וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשחקו עם הזמן: כל הרמזים בטריילר הראשון של "ספיידרמן: אין דרך הביתה"

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 0:10

חיכינו וחיכינו והנה הגיעה סוף סוף ההצצה הראשונה לסרט המדובר כל כך של איש העכביש. אחרי צפיות מרובות, מצאנו כמה וכמה פרטי מידע, פיתחנו תיאוריות והעלינו השערות על מה צפוי לכולנו בדצמבר הקרוב

טריילר לסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה"/דיסני

אחרי מה שנראה כמו הציפייה הכי ארוכה לטריילר בהיסטוריה של סרטי מארוול, נחת היום (שלישי) סוף סוף הקדימון הראשון ל"ספיידרמן: אין דרך הביתה". הסרט השלישי בעלילות טווה הקורים הידידותי בגרסה הנוכחית, מסתמן גם כסרט הראשון "באמת" בהתנעת אירועי השלב הרביעי של היקום הקולנועי של מארוול. הרבה שאלות, הרבה השערות - הגיע הזמן לצלול עמוק אל תוך המולטיוורס.

אז איפה עצרנו קודם?

הפגישה האחרונה שלנו עם ספיידרמן הייתה ב"ספיידרמן: רחוק מהבית" לפני כשנתיים - אז כסרט שנעל את השלב השלישי של היקום הקולנועי. כזכור, פיטר פארקר נתקל במהלך הסרט בקוונטין בק (ג'ייק ג'ינלהול), שמציג את עצמו כגיבור ממציאות מקבילה, והגיע כדי להציל את כדור הארץ שלנו מהשתלטות של ארבעה יצורים על טבעיים זורעי הרס, המייצגים את ארבעת היסודות: מים, אש, אוויר ואדמה.

בהמשך הסרט מתברר שבק הוא מתחזה, שהשתמש בכישוריו כאמן אשליות כדי להטעות את כולם ולהניח את ידיו על מערכת בינה מלאכותית מתקדמת מבית תעשיות סטארק. המערכת מאפשרת לשלוט על יחידה שלמה של רחפנים מתקדמים, וכך בקרב המכריע של הסרט בין בק לבין ספיידרמן, משתלט האחרון על הרחפנים ומנטרל אותו - אך ירי תועה של אחד הרחפנים פוגע בבק והורג אותו.

רגע לפני מותו הוא מגלה שאחד מהרחפנים מכיל תיעוד של אחד הסודות השמורים בעולם: זהותו האמיתי של ספיידרמן. ואכן, בסצנת הכתוביות של הסרט, נחשף תיעוד של סרטון מהונדס ובו בק מאשים את ספיידרמן במותו, ואגב כך חושף כי מאחורי מסיכת העכביש עומד תלמיד התיכון פיטר פארקר.

ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
זהותו כבר ידועה. מתוך "ספיידרמן: רחוק מהבית"/פורום פילם

יקום שלם של גרסאות

לפני שנמשיך אל הטריילר עצמו, עצירה מתודית כדי להזכיר את הסיפור הגדול שילווה אותנו בשנים הקרובות בסרטי מארוול: המולטיוורס. אחד מקווי העלילה הפופולריים ביותר בקומיקסים של מארוול מתאר אינספור מציאויות מקבילות, שמתקיימות במקביל לזו שלנו. התרחישים שאנחנו מכירים מהמציאות שלנו שונים במציאויות המקבילות, מניואנסים קטנים ועד שינוי מוחלט ודרמטי של השתלשלות האירועים. ראינו טעימה מאלו כבר ב"הנוקמים: סוף המשחק" כשדוקטור סטריינג' בוחן תרחישים שבהם ת'אנוס אינו מנצח בסופו של דבר (כלומר חולף על פני אינספור מציאויות מקבילות).

כאן נכנס לתמונה האח הצעיר והבועט של היקום הקולנועי, שנולד ממש לאחרונה. סדרות מארוול "וונדהוויז'ן" ו"לוקי" עסקו לא מעט בכל נושא המציאויות המקבילות, וכך עושה גם סדרת האנימציה הנוכחית של דיסני פלוס, "What If". עלילת "וונדהוויז'ן" תשפיע על היקום המורחב כבר ב"דוקטור סטריינג' 2", וכאן נחסוך מכם את הספוילרים. מה שבכל זאת חשוב לזכור בהקשר הטלוויזיוני הוא מה שלמדנו במהלך "לוקי".

הנבל של הסדרה, המכונה "האיש שנותר" (אבל ידוע יותר בשם קאנג), למעשה חושף כי מדענים שונים ממציאויות שונות גילו בעבר (כלומר בעצם בעתיד, כי הם מהמאה ה-31, מצד שני זה כבר קרה. עזבו, מסעות בזמן זה מורכב) את קיומו של המולטיוורס, ובעקבות זאת פרצה מלחמה בין ממדית אדירה שהסתיימה ביצירתו של ציר זמן חדש. זה שאותו אנחנו מכירים כיום, ומפריד בין המציאות שלנו לבין אינספור המציאויות המקבילות. קאנג עצמו, אגב, לא צפוי להופיע בסרט, וככל הנראה לא יפציע עד "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה", שמיועד לצאת ב-2023. יחד עם זאת, הוא כן צפוי להיות הנבל הגדול, מושך החוטים המקביל לת'אנוס של הסבב הקודם.

עוד בוואלה!

מכה אפורה: לאחת הדמויות הטובות של מארוול מגיע סרט טוב יותר

לכתבה המלאה
קאנג, "לוקי". דיסני פלוס, צילום מסך
הנבל הגדול הבא. קאנג, מתוך "לוקי"/צילום מסך, דיסני פלוס

זוכרים אותם?

עד כאן הקדמות ארוכות ונחוצות, ומכאן לטריילר עצמו, שלפי כל מה שאנחנו מכירים מסרטי מארוול, מייצג ברובו את החלק הראשון של הסרט. כפי הנראה, הוא עומד להתחיל מהנקודה שבה הסתיים "רחוק מהבית" עם פיטר, העומד לחקירה בעקבות ההרג של מיסטריו ובמקביל זהותו חשופה לעיני כל. המציאות החדשה משפיעה לא רק עליו, אלא גם על קרוביו ואהוביו, בעיקרם הדודה מיי (מריסה טומיי), חברו הטוב נד (ג'ייקוב בטלון) ואהובתו מרי ג'יין ווטסון, או MJ (זנדאיה).

אובד עצות לגבי היעדר הפרטיות שכל כך אהב, הוא פונה אל דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') ומבקש ממנו לבצע כישוף שיחזיר אותו לאלמוניותו. ברגע האחרון, פארקר מבין שהבקשה שלו תוביל לכך שאהוביו ישכחו מי הוא, והחרטה שלו מבלבלת את סטריינג' ומובילה לטעות. עד כמה חמורה הטעות עוד נגלה במהלך הסרט, אך מהאירועים בטריילר כבר ברור שדוקטור אוקטופוס (אלפרד מולינה) מ"ספיידרמן 2" של סם ריימי ב-2004, אלקטרו (ג'יימי פוקס) מ"ספיידרמן המופלא 2" של מארק ווב ב-2014 והגובלין הירוק (ווילם דפו) מאותו סרט יפציעו כאן. כולם, לכאורה, מצאו את מותם בסרטים המקוריים, אך השיבוש במרחב הזמן-חלל שיצר הכישוף מעניק להם הזדמנות שנייה בלתי צפויה.

ספיידרמן 2, אלפרד מולינה. יח"צ,
חוזר לנקום. אלפרד מולינה, "ספיידרמן 2"/יח"צ

האם אלה כל הנבלים שיעמדו מול פארקר בסרט הקרוב? אין לנו תשובות לכך בשלב זה. אחת ההשערות הפופולריות בקרב מעריצים היא שספיידרמן צפוי להתמודד מול ששת המרושעים ("Sinister Six"), חבורת נבלי על (שכוללת בנוסף לשלושה שכבר הוזכרו, גם את הנשר - הנבל של "ספיידרמן: השיבה הביתה" - מיסטריו וקרייבן). אבל זה כמובן לא הכל. אם הנבלים יכולים לעבור בין ממדים ומציאויות, כך גם הגיבורים. ומכאן הציפייה הגדולה שהסרט יציג מפגש פסגה בין גרסאות שונות של ספיידרמן, כולל זו הפופולרית והעדכנית של מיילס מוראלס.

החיבור של כל הפוטנציאל הזה מדגיש עד כמה גדול עומד להיות הסרט, לא רק מבחינת היקף ההשפעה שלו על המשך הדרך, אלא גם מבחינתה של מארוול עצמה. אחרי שנתיים של מגפה שהפילה את תעשיית הקולנוע על ברכיה, מארוול משוועת לסרט ענק שיחזיר סוף סוף את ההייפ וגם את הכנסות הענק לאולמות. כל עוד וריאנטים חדשים ומוכרים לא יקלקלו את החגיגה, הרי ש"ספיידרמן: אין דרך הביתה" אמור להציג חיבור עצום של דמויות, התרחשויות ורגעים מפוצצים - כזה שהתרגלנו אליו עד כה רק בסרטי נוקמים.

"Sinister Six"' ספיידרמן. מארוול,
ששת המרושעים. מתוך קומיקס "ספיידרמן"/מארוול

העכבר נגד המכשף

"ספיידרמן: אין דרך הביתה" מבוסס בחלקו על קומיקס שנוי במחלוקת בשם "One More Day". העלילה מציגה את ספיידרמן מבצע עסקה עם מפיסטו (דמות השטן ביקום מארוול), לאחר שחשיפת זהותו ברבים הובילה להתנקשות בדודה מיי. במסגרת העסקה מפיסטו מחזיר את מיי לחיים, אך בתמורה הוא חוזר למציאות שבה הוא ומרי ג'יין לא נישאו מעולם. האם המחיר הזה קשור גם לשמו של הסרט בצורה כזו או אחרת?

מבחינתו של פיטר, אחרי הכישוף באמת אין עוד דרך הביתה, במובן של הבית שאותו הכיר ואהב - זה שרק אהוביו ידעו בו את זהותו הסודית. במובן של יתר הדמויות, בעיקר הנבלים, זוהי הזדמנות בלתי חוזרת לשנות את גורלם בכך שיגברו על ספיידרמן במציאות מקבילה. המשמעות של חזרה הביתה מבחינתם היא מוות. אין ספק שמארוול תשחק כאן על קונספט העסקה עם השטן.

עוד דבר שאפשר ללמוד מהטריילר הוא שאם כל הצרות האחרות לא הספיקו, ספיידרמן יצטרך להתמודד גם מול העוצמה של סטריינג' עצמו. הטריילר מציג את המכשף שמתעלם מאזהרתו של מאסטר וונג (בנדיקט וונג) ומבצע את הכישוף המורכב, על אף שהוא מכיר בסיכון הגדול שעלול לנבוע ממנו. הסיבה לזחיחות של סטריינג' זקוקה גם היא לקצת קונטקסט. אירועי הסרט מתרחשים זמן לא רב אחרי "הנוקמים: סוף המשחק", כשסטריינג' נישא על גלי ההצלחה של הניצחון הגדול על ת'אנוס. זחיחות היא לא עניין זר לדמות הזו, אבל נדמה שההשלכות גורמות לו להצטער מאוד על שעשה. באחד הרגעים בטריילר נראה סטריינג' מפריד בין הישות הרוחנית של ספיידרמן לזו הפיזית, וגם סצנת מרדף על רכבת.

ספיידרמן: אין דרך הביתה. פורום פילם,
עסקה עם השטן. "ספיידרמן: אין דרך הביתה"/פורום פילם

ואחרי כל זה: קחו הכל בספק

מארוול כבר הוכיחה לא פעם בעבר שהיא יודעת לשחק היטב עם הראש של המעריצים, בעיקר כשהיא יודעת בדיוק על אילו כפתורים ללחוץ כדי לייצר את ההייפ הגדול סביב טריילרים שכאלה. ייתכן שמה שראינו בהצצה הראשונה מנותק מהקשר, ייתכן שחלק מהקטעים נוצרו אך ורק לטובת הטריילר עצמו. "ספיידרמן: אין דרך הביתה" יהיה סרט גדול ומשפיע מאוד, עם צפי לכמה רגעים שעדיין לא ראינו כמותם בז'אנר הזה. את המשמעויות האמיתיות נגלה רק כשהסרט יגיע סוף סוף לבתי הקולנוע ב-16 בדצמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully