וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 18:57

ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה בזמרת לפני כחודש, ומחר (רביעי) תגיע ההכרזה הרשמית במסיבת עיתונאים שנערכת בתל אביב. עד כה טרם פורסם כל מידע על הליך בחירת השיר שייצג את ישראל בתחרות

מיכאל בן דוד מדבר לראשונה אחרי האירוויזיון/שגיא בן נון

נועה קירל ונציגי תאגיד השידור הציבורי כאן יכנסו מחר (רביעי) בתל אביב מסיבת עיתונאים חגיגית, שבה יוכרז באופן רשמי כי הזמרת תייצג את ישראל באירוויזיון 2023, שייערך בבריטניה. באירוע ינכחו, מלבד קירל, מ"מ מנכ"ל תאגיד השידור טל פרייפלד; יו"ר הוועדה המקצועית שבחרה בזמרת עופרי גופר; וכן נציגת התאגיד באיגוד השידור האירופי, איילה מזרחי. עד היום, כחודש לאחר הבחירה בקירל, טרם פורסם כל מידע על הליך בחירת השיר שייצג את ישראל בתחרות.

כזכור - וכפי שפורסם לראשונה באתר וואלה! - ועדה מקצועית של תאגיד השידור בחרה לפני כחודש בקירל לייצג את ישראל בתחרות מתוך רשימה סגורה של 78 האמנים המושמעים בישראל או כאלו שבלטו במצעדים של שלוש השנים האחרונות. באותו הערב הביעו מטעמה של הזמרת שמחה על ההחלטה, אף שהבחירה בה הייתה עבורה "הפתעה מוחלטת", כפי שנמסר אז. בהמשך אף עלו ספקולציות כי קירל תחזור בה מההיענות לבחירה.

פסטיגל 2019. ראובן קסטרו
הכרזה רשמית. קירל/ראובן קסטרו

בריאיון לאבנר שביט בוואלה! תרבות לפני כשבועיים אמרה הזמרת כי טרם קיבלה החלטה סופית בעניין - אך שהסיכוי "גבוה" להשתתפותה. "זה שאני מצליחה מאוד בישראל לא אומר שאזכה באירוויזיון, תחרות שהיא מאוד פוליטית, ויש בה גם עוד מיליון ואחד גורמים. אני צריכה לקבל את ההחלטה", אמרה אז קירל, "זו במה מטורפת וחשיפה גדולה מאוד, אבל אני צריכה לקבל את ההחלטה בלי להסתכל על דברים כמו התגובות באירופה".

בשנה שעברה התוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" בחרה את הנציג הישראלי לתחרות, אחרי שבמשך כמה שנים התהליך נעשה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת. את ישראל ייצג השנה מיכאל בן דוד, שלא הצליח להעפיל מחצי הגמר - הפעם הראשונה של ישראל מאז 2014.

עוד בוואלה!

לא צריך להזמין לה אמבולנס: לנועה קירל יש בעיקר מה להרוויח מהאירוויזיון

לכתבה המלאה

האירוויזיון הבא אמור היה להיערך באוקראינה, אחרי שנציגתה לתחרות, הלהקה קאלוש אוקסטרה, זכתה בתחרות האחרונה שהתקיימה באיטליה. אולם, בשל הפלישה הרוסית והמלחמה המתמשכת במדינה, איגוד השידור האירופי הגיע למסקנה כי לא ניתן יהיה לערוך שם את התחרות, וכפי הנראה תהיה זו בריטניה שתארח אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully