וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קל להתמכר לשטויות: "תישאר קרוב" של הרלן קובן היא אחד הבינג'ים הכי טובים בנטפליקס

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 15:57

המודל הקבוע של הרלן קובן עבד בעבר, ולכן אין סיבה שלא יעבוד גם ב"תישאר קרוב", ואפילו ביתר שאת. כי אם מתעלמים מהעלבון שהוא מנחיל לתבונה, ואם אתם אוהבים את הז'אנר ובמיוחד כמה רגעים עוצרי נשימה, "תישאר קרוב" היא הסדרה מבוססת-קובן הכי טובה עד כה בנטפליקס

טריילר לסדרה "תישאר קרוב"/נטפליקס

אדם מנסה לברוח מעברו, אבל מגלה שמהעבר הזה אי אפשר להימלט, במיוחד אם הוא כולל אנשים שחשבת שהם מתים ונודע לך שהם לא באמת מתים. מסובך? לא אם אתם מכירים את הרלן קובן, האיש שאולי לא המציא את נוסחת "אקח עלילה אחת, אשכתב אותה 600 פעם ואוציא 600 ספרים שונים", אבל בהחלט הפך אותה לאמנות.

אם צפיתם בנטפליקס במיני-סדרות הקודמות שעובדו על פי ספריו של קובן, הרי ש"תישאר קרוב", שעלתה ממש בימים האחרונים, לא מאוד שונה מהן. כמו הגיבורים והגיבורות הקודמים מ"התמימים", "הנעלמים" ו"אדם זר", גם מייגן פירס (כוש ג'מבו) בטוחה שקברה את סודותיה בארון, כששינתה את שמה והקימה משפחה עם דייב שואו (דניאל פרנסיס). כמעט 17 שנים הם ביחד, יש להם שלושה ילדים וכעת הגיע מבחינתם הזמן להתמסד רשמית. אלא שאז, רגע לפני החתונה, חוזרת לחייה של מייגן דמות שאותה הכירה היטב ומזהירה אותה מפני דמות אחרת שאותה הכירה היטב. לפתע הכול צף מחדש, נפתח וכצפוי גם מסתבך. במקביל, היעלמותו של צעיר הולל וגס רוח לאחר מסיבה במועדון הומה עומדת במרכז חקירות המשטרה, וכמובן שגם היא מתווספת לפלונטר.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

תישאר קרוב. ג'יימס סטאק,
כמו דמויות קומיקס. פופי גילברט והיואי או'גריידי, "תישאר קרוב"/ג'יימס סטאק

בואו נתחיל דווקא מהנקודה שמאוד, מאוד מפריעה ב"תישאר קרוב": הזמן הרשמי של העלילה הוא אפריל 2021 (אגב, אף אחד שם לא עוטה מסכות). כל מי שעיניו בראשו יודע שהמודל של קובן - טשטוש זהות עד אובדנה המוחלט והתחלה בחיים חדשים ברדיוס של 20 ק"מ מאותו המקום שבו התנהלו הישנים בזמן שכמה וכמה אנשים מנסים לעלות על עקבותיה - פשוט לא יכול להתקיים באפריל 2021. נכון שב"המתחזים" של חיים אתגר ראינו מספיק אנשים שלא יודעים להשתמש בגוגל, אבל כשכל כך הרבה גורמים מעורבים מתחככים בדמות אחת ומחפשים אותה - ובכן, הפער מההיגיון עצום.

ובכל זאת, המודל הקבוע של קובן עבד בעבר, ולכן אין סיבה שלא יעבוד גם ב"תישאר קרוב", ואפילו ביתר שאת. כי אם מתעלמים מהעלבון שהוא מנחיל לתבונה, מהגליצ'ים הרבים ומחיתוכי זמן ומיקום לא ממש מוסברים, ואם אתם אוהבים את הז'אנר ובמיוחד כמה רגעים עוצרי נשימה, מדובר באחד הבינג'ים הטובים ביותר שתמצאו היום בנטפליקס. שמונה פרקים מהנים שמעבירים את הזמן בסוף שבוע חורפי.

עוד בוואלה!

כוכבת "אמילי בפריז": "אין בחורה שבן הזוג שלה לא בגד בה"

לכתבה המלאה
אדם נסביט, ג'ו ג'וינר, תישאר קרוב. וישאל שארמה,
מחדירים הומור נחוץ. אדם נסביט וג'ו ג'וינר, "תישאר קרוב"/וישאל שארמה

מה עושה את "תישאר קרוב" כל כך מהנה? לשטויות, במיוחד כשהן עשויות טוב, קל להתמכר. העלילה לא יומרנית ולא מכבידה, ההתרה מאוד פשוטה (אם כי, בהנחה שאתם מכירים את קובן או בכלל את הז'אנר, כנראה תצפו אותה או לפחות חלק ממנה) ואלוהים עדינו כמה סדרות שסובלות מעודף חשיבות עצמית ומסבכות את החיים כבר עברנו בשנים האחרונות.

בנוסף, למרות השטאנץ הקבוע, אנחנו מוצאים בכל זאת כמה יציאות אמיצות מהתבנית הרגילה של קובן. ג'יימס נסביט הנהדר ("רגליים קרות", "חוק מרפי") בתפקיד הבלש מייקל ברום, מכניס אלמנט שלא ממש מצאנו עד כה בסדרות הללו - סרקזם דק ומדויק. ג'ו ג'וינר החיננית, בתפקיד הקולגה החוקרת ארין קרטרייט, משלימה אותו בגזרת ההומור. ואם כבר הומור, קפיצת המדרגה האמיתית נרשמת עם כניסתם לתמונה של "ברבי וקן" (פופי גילברט והיואי או'גריידי), שתי דמויות קומיקס יפהפיות שמתגלות כקטלניות.

ריצ'רד ארמיטאג', תישאר קרוב. וישאל שארמה,
ליאם ניסן לעניים. ריצ'רד ארמיטאג', "תישאר קרוב"/וישאל שארמה

מי שקצת הורס את המסיבה הוא ריצ'רד ארמיטאג', שכיכב גם ב"אדם זר", בתפקיד צלם הפייק-פפראצי ריי לוין. ארמיטאג' בעל האף המחודד מגלם כהרגלו דמות מיוסרת באופן מוגזם, מה שמדביק לו את התואר "ליאם ניסן לעניים". ג'מבו בתפקיד מייגן חביבה, אבל לחובתה תמיד נזקפת העובדה שהדמות שלה פשוט לא מתיישרת עם העולם האמיתי.

למרות כל המפגעים המוחיים, "תישאר קרוב" היא הסדרה מבוססת-קובן הטובה ביותר שעלתה עד כה בנטפליקס. הטוויסטים הרבים, המשחק של נסביט, ההקצנה של ברבי וקן, העלילה הקלילה וההתרה המלאה בסיום יאפשרו לכם להתרווח בכיף ולראות קצת אקשן מותח, שאולי לא יעשיר את האינטליגנציה, אבל בוודאי ימלא לכם את הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully