וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאום אופירה התהפכה וזה היה אחד הרגעים התמוהים של "הזמר במסכה"

בן בירון בראודה

20.10.2020 / 8:54

החשיפה של מיכל אמדורסקי בתור הפטריה אחראית לאחד הרגעים התמוהים של "הזמר במסכה" אתמול. לאורך כל הפרק התעקשה אופירה אסייג שהפטריה היא מישהי אחת, ואז רגע לפני הסוף שינתה את דעתה והימרה נכון. האם מישהו בהפקה לחש לה? בנוסף, יש לנו הימור טוב על החסידה והפופקורן

יזהר כהן נחשף מבעד לתחפושת השור בתכנית "הזמר במסכה"/קשת 12

חוות החיות (והנשנושים) של "הזמר במסכה" הולכת ומצטמצמת ואיתה גם הניחושים שלי, שמתכנית לתכנית הולכים ומתחדדים. כן, אני לגמרי רוצה לנצל את ההזדמנות ולהרים לעצמי על הניחוש - משמיעה - של מיכל אמדורסקי, מי שהסתתרה מתחת לפטריה. אני מודה לילדוּת עם יותר מדי זמן פנוי, חיבה למוזיקת פופ והרבה זמן מול ערוץ 24. ההורים שלי בוודאי גאים. חוץ מהפטריה הופיעו השבוע גם הפופקורן, הפלאפל, החסידה והשפירית וסיפקו ביצועים לא רעים בכלל. הביצוע המצטיין מבחינתי הולך השבוע לשפירית, שנתנה קאבר מצוין ל-"That I Would Be Good" של אלאניס מוריסט ומסתמנת כפייבוריטית לזכייה העונה. אגב, מישהו יכול לספר לנו כבר במה זוכים? כי אם זה מסתכם בראיון ב"גיא פינס" ואירוח ב"חי בלילה", אני לא בטוח שזה שווה את המשקל של התחפושת על הראש.

נתחיל בסוף. את מיכל אמדורסקי זיהיתי מיד אחרי הביצוע ל-"Ready To Go", שיר שמייצג בצורה מושלמת את הרוק ששלט פה בניינטיז ומתאים כמו כפפה ליד לאמדורסקי - מי שהייתה אחד הפרצופים הכי מוכרים בישראל באותן השנים. האמת? בזכות אמדורסקי גם מצאתי את עצמי מתרגש לראשונה העונה, ולא בזכות הביצוע המוצלח שלה ל-"Shallow" של ליידי גאגא ובראדלי קופר. אחרי יזהר כהן, דביר בנדק, גדי סוקניק, ינון מגל וטל פרידמן, שבאו לתכנית בשביל לעשות קצת צחוקים, אמדורסקי הגיעה לתכנית ממקום אמיתי, כשהיא צמאה להערכה מקצועית (ממש כמו פטריה שמחכה לגשם). אני לא יודע אם היא פינטזה על מחמאות מסטטיק ובן אל, אבל אין ספק שהיא רק חלמה שמישהו יתבלבל בינה לבין שירי מימון.

הזמר במסכה - פרק חשיפת הפטריה, מיכל אמדורסקי. קשת 12, צילום מסך
ניחוש שהוביל לאחד הרגעים התמוהים של הערב. "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

לדור שגדל על נועה קירל ויונתן מרגי, אמדורסקי היא דמות כמעט אלמונית, אך מי שחווה אותה בזמן אמת יודע שהיא ניסתה לעשות כאן פופ בשנים שבהן רק המילה "פופ" הייתה פה קללה. יותר מזה, בזמן שמבקרי המוזיקה בישראל התחרו מי יקטול אותה יותר, בעלה באותן השנים, אסף אמדורסקי, נחשב לאחד היוצרים היותר מוערכים בישראל. מה שבוודאי הגדיל את כמות התסכול (והסתיים בשיר המעולה "רוק סתם"). בכל זאת, אפשר להחמיא לאמדורסקי באמת ולומר שעשרים שנה אחרי, הלהיט הגדול ביותר שלה - "חייל שלי", זה עם המילים הבלתי נשכחות "תפרוק את הנשק חייל שלי, תפרוק אותו לתוך גופי" - עמד במבחן הזמן ונותר שיר פופ מושלם. רוצים להרגיש זקנים? הוא יצא שלוש שנים לפני שנועה קירל הגיחה אל אוויר העולם.

לצערי החשיפה של אמדורסקי אחראית גם לאחד הרגעים התמוהים של הערב, רגע שמערער את האמון בין הצופים לתכנית, אמון שברירי במיוחד בפורמט שבנוי על סודות כמו "הזמר במסכה". לאורך כל הפרק התעקשה אופירה אסייג שהפטריה היא ניקול ראידמן, לא סתם התעקשה - היא חתמה על זה, נתנה שלל נימוקים, הסבירה לפאנל למה היא צודקת, היא כמעט עלתה לבמה כדי להוריד לה את המסכה ולחסוך זמן, ואז במחי תשובה אחת שינתה את דעתה ועברה למיכל אמדורסקי? איפה היו חושי הבילוש כמה דקות קודם לכן? ואיך היא לא ראתה, כמו כולנו, את כתובת הנצנצים שהייתה תלויה על הקיר? האם מישהו בהפקה לחש לה? אני דורש שתוקם ועדת חקירה בנושא מיד לאחר זאת שתבדוק את כשלונות ניהול הקורונה.

עוד בוואלה!

הסלב שסולק, השב"כניק שהוזעק: מפיק "הזמר במסכה" חושף הכול

לכתבה המלאה
הזמר במסכה - פרק חשיפת הפטריה, מיכל אמדורסקי. קשת 12, צילום מסך
הביצוע המוזר של השבוע. "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

אם גם אתם חשבתם שהטלוויזיה שלכם נתקעה מספר פעמים בזמן התכנית, אין טעם להתקשר לספקית התוכן שלכם, זה בסך הכל צדי צרפתי ששוב נכנס למצב של Freeze כשהוא מנסה לגלות מי מסתתר מתחת לתחפושת. סיטואציה שהתגברה במיוחד בביצוע של החסידה עד שכמעט הזעקתי מגן דוד אדום שיבוא לסייע לו (ונזכרתי שמדובר בתכנית מוקלטת). הביצוע של החסידה ל-"I Want to Break Free" של קווין, הצליח לזרוק את הפאנל לניחושים מופרכים כמו אתי אנקרי, נועה ירון, לינור אברג'יל וקורין גדעון. אנקרי היא אחת הזמרות הכי טובות שאי פעם היו פה, ועצם העובדה שצדי בכלל חושב שהיא יכול להיות החסידה מעורר חשד אמיתי לירידה בשמיעה. אגב, גם מעיין אדם עלתה כאופציה ואין ספק שמדובר באישה שתופיע גם בתחרות ריאליטי על מפחלצים אם זה יבטיח לה זמן מסך נוסף, אך הפעם לא מדובר בה.

אני מהמר שמתחת לחסידה מסתתרת לוסי אהריש. הרמזים השבוע, אלה שציינו שיש לה עבר ככתבת ודוגמנית רק מחזקים את ההשערה, כמו גם החתונה עם אדם שמגיע מדת שונה משלה (צחי הלוי). כמובן שכיסוי הראש נועד להטעות אותנו ולגרום לנו לחשוב שמדובר ביהודיה שומרת מצוות אך אני חושב שהוא דווקא רומז לחסידה שאמורה להביא לאהריש בקרוב את הילד הראשון שלה. האם אני צודק? רק הזמן יגיד.

הזמר במסכה - פרק חשיפת הפטריה, מיכל אמדורסקי. קשת 12, צילום מסך
ניחושים מופרכים. אופירה אסייג, סטטיק, "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

נעבור בזריזות לשאר הביצועים של השבוע. כאשר תיחשף זהותה של השפירית, זאת שהעניקה לבלוג את שמו, ראשים יערפו. איך יכול להיות שפאנל השופטים העלה שמות כמו אנה ארונוב, אסתי גינזבורג ודנה אינטרנשיונל, ושמה של רינת גבאי עדיין לא עלה? גם השבוע הרמזים נראו כמו מונולוג של גבאי בסדרה "מחוברים": הילדה הכוכבת שמופיעה בפני אנשים חשובים (האפיפיור ב-2005, ראשי ממשלה ונשיאים) ויתרה על החלום להיות זמרת לטובת קריירה ככוכבת ילדים, רוצה שיגלו אותה בזכות כישרון השירה ועוד. אני די בטוח שאם מריצים את הרמזים של השפירית לאחור, השם רינת גבאי פשוט מופיע על המסך. מתי מישהו מהשופטים ינחש אותו? בוא נקווה שלפני הגמר.

תואר הביצוע המוזר של השבוע הולך כמובן לגברת פופקורן, שביצעה את "זוט עני", המנון הדיסלקציה של אלה לי להב. אני לא יודע איך לומר זאת בעדינות, אבל הסיכוי שג'ודי ניר מוזס יודעת לשיר בקצב הזה, זהה לסיכוי שאני אוכל ללבוש את הבגדים של בן אל או לצחוק מבדיחה של שחר חסון. כן, שואף לאפס. גם מיס יוניברס לשעבר, רינה מור, שנמצאת בעשור השביעי לחייה, כנראה לא תתגלה כאן ככוכבת פופ, שלא לדבר על ירדנה ארזי שהייתה מעדיפה לעשות קעקוע של עפרה חזה על הירך מאשר להופיע בתכנית.

אז מי כן? כמעט ודאי שמדובר באורנה דץ. הרמזים הקודמים התחברו בין היתר לתכנית "המראה" ולשיר "קופידון" שביצעה בקדם האירוויזיון. והשבוע קיבלנו הרבה מספרים שמתחברים לתחנות חשובות בחייה: 64 - שנת הלידה שלה, 85 - שנת החתונה שלה עם משה דץ, 06 - השנה שבה התגרשה ממנו, ואפילו 01 - השנה שבה הנחתה את "המהפך".

הזמר במסכה - פרק חשיפת הפטריה, מיכל אמדורסקי. קשת 12,
התעקשה לעשות פופ גם כשזו הייתה מילה גסה. מיכל אמדורסקי, "הזמר במסכה"/קשת 12

מה שכן, ההימור של שחר חסון על כך שהפופקורן הוא בעצם אמא של בן אל, אביבה תבורי, יכול היה להיות משעשע במיוחד. אני דווקא הייתי שמח לראות שם את אמו החורגת של בן אל - יהודית באומן, שהייתה מכניסה איתה מתחת לתחפושת את שימי תבורי, מה שהיה מוביל לפופקורן הכי דביק בישראל. לצערנו, העונה זה ככל הנראה לא יקרה אבל תמיד אפשר לקוות שמישהו יחשוב עלינו בעונה הבאה.

ומחטיף תירס לג'אנק פוד - הביצוע של הפלאפל ל-"Cold Little Heart" של מייקל קיוונוקה הוכיח חד משמעית שלא מדובר בזמר. האמת? מפתיע שבחרו להשאיר אותו בתכנית על חשבון הפטריה שהייתה טובה ממנו בהרבה. מה שיותר מפתיע היא העובדה שאני מסכים לגמרי עם שחר חסון, שמהמר שמתחת לתחפושת מלאת הטחינה מסתתר הג'ודוקא אורי ששון. הרמזים וממדי הגוף מתאימים למישהו מהזירה האולימפית, ולששון יש חיבה ידועה לזמן מסך ולא מעט כריזמה.

מי שלא מופיעה מתחת לאף אחת מהתחפושות אבל זכתה להשחרה לא צפויה מאופירה אסייג היא דווקא סתיו שפיר, שמסתבר שנואשת להופיע ב"אופירה וברקו" אפילו בימים שבהם האולפן סגור. אל תופתעו אם עכשיו כשהמלהקים של "הזמר" מודעים לזה, הח"כית לשעבר והג'ינג'ית המפורסמת בישראל תשתתף בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully