וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל גדות: "לפני 15 שנים אנשים התרשמו והתרגשו מישראל. עכשיו מדברים איתי אחרת"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 22:35

במסגרת השקת מיזם "קול העם", שוחחה הכוכבת הישראלית עם הנשיא יצחק הרצוג ואמרה לו בין השאר: "יש משהו מדהים בעם שלנו, אין תחושת נקמה" וכן "יום אחד, אני מקווה שבקרוב, יהיו לנו זמנים של שלום עם כל שכנינו". צפו

הנשיא יצחק הרצוג משוחח עם השחקנית גל גדות בהשקת מיזם "קול העם", 15 בספטמבר 2024/דוברות בית הנשיא

הערב הושקה "מועצת קול העם", יוזמה שמבקשת לכנס 150 מנהיגים יהודיים מישראל והעולם כדי לדון יחד בסוגיות המפתח לעתיד העם היהודי. במסגרת השקת המיזם, התקיימה שיחה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לשחקנית גל גדות. צפו בשיחה (מעל).

הנשיא הרצוג פתח את השיחה עם גדות בשאלה איך ההרגשה להיות ישראלית ויהודייה בימים אלו. גדות השיבה: "אני מרגישה שיש את החיים עד ה-7 באוקטובר ואת החיים שאחרי ה-7 באוקטובר. תמיד ולתמיד אהיה גאה במורשת שלי, בזהות שלי, כישראלית ויהודית. ה-7 באוקטובר היה נקודת מפנה, לדעתי - עבור כל הקהילה היהודית ברחבי העולם. אני חושבת שאף אחד לא ציפה או חשב שדבר כזה נורא יכול לקרות לעמנו, שדבר כזה יכול לקרות בכלל, בעולם של שנת 2024. אין יום שעובר מבלי שאני חושבת על החטופים ועל כך שאנחנו כאן מדברים והם שם בעזה, במנהרות, שורדים כמעט שנה במציאות שהיא הגהנום, וזה שובר את ליבי. מילים לא יכולות לתאר את הזוועה. אני בקשר עם משפחות החטופים, והן כל כך השפיעו עליי. הן עוברות את הדבר הכי נורא שיש, ובאותו הזמן יש משהו מדהים בעם שלנו, אין תחושת נקמה. כולם מלאים תקווה, אור ואהבה. כולם רוצים שהמצב יסתיים כמה שיותר מהר. זה חייב להסתיים".

הרצוג אמר לגדות בין השאר: "בראש ובראשונה, אני מדבר כאן בתור נשיא מדינת היהודים, המדינה היחידה ליהודים עלי האדמות. השישה באוקטובר היה התקופה 'הטובה ביותר' וגם 'הרעה ביותר' עבורנו. זו הייתה תקופה טובה כי הקהילות שלנו שגשגו, כי מדינת ישראל הייתה חזקה, כי הייתה הנהגה יהודית חזקה, אבל מנגד זה גם היה הזמן הגרוע ביותר - תקופה של כעס רב ושל סכסוך בין האנשים. ה-7 באוקטובר היה רעידת אדמה, לכולנו, אירוע מטלטל, קריאת השכמה. והרבה מאוד יהודים שמעולם לא הרגישו ככה, פתאום התעוררו, הצטרפו וחזרו להיות יהודים גאים, אבל יש גם כאלה שעזבו. אני מאמין שזו הייתה רעידת אדמה כל כך חזקה שאנחנו חייבים להתמקד עכשיו בשאלה איך אנחנו מקרבים את כולם. זו כל התמצית של היוזמה הנפלאה הזו של 'קול העם', לקרב את כולנו כדי לנהל דיאלוג, לדון בבעיות ובנושאים החשובים, לדון בעתיד שלנו ובאתגרים שלנו, ולהבין שתמיד התגברנו כשפעלנו ביחד. האתגר העיקרי ליהודים ברחבי העולם הוא האנטישמיות. אני מוטרד מאוד מהתופעה הזו, אבל אני יודע שזו המציאות. אנחנו יודעים שאנחנו אומה קטנה, של כ-15 מיליון אנשים, אולי 17 מיליון אנשים, בים של 8 מיליארד בני אדם, ועלינו לשמור על הצרכים של הקהילות בכל רחבי העולם, להציע תקווה, חזון ועתיד עבור הדור הצעיר, ולכנס את כולם יחד. זה בדיוק מה שאנחנו עושים כאן ומשיקים תהליך היסטורי".

גל גדות. צילום: Corey Nickols/Getty Images, עיבוד תמונה
"יש לנו את הכוח להתאחד ולהפיץ את האור". גל גדות/עיבוד תמונה, צילום: Corey Nickols/Getty Images

גדות הוסיפה: "אנחנו חייבים לזכור שישראל היא פוליסת הביטוח לעם היהודי בכל העולם. ישראל נולדה לאחר השואה, לאחר מה שקרה לעמנו, ואנחנו חייבים לוודא שישראל תהיה חזקה ויציבה, ויום אחד, אני מקווה שבקרוב, יהיו לנו זמנים של שלום עם כל שכניה. כשאני מסתכלת אחורה, לפני 15 שנה, כשהתחלתי, להיות ישראלית היה משהו שאנשים התרשמו ממנו והתרגשו לגביו, והנשים החזקות של ישראל וכל זה. אני לא אומרת שזה לא המצב כיום, אבל עכשיו זה טעון. השיחה היא אחרת. היא השתנתה. וגם אני מוצאת את עצמי פעמים רבות, שוב ושוב, נאלצת לנהל שיחות מאוד מורכבות ולא נוחות, במירכאות כפולות, עם אנשים שיש להם דעות כלשהן על מה שקורה ומנסה לתת להם את התמונה המלאה של מה שבאמת קורה. האנטישמיות תמיד הייתה קיימת עבור העם היהודי. אבל יש לנו את הכוח להתאחד ולהפיץ את האור, ולעשות זאת גם כשקשה. עלינו לפעול למען החזרתם של החטופים הביתה - בלתי אפשרי לחשוב שהם עדיין שם. ננצח - אך הדרך היחידה היא באחדות".


ראיונות של וואלה תרבות עם גל גדות:
"עם כל היוקרה והתהילה, בסוף אני מנקה חומוס מהשטיח"
"הלכתי לוותר על אמריקה ואולי על הקריירה בכלל, ואז הגיעה 'וונדר וומן'"
אֵשֶׁת־חַיִל, מִי יִמְצָא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully