וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדות חיות: הרולינג סטונס הכריזו על אלבום חדש, עם איחוד מרגש אחרון

דרור נחום, לונדון

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 18:03

ההרכב האגדי הכריז באירוע חגיגי על אלבום מקורי ראשון זה 18 שנה, שכולו נכתב והוקלט השנה - מלבד שני שירים עם המתופף צ'ארלי ווטס שהלך לעולמו בינתיים, שבאחד מהם גם מתארח הבסיסט ביל ויימן שפרש לפני 30 שנה. דיווח מיוחד מלונדון של שליח וואלה! דרור נחום

הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023/דרור נחום, שליח וואלה!

הרולינג סטונס הכריזו אחר הצהריים (רביעי) על אלבומם החדש, "Hackney Diamonds", באירוע אינטימי בשכונת האקני בלונדון בהנחיית ג'ימי פאלון, ששודר לכל העולם בערוץ היוטיוב של הלהקה. זהו אלבומם המלא הראשון מזה 18 שנה עם חומרים מקוריים ומשתתפים בו שלל אורחים, ביניהם פול מקרטני.

תיאטרון האמפייר בהאקני בלונדון הכיל היום כ-1,000 אנשי תקשורת ומוזמנים שבאו לצפות בשיחה שערך ג'ימי פאלון על הבמה האינטימית עם מיק ג'אגר, קית' ריצ'רדס ורוני ווד, בה הציגו את האלבום החדש לעולם.

המוזמנים נכנסו לאולם כשברקע נשמעות קלאסיקות של הלהקה, וכובדו בקאפקייס עם הלוגו המעודכן של הסטונס. אחר כך חיכינו בהתרגשות כשפאלון יעלה לבמה ויזמין את השלושה לתחילתו של עוד מסע בדרך הארוכה והמרשימה שלהם. הבחירה בפאלון לא מפתיעה, לאור ההיסטוריה שלו עם חברי הלהקה, שהתארחו בתכניתו לא מעט בעבר וכמובן זכורים מכמה מערכונים משעשעים, בהם פאלון היטיב לחקות את ג'אגר בפניו. לסטונס גם היסטוריה מפוארת של הכרזות גרנדיוזיות ומקוריות על אלבומים וסיבובי הופעות לאורך השנים, כמו להופיע על גבי משאית ברחובות ניו יורק בסבנטיז או לסגור את גשר ברוקלין ולקיים שם אירוע בניינטיז.

באירוע נחשף כי רובו של האלבום, אם כן, טרי מאוד, והוקלט רק במהלך השנה האחרונה. הוא עתיד לצאת ב-20 באוקטובר, ולכלול 12 רצועות. בשתיים מתוכן הספיק להשתתף המתופף הוותיק של ההרכב, צ'ארלי ווטס, לפני שהלך לעולמו. הבסיסט המיתולוגי ביל ויימן, שפרש מהלהקה לפני 30 שנה, מנגן באחת משתי הרצועות הללו, באיחוד אחרון של חברי ההרכב הקלאסי של הסטונס. עוד הפתעה: באלבום מתארחים גם סטיבי וונדר וליידי גאגא.

הסינגל הראשון מהאלבום, "Angry", נחשף

הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023. דרור נחום, מערכת וואלה!
השקת האלבום החדש של הרולינג סטונס בלונדון, היום/מערכת וואלה!, דרור נחום
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023. דרור נחום, מערכת וואלה!
השקת האלבום החדש של הרולינג סטונס, היום/מערכת וואלה!, דרור נחום

18 שנים עברו מאז הרולינג סטונס הוציאו אלבום אולפן שלם עם שירים חדשים. את העבודה על האלבום החלו לפני כמעט כעשור. באחד מהסשנים הראשונים באולפן, קית' ריצ'רדס הציע לנגן שיר בלוז ישן בשביל לייצר אווירה. מהר מאוד הם מצאו את עצמם מנגנים ומקליטים שירי בלוז שונים, שהתפתחו והפכו לאלבום המצליח וזוכה פרס הגראמי "Blue & Lonesome" מ-2016. האלבום היה מורכב כולו מגרסאות כיסוי לשירי בלוז ישנים, כפי שנהגו ליצור בתחילת דרכם, מה שהקנה להם עוד קצת זמן לכתוב ולהקליט שירים חדשים. ב-2020 הופיעה הקורונה והשאירה אותם בבית למשך שנה וחצי, במהלכה שחררו את השיר "Living in Ghost Town".

אחר כך הכתה בהם המציאות העצובה, שלקחה מהם בהפתעה באוגוסט 2021 את המתופף האגדי צ'ארלי ווטס. ב-2022 חזרו לאולפן במטרה לסיים את האלבום, כשהיו להם לא מעט שירים שהקליטו עם ווטס, לצד כמה שירים "טריים", שאותם כבר הקליטו עם המתופף סטיב ג'ורדן, שהחליף את וווטס בסתיו 2021. בנובמבר 2022 העלה ג'ורדן לאינסטגרם שלו צילום משותף שלו עם פול מקרטני באולפן הקלטות, שנמחקה כמה שעות אחר כך אבל הספיקה לגרום לחדי העין לזהות שזה אותו האולפן ממנו העלה קית' ריצ'רדס סרטון אחר. מהר מאוד הרשת געשה לגבי האפשרות ששלושת חברי הסטונס החיים הקליטו שיר היסטורי עם חבר או שניים מחברי הביטלס החיים. פול מקרטני עצמו אישר באחרונה בראיון שאכן ניגן בס בשני שירים של הסטונס. גם שמות כמו אלטון ג'ון, סטיבי וונדר ואפילו דואה לופה הוזכרו כאורחים אפשריים באולפן ובאלבום החדש.

עוד בוואלה!

אחרי שלושה פרקים הייתי בטוח שזה עוד דוקו בינוני על הרולינג סטונס. ואז הגיע הפרק הרביעי

לכתבה המלאה

בסוף אוגוסט התגלתה לפתע מודעה מיסתורית במקומון הלונדוני "Hackney Gazette" של חברה לתיקון זגוגיות בשם "Hackney Diamonds", המבטיחה סיפוק ועוד כמה ציטוטים משירים קלאסיים של הסטונס למי שיתקשר לטלפון שבמודעה. הטלפון כבר הפנה בהודעה מווקלטת לאתר אינטנרט שמציע אופציה לרישום לניוזלטר, וכשהגיע מייל האישור שמבטיח פרטים נוספים בתחילת ספטמבר, הופיעו בתחתית המייל פרטי ההתקשרות של חברת התקליטים "פולידור" מבית "יונברסל" והשמועות החלו לנסוק. בהמשך החלו להופיע בקמפיין הטיזרים המשומן של הסטונס גם גרסה עדכנית של הלשון, הלוגו הידוע של הסטונס, וקטע אודיו קצרצר ממה שהפך לסינגל הראשון באלבום, "ANGRY", שיצא היום.

הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023. דרור נחום, מערכת וואלה!
השקת האלבום החדש של הרולינג סטונס, היום/מערכת וואלה!, דרור נחום
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023. דרור נחום, מערכת וואלה!
שליח וואלה! לאירוע, דרור נחום, היום/מערכת וואלה!, דרור נחום

"ANGRY", מהשירים המאוחרים שנכתבו לאלבום, הופק עם המפיק המוזיקלי העולה ועטור פרסי הגראמי, אנדרו וואט, שעבד בשנים האחרונות עם אצולות רוק כמו אוזי אוסבורן, איגי פופ ואדי וודר וגם עם פול מקרטני באלבומו העתידי.

עוד אורח מרגש באלבום הוא הבסיסט המקורי של הסטונס, ביל ויימן, שפרש מהלהקה בשנת 93' לאחר שלושים שנה. עכשיו הוא מתארח בשיר אחד באלבום, כשהוא מקליט בס על אחד השירים האחרונים שבהם תופף חברו הטוב, צ'ארלי ווטס, סגירת מעגל אחרונה של ההרכב הקלאסי של הסטונס שמנה חמישה חברים. לאחר עזיבתו של ויימן המשיכו הסטונס כרביעיה, בלי לצרף חבר להקה "רשמי" במקומו, ועכשיו עם מותו של ווטס הם לראשונה - שלישיה.

ג'ימי פאלון, מנחה את האירוע שבו הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023. דרור נחום, מערכת וואלה!
ג'ימי פאלון, מנחה את האירוע שבו הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש, לונדון, 6 בספטמבר 2023/מערכת וואלה!, דרור נחום

בעוד מיק ג'אגר חגג ביולי האחרון יום הולדת 80, וקית' ריצ'רדס צפוי להצטרף למועדון ה-80 בדצמבר, זהו ללא ספק הישג מדהים ללהקה שנוסדה בשנת 1962 בלונדון. האלבום המלא ניתן כבר להזמנה מוקדמת באתר הלהקה בשלל פורמטים והוא יצא באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully