וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני סנדרסון, יסמין מועלם ומחווה לבוב דילן: זה מה שצפוי בפסטיבל הפסנתר ה-25

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 23:14

הפסטיבל המסורתי ייפתח עם מירי מסיקה וייחתם עם שלומי שבן ובין לבין יופיע גם עברי לידר עם שירים לא מוכרים, יעלו מופעי מחווה לצרויה להב, לו ריד וירון לונדון, וגם: שאנן סטריט, אסף אמדורסקי, שי המבר, מאור כהן, יוני רועה ושם טוב לוי. כל הפרטים

מירי מסיקה אלון עדר. איה זך,
יפתחו את הפסטיבל. מירי מסיקה ואלון עדר/איה זך

מזל טוב: פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו יחגוג השנה חצי יובל להיווסדו. המהדורה הנוכחית של הפסטיבל, שתיערך ב-24-30 באוקטובר, תכלול 60 מופעים בהשתתפות יותר מ-250 אמנים, נגנים ויוצרים וייערך באולמות מוזיאון תל אביב, בקאמרי, בבית אריאלה, במשכן לאמנויות הבמה, במרכז ענב ובהיכל התרבות של תל-אביב.

הפסטיבל יפתח עם מירי מסיקה במופע "אבל אהבה", שבו תארח את אלון עדר, וייחתם עם שלומי שבן ב"בית פתוח? מופע נעילה", המתבסס על האלבום האחרון שלו, ובו יארח את חוה אלברשטיין. בין לבין יעלו גם הפקות שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל, ובהן עברי לידר במופע "B-SIDE"; דני סנדרסון שיעלה מופע עם שירים נשכחים יחסית, בשם "הולכים על הלא נודע - מיטב השירים הפחות מוכרים"; יסמין מועלם במופע האקוסטי "אין עולם" שיכלול שירים משני אלבומיה; אלון עדר ישיק את אלבום הסולו האחרון שלו "החיים שלי פיגוע יפיפה", במופע עם עיבודי פסנתר לשירים; איזבו במופע "Izabo are back"; ורונה קינן במופע "עיר בלי געגוע" בו תארח את אלון אולארצ'יק.

לצד אלה, ייערכו כמה מופעי מחווה לאמנים או כאלה שיציינו יצירות ותיקות: "כולם חכמים כולם" - מחווה לירון לונדון, שגם יתארח באירוע; "אני גיטרה" - אסף שר ומנגן בני אמדורסקי ומארח את יעל קראוס; נעם חורב במופע "הסיפורים מאחורי השירים"; אילי גורליצקי ושרונה אלימלך במופע "שוק המציאות 2023"; "ימי התום" - משיריה של צרויה להב עם תמר גלעדי, רמי הראל, קרני פוסטל וצרויה להב עצמה; מאור כהן חוזר אל שירי שארל בודלר ומארח את פיטר רוט; יהלי סובול וגיא מינטוס במופע מחווה לאלבום "ברלין" של לו ריד שיצא לפני 50 שנה; מופע מחווה לשירי בוב דילן, "הכיוון הביתה אינו ידוע" שמו; עילי בוטנר ישיק את ספרו "כמו הילד בקיבוץ"; חנן יובל עם המופע "שנינו ביחד וכל אחד לחוד" שבו יחלוק את הבמה עם קובי אפללו; יוני רועה במופע "60 לרועה בשירים", ובו יארח את לאה שבת; רונית שחר תציג את "שלום לתמימות 2023" ותארח את נינט ואת יהודה עדר; עוזי נבון טריו מבטיחים לארח את "הזמרות הגדולות של זמננו"; ותמר אייזנמן תחגוג עשרים ל-EP הבכורה שלה.

חוה אלברשטיין שלומי שבן בהופעה בתיאטרון גשר תל אביב - מוקטן. אסף אנטמן,
יחתמו את הפסטיבל. שלומי שבן וחוה אלברשטיין/אסף אנטמן

אמנים נוספים ישיקו אלבומים חדשים בפסטיבל: נורית גלרון במופע "קורא לי לבוא"; שי המבר עם "כל החלומות" - מופע להקה להשקת אלבומה; ורד דקל במופע "שיבילים חדשים"; ג'ני פנקין תארח את גל דה פז ואת נומוק לקראת אלבום חדש; גם החצר האחורית תעלה מופע לקראת אלבומה השלישי; וכך גם רוני אלטר וז'אן בטיסט סולאר יעלו את "תסחיפים" - מופע טרום בכורה לאלבומם המשותף. עוד שיתופי פעולה ייחודיים יכללו את מוש בן ארי שיארח במופע אקוסטי את שלמה בר ואביב בכר; שאנן סטריט שיארח את גל ניסמן (פול טראנק); שם טוב לוי והאורקסטרה עם המופע "בחברה טובה"; ושירה גבריאלוב תארח את ענת חיטמן.

תחת הכותרת "אינטימי בפסטיבל" יעלו: איה זהבי פייגלין עם הפסנתרנית סתיו אחאי; מעיין ליניק, בתה של אתי אנקרי, תארח את טדי נגוסה; איתי פרל יארח את אריק ברמן לקראת אלבום חדש; אריאל הורוביץ עם "הסיבוב האקוסטי של הגולם מפראג" - מופע לכבוד רומן הביכורים; ואבי בללי עם "המהגר" - עיבודים מיוחדים לאלבומו האישי.

בין האמנים שיופיעו לראשונה בפסטיבל הפסנתר: עקיבא, אבטה בריהון ופרויקט "אדיס קן" שיארחו את עמוס הופמן; עלמה גוב שתארח את כהן; לבנת בן חמו לקראת אלבום בכורה; תמר סו שתארח את מיקה קרני; מיקה משה; וגם שירה זלוף בפעם הראשונה בפסטיבל הפסנתר.

וגם: דריה מארחת את נטע אלקיים, יונתן דסקל מארח את Kapitan, קיקי מלינקי מארחים את תום מאירה ארמוני, ויקטוריה חנה ועומרי מור במופע "מקום נעלם", מורין נהדר במופע שירי משוררות, נטע וינר במופע "פינוי בינוי", זיו בראשי מארחת את ערן צור ושי טרא ליטמן, אולי דנון במופע "שמיים וארץ", יעל זלינגר,פרויקט "ארץעיר" ורועי לבס והלהקה מארחים את עופר פנחס.

ומה בהופעות הילדים? "תהיה ילד" - שירי אלון אולארצ'יק לילדים בהתארחות אולארצ'יק עצמו; "אגדה חיה" - שחר אבן צור בפרויקט מוזיקלי זאולוגי, שיארח את יוני בלוך; שירה ז' כרמל במופע "אלה והירח" - משירי אלה פיצ'גרלד לילדים; והמופע "ילד פעם" בחגיגות 15 שנים.

עוד בוואלה!

"הגיל זה משהו שאתה חי לצדו או מתכחש אליו. אני מאלה שמתכחשות לו"

לכתבה המלאה

"הפסנתר בפסטיבל הוא בעל משמעות מטאפורית ולא רק פיזית", מסרה המנהלת האמנותית של הפסטיבל אתי אנטה שגב, "הפסנתר, שהוא גם כלי מיתר וגם כלי הקשה, והכלי המלכותי ביותר בתזמורת, עם המנעד הרחב ביותר, מייצג את הכוונה העמוקה של הפסטיבל; מנעד עשיר של סגנונות ושל אמנים. פסטיבל שנותן במה לשפע היצירתי שיש בארץ הזאת לחיבורים המרגשים שיכולים להתקיים רק במקום כל כך מלא ניגודים ושורשים כמו כאן. כוחו של הפסטיבל בחופש האמנותי שהוא מעניק ליוצריו, חופש שמאפשר להם לנסות רעיונות מוזיקליים - אמנותיים חדשים ומקוריים עבורם, כמו גם עבור הקהל הנפלא שמגיע אליו. ומעל לכל, זוהי במה אמיתית ליוצרים צעירים שעדיין מגששים את דרכם, וזאת בהחלט הזדמנות לחשוף אותם ולהעניק להם רוח גבית".

על הפקת הפסטיבל חתומים המחלקה למופעים בעיריית תל אביב, בשיתוף המון ווליום וזאפה. לפרטים נוספים וכרטיסים - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully