה לא כמו לשחק מורדת 2020. התאהבתי בללמוד את קו המחשבה של התקופה". ומלי לוי מוסיפה: "מה ששבה את לבי הוא היחסים המורכבים של כל הדמויות בסיפור. אני מאוד אוהבת את האתגר לשחק כאלה יחסים מורכבים. הדמות שלי ויקטוריה מאוד מאתגרת, יש בה המון כעס, היא אישה קשת יום שהמזל לא האיר לה פנים".

כותבת הספר שעליו מבוססת הסדרה, שרית ישי לוי, זינקה לתודעה עם הספר הזה בשנות השישים לחייה, לאחר ששימשה קודם כעיתונאית. נותן תקווה שאפשר להתחיל ולהצליח גם בגיל מאוחר?

אלוני: "כעיתונאית היא הציבה רף משוגע - ראיינה את יאסר עראפת ועשתה עוד דברים נועזים, אבל באמת להצליח כסופר בגיל כזה - זה הישג מרשים. אני חושב שזה נותן הרבה בגרות ובשלות ואופי לכתיבה. לקח לה שש שנים לכתוב את הספר, ואנחנו מצלמים את זה בכמה חודשים".

שחקני הסדרה "מלכת היופי של ירושלים" במסיבת עיתונאים של yes ב-14 בספטמבר 2020. רפי דלויה
מופע שנות השלושים. שחקני הסדרה "מלכת היופי של ירושלים"/רפי דלויה

הבנתי שכנראה תמשיכו לצלם את הסדרה גם בימי הסגר.

סוול אריאל: "זה מעולה שזה קורה, גם בגלל שיש לנו עבודה ולא עוצרים למרות כל הקשיים, וגם בגלל שיש משהו בסט הזה, שהוא במקום רחוק, צפת, וכשאתה נכנס אליו אתה בתקופה אחרת, אז להיות שם שלושה שבועות ברצף נראה לי הולך להיות חוויה אדירה"

מאחר שהסדרה תקופתית, עולה השאלה - לו יכולתם לבחור לחיות בכל תקופה שתרצו בהיסטוריה, באיזו תקופה הייתם בוחרים?

ישראל אוגלבו: "בכל תקופה, רק לא בשנת 2020".

הילה סעדה: "הייתי רוצה לחיות בתקופת קום המדינה. מה שמעניין שרואים גם בספר וגם בתסריט איך חוו כאן את מלחמת העולם השנייה, שמעו את זה רק דרך הרדיו ולא הבינו ממש מה קורה. לקח זמן עד שהבינו את גודל המאורע. אני חובבת היסטוריה, למדתי 5 יחידות היסטוריה בתיכון, ועכשיו בעקבות הספר הזה אני מוצאת את עצמי קוראת על השכונות בירושלים ועל העליה של הספניולים".

אלוני: "באיזו תקופה שמלי לוי חיה - שם הייתי רוצה לחיות!"

מלכת היופי של ירושלים. נטי לוי, באדיבות yes,
היסטוריה מתעוררת לחיים. מתוך "מלכת היופי של ירושלים"/נטי לוי, באדיבות yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully