וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל משוכלל: "The Circle" האמריקאית הפכה בעונתה השנייה לריאליטי חכם, מהנה ומצחיק

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 9:02

תוכנית הריאליטי של נטפליקס, במסגרתה שמונה מתמודדים מתקשרים עם שכניהם ברשת חברתית, הפכה למרענן רשמי של החודש האחרון. מין גרסה מופרעת וקלילה של משחק פוקר, שבה לא משנה אילו קלפים יש לשחקנים בידיים אלא איך הם משתמשים בהם

טריילר לעונה השנייה של "The Circle ארצות הברית" ("המעגל")/נטפליקס

על בסיס השאלה הפילוסופית: "אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע, האם הוא השמיע צליל?" ניתן לשאול: "אם ריאליטי משודר בנטפליקס ואף אחד לא מדבר עליו במשרד, האם שווה לצפות בו?", במקרה של העונה השנייה של "The Circle US" שהסתיימה לפני מספר שבועות, התשובה היא חד משמעית כן. לפני כשנה כתבתי כאן על "The Circle" (להלן "המעגל") כחלק מסקירה של תוכניות ריאליטי שעלו בנטפליקס והעבירו את הזמן בנעימים גם למי שאין לו כוח לתוכן מתוסרט. מבין שלוש הגרסאות של הפורמט שעלו בשירות - אמריקאית, צרפתית וברזילאית - זו האמריקאית הייתה הכי פחות טובה (ובפער) כך שממש לא תכננתי לצפות בעונה נוספת. אך לחיצה אקראית על הפרק הראשון גרמה לי להבין שבנטפליקס יודעים להפיק לקחים ולהפוך גם מוצר מבאס לריאליטי מבדר במיוחד.

כך עובד הפורמט: בתחילת העונה נכנסים שמונה מתמודדים למשחק ומתגוררים כולם באותו בניין דירות (שנמצא בכלל באנגליה), בלי לראות את שכניהם במציאות ועם רשת חברתית (היא "המעגל") שדרכה הם מתקשרים, וכמובן שבניתוק מהעולם החיצון. כל מתמודד/ת/ים מקבל את האפשרות להציג את עצמו במעגל כמי שהוא באמת או כדמות בדיונית לגמרי ("קאטפיש"), במטרה לשרוד עד סוף המשחק מבלי "להיחסם" על ידי השחקנים האחרים. מי שנשאר אחרון זוכה בפרס של מאה אלף דולרים (אמיתיים, לא מזויפים).


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

The Circle ארה"ב, המעגל, קלואי. נטפליקס,
נשק יום הדין. קלואי, "The Circle ארה"ב"/נטפליקס

אחת למספר ימים המתמודדים מתבקשים לדרג את זה את זה, השחקנים בשני המקומות הראשונים מוכתרים כ"משפיענים" וצריכים לבחור איזה שחקן ייחסם מהמעגל. העובדה שמדובר בתוכנית עם מפגש אפסי בין המתמודדים איפשרה לנטפליקס לצלם את עונות 2 ו-3 (שתעלה בקרוב) גם בשיא מגפת הקורונה, ונראה שהיא מהווה תרגול לא רע לבידוד חברתי במקרה שהמגפה תפרוץ שוב. אבל לא זה מה שהפך את העונה השנייה שלה לטובה כל כך.

אם בעונה הקודמת חשבו המתמודדים של "המעגל" שהם נמצאים בגרסת הרשתות החברתיות של "המתחזים" והיו עסוקים בלחפש את המתמודדים ה"מזויפים" כדי להדיח אותם, הפעם נראה שהם מבינים את המשחק טוב יותר. ב"המעגל", כמו ברשתות החברתיות שאנחנו נמצאים בהן, לאמת אין שום חשיבות, הדבר היחיד שחשוב הוא לבנות קבוצת שחקנים שתהיה נאמנה מספיק ולא תחסום אתכם עד סוף המשחק. שלא תבינו לא נכון, ההתחזות היא עדיין אלמנט שקיים במשחק, למעשה יותר מתמודדים השתמשו העונה בדמויות בדיוניות מאשר בכל עונה אחרת של הפורמט, אך ההנאה מכך שמורה בעיקר לצופים. הצפייה בליסה בת ה-42 שנכנסה אל "המעגל" בדמותו של לאנס באס, כוכב להקת הבנים אן סינק שהיא עובדת עבורו כעוזרת אישית בחמש עשרה השנים האחרונות, משעשעת במיוחד (ולא כי היא מתחזה היטב). הפער בין הדמות שהיא מנסה להציג לבין מי שהיא באמת מצחיק מאוד, אך הוא גם מראה על הניסיון שלנו להיראות מגניבים וזוהרים ברשת.

עוד בוואלה!

רגעים של מוות: העונה השלישית של "מומחה לכלום" בלתי נסבלת לצפייה

לכתבה המלאה
The Circle ארה"ב, המעגל, המנחה מישל בוטו, נטפליקס. Ben Blackall, NETFLIX,
הקריינות העוקצנית שלה תורמת המון. מישל בוטו, מנחת "The Circle ארה"ב"/Ben Blackall, NETFLIX

לאותנטיות של השחקנים יש עדיין חשיבות גם במשחק עצמו, בפורמט שכולו בנוי על חוסר ידיעה (מי האדם שאני מדבר איתו, האם אפשר לסמוך עליו, מה השעה לעזאזל) השחקנים מחפשים כל הזמן סימנים מסגירים על מי שמולם במטרה לבנות לעצמם בריתות. ג'ייק הגיק בן ה-22, שנכנס לתוכנית בדמותה של חברתו הטובה "אמילי", מאבד את אמון השחקנים כאשר הוא מפגין חוסר ידע מוגזם במוצרי איפור, נתפס כשקרן על ידי שאר המשתתפים ונחסם במהירות. אך זה חריג, בשאר הזמן המתמודדים מעדיפים להתעלם מסימני התחזות ברורים ולגבש בריתות על בסיס דמויות שכיף להם לדבר איתן.

האם הפורמט מחייב להדיח שחקן שנחשף כמתחזה? ממש לא, אך נדמה שזו עדיין דרכם של המשתתפים לבנות לעצמם גבולות גזרה אסטרטגיים. מה שכן, זה מחייב את כל מי שבוחרים לעצמם דמות בדיונית במשחק להכיר אותה היטב, להבין איך היא הייתה מדברת ברשתות החברתיות ואת סיפור הרקע שלה. יש כאן למעשה גרסה מופרעת של משחק פוקר, שבה לא משנה אילו קלפים יש לשחקנים בידיים אלא איך הם משתמשים בהם.

The Circle ארה"ב, המעגל, דליסה, נטפליקס. Ben Blackall, NETFLIX,
לפעמים מתברר שהפלרטוטים הם לא מה שחשבו. דליסה, "The Circle ארה"ב"/Ben Blackall, NETFLIX

כמו כל ריאליטי אחר, גם "המעגל" קמה ונופלת על ליהוק, לכן שלפו בנטפליקס את נשק יום הדין בדמות קלואי הבריטית, ה-בוגרת של "חם, לוהט, רותח!" (כנראה הטראש ריאליטי המוצלח בשירות) שנכנסה אל המעגל כעצמה. קלואי היא לא הליפסטיק הכי רענן בתיק האיפור (כפי שתעיד על עצמה) אך היא מפתיעה אותנו וגם את השחקנים האחרים ומשתמשת בתבונה בכישורי הפלירטוט הטבעיים שלה. גם כאשר הפרטנר שלה לפלירטוטים, "טרוור", הוא בכלל אשתו דליסה, קלואי יודעת איך להשתמש במספיק אימוג'יז כדי לקדם את עצמה אל ראש הדירוג שוב ושוב.

לצד המשחק החברתי האסטרטגי, "המעגל" לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות ומכניסה המון קטעי הומור, גם בזכות הקריינות העוקצנית של מישל בוטו שמלווה את הפרקים, אך בעיקר בזכות הרגעים בהם השחקנים שנחסמו מורשים לבקר את אחד המשתתפים שעדיין במשחק, ומתגלים כמתחזים או פוגשים מתחזים אחרים. במקום לכעוס על כך שהאדם מולם הוליך אותם שולל הם פורצים לרוב בצחוק גדול. זה קורה גם כאשר שני גברים סטרייטים מבינים שהם פלירטטו זה עם זה בדמויות פיקטיביות לאורך מספר ימים, ולפעמים אפילו חשבו שבצד השני של המעגל נמצאת אהבת חייהם.

"המעגל" היא עדיין לא צפיית חובה, אפילו לא מתקרבת לכך, אבל היא מבדרת מאוד, ומעוררת לא מעט שאלות לגבי מושג ה"אותנטיות" והאם יש לו עדיין מקום בחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully