וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד פז: "גם אחרי 20 שנה במקצוע, אני נטע זר בתוך תעשיית הבידור"

29.10.2020 / 6:00

עודד פז לא מסכים עם טל מוסרי שערוץ הילדים סיים את דרכו ("הוא דיבר לאחר שנפגע מהם"), סבור כי אין לו תחליף כמנחה 'הבנים והבנות' ("אין תכנית בלעדיי"), חושף כיצד נכות אביו שינתה אותו ("הפכתי לילד שונה") ומגלה מה הסיכוי לאיחוד של "הפיג'מות". ריאיון אישי

הצצה לעונה השביעית של "הבנים והבנות" בערוץ הילדים/ערוץ הילדים

"המון דברים שעשינו בסדרה 'הפיג'מות' לא היו עוברים את הביקורות היום", אומר עודד פז. "בתחילת העונה הראשונה אלונה טל מתיישבת על הספה ושלושתנו (פז, קובי פרג' ואילן רוזנפלד - ש"ב) מחייכים, עוד רגע מזילים ריר, וממצמצים אליה. כל דבר שהיא אומרת אנחנו אומרים כן, כן, כן, תצאי איתי. זה חמוד ומקסים ומצחיק ולדעתי לא עבר את גבול הטעם הטוב אבל היום על דבר כזה יכלה לקום צעקה. היו מדברים על החפצה או על איך גברים מתייחסים לנשים. אני אוהב את זה שבשנים האחרונות יש הקפדה בנושאים האלה, תיקון של כל דור יכול לעשות לנו טוב".

פז, מהמגישים והקומיקאים המוכשרים ורבי הקסם ביותר, נדרש לסוגית ההחפצה לאור הסערה שהתעוררה בגלל השורה "הבנות חמות כמו עוגיות" בשיר "קוביות" של סטטיק ובן אל ושל שותפתו הטרייה להגשה בערוץ הילדים, אנה זק. "בשורה הזאת בשיר של סטטיק ובן אל עם אנה זק הם יכלו להיות יותר פוליטיקלי קורקט, לוותר עליה, ואז כל הדבר הזה היה נחסך", הוא אומר. "אני יכול להבין שלאנשים יש קושי לקבל את הדבר הזה ואני מכבד אותם על זה. כששמעתי על זה הדברים נכנסו מאוזן אחת ויצאו מהשנייה לא בגלל שאין לזה ערך וחשיבות אלא בגלל שהוא יצא והצליח. הוא לא הצליח בגלל המשפט הזה".

עודד פז. ראובן קסטרו
עמוק בפסטיגל. עודד פז/ראובן קסטרו

"לגבי ההחלטה של אנה לגנוז את השיר והקליפ "בחורים יפים", אני רוצה להגיד לה שאפו. ביצירה שמצלמים לה קליפ מושקע הון תועפות, ואם היא החליטה לגנוז את זה כי המצפון שלה לא מאפשר ובגלל רגישות הנושאים - אז כל הכבוד לאנה ולמי שקיבל את ההחלטה. הם הקדימו תרופה למכה. עדיף ככה. ולהבא, שיוצרים יצירה כזאת או אחרת, אולי עדיף שכולנו נהיה קצת יותר פוליטיקלי קורקט".

ומה דעתך על סערת עדי ביטי?

"אני עמוק בצילומי הפסטיגל. האמת לא שמעתי על זה כלום. אפילו לא הספקתי לצפות בקליפ ולקרוא את הכתבות על הסערה כך שאני לא יכול להתייחס לזה".

עודד פז חזר אתמול (רביעי) למסך עם העונה השביעית של הריאליטי "הבנים והבנות" בערוץ הילדים, אותה הוא מגיש מיומה הראשון (התכנית משודרת בימים שני ורביעי בשעה 15:30 בערוץ הילדים לצופי BIGI, סלקום tv, פרטנר tv וב- Yes VOD Kids ו-HOT VOD Young). הפעם מצטרפים אליו בן זיני ואנה זק, שבעצמה הופיעה בעונה השנייה של התכנית. בגלל משבר הקורונה, העונה החדשה של התכנית, שצולמה בקיץ, נאלצת לעלות בסתיו.

עוד בוואלה!

לאחר שתקפה ח"כית: עדי ביטי נשפטה בצבא וקיבלה 5 ימי מחבוש על תנאי

לכתבה המלאה
עודד פז. ראובן קסטרו
פורמט מחבק. עודד פז/ראובן קסטרו

איך זה מרגיש להגיש את התכנית עם אנה זק, שצעירה ממך בחצי, ובן זיני שצעיר ממך ב-16 שנה?

"הרגשתי בסדר גמור, זה היה מרגש לראות מתמודדת עבר בתכנית, אנה, שהיתה אז ילדונת קטנטונת, שמאז התמקצעה מאוד. יש לי ניסיון בלהנחות לצד מנחים מכל הגילאים. בעונה הקודמת הגשתי לצד אגם בוחבוט שהיא גם צעירה מאוד. עזרתי לאנה ולבן זיני, נתתי להם את כל הטיפים שאני יכול ופרגנתי להם עד כמה שאפשר שהמוצר ייצא הכי טוב שאפשר, והם יצאו מצוינים. הפורמט הזה מחבק אותם והם פורחים בו".

אחרי שנפרדת מהגשת התכנית "הבנים והבנות", היתה אמורה להגיש אותה ירדן ויזל שהשתתפה ב"המירוץ למיליון". ואז היא חלתה בקורונה, הגשתה התבטלה, והחזירו אותך לתכנית. הקורונה הצילה לך את ההנחייה?

צוחק. "הקורונה לא הצילה לי את ההנחייה. לצערי הקורונה גרמה שירדן לא תהיה חלק מהפרויקט הזה, ויש לי צער גדול מאוד על זה. היא מתאימה לדבר הזה. אני המנחה היחיד שנותר בערוץ הילדים עוד מהתקופה ההיא. היה איזשהו רגע שבו היה נראה שעדיף שאני אהיה חלק מהפרויקט הזה מאחורי הקלעים. בסופו של דבר הבנו כל הצוות וגם אני שזקוקים לי, שהניסיון שלי מאחורי הקלעים יכול לעזור אבל הוא מתבטא יותר טוב על המסך. אז בעונה הזאת אני גם מנחה וגם מאוד מעורב ברמת התוכן והעריכות. מה שאני מרגיש שהתכנית הזאת והעונה הזאת לא יכולים להתקיים בלעדי. אני היחיד שנמצא בתכנית מהיום הראשון, אני מרגיש שאני חלק מהדי אן איי של הדבר הזה".

עודד פז. ראובן קסטרו
חלק מהדי-אן-איי. עודד פז/ראובן קסטרו

אתה אומר שהתכנית הזאת לא יכולה להתקיים בלעדיך, אבל אני מזכיר לך שלכל אדם יש תחליף - אפילו לך. ואפילו לביבי.

"בוודאי שיש לי תחליף. אבל אף אחד לא אומר שהתחליף יהיה טוב יותר".

בגלל הקורונה - המנחים, המתמודדים וכל ההפקה בודדו במלון ונותקו למשך שבועיים מהמשפחות, ועליית התכנית נדחתה לסתיו. איך זה היה?

"נכון, הצילומים שהיו אמורים להתקיים בפסח נדחו. קצת מאכזב שהתכנית עולה באיחור כי זה בכל זאת תכנית קיץ. אבל אני חושב שנוצר דווקא משהו ייחודי בגלל הדבר הזה, כי שמו את כל הצוות בבידוד בבית מלון. במשך שבועיים של הצילומים אם לא היינו על הסט ישבנו במלון. זה גרם להרבה דברים טובים. קודם כל היינו רק בזה. התנתקתי מהילד והמשפחה שלי. זה גרם להפקה להיות הרבה יותר מהודקת. וגם המתמודדים שלנו חוו משהו ייחודי שלא חוו מתמודדים בשנה קודמת מכך שהיו כל הזמן ביחד. זה יצר חיבור גדול. המינוס הגדול שלא היו לנו שחקנים וכוכבים אורחים בעונה הזאת".

השבוע, בנוסף לעונה החדשה של "הבנים והבנות", השיקה קבוצת RGE, בעלת ערוץ הילדים וערוץ לוגי, פלטפורמה ישראלית חדשה לצפייה און ליין לילדים ולנוער בשם "BIGI". היא כוללת שירות סטרימינג ישראלי ראשון המיועד רק לילדים ונוער לצד תכנים נוספים, ובהם מה שמכונה "קהילת משפיענים" וזירות גיימינג.

עודד פז, אנה זק ובן זיני מגישי התכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים. ענבר לוי,
עודד פז, אנה זק ובן זיני מגישי התכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים/ענבר לוי

לפני כשלוש שנים התראיין טל מוסרי לוואלה! תרבות והטיל כמה פצצות. בין השאר הוא אמר: "ערוץ הילדים סיים את דרכו ההיסטורית. בשנים האחרונות הוא הפך ליותר ויותר לא לגיטימי. הוא זנח את הלב שלו, וזה הילדים. הרגשתי שהילדים לאט לאט התחילו להתרחק מהמקום הזה". פז אומר בתגובה: "מהיכרותי את האנשים - וטל קרוב מאוד ללבי וחבר מאוד טוב שלי - הדבר הזה נאמר מפגיעה אישית. אני יכול לראות ולהבין שזה נאמר גם מהמקום שבו ערוץ הילדים היה לפני שלוש שנים, כשהוא הפסיק לשדר בכל הפלטפורמות המרכזיות. בגלל תקציבים ערוץ הילדים התחיל אז לאבד את היכולת לייצר מספיק תוכן כדי להיות רלוונטי. אבל הסיפור השתנה משמעותית מאז, והוא שחקן מאוד משמעותי במגרש הזה, גם בגלל הפלטפורה הוותיקה שלו והספרייה שלו לאורך כל השנים אבל גם בגלל הרצון והיכולת להתחדש. BIGI מבחינתי הוא התחדשות וזה הכי יישור קו עם המקום שכולם נמצאים בו היום. כי אני מזפזפ בנטפליקס מעמוד לעמוד ומחליט מה התוכן שאני רוצה, וברגע שיש את האפשרות הזאת לילדים ולנוער אני מרגיש כיוצר שנפתחת פה דלת ליצירה ישראלית".

עודד פז. רפי דלויה
נפתחת דלת ליצירה. עודד פז/רפי דלויה

בתעשייה רבים תוהים - למה בערוץ הילדים אין יותר סדרות דגל עלילתיות שהיו בעבר חלק מכובד ממנו, כמו "גאליס", "השמינייה" ו"האי"?

"זה עניינים של תקציבים בלבד. הגופים הגדולים שהעבירו בעבר לערוץ הילדים את התקציבים קמו והעבירו את התקציבים למוקמות אחרים כמו ערוץ KidZ של סלוצקי. בקרוב הם מסיימים את החוזה שלהם ויכול להיות ערוץ אחר במקומו, אולי זה יהיה ערוץ הילדים. פעם המדינה חייבה את ערוץ הילדים לייצר כך וכך תוכן בכך וכך זמן. היו סדרות כמו 'הילדים מגבעת נפוליאון' וסדרות מאוד ייחודיות שיש בהן תוכן וערך".

והיום אין בערוץ אפילו סדרה עלילתית אחת, שיכלה לתת תוכן וערך אמנותי ותרבותי הרבה יותר גדול מאשר ריאליטי כמו "הבנים והבנות". אני מבין את בעיית התקציב המוגבל, אבל תוהה למה בחרו להשקיע אותו בריאליטי ולא בסדרה איכותית ומה הרלוונטיות של ערוץ הילדים היום.

"'הבנים והבנות' זאת תכנית עם ערך משמעותי. נכון, זה מז'אנר תכניות ריאליטי ושעשועונים. אבל יש לה הרבה מאוד ערך. לכל המתמודדים שלנו בכל העונות, ובמיוחד בעונה הזאת, יש אג'נדה ויש מה להגיד. אני לא יכול לחשוף דברים נקודתיים אבל רוצה להגיד לך שמה שיצא מהעונה הזאת זה כל כך הרבה ערכים כמו חברות, עזרה אחד לשני וקבלת האחר והשונה. וזה ריאליטי, אז הדברים יוצאים כמו שהם היו, והם מרגשים. אני מצאתי את עצמי בוכה. מול דרמות אני לא בוכה ודווקא בתכניות מהז'אנר הזה אני מוצא את עצמי מתחבר הרבה יותר לרגש.

"אז אני לא אומר לך שלא הייתי רוצה שערוץ הילדים ייצר גם דרמות, סיטקומים, קומדיות ומבחינתי גם סדרות תעודה, אבל במגבלות התקציב זה מה שיש. אחרי בעיות התקציב שמנעו מאיתנו לייצר הרבה תכנים לדעתי יהיה עכשיו שינוי משמעותי. גם בגלל שכמות הלקוחות של סלקום ופרטנר עלתה משמעותית וגם בגלל שאנחנו נמצאים כבר בכל מקום".

עודד פז מחקה את תנועת היד של טל מוסרי בצילומי הפרומו לפסטיגל 2020. פיני סילוק,
עודד פז מחקה את תנועת היד של טל מוסרי בצילומי הפרומו לפסטיגל 2020/פיני סילוק

במהלך צילומי "הבנים והבנות" חגגת יומולדת ארבעים, וזה בדיוק גם הגיל של הפסטיגל שבו תככב השנה, בפעם השמינית. נדהמתי לגלות שכילד מעולם לא צפית בפסטיגל.

"נכון, זה ממש-ממש לא בסדר שההורים שלי לא לקחו אותי. אימא שלי הייתה לוקחת אותי לפעמים להצגות בהרצליה. הסיפור הוא שלאימא שלי אין רישיון ולכן היא לא לקחה אותי. לימים, כשהשתתפתי בפסטיגל פנטזיה, בחזרה הגנרלית, כשישבתי באולם אז הרגשתי כמו ילד. והבנתי מה זה הדבר הזה".

אחד הדברים היחידים הטובים בקורונה זה האיחוד של "זהו זה", והיו איחודים נוספים. חברי "הפיג'מות" אמנם עשו פגישת איחוד מבוימת בסגנון זום, אבל מה הסיכויי לאיחוד אמיתי לפרק או לעונה?

"תמיד יש לנו את הרצון לעשות עם החברים שלי. אני מניח שאם יהיה משהו גדול שכולנו נעמוד מאחוריו, אז נעשה את זה".

השמועה בתעשייה היא שאתה ממש בעניין של איחוד אבל ששני שותפיך פחות.

"השמועה לא מדויקת. השאלה היא לעשות מה. יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות, אנחנו צוות יוצר ביחד. אני תמיד בעד עונה נוספת של 'הפיג'מות'. זה לא מדויק שהשניים האחרים לא. אני חושב שאם הייתה הצעה... אבל אנחנו מדברים פה על משהו מאוד היפותטי. זה נחמד שעוד דור גדל על התוכן, ושזה עוד עובד ולא נראה מיושן כמו שאני מסתכל על 'זהו זה' של פעם שנראה מיושן. אבל 'זהו זה' של היום לא".

עודד פז, טל מוסרי. ניר פקין
חברים טובים. פז ומוסרי/ניר פקין

עד כמה ההומור של "הפיג'מות" מחזיק במבחן הזמן?

"אני לא יודע אם 'הפיג'מות' תחזיק מעמד במבחן הזמן עוד 10-15 שנה. אבל אני חושב שכשיצאנו לדרך קצת הקדמנו את זמננו - היינו מאוד מהירים, וגם הצלחנו לעשות את מה שמצחיק אותנו, וזה כן עובד במבחן הזמן. הסדרה יועדה אז לילדים ולנוער אבל גם ההורים והאחים הגדולים צפו. וכך כמה דורות גדלו על זה. כיף ומרגש. אגב, לא מזמן פנה אליי איזה ילד חמוד באינסטגרם ויצר בובת פופ אפ של הדמות שלי בפיג'מות, ורצה שאני אחתום לו עליו".

קובי פרג', חברך לפיג'מות, הצליח לעבור מעולם הילדים לעולם המבוגרים, כדוקומנטריסט וכשחקן בקאמרי ובסדרות למבוגרים. אתה עדיין מזוהה כאמן ילדים. בא לך לעשות גם את המעבר הזה?

"בטח, בשנים האחרונות בא לי על זה יותר מאי פעם. אני שמח להמשיך ליצור לילדים כי בסופו של דבר הקהל הזה גדל. התכנית הזדונית שלי היא שעוד כמה שנים כל הקהל הזה יגדל, ירצה להמשיך לצרוך אותי ולא יוכל לעשות את זה דרך ערוץ הילדים, אז אולי בסוף נעשה ערוץ שהוא רק אני. יש לי רצון מאוד גדול, ואני יודע עד כמה המעבר הזה קשה. אבל אני מאמין בעצמי ומאמין שזה אפשרי. התנסיתי בשנים האחרונות הרבה בהנחייה. בעיני הנחייה של נינג'ה ישראל לילדים או של 'הבנים והבנות' היא שוות ערך להנחייה בפריים טיים, ואני מאוד מקווה שמישהו ייתן לי את ההזדמנות, את הטסט הזה, להראות שאני יודע לעשות את זה כמו שצריך".

עודד פז. ראובן קסטרו
מחכה להזדמנות. עודד פז/ראובן קסטרו

אתה מגיש שתי תכניות בערוץ הכנסת, אחת מהן היא "אלף בית בפוליטיקה", המנסה להנגיש את הפוליטיקה לילדים. עד כמה קשה להנגיש לילדים את מיקי זוהר?

"כן, זה מביך מאוד שנבחרי ציבור מתנהלים, מדברים ומתנהגים בצורה הזאת. זה היה ככה מאז ומעולם. אנחנו בערוץ לא מתעסקים ברפש הזה, כי לא ראוי נתעסק בו, ואם כן אז רק נגנה את זה. אנחנו מעדיפים להתעסק בדעות של הנוער, מארחים יושבי ראש צעירים של מפלגות ואת דור העתיד. אני רואה ילדים עם המון ערכים ומקווה שהם יעסקו בדבר".

עודד פז. ראובן קסטרו
ערוץ שכולו אני. עודד פז/ראובן קסטרו

שני ההורים שלך הם פסיכולוגים פנסיונרים. איך אתה מאבחן את עצמך פסיכולוגית?

"כפרפקציוניסט, כאיש עבודה, וכאיש טוב בסך הכול. אני איש מאוד חיובי. כשאבא שלי היה בן 6 במושב בית מאיר, בכניסה לירושלים, היו שאריות מהמלחמה. הוא מצא איזה חפץ לא מזוהה, לקח אותו לאיזושהי מערה ושיחק איתו. זה היה רימון, הניצרה עפה, הי הפיצוץ גדול בחלל קטן במערה. הוא התעוור מזה ונקטעה לו יד.

"זה משהו שחייתי איתו לאורך כל חיי. משהו בתוך הדבר הזה הפך אותי לילד מאוד שונה ואחר. אני חושב שעם השנים, ככל שהתגבשה דעתי לעסוק במשחק ובקומדיה, בעיני אנשים תמיד הייתי קצת שונה ואחר. זה שעושה שטויות עם חברים במונית בדרך למועדון עם חברים בגיל 15, וכל החברים אומרים לנהג המונית, עזוב, אל תשים לה אליו, כאילו אני עושה להם פאדיחות. משהו בדבר הזה שמאז ומעולם הייתי שונה הפך אותי לבן אדם שיש לו מצד אחד יכולות מאוד מיוחדות כמו אבא שלי - של ראייה מרחבית והכרת הסביבה, ומצד שני מישהו שבא בהפוך על הפוך, באחר ובשונה. אני חושב שככה גם הצלחתי להתקבל לתיאטרון צה"ל. וגם היום, אחרי 20 שנה בקריירה ובמקצוע, אני נטע זר בתעשייה הזאת, מאוד שונה, ומתנהל בצורה שונה. ואת זה אני חייב להורים שלי, לדרך שבה הם גידלו אותי, נתנו לי לעשות מה שאני רוצה, גרמו לי להאמין בעצמי ולעוף על עצמי".

בעונה הראשונה של "הפיג'מות" יש את הפרק שבו אתם נכנסים לראש של טל מוסרי, בהשראת הסרט "להיות ג'ון מלקוביץ'". לראש של איזה אדם היית רוצה להיכנס?

"על רקע חגיגות 40 השנה לפסטיגל, הייתי מאוד רוצה להיות בתוך הראש של חנוך רוזן. אני חושב שהיתה שם דממה לאורך כל כך הרבה שנים שהיום הוא לא מפסיק לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully