וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמים ורוקנ'רול: כמה אירוני שצריך לעבור על החוק בשביל לראות את הסדרה הזאת

18.3.2022 / 9:11

אהבה מטורפת, תשוקה בלתי ניתנת לשליטה וקלטת סקס אחת שיוצאת משליטה. סיפור הנישואין הקצר של פמלה אנדרסון וטומי לי הפך לאחת מהסדרות הכי מדוברות של השנה. האירוניה היא שבדיוק כמו אותה קלטת סקס מהניינטיז, הדרך היחידה לראות את "פאם וטומי" בישראל היא בצורה פיראטית

טריילר למיני-סדרה "פאם וטומי"/הולו/דיסני פלוס

ראו לה וסיליקי פאפאדימיטריו, והיא הייתה מלכת היופי של יוון בשנות החמישים של המאה הקודמת. חייל אמריקאי בשם דיוויד, שהיה מוצב באתונה באותם ימים, פגש אותה והתאהב. הוא הציע לה נישואין בפעם הראשונה שראה אותה. חמישה ימים לאחר מכן הם התחתנו. אם זה לא מספיק מטורף, אז כדאי להזכיר שדיוויד לא דיבר מילה ביוונית, בעוד וסיליקי לא דיברה מילה באנגלית. כשהם רצו לתקשר אחד עם השנייה, הם ציירו ציורים קטנים על פיסות נייר. זה לא הפריע לאהבה שלהם. שש פעמים היא נכנסה להיריון. חמש פעמים היא הפילה. בפעם השישית נולד בנם הבכור, אך הוא מת מספר ימים לאחר הלידה. הם ניסו שוב. חִשבו על הכוח הנפשי שזקוקה אישה לנסות בפעם השביעית להביא חיים לעולם. חשבו כמה אומץ צריך. ב-3 באוקטובר 1962 נולד באתונה תומאס לי באס. טומי לי בקיצור.

זמן קצר לאחר שטומי לי נולד, המשפחה עזבה את יוון ועברה להתגורר בלוס אנג'לס. אמו, שהייתה דוגמנית מפורסמת ביוון, נאלצה לעבוד כעוזרת בית. היא הפכה לצל של האישה שהייתה, והגעגועים הביתה שברו את לבה. לאחותו הצעירה של טומי היא בחרה לקרוא אתנה, כשמה של העיר שעדיין ראתה בה בית. טומי גדל בצל האגדה הרומנטית על המפגש בין הוריו. על האהבה המטורפת. הרומנטיקה הקיצונית של להתאהב בלי שפה משותפת ולהתחתן בלי שום היכרות. הוא ירש מהוריו את היצר הרומנטי, ולקח אותה למקומות קיצוניים אפילו יותר. מקומות הרסניים.

בליל השנה החדשה של 1995 טומי לי כבר היה מאורס ארבע פעמים והתגרש פעמיים. כעת היה מאורס לדוגמנית צעירה בשם בובי בראון. הם החליטו לבטל את החתונה ולהיפרד בבר בהוליווד שהיה בבעלות פמלה אנדרסון (הם לא ידעו את זה באותו זמן). הפעם הראשונה שטומי פגש את פמלה הייתה הפעם האחרונה שהוא פגש את בובי. הוא אהב את זה ככה. הוא האמין שהאהבה רודפת אחריו.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

פמלה אנדרסון וטומי לי. MTV
זה היה כמו חלום. פמלה אנדרסון וטומי לי (האמיתיים)/MTV

ניסיונות החיזור שלו אחרי אנדרסון היו מגושמים, ולכן הציע לפמלה לחלוק איתו כדור אקסטזי. "תחת השפעת אקסטזי, ג'ואן ריברס נראית כמו פמלה אנדרסון - אז תדמיינו לכם איך פמלה אנדרסון נראית תחת השפעת אקסטזי", הסביר לימים טומי לי את הסיבה להתאהבות המטורפת שלו באותו לילה. לוחות הזמנים שלהם לא הסתדרו, אך טומי לי המאוהב החליט לנסוע אחרי אהובתו עד קנקון, שם שהתה לצרכי עבודה. הוא הגיע למלון ריץ-קרלטון, והשאיר לפמלה שש הודעות מטרידות. הם מעולם אפילו לא יצאו לדייט, והבחור המטורף הזה עקב אחריה עד מקסיקו כדי להיפגש איתה. כשהיא קיבלה את ההודעות היא זעמה וסירבה להיפגש איתו. החברות שלה דווקא התרגשו מהמחווה הרומנטית. "תני לו צ'אנס", הן אמרו לה, "צאי איתו פעם אחת, מה כבר יכול לקרות". מה שקרה זה שבדיוק כמו הוריו לפניו, ארבעה ימים לאחר שפגש את פמלה, השניים התחתנו.

הם ערכו את טקס החתונה על החוף בקנקון. במקום שמלת כלה, פמלה לבשה ביקיני. במקום טבעות נישואין, השניים קעקעו את השמות שלהם על האצבעות. זה היה כמו חלום. רק כשחזרו ללוס אנג'לס אחרי כמה ימים הם הבינו שהכל אמיתי. בשדה התעופה LAX הם נזכרו לדבר בפעם הראשונה על הסדרי השינה. איפה הם יגורו כזוג נשוי? אז הם גם הבינו ששכחו לעדכן את המשפחה שלהם. פמלה התקשרה לספר את החדשות הטובות להוריה, ואלה דרשו ממנה להתגרש מיידית. במקביל, בובי בראון השאירה לטומי הודעות זועמות לאחר ששמעה בצהובונים שהוא התחתן. מתברר שלמרות מה שהוא הבין, הוא עדיין היה מאורס לאישה אחרת.

כל ההקדמה הארוכה הזאת מתארת בסך הכל את סיפור ההיכרות הקצר של פמלה אנדרסון וטומי לי. זה סיפור מטורף, אבל הוא אפילו לא מגרד את קצה הטרלול של אחד מסיפורי האהבה הכי מתוקשרים וסוערים של שנות התשעים. סיפור על אהבה, סקס, סמים, אלכוהול ורוקנ'רול - וגם כאב, אלימות, אובדן וחדירה עמוקה לפרטיות, כזאת שיכולה לגמור לבן אדם את הקריירה, ואפילו את החיים עצמם. הבחירה של הולו, זרוע הסטרימינג השובבה של דיסני, לחזור אל הסיפור הזה בסדרת טלוויזיה בת שמונה פרקים, התבררה כהצלחה ענקית דווקא בזכות ההחלטה לצלול לכל אחד מהצדדים של הסיפור הזה.

עוד בוואלה!

"טופ בוי": ייתכן שזו הסדרה הכי טובה בנטפליקס. אז איך זה שאף אחד לא מדבר עליה?

לכתבה המלאה
פאם וטומי, לילי ג'יימס בתפקיד פמלה אנדרסון. הולו/דיסני פלוס, צילום מסך
אחד מרגעי השפל האחרונים של הפטריארכיה ההוליוודית. פמלה אנדרסון (לילי ג'יימס) אצל ג'יי לנו (אדם ריי)/צילום מסך, הולו/דיסני פלוס

הסדרה מתמקדת בסיפור האמיתי מאחורי קלטת הסקס של בני הזוג שנגנבה (בטעות) על ידי קבלן שיפוצים ממורמר שביקש לנקום בטומי בעקבות הלנת שכרו. לדמותו של ראנד, השיפוצניק המואר רוחנית אך מבולבל מוסרית, נכנס השחקן סת' רוגן, במה שמתברר כתפקיד הדרמטי המשמעותי בחייו. הליהוק של אחד מהאנשים החביבים באמריקה, שכמו פמלה אנדרסון האמיתית מגיע בכלל מקנדה (היצרנית מספר 1 של אמריקנים חביבים), מתברר כהצהרת כוונות. זו לא סדרה על טובים ורעים. דמותו של רוגן, שיצר את הסדרה יחד עם אוון גולדברג, עושה מעשים רעים בסדרה, אך המניעים שלה ברורים וטהורים, וגם ההכאה על חטא שלה - כפי שמוצגת בסדרה - נדירה בכנותה.

לא ברור אם זו שיטת איפור חדשה או שימוש באמצעים טכנולוגיים, אבל לרגע זה נראה כאילו מי שמגלם את פאם וטומי בסדרה הם פמלה אנדרסון וטומי לי האמיתיים. זה כמובן לא נכון, למעשה, אנדרסון סירבה לשתף פעולה עם הסדרה, שמחטטת בטראומה הגדולה של חייה. לתפקידים הראשיים לוהקו לילי ג'יימס ("דאונטון אבי", "סינדרלה") וסבסטיאן סטן (מוכר בתור באקי, חברו הטוב של "קפטן אמריקה" ביקום הקולנועי של מארוול). אף אחד מהם לא דומה במציאות לדמויות שהם מגלמים, ואיכשהו שניהם נראים על המסך בדיוק כמו הכוכבים המקוריים. העובדה הזאת היא רק תוספת לתצוגת משחק מרשימה של שני השחקנים, ובעיקר של ג'יימס שמציגה מנעד וקשת רחב של רגשות על המסך.

פאם וטומי, סת' רוגן. הולו/דיסני פלוס, צילום מסך
התפקיד הדרמטי המשמעותי בחייו. סת' רוגן ב"פאם וטומי"/צילום מסך, הולו/דיסני פלוס

החצי הראשון של הסדרה מציג את אחת העלילות הכי זורמות וכיפיות שנראו על המסך מזה שנים. בלי להיכנס למחוזות הספוילרים, נציין שבפרק השני יש את אחד מרגעי הקרינג' הכי מצחיקים, מגוחכים ובעיקר וולגריים שאי פעם יצא מאולפן שקשור איכשהו לחברה שהקים וולט דיסני. זו לא רק העלילה שזורמת כמו שמפניה וקוקאין במועדוני הוליווד בניינטיז, אלא הצילום, העריכה ואפילו הבחירות המוזיקליות שזורקות אותנו אל תוך הכאוס התזזיתי של שנות התשעים המוקדמות.

הבמאי קרייג גילספי, שאחראי על שלושת הפרקים הראשונים, כבר למוד ניסיון בבואו לטשטש בין טוב ורע והפיכת דמויות שנואות לגיבורות פופ. הוא עשה את זה בצורה מעולה ב"אני, טוניה" וב"קרואלה". הפעם הוא לא רק מאניש את הדמויות הידועות לשמצה של טומי לי ופמלה אנדרסון, אלא גם שופך טונות של צבע על כמה מהפינות הכי אפלות של הוליווד, שמתוכן צמח האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו היום. החיבה של גילסבי לשימוש ב"טראקינג שוט" - מצלמה שתמיד בתנועה כדי לעקוב אחר גיבוריה - לוקחת את הצופה בקפיצת ראש אל תוך תרבות הפופ של הניינטיז.

איפשהו לקראת אמצע הסדרה האווירה מתחלפת, ובמקום התעסקות "כיפית" בקלטת סקס של זוג פרוע, אנחנו מתעמתים עם התוצאות של אותו "כיף". זה גם השלב שבו המציאות של המאה ה-21 ומהפכת המי-טו זולגת אל תוך המציאות של שנות התשעים, שנראות לפתע פרהיסטוריות. הקלילות שמאפיינת את שלושת הפרקים הראשונים נשברת בחמשת הפרקים הבאים, שמבוימים על ידי שלושה במאים שונים. לפתע, אלה צריכים להתמודד עם החלקים האפלים יותר בתסריט - אימת הפפראצי, חרדת התהילה, עורכי דין אופורטוניסטים והצדדים הרעים של הפרסום - והשינוי קיצוני.

פאם וטומי, סבסטיאן סטן בתפקיד טומי לי. הולו/דיסני פלוס, צילום מסך
הרבה יותר אלים ממה שמוצג בסדרה. סבסטיאן סטן בתור טומי לי ב"פאם וטומי"/צילום מסך, הולו/דיסני פלוס

זה סיפור על אחד מרגעי השפל האחרונים של הפטריארכיה ההוליוודית. תקופה שבה מנחה הטונייט שואו, ג'יי לנו, נהג לצחוק מדי לילה במונולוג שלו על נשים שהפכו לקורבן מיני - ונראה שכל העולם צוחק יחד איתם. בדיעבד, זה מכאיב לצפייה. מצד שני, זה גם סיפור על כמה רגעי אור של אנושיות בתוך אחד המקומות הכי מלאכותיים בתבל.

ראוי לציין שחלק מרגעי האור האלה אינם מבוססים על מה שקרה במציאות, או לפחות משניים מאוד לקטעים השליליים שנשכחו מהתסריט. טומי לי תקף באלימות את פמלה אנדרסון, בזמן שהחזיקה את בנם התינוק בידיה. הוא ריצה עונש מאסר של חצי שנה בכלא על התקיפה הזאת. העובדה הזאת מוזכרת בשורה בסוף הסדרה. אם רוצים להבין עוד קצת מהצד האלים והבלתי אפוי של טומי לי, מומלץ לראות את הסרט "The Dirt" בנטפליקס, שמתאר את ימי התהילה של להקת מוטלי קרו, ומהווה מין פריקוול ל"פאם וטומי". בסרט, שהופק על ידי חברי הלהקה, ניתן לראות את טומי לי תוקף באגרוף את ארוסתו הראשונה. זו גרסת הפרווה של הסיפור. בספר שעליו מתבסס הספר, טומי מתאר במילותיו שלו את המקרה האלים בצורה קשה בהרבה. במקרה אחר בסרט, הוא מתרברב על הפעם שבה שכב עם מעריצה מעולפת ללא ידיעתה. יש שיגידו שמדובר באונס, ייתכן כי זו הסיבה שהקטע הזה לא נכנס לסרט.

גם דמותה של פמלה אנדרסון עצמה מוצגת בסרט כתמימה וטהורה יותר ממה שהייתה באמת באותם ימים. חברי להקת מוטלי קרו סיפרו במספר הזדמנויות שהיא נהגה להגיע שיכורה לחזרות שלהם, והכריחה את טומי לשתות בקבוקי וודקה שלמים. למעשה, עוד לפני שהתחתנה עם המתופף המפורסם של מוטלי קרו, פמלה יצאה תקופה עם סולן הלהקה, כחלק מהמשיכה שלה ל"ילדים רעים". הסדרה מציבה אותה כקורבן גדול יותר מטומי, ואולי בצדק, אבל מתעלמת מכך שזאת לא הפעם הראשונה שהיא צילמה קלטת סקס. שנתיים לפני שהתחתנה איתו, היא צילמה אחת נוספת עם סולן להקת פויזן, ברט מייקלס, שאף היא עשתה את דרכה לרשת. מייקלס תבע את החברה שניסתה להפיץ את הקלטת (אותה חברה שהפיצה את הקלטת של פאם וטומי) וניצח. לימים הוא האשים את אנדרסון בכך שלא שיתפה פעולה איתו בניסיון למנוע את הפצת הקלטת. כל הסיפור על קלטת הסקס המוקדמת לא מוזכר בסדרה כלל, באופן די נוח.

פאם וטומי, לילי ג'יימס בתפקיד פמלה אנדרסון. הולו/דיסני פלוס, צילום מסך
שאפו גדול הולך למחלקת האיפור. ג'יימס בתור פמלה אנדרסון ב"פאם וטומי"/צילום מסך, הולו/דיסני פלוס

חשוב לציין כי הסדרה "פאם וטומי" כרגע אינה משודרת בישראל, וצפויה להגיע בתאריך לא ידוע במהלך הקיץ, יחד עם שירות הסטרימינג של דיסני. במילים אחרות, הדרך היחידה לצפות בסדרה בישראל כרגע היא דרך שירותים פיראטיים לא חוקיים. שזה אירוני במקצת לאור העובדה שבלב הסדרה עומד הסרטון הלא-חוקי הראשון שהורידו מיליונים ברחבי העולם בצורה פיראטית.

בשורה התחתונה "פאם וטומי" היא אחת מסדרות החובה המובהקות של 2022 עד כה. היא הייתה אמורה להיות בשלב הזה כבר שיחת היום בישראל, אלא שכמו בשנות התשעים, אנחנו נצטרך לחכות עד שהדוד מאמריקה ידאג לנו. או שתיכנסו לאינטרנט ותחפשו את זה. רק שימו לב שאתם מחפשים את הסדרה, ולא את קלטת הסקס. היא עדיין שם, מסתובבת לה ברשת בלי שאף אחד יכול לעצור אותה, מזכירה לנו את הצדדים הכי פחות נעימים של האנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully