וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 סרטים מ-25 מדינות: הפסטיבל הבינ"ל לסרטי סטודנטים ייפתח בסוף יוני

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 19:06

המהדורה ה-25 של הפסטיבל התל-אביבי תכלול חמש תחרויות, הקרנות של סרטים קצרים זוכי פרסים מכל העולם - וגם פרמיירה ישראלית חגיגית לגרסה הקולנועית המצופה של הצגת הפולחן המוזיקלית "העיר הזאת". כל הפרטים

טריילר הסרט "מכתב לחזיר"/The Hive Studio, Miyu Productions

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים ייערך בסוף חודש יוני בפעם ה-25, ותוכנייתו, המתפרסמת היום (ראשון), כוללת כ-100 סרטים מ-25 מדינות, שלל אורחים מהעולם וכמה אירועים מסקרנים.

הפסטיבל, שמופק על ידי תלמידים מבית הספר לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, ייערך השנה בין 25 ביוני ל-1 ביולי, בסינמטק העירוני ובכמה מוקדים נוספים. הוא ייפתח באירוע בגן הפסגה ביפו, שבו יוקרנו שלושה סרטים קצרים שזכו במענקים במהדורה הקודמת של הפסטיבל: "בצילו של ההר" של מאיה קסל, המתמקד בפועל סיני המועסק בעבודות הרכבת הקלה; "נובי גוד" של ענת איזנברג, שעוסק במטפלת מולדבית המסורה לזקנה הישראלית שלה היא מסייעת, כשהזמנה לדייט מערערת את מערכת היחסים בין השתיים; וסרט האנימציה "הבר של מוריס" של תום פרזמן וצור אדרי, המציג את סיפורו של מואיז מוריס זקרי, יהודי-אלג'יראי שניהל את אחד ממועדוני הגייז הראשונים בפריז.

הקרנה חגיגית נוספת תהיה זו של הגרסה הקולנועית המצופה של "העיר הזאת" - אופרת הראפ הבלשית המצוינת שהפכה לתופעת פולחן. במקור, כוכבי ההצגה היו עמית אולמן (פדרו גראס), עמית הברון (ג'ימבו ג'יי), דורית ליליין, עומר מור (איציק פצצתי), וגיא רון, ואולם, בסרט ממלאים את רוב התפקידים שחקנים חדשים, כשאולמן מביים גם את גרסת הסרט. הסרט עורך בפסטיבל את הפרמיירה הישראלית שלו, ובסיומה תתקיים שיחה עם היוצרים - לצד כמה שירים.

מתוך הסרט "ניצחון השחקן". פרידלנד קוסטלר,
מתוך הסרט "ניצחון השחקן", המתמודד בתחרות הבינלאומית/פרידלנד קוסטלר
מתוך הסרט "תקופה משונה להיות בן אדם" של מיה אלה. מיה אלה,
מתוך הסרט "תקופה משונה להיות בן אדם" של מיה אלה, המתמודד בתחרות הישראלית/מיה אלה

במסגרות השונות ובחמש התחרויות שעורך הפסטיבל ישתתפו השנה כ-100 סרטים קצרים מ-25 מדינות. בתחרות הישראלית ישתתפו 22 סרטים של סטודנטים משבעה בתי ספר שונים, שבעה מהם סרטי דוקו ורובם המוחץ נוצר בידי במאיות. רשימת המתמודדים כוללת את "צנחן" (דניאל אמביה), "אנחנו צריכים לדבר" (טל קומאי), "סיבא" (דונה חוה), "מכתב אהבה לגן" (יהלי מעוז), "שמעי קלמי" (זהר אוריין כהן), "דודה דינה" (בני אסתיקנגי), "אני טובה" (מאיה שיף), "הצילו אני רוצה למות" (דנה וויל), "האקדח" (שעיה צ'סנר), "נול" (מאי גרוסמן), "מירה" (אלמה בן זאב), "גרד לי פה" (יניב לביא), "ניפגש בסוף הבלוק" (דניאל גת), "א"ש לילה" (אביב נחשון), "תקופה משונה להיות בן אדם" (מיה אלה), "הילד" (יהב וינר), "הבשורה על פי אלן" (ירדן מלכה בונה), "ביומולדת שלך" (הלה פז), "צהלה" (יסמין שפט), "קוורטט" (תמרה דגן), "לזכר ימים עברו" (מאיה זלצמן), "כולם יודעים" (ליה דקל). בין השחקנים שמשתתפים בסרטים השונים אפשר למצוא את מנשה נוי, ענת וקסמן, אריק ברמן, אדם גבאי ואלונה סער.

בתחרות הבינלאומית לסרטי סטודנטים ישתתפו 35 סרטים, מהם חמישה מישראל - "מנאר" (רחל אלברט), "שמלת הכלה" (ראמא מוסא), "רגעים לפני השינה" (פביו זילברמן יוכנו), "מותו של לויתן" (עידו ויסמן) ו"אור פנס יחיד" (שי-לי עטרי) - ומולם בין היתר יתמודדו גם "סוחרי הקרח", המועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר, ו"איש קונספירציה", זוכה בפרט סרט הסטודנטים הטוב ביותר בפסטיבל קאן 2022.

יצירות מסקרנות אפשר יהיה למצוא גם בתחרות הסרט העצמאי הקצר ישתתפו 12 סרטים, שביניהם גם "מכתב לחזיר", זוכה פרס אופיר לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר; בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני; ואף בתחרות למדיה דיגיטלית, הכוללת שמונה עבודות המספרות סיפור באמצעות כלים כמו מציאות מדומה, אנימציה ממוחשבת, סרטים ומיצגים אינטראקטיביים ומשחקי מחשב. זו התחרות הראשונה מסוגה בעולם לסטודנטים.

מתוך הסרט "העיר הזאת" של עמית אולמן. מישה פלטינסקי,
מתוך "העיר הזאת", שיוקרן בבכורה ישראלית/מישה פלטינסקי
מתוך הסרט "שדרות טטיאנה" של עירד בן גל. אלה דגן,
מתוך הסרט "שדרות טטיאנה", המתמודד בתחרות הסרט העצמאי הקצר/אלה דגן

הפסטיבל מארח השנה כמה קולנוענים בכירים מרחבי העולם, שיעבירו כיתות אמן ויציגו מסרטיהם: הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד ("פניקס", "טרנזיט"); הבמאית האוסטרית ג'סיקה האוזנר, שהשתתפה בפסטיבל בעצמה בעבר כסטודנטית ("לורד", "ג'ו הקטן"); הבמאית הפולניה אגניישקה שמוצ'ינסקה ("פיתיון", "התאומות האילמות"); והצלם המקסיקני דייגו גרסיה ("מבוגר מכדי למות צעיר", "Causeway"). בנוסף אליהם יגיע לפסטיבל גם המפיק האמריקני הבכיר לורנס קסנוף, שבין היתר עומד מאחורי סרטים כמו "שקרים אמיתיים" וסרטי "מורטל קומבט", וישמש כנשיא המהדורה ה-25 של הפסטיבל.

לצד ההקרנות, יתקיימו גם מפגשים עם אנשי תעשייה בשלל נושאים, ביניהם אירוע שעוסק ביצירה של תוכן בינלאומי; שיחה עם יוצרים לקולנוע וטלוויזיה שעובדים בזוג; פאנל המוקדש ליצירה לילדים ועבודה עם ילדים בהפקות לטלוויזיה וקולנוע; מפגש המוקדש לתפקידם של המעצבים האמנותיים והצלמים בהגשמת חזון קולנועי; וכן "שיחת מפיקים", שבה ישוחח המפיק ההוליוודי הבכיר רם ברגמן (סרטי "רצח כתוב היטב", "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ועוד) עם המפיקה מאיה פישר ("סינמה סבאיא", "להציל את שולי"), על עתידן של תעשיות הקולנוע והטלוויזיה.

עוד בוואלה!

"אלוהים קיים - אין שום ספק בכך. שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד. תדפוק את זה לעצמך בראש כמו פטיש"

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "גרד לי פה" של יניב לביא. עלמא זלאיט,
מתוך הסרט "גרד לי פה", המתמודד בתחרות הישראלית/עלמא זלאיט
מתוך הסרט "אשת לוט" של אורי בירגר. מאי עבאדי גרבלר,
מתוך הסרט "אשת לוט", המתמודד בתחרות הסרט העצמאי החזק/מאי עבאדי גרבלר

עוד במסגרת התכנייה העשירה: "אסיפת התנגדות" - הקרנה של סרטים ומדיומים חדשים המשתמשים במצלמה ככלי של מאבק, ופאנל על קולנוע ואקטיביזם עם היוצרים; הקרנת סרטי הסטודנטים של במאים ובמאיות מצליחים, שהשתתפו במהדורות קודמות של הפסטיבל, ובהם ג'סיקה האוזנר, ג'סטין קרוזל, חואן אנטוניו ביונה, מריה דה ואן וקורנליו פורומביו; מבחר של הסרטים הקצרים שזכו בשנה-שנתיים האחרונות בפסטיבלים של קאן, ונציה, טורונטו וקלרמון-פראן; המעבדה הרביעית לפיתוח סרטים קצרים של נשים, בהובלת אורית פוקס ("סינמה סבאיא") ומיכל קופר קרן ("אולי הפעם"); הקרנות חגיגיות וחינמיות בשלל ערים בדרום הארץ, כמו ערד, אופקים, אשלים, ירוחם ומצפה רמון; ומחווה מיוחדת לסינמטק תל אביב, במלאת 50 שנה להיווסדו, שבסגרתה יוקרנו "הקרקס - הסרט הראשון שהוקרן במוסד - והסרט "קולות", מנצח התחרות הראשונה של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully