וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחשמלה את הקהל: נועה קירל עלתה לגמר אירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 0:36

נציגת ישראל לתחרות, נועה קירל, העפילה לגמר שייערך בשבת לצד 9 מדינות נוספות שהעפילו איתה מחצי הגמר. הביצוע של קירל היה מעולה, הוא זכה לתשואות אדירות מהקהל ובסופו היא מסרה: "הרגשתי כל אחד ואחת מכם איתי. מבטיחה לעשות הכל כדי להמשיך לשמח את עם ישראל בגמר"

נועה קירל על במת האירוויזיון/באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי

ישראל בגמר! אחרי ביצוע מעולה בחצי גמר האירוויזיון, נועה קירל ושירה "יוניקורן" העפילו לגמר האירוויזיון שייערך ביום שבת הקרוב. לצד קירל העפילו מחצי הגמר הראשון תשע מדינות נוספות - קרואטיה, מולדובה, שוויץ, פינלנד, צ'כיה, פורטוגל, שבדיה, סרביה ונורבגיה.

רגע לפני ההכרזה על המדינות המעפילות לגמר, קירל התראיינה לצד הזמרים ממלטה ומפינלנד. היא נשאלה על ידי המנחה אם היא תוכל לתת שיעור זריז מה עושים עם היד כשרוקדים את ריקוד ה"יוניקורן" על המצח - וכך קירל עשתה עם כל הקסם והכריזמה שלה.

אז איך היה הביצוע של קירל בחצי הגמר? אפשר לומר שהיא הציתה חשמל באולם והטריפה שם את האלפים. היה שם הכול: אורות בוהקים, זוויות צילום דרמטיות, ואלמנט הקובייה המדובר. אט אט השיר תפס קצב, כשהרקדנים מצטרפים לנועה בזה אחר זה, עד שכולם רקדו יחדיו בשלב ה"פנומנל" בתיאום שהצליח להרים את האולם על הרגליים. כשנועה שאלה אם אנחנו רוצים לראות אותה רוקדת, הקהל ממש שאג איתה לאורך כל הריקוד. התיאום בין נועה לבין הרקדנים היה מושלם לאורך כל הדרך והצוות האומנותי עשה עבודה מצוינת.

אחרי ההעפלה לגמר מסרה נועה: "אין התרגשות כזו. הרגשתי כל אחד ואחת מכם איתי. מבטיחה לעשות הכל, אבל ה-כ-ל, כדי להמשיך לשמח את עם ישראל גם בגמר הגדול". אחרי הביצוע בחצי הגמר מסרה: "החשמל בקהל סיפק לנו כל כך הרבה אנרגיה לעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד, נתנו את הכל והתחושה מדהימה. תודה לכולם, אני מרגישה שאתם איתי".


אירוויזיון 2023 - כל העדכונים

דורון מדלי: "עולים היום כדי שהעולם ידע שבישראל יש עוד דברים חוץ מבלאגן עם עזה"

עוברים מכאן 11: זה הערוץ שישדר את האירוויזיון במקרה של הסלמה בדרום

"באישור בן גביר, צה"ל יצא למבצע לסיכול אירוויזיון 2024 בישראל"

מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

מופע חצי הגמר נפתח במופע מרגש של תושבי ליברפול חוגגים את הגעת האירוויזיון לעיר. כחלק מהפתיח, אוקראינים שמגיעים לעיר מוצאים בה מקלט, כשהצבעים השולטים הם צהוב וכחול בכל מקום. הילד מהסרטון הופיע גם על הבמה בארנה, וכשהוא אוחז בידו של ילד בריטי, השניים מעבירים את מסר האחדות בין אוקראינה ובריטניה. נאמבר הריקודים בפתיח היה עוצמתי ובצבעים חזקים בדומה ללוגו אירוויזיון 2023, ומנחות חצי הגמר הסבירו שזו הפעם הראשונה שבה המדינה הזוכה לא יכולה לארח את התחרות על אדמתה בגלל מלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נועה קירל, חצי גמר אירוויזיון 2023, ליברפול, 9 במאי 2023. REUTERS/Phil Noble, רויטרס
דוז פואה. נועה קירל/רויטרס, REUTERS/Phil Noble

ואלו השירים שהתמודדו הערב על מקום בגמר האירוויזיון:

01. נורבגיה - Alessandra - Queen Of Kings -

מי שנחשבה לאחת המדינות הכושלות באירוויזיון מצליחה לעלות לגמר כמעט מדי שנה מאז ששיטת שני החצאים הונהגה, ו"מלכת המלכים" מדורגת גבוה בהימורים. בניגוד לתחרות הקדם המקומית, באירוויזיון אסור להשתמש באוטוטיון, ונראה שאלסנדרה צריכה אותו. השיר עצמו עוסק בהעצמה נשית, הכוח שלהן להתגבר על מצוקות ולשלוט בגורלן.

02. מלטה - The Busker - Dance (Our Own Party)

השיר של מלטה חמוד במיוחד והאנרגיות שלו בארנה מצוינות. הבעיה שלו הוא שהוא פחות עובר מסך והקהל בארנה לא קובע כלום. השיר עוסק בבריחה מאירועים גדולים למסיבה אינטימית ואישית, כדי להימנע מחרדות חברתיות.

03. סרביה - Luke Black - Samo Mi Se Spava

לוק בלאק שמבצע את השיר סיפר שהוא כתב את המילים כששקע במיטה ובמשחקי וידאו בזמן המגיפה.

04. לטביה - Sudden Lights - Aijā

בחמשת האירוויזיונים האחרונים לטביה נבעטת מהתחרות כבר בשלב חצי הגמר. אם היו שופטים השנה בחצי הגמר, ייתכן שהיינו בטוחים בעלייתם לגמר, אבל בשנה שרק הקהל קובע לא מדובר בנאמבר זכיר מספיק. חברי הלהקה מספרים שהשיר נכתב בהשראת המלחמה באוקראינה, והחשש שגורל דומה עלול לחכות למדינתם.

נועה קירל, חצי גמר אירוויזיון 2023, ליברפול, 9 במאי 2023. REUTERS/Phil Noble, רויטרס
נועה קירל/רויטרס, REUTERS/Phil Noble
אירוויזיון 2023 ליברפול. יניב דורנבוש, צילום מסך
אירוויזיון 2023/צילום מסך, יניב דורנבוש
חצי הגמר של האירוויזיון, ליברפול. 9 במאי 2023. רויטרס
חצי גמר אירוויזיון/רויטרס

05. פורטוגל - Mimicat - Ai Coração

פורטוגל שולחת באופן כמעט קבוע שירים מיושנים ולא רלוונטיים למוזיקה של היום ללא שום אפקט "וואו". למרות זאת, בצפייה בארנה הנאמבר בוצע באופן מדויק והקהל הריע בתשואות. גם במסך נראה שזה עובד, ופורטוגל הצליחה לפיכך להשתחל לגמר.

06. אירלנד - Wild Youth - We Are One

מי שנולד אחרי שנת 1997 לא מסוגל להאמין שפעם אירלנד ניצחה בשבעה אירוויזיונים. כבר שלושה אירוויזיונים ברציפות שאירלנד לא מגיעה לגמר, וגם השנה המצב דומה. "אתה אולי המנהיג, אני אולי הפריק" הן חלק מהקלישאות שמובילות ל"הלילה אנחנו אחד". אם תחרות האירוויזיון הייתה מנקדת משתתפים על פי האישיות שלהם, האירים היו בצמרת, אבל אם אנחנו עדיין בסוג מסוים של תחרות שירים, יש כאן בעיה.

07. קרואטיה - Let 3 - Mama ŠČ!

הפעם האחרונה שקרואטיה נשמה אוויר גמר הייתה ב-2017 וכדי למצוא אותה בטופ-10 צריך ללכת לאחור עד 2001. הפעם קרואטיה זונחת סגנון השירים הרגיל שלה, ואנחנו מקבלים מופע שאפשר לאהוב אותו, אפשר לשנוא אותו, אבל אי אפשר להגיד עליו שהוא גנרי. וכשאין שופטים לאיזון מופעי בעתה, מקומו של המיצג הזה בגמר הובטח. אם תהיתם מדוע המילה שתשמעו כנראה הכי הרבה כאן היא "טרקטור", זה מתייחס ליחסים בין נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו לבין פוטין.

08. שוויץ - Remo Forrer - Watergun

הסיפור שמאחורי השיר הוא זיכרונות ילדות שבהם ילדים ונערים משחקים משחקי מלחמה, אך לאחר מכן מגלים שיש מדינות שבהן צעירים רבים מסכנים את חייהם במלחמה אמיתית, עם רובים אמיתיים שהורגים, ולא רובי מים כמו במשחקים.

אירוויזיון 2023 ליברפול. יניב דורנבוש, צילום מסך
מעריץ מחוץ לאירוויזיון/צילום מסך, יניב דורנבוש

09. ישראל - נועה קירל - Unicorn

מה עוד אפשר לכתוב שלא כתבנו על היוניקורן שלנו, נועה קירל האחת והיחידה?

10. מולדובה - Pasha Parfeni - Soarele şi Luna

השיר של מולדובה מתאר סיפור של אהבה קסומה כמו בסיפורי עם וחזינו כאן בהעפלה קסומה לגמר שלישי ברציפות.

11. שבדיה - Loreen - Tattoo

המועמדת המובילה לזכייה קצת בלבלה אותנו. בחזרה הראשונה נשמעו זיופים צורמים, בחזרה הגנרלית היא כבר הרשימה וחזרה לפתוח פער בסוכנויות מוכל כל השאר, ובחזרה השלישית כבר הבנו שצריך לסגור מקומות לינה בסטוקהולם כבר עכשיו לחודש מאי הבא, כי בלילה שבין שבת לראשון המחירים יזנקו מעלה מעלה מעלה.

12. אזרבייג'ן - TuralTuranX - Tell Me More

המדינה שרק פעם אחת פספסה את הגמר הכפילה את כמות הכישלונות שלה הלילה. אתם לא רואים כפול, אלו הם תאומים זהים בשיר שממש לא היינו מצפים לקבל מאזרבייג'ן, ששולחת לרוב בלדות כבדות.

13. צ'כיה - Vesna - My Sister's Crown

צ'כיה לא מחדשת הרבה בכך שהיא משלבת אלמנטים פולקלוריסטיים עם מוזיקה מודרנית, אבל פה זה פשוט עובד. נכון, המסר של העצמה נשית כבר לעוס ומאוס, אבל הביצוע של השיר והבימוי שלו מצוינים.

14. הולנד - Mia Nicolai & Dion Cooper - Burning Daylight

החזרות של השיר הזה היו איומות, עם זיופים וחוסר כימיה בולט בין שני המבצעים. מדהים לגלות שדנאקן לורנס, זוכה האירוויזיון בתל אביב, כתב את השיר הזה. אחרי ההצלחה הפנומנלית שלו בארץ הקודש, השנה לורנס טעם את טעם הכישלון.

15. פינלנד - Käärijä - Cha Cha Cha

בגלל שמדובר בפינית, כנראה לא תבינו דבר מהשיר. בדיוק בשביל זה אנחנו נספר שקאריה שר על "שבוע קשה וימים ארוכים לפנינו", וכל הזמן הזה הוא רק חושב על הפינה קולדה של סוף השבוע. כמעט שתי הדקות הראשונות של השיר הן רעש איום ונורא, אבל הדקה האחרונה מגניבה ומרימה. הארנה כולה תשאג "צ'ה צ'ה צ'ה" והשיר הזה יתחרה בלורין על הפסגה, ואולי אולי אפילו ינצח.

קירל ערכה אתמול שתי חזרות מוצלחות מאוד, כשהחזרה הגנרלית שהתקיימה בשעות הערב הייתה לראשונה עם קהל מלא באולם. הזמרת זכתה לתשואות רבות כששאלה אם אירופה מוכנה לראות אותה רוקדת.

גורם אחד במשלחת אמר כי ההשפעה של המבצע בעזה על נועה קירל ותוצאותיה באירוויזיון תלויה בעיקר בכותרות ברחבי העולם. ישנו כמובן גם האלמנט האישי של קירל עצמה. "אם יהיו טילים על ישראל זה ישפיע על נועה כמובן ברמה האנושית והאישית. בסוף זו תחרות שמחה ואנחנו עלולים להיות בסיטואציה לא פשוטה", אמר הגורם.

אל קירל והמשלחת הישראלית צמודים כל העת שלושה מאבטחים שערים למצב ובודקים את המתרחש, כשאמש שמעו במשלחת כי מתוכננת הפגנת BDS סביב המשלחת כחול-לבן. "אם הפלסטינים יתעוררו מהר - אנחנו עלולים לראות פה הפגנות. אנחנו רק ביום שלישי ואם נועה תעלה לגמר - כל הפלסטינים מלונדון יכולים להתארגן ולהגיע ברכבות אם יישמעו שהיא פה ושיש משלחת ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully