וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הצלחתי להחזיק גיטרה אחרי 7 באוקטובר. הייתי מכובה במשך חודשים"

21.4.2024 / 14:00

אחרי 7 באוקטובר, אלישע בנאי לא הצליח לנגן ולשיר - אז הוא הלך לבשל לחיילים ומפונים. כעת, כשהוא מגלם קצין ב-8200 שמנסה לעצור אסון בסדרה "רוח צפונית" (HOT), הוא מספר על ימי השיתוק, חוסר הביטחון, ההתלהבות מ"רוקדים עם כוכבים" ומה שום קוד לא יחליף לעולם. ריאיון

אלישע בנאי ולוסי איוב בקטע מהסדרה "רוח צפונית" של HOT/באדיבות HOT ו-NEXT TV

הדמות שמגלם אלישע בנאי בסדרה החדשה של HOT' "רוח צפונית" - קצין מודיעין ביחידת 8200 ששמו אמיר, היא פגיעה, חסרת ביטחון, חלשה ומרגישה כמו האדם הכי פחות חכם בחדר. במציאות, לעומת זאת, בנאי מקרין תדמית של אדם חזק, כריזמטי ובעל ביטחון עצמי רב. איך נכנס לדמות שנראית כה שונה ממנו?

"קח סקופ", משיב בנאי. "אולי כלפי חוץ, המעטפת שלי משדרת ביטחון עצמי גדול, אבל אני חושב שאני נע ונד בין הרבה מאוד חוסר ביטחון עצמי לרגעים של ביטחון. אני יכול להעיד על עצמי שאני בסוף די רגיש, אם לא מאוד רגיש. בסוף אני בנאדם שדי רוצה להיות אהוב. רוצה שיאהבו אותי, רוצה שיאהבו את מה שאני עושה ורוצה שיאהבו את המוזיקה שלי. לא תמיד זה עובד, אבל אני רוצה שיאהבו אותי. הרבה פעמים זה מפעיל אצלי את חוסר הביטחון. הביטחון העצמי שלי התפתח. אולי זה נראה לך שאני מלא בביטחון, אבל היחסים שלי בין הביטחון לחוסר ביטחון בריאים, והרבה פעמים אני מוצא את עצמי חסר ביטחון. אין לי שום בעיה להתחבר למקום של חוסר ביטחון".

"רוח צפונית", שנכתבה וצולמה לפני ה-7 באוקטובר, עוסקת באחורי הקלעים של יחידה 8200. היא עוקבת אחר חבורת צעירים בשירות הצבאי שלהם, שמתנהל בעולם עם מערכת בינה מלאכותית שספק אם היא שולטת בהם או הם שולטים בה. בנאי מגלם קצין מודיעין, שמנסה לעצור אסון ביטחוני המאיים לגלוש למלחמה כוללת. אחיו, הייטקיסט מסתורי (מיכאל אלוני), חוזר לישראל אחרי שנים של היעדרות. יש גם קצינה מבריקה (לוסי איוב) שמובילה את מכונת המודיעין האימתנית, אך צריכה להתמודד עם טעות קטלנית שעשתה. השלושה מנהלים מערכת יחסים מורכבת, יצרית ורעילה. עוד משחקים בסדרה יניב ביטון, נבו קטן, עדן סבן וידין גלמן. הסדרה נוצרה על ידי עמית כהן, דניאל שנער ואסף ברנשטיין, שגם ביים, והופקה על ידי גרוס הפקות. תוכלו לצפות בה בימי חמישי בשעה 22:00 ב-HOT3, וכן ב-HOT VOD וב-Next TV.

"זאת סדרה מאוד מושקעת", אומר בנאי, "זה הדבר הכי קרוב לסדרת חו"ל שהיה בארץ. גם בגלל ההפקה, העלות שלה, האנשים שהשקיעו בהפקה, וגם בגלל הבמאי אסף ברנשטיין. הגישה שלו מאוד הוליוודית. הוא יודע מה הוא רוצה מ-א' עד ת'. היה לי תענוג לעשות את זה. זה היה מאוד חו"ל. צילמנו גם במרוקו, היו פיצוצים, יריות וריצות ואקשן מטורף, כל מיני דברים סופר ג'יימס בונדים. זה מין חלום כזה להיות קצת ג'יימס בונד".

אלישע בנאי. יובל בנאי,
"הרבה פעמים אני מוצא את עצמי חסר ביטחון". אלישע בנאי/יובל בנאי

"כל הסדרה הזאת לוותה על ידי צה"ל", מוסיף בנאי. "דובר צה"ל מאוד עזר לסדרה. הרבה פעמים הוא לא אהב את הדברים שהיו כתובים, כמו שאמר יוצר הסדרה עמית בפרמיירה. הרבה פעמים היו התנגשויות עם דובר צה"ל, אבל אנחנו מאוד מודים להם על העזרה הזאת. את כל הליווי שלי עשיתי עם יחידת הלוט"ר, במתקנים של לוט"ר, עם חבר'ה מהממים. מי שליווה אותי זה סגן אלוף אלי גינסברג, שהיה מפקד יחידת הלוט"ר, שלצערי נפל ב-8 באוקטובר. הוא גיבור ישראל וגם השראה למלא אנשים צעירים שהיו תחתיו. יש לו תודה גדולה בסדרה הזאת".

הדמות שאתה מגלם היא ראש מדור חיזבאללה ב-8200. בפרק הראשון ישנה חדירה של חוליית מחבלים, ואתה מרגיש כעת שהפאשלה הכי גדולה נפלה על הכתפיים שלך. איך מתחברים לדמות כזאת?

"מבחינתי לא משנה מי הדמות ומה סיפור הרקע של הסדרה שבה אני משחק, דבר ראשון שאני עושה זה הולך לאמא שלי (השחקנית אורלי זילברשץ - ש"ב) וקורא איתה את התסריט. היא הכי עוזרת לי. אני לא שחקן המון שנים. התגלגלתי לתוך הדבר הזה. התחלתי רק בתור מוזיקאי, לאט לאט הדבר הזה התחיל לחבק אותי, והיום בגיל 35 אני יכול להגיד שאני באהבה פורחת ויחסים ממש טובים עם עולם המשחק. פעם לא הייתי. אז דבר ראשון שאני עושה, הוא פחות להסתכל על העולם, לא חשוב אם זה צבא, משפחה דתית, משפחה קשת יום או משפחה של אוליגרכים. וזה לא משנה אם זה קורה בלונדון או בארגנטינה. וזה לא משנה אם קוראים לך יוסי בוכריס או אביהו הרשקוביץ. מה שמשנה זה בעצם מה התהליך הרגשי ואיך בתוך כל סצינה אני יכול להבין מה אני הולך לעשות בתור הדמות, פלוס לראות מלא סרטים שאני אוהב ולקחת מהם רפרנס. ניסיתי להתחבר ולהבין למה זה להיות תחת צל של אח גדול. הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו תחת צל מסוים, בין אם זה צל של ההורים שלנו או של החברים שלנו. זה מקום שאתה יכול להתחבר אליו מבחינה רגשית".

עוד בוואלה!

"ב-7 באוקטובר חטפתי כאפה. מה שכתבתי לפני כן כבר לא עניין אותי יותר"

לכתבה המלאה
אלישע בנאי. דודי חסון,
היום בגיל 35 אני יכול להגיד שאני באהבה פורחת ויחסים ממש טובים עם עולם המשחק. אלישע בנאי/דודי חסון

אתה אומר שבעבודה על הדמות ניסית להבין מה זה להיות תחת צל של אח גדול. האם זה התכתב עם תקופות שבהן אולי הרגשת בצל משפחתך המוכרת?

"זה פשוט ניצנץ לך במשפט שאמרתי, אה? ספציפית זה לא ישב על זה. זה יותר ישב על חברויות. זה ממש קשה להתראיין על משהו שצילמת לפני שנתיים".

הסדרה, שצולמה לפני המלחמה, עוסקת ביחידת המודיעין 8200, שיש לה חלק בכשל המודיעין הענק שהוביל לטבח ה-7 באוקטובר. בעוד שצה"ל לקח אחריות, הפוליטיקאים לא. מה תחושתך על כך?

"אתה שואל אותי שאלה מאוד גדולה ואני לא בטוח שיש לי תשובה. אני כולה זמר ושחקן, וכמו שסבא שלי היה אומר - ליצן חצר. אתה שואל על 8200 ועל הממשלה. אני, אלישע בנאי, לא באמת מעניין אף אחד. אני כולה מנסה ומשתדל לעשות את מה שאני אוהב לעשות כדי להמשיך לחיות תחת המציאות הקיימת".

לפני עשר שנים, במהלך מבצע צוק איתן, פרסמנו בוואלה תרבות שאזעקה נכנסה להקלטת שיר שלך. איך מלחמת עזה השפיעה על היצירה והפעילות התרבותית שלך?

"יום לפני שפרצה המלחמה, הופעתי באכזיב. מאותו יום מזעזע וארור, במשך ארבעה חודשים, לא הצלחתי להחזיק את הגיטרה, לא הצלחתי לנגן ולא הצלחתי לשיר. אני לא בנאדם פופוליסט, שרואה מקרה וישר הולך וכותב עליו שירים. הייתי מכובה ארבעה חודשים. מה שהצלחתי לעשות, בזכות חבר מאוד טוב שלי שהוא שף, זה להסתגר במטבח ולבשל ללוחמים ולמשפחות מפונים, בים המלח ובמקומות נוספים. גיטרה ואמנות לא הצליחו להיות בראש מעייני בשום צורה. אחרי ארבעה חודשים, היו מספר מקרים שביקשו ממני לבוא למקומות כאלה ואחרים, כמו בתי חולים ומקומות מסווגים, והגעתי. אני לא מצליח להתנתק ממה שקורה כרגע ולא הצלחתי באמת להמשיך הלאה ברמה האמנותית. החודש היתה לי הופעה ראשונה, מוזמנת, פעם ראשונה מאז שבעה באוקטובר שדרכתי שוב על הבמה. זה מילא אותי ועשה לי מאוד כיף".

שרת פעם "יותר קל לכסות את העיניים שהכל נשרף, כשהכל נשרף". השיר אקטואלי מתמיד.

"זה שיר שכתבתי בגיל 20. אנשים תמיד לקחו אותו למקום פוליטי או חברתי. אבל כל אחד והפרשנות שלו. אני אישית כתבתי את השיר הזה בכלל על מערכות יחסים. אתה כותב שיר, עובד עליו כל כך קשה, והוא יכול לתאר בכלל את הטיול שלך עם הכלב שלך, ואז בא בנאדם ואומר 'זה שיר החתונה שלי'".

הסדרה "רוח צפונית" נפתחת בנאום על היתרונות והסכנות של הבינה המלאכותית. מה יחסך לשימוש הגובר ב-AI בעולם התרבות?

"האמת שאחותי הקטנה, מעבר לזה שהיא במאית מדהימה וצלמת מדהימה, מצאה את עצמה בחצי השנה האחרונה עובדת בחברת הייטק שנמצאת בניו יורק ובתל אביב, וזה מה שהיא עושה, מג'נרטת. אני יכול להבין את היתרונות של הדבר הזה, אבל בתור אמן דעתי האישית היא ששום דבר לא יכול להחליף רגש. הייתה את שביתת התסריטאים בלוס אנג'לס. אני לא חושב שמישהו באמת יכול לדמות ולחקות רגש כמו שעושה לב פועם. אני כן בנאדם שמאמין בקסמים, מאמין באנרגיה ומאמין ברוח. אני חושב שבתוך אמנות יש דברים שיש להם קסם. אני חושב שעדשה של מצלמה ישנה היא כמו מקל של כישוף, שיכול לתפוס רגע ששום דבר אחר לא יכול לתפוס אותו. אני חושב שמה שאצבעות יכולות לעשות בגיטרה זה בדיוק כמו מקל כישוף. אני חושב שהגוף כשהוא זז ורוקד זה כמו משהו כמעט אלוהי שנכנס בתוכך. עדיין לא ראיתי קוד שמחליף את זה. אני לא חושב ש-AI יכול להחליף את הדבר הזה".

שני ציוני דרך שונים הנוגעים להוריו של אלישע בנאי קורים החודש. אחת, מוקדם יותר החודש צויינו 35 שנה לצאת "גבירותי ורבותי: משינה", להקתו של אביו יובל, שכלל את הלהיט "רני בפריז", עם השורה הבלתי נשכחת "יובל מאחר בגלל הילד" (במקור כתב שלומי ברכה "יובל מאחר נולד לו ילד", אבל מכיוון שאלישע טרם נולד בעת הכתיבה, ברכה חשש מעין הרע ושינה את השורה). ציון דרך משפחתי נוסף הוא איחוד מרגש בין אביו ואמו. "אני שמח שכרגע אני ביחסים טובים עם כל המשפחה שלי. אני זוכה השנה לעשות את החג הזה עם שני ההורים שלי ביחד אחרי ששנים זה לא קרה, הנה זה קורה עכשיו. זה מאוד נחמד האיחוד הזה".

אלישע בנאי ואמו אורלי זילברשץ בתכנית "MKR המטבח המנצח"

אורלי זילברשץ ואלישע בנאי, MKR המטבח המנצח/NOW , אבי אבישג

מתי אתה הכי גאה בהורים שלך ומתי הביך אותך להיות הבן שלהם?

"במה אני הכי גאה בהורים שלי? בזה שאני בן 35 ואני מאושר. נראה לי שזה הישג לא רע. די מרשים אפילו. אני בהוקרה ואהבה גדולה לזה שהיתה לי את ההזדמנות שיהיו לי הורים כל כך מהממים, שעזרו לי תמיד להגיע למקומות שאני רוצה להגיע אליהם. ולגבי מבוכות, אתה מכיר את הספר 'אבא עושה בושות'? אין ילד או ילדה שלא מובכים מההורים שלהם מתישהו. בסוף זה לא כל כך מעניין לדבר על ההורים שלי לכתבה. תופתע, אבל הכל די רגיל ויותר משעמם ממה שאתה חושב. אין לי סיפור טוב על בושות, סורי".

הוורסטיליות של בנאי אינה מסתכמת במעברים בין שירה למשחק. בנאי לוהק לעונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12, לאחר שבשנת 2021 השתתף וזכה בריאליטי אחר של קשת - עונת ה-VIP של "MKR המטבח המנצח" בה התחרה בבישול ביחד עם אמו אורלי זילברשץ בנאי. בין לבין גם שימש כדוגמן של חברת אופנה.

אכפת לך מתדמיות וממה שאומרים עליך בעקבות ההשתתפות שלך בתכניות ריאליטי? אתה לא חושש להיתפס כ"ההוא מהריאליטי" במקום "השחקן המוכשר" או "המוזיקאי המוכשר"?

"ברור שחשוב לי שיאהבו אותי. כל בנאדם רוצה שיאהבו אותו. אבל האושר שלי, לצערם של אלה שחושבים עליי דברים, לא תלוי בהם. אם לרקוד עושה אותי מאושר - אני ארקוד. אם לצייר עושה אותו מאושר - אני אצייר. אם ללכת בתצוגת אופנה או להצטלם לחברת בגדים יעשה לי טוב - אז לא כל כך אכפת לי אם יפתחו עליי עין. אני אהיה עם עצמי מאושר. ברור שחשוב לי שיאהבו אותי, אבל אני חושב שהיום העולם מאוד השתנה. פעם היו אומרים, 'מה הוא עושה פרסומת?!'. העולם השתנה, אחי. היום כל אחד יכול לעשות המון המון המון דברים. זה בסדר גמור. למזלי אני נמצא בתוך העולם הזה.

"אני מאוד שמח שאחרי שלא עבדתי כמעט חצי שנה ניתנה לי ההזדמנות להתחיל לרקוד ב'רוקדים עם כוכבים', להיכנס לחדר ולשכוח את כל מה שקורה בחוץ. זאת מתנה שקיבלתי. לא ציפית שבגיל 35 אני אתחיל לרקוד ריקודים סלוניים, והנה פתאום אני יוצא מאיזור הנוחות שלי וזה מאוד כיף לי", הוא מוסיף.

אלישע בנאי ולוסי איוב בסדרה "רוח צפונית". אוהד רומנו, באדיבות HOT ו-NEXT TV,
מנסים לעצור מלחמה. אלישע בנאי ולוסי איוב בסדרה "רוח צפונית"/אוהד רומנו, באדיבות HOT ו-NEXT TV

"לא תיכננתי לרקוד ריקודים סלוניים בפריים טיים. אבל ברגע שנכנסתי לחדר והתחלתי לרקוד הרגשתי ב-Zone. תכלס כל מה שאני עושה, מעבר לזה שאני עושה את מה שאני רוצה להנות ממנו, אני עושה כדי להיות ב-Zone. כשרד הוט צ'ילי פפרז נכנסו להיכל התהילה של הרוקנרול ב-2012, פלי עלה לבמה ואמר שהוא עושה את הדבר הזה כדי להיות ב-Zone. הוא התחיל לבכות ואמר שברגע שהוא עומד על הבמה ומנגן, לא משנה אם זה מול עשרת אלפים אנשים או חמישים אלף אנשים או שני אנשים או שאני נמצא באולפן עם עצמי והבס - אני נכנס ל-Zone וכל מה שקורה מסביב נעלם. 'אני נמצא שם ומרגיש אבוד, ומרגע שאני אבוד אני מרגיש שלם'. אין דבר שאני יותר מזדהה איתו. ברגע שאני נמצא ב-Zone הזה, וזה לא משנה אם המצלמה נפתחת ואני משחק, אם כתבתי שיר ופתאום עלתה לי המלודיה או שאני נכנס לחדר של ריקוד ומתחיל לרקוד, אני נמצא ב-Zone ומתחיל להיאבד, ושם אני שלם. ברגע שאני נאבד אני מרגיש שלם. למזלי אני עושה את הדבר הזה כמעט עשרים שנה, ועדיין יש לי את ההזדמנות להיאבד. על זה אני אומר תודה כל בוקר".

ב"רוקדים עם כוכבים" תיפגש שוב עם לוסי איוב, מנחת הריאליטי, שמשחקת לצדך ב"רוח צפונית". מכיוון שהסדרה צולמה מזמן, אני מניח שלא עבדתם על תנועות הפסדובלה תחת דמויותיכם כקציני מודיעין של 8200?

"לא. עוד לא ידעתי אז שאני אעשה את זה. ואתן לך מידע מסווג: עדיין לא ראיתי את לוסי ב'רוקדים עם כוכבים', היא רק המנחה ואני כאחרון המתמודדים בריאליטי בטלוויזיה. אז עוד לא נתקלנו עדיין".

אלישע בנאי. מאיה בר, באדיבות המצולמים
מחפש את ה-ZONE. אלישע בנאי/באדיבות המצולמים, מאיה בר

לצד כל זאת, בנאי בימים אלה עובד על אלבום חדש, שבו הוא חוזר לעבוד עם חברו הטוב מתי גלעד, עשר שנים אחרי שנפרדה דרכם המוזיקלית. גלעד המשיך לג'יין בורדו וללולה מארש ובנאי המשיך בדרכו שלו. הם כבר הקליטו שני שירים חדשים.

בשיר הנושא של האי-פי האחרון שלך, "ממשיך לרדוף אחרי החלומות", אתה שר "זה כבר שבועיים או שלושה שאני רק רוצה לפרוש". בשיר ישן יותר במסגרת מרקו פולו, "רכבת שדים", כתבת ושרת "בחרתי במקצוע לא נכון". יש קשר בין השורות האלה? מה המניע מאחורי המילים?

"לפעמים אני רק רוצה לפרוש, ולפעמים אני מרגיש אבוד ולא בקטע טוב. אני מרגיש הרבה מאוד דברים. אני יחסית רגיש ומשתדל לכתוב על המנעד של הרגשות שלי. הרבה פעמים אני לא מאושר במקום שאני נמצא בו".

ממה רצית לפרוש? מעולם התרבות והאמנות? ממשהו אחר?

"רציתי לפרוש מהכל. לפרוש לחוף במקסיקו או לג'ונגל מגניב. החיים בתוך עיר, בתוך תל אביב, בתוך ישראל, הם לא חיים פשוטים לאף אחד מאיתנו. יש פה מירוץ גם אישי וגם כלכלי מאוד מאוד קשה לכמעט כל מי שאני מכיר, במיוחד הדור שלי. אני חושב שמאוד מאוד קשה פה. מאוד יקר. ההצלחות פה הן מאוד גדולות, והכישלונות הם מאוד גדולים. לפעמים המירוץ הזה הוא מאוד מאוד קשה. הרבה פעמים אני מיואש כמו הרבה בני אדם. כשאני שר לפרוש בשיר, הכוונה לברוח מהמירוץ הזה של שכר דירה, כיסוי חשבונות, מס הכנסה, ביטוח לאומי, כל מה שאנחנו חווים ביומיום שלנו, לעלות לסירה ולשוט בקאריביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully