וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך נפלנו בטמטום הזה?": הפיוס המפתיע של זאב נחמה ותמיר קליסקי מאתניקס

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 23:03

לאחר יותר משש שנים של סכסוך וקרבות משפטיים, מייסדי אתניקס ויוצרי להיטיה זאב נחמה ותמיר קליסקי חוזרים לעבוד יחדיו ולהופיע יחד. בריאיון ל"אולפן שישי" אמר נחמה: "החוכמה זה לדעת לתקן, מהיום נריב רק על מוזיקה". קליסקי: "כל אחד קיבל אחריות על הצד שלו"

זאב נחמה ותמיר קליסקי מתפייסים לאחר שנות סכסוך ארוכות בצילום ל"אולפן שישי" של חדשות 12. חדשות 12, צילום מסך
זאב נחמה ותמיר קליסקי מתפייסים לאחר שנות סכסוך ארוכות בצילום ל"אולפן שישי" של חדשות 12/צילום מסך, חדשות 12

בשבוע שבו התאחדו הראפרים סאבלימינל והצל לאחר נתק של כעשר שנים, הכריזו גם מייסדי אתניקס, המוזיקאים זאב נחמה ותמיר קליסקי, כי הם התפייסו וחזרו לעבוד יחד לאחר יותר משש שנים של סכסוך וקרבות משפטיים מתוקשרים שהסתיימו בנצחונו המוחץ של נחמה. קליסקי חזר לעבוד עם אתניקס, ובין השאר הם צפויים להופיע בדצמבר. גם יצירת שירים משותפים חדשים על הפרק. הפיוס הוכרז בכתבתו של יונתן ריגר ששודרה (שישי) ב"אולפן שישי" בחדשות 12. לצד הריאיון גם ביצעו קטעים מלהיטים משותפים, ובהם השיר "היא לא תשוב" תוך שינוי המילים ל"הנה הוא שב".

קליסקי אמר בין השאר שלא חשב שינגן שוב עם חבריו ללהקה. בתשובה לשאלה מה גרם לזה לקרות דווקא עכשיו, השיב: "עכשיו זה הבשיל", ונחמה הוסיף: "היינו צריכים להבין שאנחנו טמבלים לעבור קרב, לא משנה מה התוצאות שלו. אנחנו כאילו איבדנו פרופורציות בתוכנו. אמנים יודעים לריב ויודעים גם להשלים".

על הפגישה הראשונה ביניהם שהתקיימה באחרונה לאחר שש שנות ניתוק אמר נחמה: "לקח לנו בדיוק שלוש דקות לנקות. אמרתי לו איפה אני לא הייתי בסדר. ואז אתה מבין שעיקר הבעיות זה דברים שקשורים באגו אני אומר לעצמי: איך נפלנו בדבר המטומטם הזה? אבל החוכמה זה לדעת לתקן".

זאב נחמה ותמיר קליסקי נפגשו בבית משפט. אבי כהן
תמיר קליסקי וזאב נחמה כשנאבקו זה בזה בבית משפט/אבי כהן

על אמירות קשות שלהם אחד נגד השני בעבר אמר קליסקי: "זאב אמר דברים, כולם אמרו דברים. הגעתי לפה כדי שלא יהיה מצב שאתה פותח גוגל ומה שאתה רואה זה משפטים, אלא שמה שתראה זה שירים". השניים אמנם התפייסו אבל נחמה אמר כי "אף אחד לא צריך לבקש סליחה". קליסקי: "כל אחד קיבל אחריות על הצד שלו". בתשובה לשאלה איך מתחילים מחדש, אמר נחמה: "מאותה נקודה שזה הפסיק".

נחמה גם התייחס לכך שמאז שהוצא קליסקי מהלהקה אתניקס לא הצליחה לייצר להיטים חדשים. הוא הסביר זאת בכך ש"בזמן האחרון היינו בבתי משפט", ואמר עוד כי "האתגר הבא שלנו לעשר השנים הקרובות הוא לכתוב להיטים חדשים".

כאמור, המוזיקאים הכריזו כי כעת הם חוזרים למופע איחוד וליצירה משותפת. "לכתוב שירים אנחנו יודעים. לריב פחות, כנראה", אמר קליסקי. נחמה הוסיף בחיוך: "אני אחנוק אותך ואז ייצא לנו שיר", והוסיף: "אנחנו חוגגים ניצחון. להבדיל אלפי הבדלות, לנון ומקרטני לא השלימו ליצירה. אנחנו מדברים וחזרנו לעבוד".

עוד בוואלה!

סאבלימינל והצל מתאחדים: "חרמנים לעשות מוזיקה חדשה"

לכתבה המלאה

סנונית ראשונה להפשרת הזעם בין הצדדים הופיעה באוגוסט האחרון. באותו חודש הוכרז על זכייתו של נחמה בפרס מפעל חיים של אקו"ם, ורבים בתעשייה הביעו תמיהה על כך שהפרס לא ניתן גם לקליסקי, שכן שניהם ייסדו את אתניקס ביחד ויצרו במשותף את עשרות להיטיה. בעוד שבתעשייה מתחו ביקורות על החלטת אקו"ם, קליסקי עצמו במפתיע לא נשמע כועס בשיחה עם וואלה! תרבות. הוא אמנם אמר שהוא מרגיש שהפרס מגיע גם לו אך במקביל גם שלח ברכות לשותפו לשעבר. "אני מרגיש שהפרס שניתן לזאב הוא גם שלי, וגונב לאוזניי שזאב אמר שהוא היה שמח אם הייתי חולק איתו את הפרס על הבמה. אם היו מעניקים לי את הפרס עם זאב הייתי מסכים לעלות איתו על הבמה" אמר לנו קליסקי ועם זאת הוסיף: "זה היום של זאב וצריך להתרכז בזאב. אני חושב שהמוזיקה הישראלית קיבלה פרס. זה יום חג". מאוחר יותר, בטקס קבלת הפרס, הודה נחמה לקליסקי על הבמה. ב"אולפן שישי" פרסמו כי במקביל בשלב זה כבר חזרו לדבר.

הסכסוך בין מייסדי ומובילי אתניקס, החל בקיץ 2016, כשנודע שקליסקי מתכוון לתבוע את נחמה, את מנהל הלהקה ואת חברת התקליטים בטענה לאי סדרים כספיים בלהקה שמנעו ממנו הכנסות בסך מאות אלפי שקלים. לאחר מכן הוצא מהלהקה והחלו שנים של ארוכות של דם רע ותביעות הדדיות בין תמיר קליסקי ואחיו דרור לחברי אתניקס - נחמה, גל הדני ויורם פויזנר, שהסתיימו בתבוסתם המוחצת של האחים קליסקי, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות.

אתניקס. פסטיגל
אתניקס, לפני הקרע/פסטיגל

ביולי שנה שעברה התקבל בבית המשפט המחוזי בתל אביב פסק דין בתביעה שהגישה חברת שולטן, שבעלי רוב המניות שלה (שני שליש מהן) הם דרור ותמיר קליסקי, נגד חברי אתניקס נחמה, הדני ופויזנר, וגם נגד אייל גולן. האחים קליסקי, באמצעות חברת שולטן, טענו שמגיע לחברת שולטן כספים בהיקפים של לפחות 2.5 מיליון שקלים מהמופעים המשותפים של אתניקס ואייל גולן שהתקיימו בשנת 2018. התביעה שלהם נדחתה, והאחים קליסקי חויבו לשלם לאתניקס וגולן הוצאות בגובה 70 אלף שקלים.

פסק דין קודם ניתן ביוני 2021 בתביעה שהגיש נחמה נגד האחים קליסקי, ובה הוא ביקש שבית המשפט יכפה עליהם למכור לו את חלקם בחברת שולטן, בטענה שהחברה הוקמה בזמנו כדי לשרת את אתניקס ומאז שפרץ הסכסוך ותמיר קליסקי אינו חלק מהלהקה שולטן אינה משרתת את הלהקה. בסופו של דבר, בהמלצת בית המשפט, הגיעו הצדדים להסכמות שאכן נחמה ירכוש כפי שרצה את חלקם של דרור ותמיר קליסקי. ועוד נקבע כי המופעים שנחמה קיים עם זהבה בן לא ינוכסו להערכת השווי של החברה כפי שהחים קליסקי טענו שיש לעשות. בית המשפט אימץ את עמדתו של נחמה.

פסק דין שלישי ניתן מוקדם יותר ביוני שנה שעברה בבית משפט השלום בתל אביב, שדחה את התביעות של דרור ותמיר קליסקי, באמצעות חברת שולטן, נגד חברי אתניקס. דרור ותמיר טענו שיש להעביר 10 אחוזים מרווחי הלהקה לחברת שולטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully