וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ פוצו די בורגו, ההשראה לסרט "מחוברים לחיים", מת בגיל 72

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 12:48

החברות האמיצה שנקשרה בין איש העסקים הצרפתי, שנפצע קשה בתאונת צניחה, ובין מטפלו האלג'יראי עבדל סלו, שימשה כבסיס לקומדיה של אוליביה נקש ואריק טולדנו - שהייתה לאחד הסרטים הצרפתיים המצליחים בכל הזמנים

פיליפ פוצו די בורגו ועבדל סלו, הפרמיירה לסרט "מחוברים לחיים", פריז, צרפת, 18 באוקטובר 2011. Richard Bord/Getty Images, GettyImages
פוצו די בורגו וסלו בפרמיירה לסרט "מחוברים לחיים" בפריז, 2011/GettyImages, Richard Bord/Getty Images

איש העסקים הצרפתי פיליפ פוצו די בורגו, שסיפורו שימש השראה ל"מחוברים לחיים" - אחד הסרטים הצרפתיים המצליחים של כל הזמנים - הלך לעולמו במרקש שבמרוקו בגיל 72.

פוצו די בורגו, שניהל את חברת השמפניה "פומרי", נותר משותק בכל גפיו אחרי שנפצע בתאונת צניחה בשנת 1993. בעקבות זאת הוא שקע בדיכאון, ממנו נחלץ בזכות הידידות שרקם עם עבדל יסמין סלו, המטפל האלג'יראי שהוצמד אליו.

סיפורה של החברות עמד במרכז ספרו של פוצו די בורגו, "רוח שנייה", ובהמשך גם של הסרט התיעודי "חיים ומוות", ובמיוחד הסרט העלילתי "מחוברים לחיים" של אוליביה נקש ואריק טולדנו שזכה להצלחה עצומה ברחבי העולם, ובו גולמו פוצו די בורגו וסלו בידי פרנסואה קלוזה ועומר סי.

מאז צאתו של "מחוברים לחיים" נעשו לו גרסאות מחודשות בהודו, ארגנטינה וארצות הברית, ובישראל, שבה צפו בסרט יותר מחצי מיליון בני אדם, הפך הסיפור גם להצגה בתיאטרון הקאמרי.

נקש וטולדנו כתבו באינסטגרם כי פוצו די בורגו "שינה את חייהם", כמו גם את אלו של "אנשים פגיעים רבים", ותיארו אותו כ"אדם אמיץ, מכובד, צנוע ולוחם", אשר "להכיר אותו במשך כל השנים הללו הייתה זכות נדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully