וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמי רודנר לקראת הפגנת האמנים: "אני מלא בחרדה אבל גם בתקווה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 17:22

לקראת כנס החירום של עולם התרבות שיתקיים מחר בבוקר ברחבת בית אריאלה בת"א, אומר אחד ממשתתפיה, חמי רודנר: "יש בי חרדה, שבכנסת שנשלטת בידי קיצוניים ומשיחיים, אנשים שלא מביעים תמיכה בממשלה לא יוזמנו להופיע במועצות מקומיות, אך יש בי גם תקווה מההתעוררות האזרחית"

בוידאו: אלפים ממשיכים להפגין בתל אביב/מערכת וואלה

עצרת חירום של עולם התרבות והאמנות הישראלי תתקיים מחר (חמישי) בשעה 11:00 בבוקר, ברחבת ספריית בית אריאלה בתל אביב, וצפויים להגיע אליה אמנים, יוצרים וסופרים רבים, שיביעו הזדהות עם המחאה נגד המהפכה המשפטית. בעצרת ישתתפו בין השאר גילה אלמגור, בני ברבש, אילנה ברנשטיין, מיקי גבריאלוב, גיל דור, רוני הדר, סי היימן, דני וייס, ינץ לוי, אחינועם ניני, עדי נס, תומר עפרון, דרור קרן, חמי רודנר, רננה רז, אילן שיינפלד, דיתי רונן ותזמורת "נגן על הדמוקרטיה".

"בלי דמוקרטיה אין תרבות חופשית", נמסר מטעם מארגני העצרת, "היוזמות לשינוי המשטר בישראל מאיימות על המשך הדמוקרטיה בישראל. לצידן אנו עדים לשלל יוזמות חקיקה הנוגעות במישרין בחיי התרבות והיצירה של אמנים ואמניות, יוצרים ויוצרות, סופרים, משוררים, בישראל, ובהם - חוק הספרייה הלאומית, החוק לסגירת תחנות התרבות של הרדיו בתאגיד כאן, התיקון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, התחייבות להצהרת אמונים למדינה ועוד עשרות חוקים ותקנות החותרות תחת הדמוקרטיה הישראלית, התרבות הפלורליסטית והחופשית, חופש הביטוי והיצירה בישראל. לכן הוחלט להשמיע את קולה של התרבות על כל גווניה ולקיים עצרת חירום ביום ההתנגדות הלאומי, חמישי ה-16 במרץ, בשעה 11:00, ברחבת בית אריאלה בתל אביב".

איפה הילד באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
חמי רודנר/ראובן קסטרו

"אני מלא גם בחרדה - אבל גם בתקווה", אומר לוואלה! תרבות המוזיקאי חמי רודנר, ממשתתפי ההפגנה מחר. "את החרדה המובנת אני חושב שחשים עכשיו כל הישראלים, מכל הצדדים. אני די בטוח שגם אנשים שמגדירים את עצמם כימין, וגם כאלה שתומכים בממשלה הזאת, חשים אובדן כיוון. וכמובן אנשים שלא תומכים בממשלה".

"כמו כל אחד שלמד אזרחות בתיכון, אני חושב שעיקרון הפרדת הרשויות הוא עיקרון שאזרחים נורמליים לא יכולים לחיות בלעדיו. השלטון מונע מאינטרסים, בעיקר של אנשים מאוד עשירים, וטובת הציבור לא בראש מעיניהם. היות ואנחנו חברה מאוד מורכבת, חייבים להיות פה איזונים ובלמים. זה המשחק הדמוקרטי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יעניין אותך גם:

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 4 במרץ 2023/אתר רשמי, אור הדר

"אני חושש", מוסיף רודנר, "שאנחנו בפתח של תסריט לא מופרך, שבכנסת שנשלטת בידי אנשים קיצוניים ומשיחיים, הטקסטים שאני כותב ומתבטא בהם יכולים לבוא לא בטוב למישהו, ואנשים שלא מביעים תמיכה בממשלה לא יוזמנו להופיע במועצות מקומיות. זה לא מופרך. כבר היו דברים מעולם".

"תרבות הרוקנרול שצמחתי ממנה, ויש לי חלק בלהצמיח אותה, מבוססת על אמירה חופשית, התבוננות ביקורתית וגישה מחאתית. אני די בטוח שבתרבות שאין בה סובלנות, שיש בה סובלנות רק כלפני הלאומני והדתי, הרבה מהמוזיקה הישראלית לא היתה צומחת. והמוזיקה הישראלית היא בעיני ההישג הכי גדול של הציונות. לא אריק ולא שלום ולא כוורת היו צומחים אם לא היה חופש ביטוי, חופש מחשבה וחירות ההבעה".

לצד החרדה, רודנר חש כאמור גם תקווה מסויימת. "יש בי תקווה, כי אני לא חושב שהיתה אי פעם בישראל התעוררות אזרחית כל כך סוחפת וחיובית ומכירה בערך בעצמה ומחבקת כמו שיש עכשיו. אני בטוח שאף אחד לא ציפה לתגובה הזאת. בפעם ראשונה קם בישראל מחנה דמוקרטי מאוחד, למרות הפוליטיקאים שאמורים לאחד את המחנה הזה שהם קטנים מהמחאה".

ביוזמת העצרת מחר שותפים ארגוני תרבות רבים, ובהם מחאת הסופרות.ים והמשוררות.ים, שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, פורום מוסדות תרבות ואומנות בישראל, בת"י - איגוד במאי ובמאיות התיאטרון, אי"ב - ארגון יוצרים עצמאים בתיאטרון ואמנות המופע, צלילים איגוד המוזיקאים והמוזיקאיות, איגוד אנשי הספר, איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה, הפורום הדוקומנטרי בישראל, האיגוד הישראלי לארכיונאות ולמידע, איגוד הבמאים והבמאיות, אגודת מעצבי הבמה, האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, איגוד האוצרות.ים, אק"ט - איגוד עובדים ועובדות בקולנוע ובטלוויזיה בישראל, איגוד המוזיאונים ואמ"י - איגוד אומני ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully