וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים בלי תיאטרון: שח"ם הכריז על סכסוך עבודה מול בית ליסין

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 18:29

שח"ם הכריז על סכסוך עבודה מול בית ליסין לאחר שבועיים שהתיאטרון סגור בשל שביתת עובדים טכניים, ובעוד המנכ"לית ציפי פינס שוהה בחו"ל. אוולין הגואל לוואלה!: "לא הגיוני שנשב בבית ולא נקבל תשלום בזמן השביתה". בית ליסין: "שח"ם מנסים לרכב בגסות על גב השחקנים"

תיאטרון בית ליסין בתל אביב. ראובן קסטרו
"זה לא כל כך נעים לראות תיאטרון סגור". בית ליסין/ראובן קסטרו

שח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, הכריז היום (שלישי) על סכסוך עבודה מול תיאטרון בית ליסין. זאת לאחר שב-12 הימים האחרונים התיאטרון נמצא בהקפאה בעקבות שביתת העובדים הטכניים, ולאור כך שבתקופה זאת השחקנים נותרו ללא שכר. משח"ם נמסר: "כבר ימים ארוכים ששחקני ושחקניות התיאטרון מתבשרים מדי יום על ביטול הצגות בטווח המיידי, ללא שום פיצוי כספי וללא שום התראה, בעקבות השבתת התיאטרון - כל זאת בזמן שציפי פינס, מנכ"לית התיאטרון, שוהה בחו"ל ולא נמצאת כלל בקשר עם השחקנים".

אחר הצהריים נמצא פתרון חלקי למשבר: מבית ליסין נמסר שההצגות מתוכננות לחזור החל מיום חמישי לאחר שהוחלט כי עובדי תיאטרון בית ליסין ישובו לעבודה ממחר בבוקר, במקביל לחזרתם למו"מ, בתום תיווך הממונה הראשית על יחסי עבודה בזרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, שמסרה: "הגענו לעקרונות חשובים, בהם עדכון השכר, תעריף מענק הפרשות פנסיה בחל"ת עקב הקורונה, תגמול מחזות זמר ועוד". עם זאת המשבר לא חלף, והכרזת סכסוך העבודה מצד ארגון השחקנים שח"ם עומדת בעינה.

מוקדם יותר החודש, העובדים הטכניים של בית ליסין הכריזו על שביתה, שבעקבותיה ביטל התיאטרון את כל הצגותיו בתל אביב ובפריפריה, החל מ-17 ביוני בערב. זאת על רקע פיצוץ המשא ומתן שהתקיים בין ועד העובדים הטכניים להנהלת התיאטרון לגבי חידוש ההסכם הקיבוצי של הצוות הטכני. התיאטרון מסר אז בתגובה: "למרות כל מאמצינו, המשא ומתן הגיע למבוי סתום, בשל דרישות כספיות מופרזות שאינן עומדות בקנה אחד עם המשכורות בתחום ומסכנות את יציבות התיאטרון ואת המשך פעילותו. לצערנו, בחרו העובדים הטכניים לעזוב את שולחן המשא ומתן ולהכריז על שביתה".

היום, כאמור, החריף המשבר בתיאטרון כששח"ם הכריזה על סכסוך עבודה מול התיאטרון. "מאז שביתת הצוות הטכני, כל השחקנים יושבים בבית ובערך שבע הצגות שלי בוטלו, כי אי אפשר להעלות הצגות בלי הצוות הטכני", אמרה לוואלה! תרבות שחקנית התיאטרון אוולין הגואל. "בכל יום אני מקבלת הודעה על ביטול ההצגות הבאות של 'לעבור את הקיר', מחכים ליום הבא, מחכים שיגיע הסדר ואני לא יודעת מה יהיה. בזמן הזה אני לא מקבלת שום דבר. זה לא הגיוני שנשב בבית ולא נקבל תשלום, ומצד שני גם לא נוכל לקחת עבודה אחרת בזמן הזה, כי אני מחויבת כשחקנית לתיאטרון בתאריכים שניתנו. אם יציעו לי עבודה במקום אחר אני לא יכולה לקבל אותה כי אני לא יודעת מתי השביתה תסתיים. זה מצב מאוד חד צדדי. אני מקווה שהצדדים יגיעו להסכמה. יש כזה שיר 'זה לא כל כך נעים לראות גן סגור'. אז זה לא כל כך נעים לראות תיאטרון סגור, ועוד אחרי משבר הקורונה".

אוולין הגואל במחזמר "לעבור את הקיר" בתיאטרון בית ליסין. רדי רובינשטיין,
אוולין הגואל לוואלה!: "זה לא הגיוני שנשב בבית ולא נקבל תשלום". ההצגה "לעבור את הקיר"/רדי רובינשטיין

אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם ארגון השחקנים והשחקניות הוסיף: "המצב בתיאטרון בית ליסין לא מתקבל על הדעת. נגמרו הימים שהשחקנים הם האחרונים שקולם נשמע. השחקנים והשחקניות הם התיאטרון ובלעדיהם אין לו זכות קיום. נפעל בכל הכוח כדי לחתום על הסכם קיבוצי ולמציאת מענה על ידי התיאטרון לפיצוי השחקניות והשחקנים על עשרות ביטולי ההצגות בתקופה האחרונה".

מתיאטרון בית ליסין נמסר בתגובה: "אנו מופתעים מהזריזות שבה שח"ם בחרו לצאת לתקשורת עם כותרת פופוליסטית, שאין מאחוריה דבר. הנהלת התיאטרון קבעה פגישה עם שח"ם לשבוע הבא, ואנו תמהים שהם מצאו לנכון, משיקולים השמורים עמם, להכריז על סכסוך עבודה בטרם נדונו הדברים. חשוב לזכור שההנהלה אינה זו שהשביתה את התיאטרון, אלא העובדים הטכניים, והם אלה שגרמו לביטול ההצגות. הנהלת התיאטרון ממשיכה לעשות כל שביכולתה על מנת לסיים את השביתה ולחזור לעבודה סדירה ואינה זקוקה לשח"ם על מנת להבין את חשיבות עבודתם הרציפה של השחקנים. מצער ששח"ם מנסים לרכב בגסות על גב השחקנים, שנאמנים לתיאטרון, כדי לעשות לעצמם יחסי ציבור ולחפש כותרות בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully