וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות, בולימיה ושנאה יוקדת: הסודות האפלים של הסדרה "אלף" ומה קרה לכוכבים?

9.8.2023 / 0:01

"חרא של תוכנית", "עבודה מאוד קודרת", "סיוט איטי ומייגע" - ככה מתארים כוכבי סדרת הלהיט "אלף" את מה שהם זוכרים מהצילומים

הפתיח לסדרה אלף/NBC

כשחושבים על סיטקום הבובות החייזרי המצליח "אלף" (ALF) משנות ה-80, משברים נפשיים, תנאי עבודה אכזריים, בולימיה והאשמות בגזענות הם כנראה לא מה שעולה לכם מיד בראש.

הקומדייה לכל המשפחה זכתה לפופולריות עצומה בקרב הקהל בעולם (וגם בישראל) במהלך ארבע השנים בהן שודרה, למרות שהיה לה כוכב חום ופרוותי שאוכל חתולים. למי שלא זוכר, אלף סיפרה את סיפורו של חייזר (בגיולמה של בובת פרווה חצופה וחביבה) מכוכב הלכת ההרוס מלמק, שחלליתו התרסקה על המחסן של משפחת טרנר האמריקאית. החייזר נקרא על ידי המשפחה ALF משום שאלו ראשי התיבות של Alien Life Form - למרות ששמו הוא גורדון שאמווי. הסדרה שודרה מ-1986 עד 1990, וזכתה בפרסים רבים - כולל פרס People's Choice עבור קומדיית הטלוויזיה החדשה הטובה ביותר.

אבל מאחורי הקלעים המצב היה ממש לא מצחיק.

השחקן הראשי שנא את הבובה

שחקנים רבים בסדרה חשפו במהלך השנים את האמת על מה שקרה מאחורי הקלעים בסדרה וכינו אותה סביבת עבודה "לא נורמלית"; אחרים אמרו שלהיות "דמויות משנה של בובה" גרם למתח על הסט, בעוד שאחרים פשוט קראו לסדרת הטלוויזיה "חתיכת חרא".

אחד מהשחקנים הראשיים ב"אלף", מקס רייט, שגילם את אב המשפחה ווילי טאנר, תיעב את העבודה עם בובה ככוכבת הסדרה. הוא נאבק קשות עם עצמו לגלם את תפקיד הפרטנר הקומי של בובה גדולה שקיבלה את כל הבדיחות הטובות ובראיון שהעניק בשנת 2000 למגזין People, הוא כינה את מה שעשה שם כ"עבודה קשה ומאוד קודרת".

רייט, שהלך לעולמו ב-2019 בגיל 75, היה שחקן תיאטרון רציני והופיע בכמה סרטים מיתולוגיים, ביניהם "כל הג'אז הזה" ו"אדומים" לפני שהחל להשתתף בסדרה. ב"אלף" הוא היה שק החבטות של החייזר לבדיחות שנחשבו נמוכות בעיניו. ימי הצילום הארוכים התישו אותו ובשלב מסוים הוא אפילו חנק את הבובה מרוב עצבים.

עוד סדרות שפעם אהבנו
אחרי כמעט 60 שנה: כוכבי מנהרת הזמן עדיין חיים וככה הם נראים היום

45 שנים אחרי: כוכבי "דאלאס" התאחדו - ואתם לא תאמינו איך הם נראים היום

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מקס רייט ו"אלף". NBC, צילום מסך
מקס רייט ו"אלף"/צילום מסך, NBC

"למקס היה תפקיד קשה - לשחק את האדם הרציני מול הבובה הקומית", אמר פול פוסקו, יוצר הסדרה, בובנאי וקולו של אלף. הוא שיבח את יכולתו של רייט ליצור "כימיה קומית" ביניהם. "הוא היה חייב להיות התגובה הקומית. למות זה קל, להצחיק זה קשה. להשיג את הכימיה הזו בין אלף לווילי - זה קשה", הוא אמר.

אבל למרות הקרדיט שנתן לו פוסקו, רייט רק השתוקק שהסדרה תסתיים. הוא שנא את שותפו לסדרה כל כך - שברגע שהצילומים הסתיימו הוא הלך היישר למכוניתו ועזב את ההפקה מבלי להיפרד מחבריו. "היה טייק אחרון, ומקס ירד מהסט, הלך לחדר ההלבשה שלו, לקח את התיקים שלו, נכנס למכונית שלו ונעלם", נזכרה שותפתו לסדרה אן שדין.

רייט המשיך להופיע לאחר מכן במספר תוכניות טלוויזיה, כולל "חברים", "משתגעים מאהבה" ו"המופע של דרו קארי", אך חייו היו מלאי ייסורים. סרטן אובחן אצלו לראשונה באמצע שנות התשעים, ומאז חייו הוקדשו למלחמה בו. נוסף לכך, בשתי הזדמנויות שונות הוא נעצר בשל נהיגה בשכרות, והתפרסם גם סרטון המתעד אותו באורגיה עתירת סמים ובעודו מענג גברים אחרים. בשנים האחרונות לחייו גם התפרסמו תמונות פפראצי שלו שתיעדו אותו במצב פיזי חלש ומצב נפשי מבולבל.

"זה היה סיוט. עבדנו ימים ארוכים ומייגעים"

אן שדין, שגילמה את אם המשפחה, קייט טאנר, אמרה שהשחקנים לא חוו "שמחה על הסט" ושהסצנות עם הבובה היו "סיוט טכני", כיוון שהשחקנים נאלצו לעבוד שעות ארוכות. היא אמרה שלאחר מכן היא הייתה המומה שכשהסדרה התקבלה כל כך יפה והצליחה מעולם לא פורסם שהצוות והשחקנים היו כל כך אומללים ואיזה סיוט זה היה.

"זה היה סיוט טכני - איטי במיוחד, חם ומייגע", היא אמרה. "אם הייתה לך סצנה עם אלף - זה לקח המון זמן. צילום של פרק של 30 דקות לקח בין 20 ל-25 שעות".

היא גם אמרה שלחלק מהכוכבים הבוגרים הייתה "אישיות קשה" וכינתה את מצב הרוח הכללי של התוכנית כ"משפחה גדולה ולא מתפקדת".

ככה היא נראית היום

שידן, כיום בת 74, פרשה מעולם המשחק לאחר שגילמה עוד מעט תפקידים לאחר הסדרה "אלף" האחרון שבהם בסדרה "המשפט של איימי" ב-2001.

מאז היא נעלמה מעין התקשורת למעט בשנת 2015 כשהפכה לשגרירה של "Holiday Heroes", ארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בבולגריה ומסייע למשפחות מוחלשות.

"התחלתי לגדל שדיים וירכיים ולא אהבתי את זה"

אנדראה אלסון, שגילמה את הבת המתבגרת לין טאנר, אמרה גם שהיא זוכרת שהייתה אווירה מתוחה על הסט, בגלל שהצוות לא אהב "להיות שחקני משנה של בובה".

אבל אלסון פיתחה בעיות משלה, ואמרה שהיא לוהקה לגלם נערה צעירה אבל בתור בת 17 היא כבר החלה להתפתח כאישה, ופיתחה הפרעת אכילה. "הייתי מקלון קטן וצנום כשהתחלתי, ואז התחלתי לגדל שדיים וירכיים ולא אהבתי את זה", היא אמרה. "רק רציתי להיות מקלון".

במהלך העונה השנייה, השחקנית הצעירה פיתחה בולימיה. היא אמרה שמרגע שהתוכנית הסתיימה ב-1990, היא הפכה "אובססיבית" לפעילות גופנית, והייתה מבלה שעתיים על הליכון חמישה ימים בשבוע.

הנה היה היום, נזכרת בימיה בסדרה

אלסון אמרה שהיא לא מצאה שלווה אמיתית עד שנכנסה להריון ב-1997. אחרי ש"אלף" בוטלה היא המשיכה להופיע במספר תוכניות טלוויזיה אחרות, כולל "צעירים חסרי מנוח", ו"משתגעים מאהבה".

כיום היא בת 54, אימא ומדריכת יוגה בסטודיו בבעלותה.

הילד הקטן הפך לחיייל

הכוכב הצעיר ביותר של הסדרה, בנג'י גרגורי (או בשמו האמיתי בן הרצברג) שגילם את בריאן טאנר כשהיה בן 8, מסר דיווחים שונים במהלך השנים על העבודה בסדרה. לדבריו, הפעם היחידה שבה הרגיש שהוא בעבודה הייתה "כשהאור דלק והיה ממש חם".

לאחר שהסדרה הסתיימה הוא השתתף במספר סרטי טלוויזיה אך התרחק מהוליווד מאוחר יותר בחייו, ולמרות שלמד קולנוע בקולג' הוא אמר לא פעם שאין לו רצון להיות שחקן. למעשה הוא התגייס לצבא והיה חזאי ומנתח מערכות מזג אויר עבור חיל הים - אולם לא ידוע מה הוא עושה כיום, כשהוא כבר בן 44.

בן הרצברג כיום. Facebook, צילום מסך
בן הרצברג כיום/צילום מסך, Facebook

האשמות בגזענות לאחר פרסום קלטת פספוסים

יותר משני עשורים אחרי שהתוכנית ירדה מהאוויר, יוצרי הסדרה הצליחו ליצור סערה, לאחר שנחשף סרטון פספוסים ישן, בו נטען כי ניתן לראות את הבובה (כלומר את יוצר הסדרה פול פוסקו) משמיעה שורה של הצהרות פוגעניות. הקלטת (שנמחקה מאז אולם חלקים ממנו עדיין זמינים ברשת), הראתה לפי הדיווחים את בובת אלף משמיעה הערות מיניות ואומרת N****r שלוש פעמים.

"אתה מדבר על לפני 20 שנה, כשהעולם לא היה PC בצורה כל כך מגוחכת", אמר אז סטיב למאר, מפיק שותף של הסדרה ל-TMZ. "כל מי שנעלב צריך להירגע".

קרבות הצנזורה וגורלו של אלף

יוצר הסדרה, פול פוסקו, אמר שקרבות עם הצנזורה בחדר הכתיבה היו אחד הזיכרונות המהנים ביותר שלו, כשהוא נלחם עם הנהלת NBC כדי לכלול משחקי מילים מיניים על חתולים שנאכלים על ידי חייזרים (ניתן לכם לתרגם את זה לבד לאנגלית). פוסקו אמר שהוא גם רצה שאלף, שהפך עם העונות לדמות ידידותית לכל המשפחה, יהיה בכלל שתיין בירה כפייתי ושיכור.

לדבריו הסדרה בוטלה כאשר NBC סידרה מחדש את לוח השידורים שלה בתחילת שנות ה-90, ורצועת השידור שלהם נמסרה ל"הנסיך המדליק מבל אייר". לדבריו, לפחות מנהל אחד ברשת התחרט על ההחלטה, ורצה שלסדרה יהיו "עוד שתי עונות".

"הפרק האחרון שלנו הסתיים במתח כשאלף נתפס על ידי כוח משימה ממשלתי נגד חייזרים", אמר פוסקו, שטען שהובטח לו שיוכל לביים סרט שיסיים את הסיפור עבור הצופים.

הסרט "פרויקט אלף" שודר ב-NBC והופץ מאוחר יותר בקולנוע ברחבי אירופה בשנת 1996. הסרט לא כלל אף אחד מהשחקנים המקוריים, מלבד פוסקו בתור אלף, ונאמר שמשפחת טאנר עברה להתגורר באיסלנד במסגרת התוכנית להגנת עדים. הסרט עקב אחר הרפתקאותיו של אלף לאחר שנתפס על ידי כוח הממשל ועד שהצבא מכריז עליו כשגריר כבוד לכדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • אלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully