וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים קבעו: אלו עשרת הסרטים הכי מפחידים

27.10.2020 / 23:51

מחקר שבדק את השפעת המתרחש בסרט על קצב דפיקות הלב הצליח לייצר משוואה ולפיה לקבוע מהו הסרט שמפחיד ביותר את הצופים בו. האם צפיתם בו? האם יש לכם אומץ?

הטריילר לסרט "רוח זדונית"/Sinister

ברחבי העולם זו התקופה המפחידה ביותר של השנה - ליל כל הקדושים, כמובן - ועבור רבים זה אומר מרתון צפייה ש לסרטי האימה הכי מפחידים שיש. אבל מהם בעצם אותם סרטים? למדע יש תשובה.

חברת שידור בריטית בשם Broadbandchoices ביצעה לאחרונה מחקר מדעי שעקב אחר קצב הלב של 50 אנשים שצפו ביותר מ -120 שעות של סרטי אימה מוכרים. תוכלו לבדוק את תוצאות המחקר המלא וכל רשימת הסרטים כאן. אבל אם אין לכם כוח, החלטנו לאמלק לכם והנה עשרת הסרטים המובילים שגרמו לדפיקות הלב הגבוהות ביותר בדקה בקרב הצופים (רק זיכרו שלמבוגרים מעל גיל 17 הקצב הנורמלי במנוחה הוא בין 60 ל-100 פעימות לב).

10: "הביקור" (2015) - גרם ל-79 דפיקות לב בדקה (BPM)

הביקור הוא סרט אימה מהיוצר של "החוש השישי", מ. נייט שאמאלן, על שני ילדים שמבינים שמשהו מאוד מוזר קורה עם סבא וסבתא שלהם. כשבקה וטיילור מגיעים לביקור אצל סבא וסבתא, אט אט הם מבינים שמשהו לא כשורה עם השניים. הלילות והימים הופכים מוזרים יותר ויותר וככל שעובר הזמן השניים מבינים שהסיכויים שלהם לחזור הביתה לאימם, קטנים. אך ברגע שהם מודיעים לאמא שסבתא וסבא מתנהגים מוזר הכל מתחיל להסתבך.

עוד בוואלה!

מאה סרטים לראות בנטפליקס: המדריך המלא

לכתבה המלאה

9. המדרון (2005). גרם ל-79 BPM

הסרט מספר על קבוצה של נשים, חברות כולן, ובראשן ג'ונו (נטלי מנדוזה) שפוגשות יצורים טורפים וצמאי דם כשהן נלכדות במערה בין ההרים במהלך השיט שלהן, ובעקבות מפולת סלעים. הגרוע מכול קורה כשהן נכנסות למערה והן מתחילות לגלות את הפחד האמיתי של כול אחת מחברותיהן.

8. באבאדוק (2014) - 80 BPM

זהו סרטה הארוך הראשון של הבמאית האוסטרלית ג'ניפר קנט, העוסק באם חד הורית שמנסה להתמודד עם בעיותיו של בנה - וגם עם מפלצת אגדית מתוך ספר ילדים, שמתחבאת, אולי, אי שם בבית

7. לזמן את הרוע 2 (2016) - 80 BPM

סרט שמציג את הרפתקאות בני הזוג וורן - חוקרי אירועים על טבעיים שפעלו בארצות הברית במאה הקודם. בני הזוג, לוריין (ורה פרמינגה) ואד (פטריק ווילסון) מגיעים לצפון לונדון כדי לחקור את טענותיה של אם חד הורית כי ביתה רדוף רוחות אכזריות.

ומה עם הסרט הראשון בסדרה? עוד נחזור אליו...

6. משהו עוקב אחרי (2015) - 81 BPM

צילום מסך

5. פעילות על-טבעית (2009) 82 BPM

סרטון הראשון והמצליח מאוד של הישראלי לשעבר אורן פאלי עוסק בזוג צעיר שעובר לגור בבית חדש בפרברים רק כדי לגלות שיש להם שותף ועוד מהסוג העל טבעי. וה"שותף" הזה, מסתבר, לא בדיוק מרוצה מנוכחותם.

4. "תורשתי" (2018): 83 bpm

סרטו הראשון של הבמאי ארי אסטר מתאר מה קורה כשאלן, הסבתא הקשוחה של משפחת גרהאם, הולכת לעולמה. בתה אנני, בעלה והילדים לא מאוד מתאבלים על אלן, במיוחד כשהם מתחילים לגלות סודות עלומים ומעוררי חלחלה לגבי המורשת שלהם. אנני היא אמנית מיניאטורות ומנסה להתכונן לתערוכה, אבל דברים מוזרים מאוד מתחילים להתרחש בבית.

3. לזמן את הרוע (2013): 84 bpm

זוכרים שאמרנו לכם שנחזור אליו? הסרט הראשון שיצא במסגרת היקום הקולנועי של לזמן את הרוע עוסק באד ולוריין וורן הידועים כמגרשי שדים ורוחות, וחוקרי מקרים על-טבעיים. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, ועלילתו מתמקדת בשנת 1971 - משפחה עוברת להתגורר בבית רדוף רוחות ומוצאת את עצמה מתמודדת עם אירועים אלימים ומסתוריים.

2. הרוע שבפנים - (2010): 85 bpm

יח"צ - חד פעמי

"הרוע שבפנים" הוא מותחן אימה בהפקתו של אורן פאלי, הישראלי-אמריקאי שעומד מאחורי סדרת "פעילות על-טבעית". הסרט משתמש בטריק שעמד במרכז "פעילות על-טבעית". וכך, הוא הופך על פניו את הרעיון הבסיסי שעמד תמיד מאחורי סרטי רוחות רפאים למיניהם, ובמקום להציג דמויות נורמליות שעברו לבית רדוף, עוקב אחר אנשים שהסכנה נמצאת בתוכם. "הרוע שבפנים" מתאר כיצד זוג עתיר צרות (פטריק ווילסון ורוז ביירן) מנסה לאתר בין ארבעת כתלי מעונם את הקללה שמחרבת את חייו, ומגלה בשלב מוקדם כי הבעיה היא אצלם.

1. רוח זדונית ((2012): 86 bpm

הסרט המפחיד ביותר על פי המחקר הוא "רוח זדונית" - מותחן אימה בכיכובו של אית'ן הוק על סופר המחליט לחקור מקרה מצמרר בו משפחה שלמה נמצאה תלויה בביתה. אליסון אוסוולט הוא מחבר ספרי מתח המבוססים על מקרים אמיתיים. עבור ספרו החדש הוא מחליט לחקור לעומק מקרה מזעזע ובו נמצאה משפחה שלמה תלויה בחזית ביתה. הוא מחליט לעבור עם בני משפחתו לגור בבית המקולל אך מסתיר מהם את אשר התרחש בו. יום אחד הוא מוצא בעליית הגג גלילי סרטים ישנים ועליהם מוקלטים מחזות מבעיתים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully