וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דוקאביב: "האחו הקטן" של אבנר פיינגלרנט זכה בתחרות הישראלית

29.5.2024 / 21:39

"הדונם של סבתא" זכה בפרס הבימוי, "דגל שחור" בפרס חבר השופטים, ו"תמיכה מלאה" בפרס לסרט הביכורים. רשימת הזוכים המלאה

הטריילר של פסטיבל דוקאביב 2024/באדיבות פסטיבל דוקאביב

"האחו הקטן", סרטו של אבנר פיינגלרנט על שלוש נשים ממשפחת אצולה גרמנית וההתמודדות שלהן עם שדים מהעבר הנאצי של המקום, זכה בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב 2024 - כך הוכרז היום (רביעי). מתוקף זכייתו, הסרט יהיה זכאי להתמודד על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס האוסקר. הסרט ישודר בהמשך השנה בתאגיד השידור כאן.

השופטים קבעו כי זהו "סיפור עוצמתי ורב-שכבות שעוסק בעבר כמו גם בהווה", והוסיפו כי הסרט הוא "מהפנט מתחילתו ועד סופו בדימוייו הכואבים של אדמה הספוגה בעבר מחריד ושל האנשים השואפים לטהר ולגאול אותה מחטאיה". לדבריהם, "דרך סיפורם של שלושה דורות של נשים, הסרט בוחן את המורכבות של אשמה, פוסט טראומה והעברה בין-דורית. על ידי הצגת דמויות שסתירותיהן הפנימיות והמאבקים האתיים שלהן מוצגים בסבלנות וללא שיפוטיות, הסרט מציף שאלות אוניברסליות ומעניק לנו הזדמנות להרהר בשאלות דומות לגבי 'האחו' שלנו".

פסטיבל דוקאביב בוואלה! תרבות
זה אחד הסיפורים המדהימים שהיו בישראל. הדוקו עליו לא מאכזב
כוכבת הילדים האגדית איבדה את הזיכרון, אבל היא בלתי נשכחת
מלא בכנות, יפהפה ואנושי: הסרט על ספיר ברמן נפלא בדיוק כמו האישה שבמרכזו
"מי שאוהב את הקולנוע של אבי נשר יאהב את הסרט, ומי שלא - יאהב אותו כפליים"

"האחו הגדול" של אבנר פיינגלרנט. אבנר פיינגלרנט, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
זוכה התחרות הישראלית. "האחו הגדול"/אבנר פיינגלרנט, באדיבות פסטיבל דוקאביב

הסרט "הדונם של סבתא" (יס דוקו), על חלקת אדמה בשטחים שמתנחלים השתלטו עליה, גרף את פרס הבימוי (אלעד אורנשטיין וירמי שיק בלום); "דגל שחור" של אילת הלר (יס דוקו) זכה בפרס חבר השופטים; סרטה של מיכל כהן, "תמיכה מלאה" (כאן 11), על מערכת היחסים של נשים עם גופן בחנות חזיות ביפו, זכה בפרס לסרט הביכורים; פרס הצילום הוענק לאור אזולאי על הסרט "תאי-לנד" (כאן 11), על חלקים תאילנדים בדרום הארץ; "מוות באום אל-חיראן" (יס דוקו) גרף את פרס העריכה (דורון ג'רסי, שגם ביים) ואת פרס התחקיר (נועה בורשטיין חדד, דורון ג'רסי ולילי יודינסקי).

כמו כן, הוכרזו גם הזוכים בתחרויות הנוספות בפסטיבל. "צועדות בחשיכה" של קינשוק סורג'ן זכה בתחרות הבינלאומית, וציון לשבח הוענק לסרט "KIX" של בלינט ריוויס ודוויד מיקולן; "בוץ" של איליה פובולוצקי, זכה בפרס החזון האמנותי בתחרות עומק שדה, והסרט "מתחת לשמש כחולה" של דניאל מן זכה בציון לשבח; "עצים דוממים" של אגניישקה זווייפקה זכה בתחרות מעבר למסך, והסרט "שומר הרועים" של הדרה אורן זכה בציון לשבח; "קיץ מאוחר" של מריה וידר זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר, והסרטים "אי/מהות" של איריס זכי ו"כל המשפחה" של אלכסנדרה דיאקונו זכו בציון לשבח. פרס יד ושם למצוינות קולנועית בסרט דוקומנטרי על השואה הוענק לסרט "צילו של המפקד" של הבמאית דניאלה וולקר.

עוד בוואלה!

"מי שאוהב את הקולנוע של אבי נשר יאהב את הסרט, ומי שלא - יאהב אותו כפליים"

לכתבה המלאה

בתחרות סרטי הסטודנטים ניצח הסרט "סימביוזה" של לירון רחל ארז. הפרס השני ניתן לסרט "הדולה של העולם הבא" של טל שינדל, והפרס השלישי לסרט "חזירי עירנו" של רוני אבני. אמיתי חיון זכה במלגת הצטיינות על צילום הסרט "מים ודלק"; מלגת הצטיינות בתחום העריכה ניתנה לנועם בן משה על הסרט "יפה לגילה"; וציון לשבח הוענק לסרט "אבא, אבנים ובת" של ליאב תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully