וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על השעתיים של נועה בפארק עבדנו חודשיים. אנחנו על שלוש דקות באירוויזיון כבר חצי שנה"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 12:02

ההתרגשות והדמעות של הרקדנים, הכוריאוגרפיה שהשתנתה בליברפול כבר שלוש פעמים, האימונים הקוליים והאתגרים סביב האיפור והשיער שנפתרו ברגע האחרון: לפני שנועה קירל עולה לחזרות האחרונות, המשלחת שמלווה אותה חושפת את אחורי הקלעים של מבצע "יוניקורן"

החזרה השנייה של נועה קירל על במת האירוויזיון, 3 במאי 2023/באדיבות EBU

רגע האמת של "Unicorn" מתקרב. היום (שני) נועה קירל תעלה לחזרות הגנרליות הראשונות לקראת חצי גמר אירוויזיון 2023, שייערך מחר בערב.

החזרה הגנרלית הראשונה, שנערכת בשעה 15:30, תהיה הראשונה שפתוחה לסיקור עיתונאי. קירל תעלה תשיעית בסדר ההופעות, וייחשפו שתי דקות מתוך הביצוע. בשעה 22:00 תיערך החזרה הגנרלית השנייה, שמוקלטת לצורכי גיבוי במקרה של תקלות בשידור החי. החזרה הגנרלית השלישית והאחרונה תתחיל מחר אחרי הצהריים, ובערב, בשעה 22:00, יישמעו צלילי הטה-דאום והתחרות של איגוד השידור האירופי תתחיל באופן רשמי. עד 00:10 כבר נדע אם קירל מחזירה את ישראל אל גמר האירוויזיון, וטבלאות ההימורים יתחילו לרקוד.

כדי לעזור להפיג את המתח, בנוסף לשיחה עם חבר המשלחת הפזמונאי דורון מדלי, ישבנו לשיחה עם שלל דמויות החברות בצוות שמקיף את נועה, שסיפקו לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של המבצע המורכב שנקרא אירוויזיון 2023.

אירוויזיון 2023 - כל העדכונים
שי גולדשטיין נגד נועה קירל: "זה לא ריקוד, זה מופע פתיחת רגליים בתחתונים"
דורון מדלי: "אני בכלל לא צריך את זה, אבל נועה קירל אמרה לי שלא תעשה את האירוויזיון בלעדי"
"וואו, ישראל!": החזרה של נועה קירל הותירה את חובבי האירוויזיון המומים
מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

אירוויזיון 2023: החזרה השנייה של נועה קירל, 3 במאי 2023. Sarah Louise Bennett/EBU, אתר רשמי
"אלמנט הקובייה התחיל בכלל עגול". מתוך החזרות של קירל/אתר רשמי, Sarah Louise Bennett/EBU

אביחי חכם, שהיה הכוריאוגרף של החלק האמנותי באירוויזיון המוצלח בתל אביב, קיבל השנה את תפקיד הבמאי של הנאמבר הישראלי. "אני תמיד מאמין שאפשר יותר, בכל דבר שאני עושה בחיים. האתגר הגדול הוא שתוחמים הכול בזמן מועט וצריך להספיק בו המון. למרות זאת, הגענו לתוצאה שאנחנו שלמים איתה וגאים בה, והכל בזכות תכנון מקדים ארוך במיוחד שבו חשבנו על כל היבט של הבמה, המסכים, ההלבשה, ההתאמה של הבגדים לכוריאוגרפיה, ההתאמה לתאורה, הקובייה - והכל צריך להתחבר. כל איש מקצוע עשה עבודה מדהימה, והתפקיד שלי כבמאי היה להדביק את כל הדבר הזה".

היו אתגרים שהיו קשים לפיצוח במהלך תכנון הנאמבר?

"לקח לנו המון זמן להבין איך אנחנו רוצים שהנאמבר ייראה. אלמנט הקובייה (אשר שי בונדר ואורן חנן השתתפו בעיצובה - י"ד) התחיל בכלל עגול, ואז חשבנו שאולי כדאי שהבמה תהיה ריקה, אחר כך רצינו אלמנט מלמעלה אבל ההפקה אמרה שאי אפשר לתלות דברים מהתקרה. ניסינו גם צילום מקדים כשנועה על הרצפה אבל זה לא נראה טוב, וגנזנו את זה. לשם השוואה, על מופע של שעתיים בפארק עבדנו חודשיים, על שלוש דקות לאירוויזיון עבדנו חצי שנה, וזה ממשיך גם כאן - היו לנו הרבה הערות אחרי החזרות שכללו תיקוני מצלמה, התאמת תאורה ושינויים בכוריאוגרפיה".

לצידו עובדת מור חממי, הכוריאוגרפית של השיר, שבנתה את הדאנס ברייק שגרם ללסתות של כולנו ליפול. "אני שוברת את הראש כל יום מחדש. בשבוע שאנחנו בליברפול שיניתי תנועות כבר שלוש פעמים, גם אתמול בלילה. אמרתי לרקדנים שאני מקווה שזה השינוי האחרון והם צוחקים עלי שהשינוי האחרון יהיה בשבוע הבא כשנחזור לארץ", היא מספרת. "עדיין לא ראיתם את הריקוד עד הסוף, ויש מה לחכות מההתחלה של השיר עד הסוף. זה הפרויקט הכי מאתגר שהיה לי, ורציתי להביא דברים שעוד לא ראו אצל נועה, הילדה הזו יכולה לעשות עוד דברים ויש לה את הטכניקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אנחנו רצות ממש ומעלות את הדופק לפני שנועה שרה"

גם נשות הצוות הצמוד של קירל, שכולל את המנטורית הקולית נעמה לוי אופק, המאפרת תהילה גוטליב ומעצבת השיער עינת סברלו, משתתפות בעבודה לקראת האירוויזיון.

יש הבדלים בין העבודה השוטפת שלכן עם נועה לעומת ההכנות לאירוויזיון?

לוי אופק: "כשמדובר בשיר של שלוש דקות בלבד, אנחנו עובדות על יציבות, יציבות ויציבות. זה אומר, איך נועה מתחילה בנקודה הכי נכונה של הקול, של הגוף, של דופק הלב, ברמה הכי מדויקת שיש. אין זמן להתארגן או לייצב את הקול ואת הדופק, תוך שתי שניות נועה צריכה להיות כבר במקום. זה לא כמו הופעה מלאה שאפשר בשיר השלישי להתרווח ולהרגיש בנוח".
גוטליב: "ההבדל הוא קודם כל שאני יודעת איזה איפור מחכה, הכל סגור מראש. היה חשוב לנו שנועה תיראה מאוד נקייה, לא קרקסית, שיבינו כמה שהיא יפה. אחד האתגרים הוא לא להיראות מזיעה, אבל למרבה המזל השיר הוא רק 3 דקות, אז היא ההזעה מגיעה אחר כך ולא נראית בזמן השיר".
סברלו: "בעבודה השוטפת בישראל אפשר לקבוע את הלוק אפילו באותו יום, אבל באירוויזיון יש הרבה דברים מסביב שצריך לקחת בחשבון, כמו למשל שיהיה לה נוח, בחירת חומרים נכונה כדי שהיא לא תחליק על הבמה, שהשיער ייראה מושלם ולא שומני, שנועה יכולה לרקוד איתו ושהוא לא יסתיר לה את הפנים. הלוק הסופי של נועה מדהים והוא מראה את היופי שלה".

נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023. Corinne Cumming, EBU,
"היה חשוב לנו שנועה תיראה מאוד נקייה, לא קרקסית". החזרות של קירל לאירוויזיון/Corinne Cumming, EBU

היו לכן אתגרים או שינויים שגיליתן רק כאן בליברפול שאתן חייבות לבצע?
לוי אופק: "האתגר הכי גדול הוא השיר, זה שיר מאוד קשה לביצוע. הבית נמצא בסטייל של נועה והוא רך, וממנו יש מעבר לפזמון מאוד גדול ברמה של סיה. הלכנו פה על קצוות מטורפים ומאתגרים. כדי שזה יצליח, אנחנו שרות את 'יוניקורן' המון, אנחנו רצות ממש ומעלות את הדופק לפני שנועה שרה. כבר בארץ עשינו חזרה בתוך הקובייה שהיא עומדת בה הפוך. עשינו את זה בחדרי חדרים, באולפן, עם מיקרופון, עם הרקדנים, בלי הרקדנים, כשהיא ללא אוויר, ממש בכל וריאציה אפשרית. נועה היא אומנית שאוהבת לעבוד, היא מאוד רגועה אבל לא נחה. היא זו שמבקשת לעשות עוד ועוד חזרות".
סברלו: כשעשינו טסט גילינו שהחומר בשיער גורם להחלקה ונאלצתי להחליף, לשנות טקסטורה, וליצור תרכובת חדשה. בסופו של דבר מצאתי את החומר הנכון כאן בליברפול, משהו שלא קיים בארץ. מבחינתי, זה חלק מהכיף - לנסות דברים, לראות מה לא עובד ומה כן.
גוטליב: "לא ציפיתי לכזו תאורה כשהגענו לפה ולכן עשיתי כמה שינויים. יכול להיות שאלו דברים קטנים שרק אני אשים לב אליהם משום שאני עובדת בטלוויזיה, כמו למשל לכך שהברקות עובדות פחות טוב וצריך להשתמש יותר במאט ולנקות את הפנים. התאורה יחסית חשוכה אז צריך להבהיר אזורים מסוימים, והייתי צריכה לראות איפה אני נותנת דגשים מחמיאים יותר".

מי שעוד הולכת עם נועה כברת דרך, היא חברתה הטובה רוני פרץ, שבשנה וחצי האחרונות משמשת גם כמנהלת הסושיאל שלה. "העבודה על האירוויזיון הרבה יותר ממוקדת בהשוואה לדברים אחרים", היא מסבירה. "אני חושבת יותר גלובלי, איך העולם יראה את הסרטונים והתמונות. העולם עדיין לא מכיר את נועה כמו הישראלים, וצריך להציג אותה באופן אותנטי".

"בכיתי מרוב התרגשות כשנבחרתי לרקוד באירוויזיון"

נועה יכולה להיות טובה ככל שהיא תהיה, אבל חלק בלתי נפרד מהנאמבר הם צוות הרקדנים רפאל בנימין, זוהר פיזיצקי, עדן שמא, עמית גואטה וניב אלבז. הם נבחרו לאחר אודישנים דקדקניים תחת עיניהם הבוחנות של אביחי חכם, דורון מדלי ומור חממי. אלבז מספר שאחרי שהוא צלח את האודישן הוא הלך בבית מצד לצד, לא יודע מה לעשות עם עצמו מרוב התרגשות. כך גם עמית. "בכיתי מרוב התרגשות", היא מספרת.

יש הבדל בין כוריאוגרפיה של נאמבר לאירוויזיון לעומת דברים אחרים?

עדן: "קאסט של הופעה זה משהו שהוא רץ, יש ריקודים קבועים, הופעה ידועה, ופה זה פרויקט שבנינו מאפס, כשחודשים על גבי חודשים עובדים רק על זה".
ניב: "אומנם זה נאמבר של שלוש דקות, אבל כמות הגרסאות שעשינו היא לא שגרתית. כל הזמן ניסינו לראות איפה לחדש, מה לשנות, איך עוד לצאת מהקופסה, המון שעות עבודה ברמה לא הגיונית. אפילו כאן בליברפול שינינו גרסה".

איך הרגשתם כשנכנסתם בפעם הראשונה לארנה, אירוויזיון ראשון לכולכם?
רפאל: "הכל פה הרגיש גדול, ממש וואו. זה מפתיע כל פעם מחדש, לא משנה כמה הכנות עשו לנו".
עדן: "תחושה של חוסר נשימה, הלם. עד הטיסה לא באמת עיכלתי. רק פה מבינים את הגודל של האירוע, אבל חייבים להישאר מרוכזים. זו העבודה שלנו ואסור לתת להתרגשות להשתלט עלינו".
עמית: "כולנו רקדנים מקצועיים ואנחנו יודעים לעבוד על במה. כשעלינו לחזרה הראשונה זה היה הלם, קצת בום לפנים, אבל מיד התרכזנו והתמקדנו. בחזרה השנייה כבר הרגשנו הרבה יותר טוב ואנחנו מאוד מרוצים".
רפאל: "זו הזדמנות לא מובנת מאליה, זה חלום גדול. יש לנו הזדמנות להוכיח מה ישראל שווה מעבר להיותנו רקדנים. אנחנו מביאים משהו שונה מכל אירופה, אנחנו מביאים רגש אחר ושמחה, במיוחד עכשיו כשהמדינה לא במצב הכי טוב, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינת העם. אנחנו רוצים להביא אחדות ואני חושב שכשאנחנו משדרים חום, אהבה ושמחה, זה יעשה טוב לכולם".
עדן: "חכו לראות על הבמה, אתם לא יודעים מה מצפה לכם".
ניב: "זכינו ואנחנו בידיים הכי טובות של הצוות הכי טוב".

נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023. ערן לוי,
"אומנם זה נאמבר של שלוש דקות, אבל כמות הגרסאות שעשינו היא לא שגרתית". החזרות של קירל/ערן לוי

גלי אבני אורנשטיין, מנהלת ההסברה בכאן 11 ודוברת המשלחת הישראלית לאירוויזיון זו השנה השלישית, מתארת הבדלים משמעותיים בין פעילות המשלחת בשנים קודמות לבין זו שמלווה עכשיו את כוכבת הפופ הגדולה בישראל כיום. "הכל בווליום מוגבר משמעותית מכל בחינה אפשרית. אני מדברת על התעניינות של הכתבים. הביקוש לאישורי כניסה למרכז העיתונות של האירוויזיון הכפיל את עצמו בעשרות מונים ביחס לשנים קודמות. אין כתב תרבות או חובב אירוויזיון בישראל שלא ביקש להגיע", היא מספרת. "אנחנו רוצים לאפשר לכולם ליהנות מהנכס הלאומי שנועה הפכה להיות מאז שהיא הסכימה לייצג את ישראל, אבל צריך לזכור שיש גם הגבלות שאיגוד השידור האירופאי וה-BBC מציבים לכל משלחת. יש לנו אתגרים מול האנגלים, הם מקסימים ואדיבים אך גם נוקשים ונצמדים להוראות. כישראלים אנחנו רגילים להגמיש את הגבולות, וזה אתגר שלפעמים מצליחים בו ולפעמים פחות".

דמות בולטת נוספת היא שרון דריקס, שכבר הייתה חלק מהמשלחת לאירוויזיון בשנים קודמות, אך השנה משמשת כראש המשלחת בפעם הראשונה. את העבודה המשותפת של הצוות היא מתארת במילה "חלום", לא פחות. "סביב נועה יש אנשי מקצוע מהמעולים ביותר. המשלחת הזו כל כך מדויקת, כל אחד עושה בדיוק את התפקיד שלו וכולם עובדים ביחד. נועה עצמה פרפקציוניסטית שדורשת מאנשי המקצוע את אותו הדבר. כולם רוצים להפוך את שלוש הדקות האלה למדהימות ביותר שיש עבור נועה ועבור כל עם ישראל שמגיע לו לחייך. תראו איזה אנשים יש לנו כאן: יובל כהן שהיה הבמאי הראשי של אירוויזיון 2019, איתי בצלאלי סטייליסט העל שכבר עשה הרבה אירוויזיונים, כל האנשים שמופיעים כאן מובילים בתחומם, וזה חלום לעבוד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully