וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטים על רחל מאופקים ועל משטרת שדרות: תכני כאן במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 14:09

במלאת שנה לפרוץ המלחמה, ישדרו בכאן 11 סדרה תיעודית על טבח ה-7 באוקטובר וסרטים על רחל מאופקים, משטרת שדרות ועל מחלקת החדשות של כאן עצמה. יו"ר התאגיד גיל עומר, המסיים את כהונתו, תקף את שר התקשורת קרעי ואמר כי צעדיו הם "סכנה לתקשורת החופשית בישראל"

מתוך יצירת הסרט "רחל מאופקים" של כאן 11 העוסק בסיפורה של רחל אדרי מאופקים, שיחד עם דוד בעלה נתפסו בביתם על ידי מחבלי החמאס כבני ערובה ב-7 באוקטובר ושרדו את האירוע. בצילום: רחל אדרי והשחקנית מרב גרובר המגלמת אותה בסרט. כאן 11,
רחל אדרי והשחקנית מרב גרובר המגלמת אותה בסרט "רחל מאופקים"/כאן 11

תאגיד כאן הציג היום את הסרטים, הסדרות והמיזמים שישודרו במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר, שיעלו החל מהחודש הבא.

בתחילת האירוע נשא דברים גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד, המסיים בעוד חודשיים כהונה של שמונה שנים, שאמר בין השאר: "על אף הימים הקשים בהם נמצאת המדינה ולמרות ההישגים המרשימים של התאגיד, נראה ששר התקשורת ממשיך בעצם הימים הללו בניסיונותיו הבלתי נלאים להיטיב עם בעלי ההון ולחבל בשידור הציבורי, כשהוא משתלח בשלל הזדמנויות בתאגיד, מנהליו ועובדיו תוך האשמתם בהאשמות קשות ומופרכות.

"לצערי, ההבנה כי ברוב המדינות המערביות שידור ציבורי עצמאי הוא חלק מסממני הדמוקרטיה אינה משנה לשר דבר, אולי להפך. ניסיונותיו למנות לוועדת האיתור, שתמנה את חברות וחברי המועצה הבאים, אנשים שחרטו על דגלם שנאה יוקדת לתקשורת בכלל ולשידור הציבורי בפרט, הם סכנה של ממש הן לשידור הציבורי והן לתקשורת החופשית בישראל. מדובר במהלך מדאיג מאד שמטרתו שקופה וברורה - חיסול עצמאותו של התאגיד והכפפתו לשר.

"מצב שכזה עלול לשנות מהותית את התאגיד, שקם מתוקף חוק שמטרתו העיקרית והחשובה ביותר הייתה הבטחת עצמאותו והניתוק מגורמים פוליטיים, תוך הקפדה שלא תהייה להם דריסת רגל בשידוריו, בתכניו ובפיקוח עליהם. והנה יש מי שמנסה לאתגר את החוק. אני כולי תקווה כי ניסיונות אלו ייבלמו, שכן אחרת מחזירים במודע את חוליי רשות השידור והורסים הישג משמעותי כל כך".

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור כאן, אמר: "התוכן שהופק בתאגיד לציון שנה למלחמה הוא תוכן שידור ציבורי ראשון במעלה, שמתעד את ישראל ברגעיה הקשים ביותר, ומתוך אהבה למקום הזה - מבקש לוודא שאסון ביטחוני וחברתי כזה לא יחזור".

יו"ר תאגיד השידור כאן גיל עומר, מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז וליאור לנדנברג ראש חטיבת החדשות בתאגיד, באירוע הצגת התכנים של תאגיד כאן במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר, היכל התרבות תל אביב, 23 בספטמבר 2024. רפי דלוליה,
יו"ר תאגיד השידור כאן גיל עומר, מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז וליאור לנדנברג ראש חטיבת החדשות בתאגיד/רפי דלוליה

אלו התכנים שיעלו בתאגיד כאן במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר:

פרויקט הדגל של כאן הוא "מוזיאון 7.10.360" בכאן דיגיטל, המנציח את אירועי 7 באוקטובר. הפרויקט הושק בעברית ביום הזיכרון האחרון - ויעלה כעת עכשיו גם בשפה האנגלית. המוזיאון מאפשר מסע וירטואלי בין כל מוקדי הטבח - ביישובי העוטף, במחנות צה"ל, בצמתים ובמסיבות הטבע, ומביא מפות, תיעוד ההרס במצלמות 360 מעלות, ושורה של תיעודי וידאו ואודיו כפי שנאספו בארכיון תאגיד השידור הישראלי מיום 7 באוקטובר ועד עתה. מכאן נמסר כי עד עתה נכנסו מיליוני גולשים מרחבי העולם לפרויקט ובקרוב הוא יתורגם לשפות נוספות מלבד עברית ואנגלית.

"היום שלא נגמר": סדרה דוקומנטרית בת חמישה פרקים של כאן 11 תציג סיקור מקיף של מה שהתרחש בישראל ביממה השחורה בתולדותיה. זה נעשה עם מעל למאה מרואיינים בעשרות אתרי צילום, שמשחזרים את רגעי הסיוט והגבורה בקיבוצים, במושבים, בערים, בבסיסי צה"ל, בשטחים הפתוחים ובמסיבות שאליהם חדרו מחבלי חמאס. עורכים ראשיים: אמנון רבי וניר נוימן, בימוי: גלעד טוקטלי, הפקה: קסטינה תקשורת.

עוד בוואלה

"פאודה שינתה את חיי. אנשים בפינות נידחות בחו"ל זיהו אותי. הייתי בשוק"

לכתבה המלאה

"רחל מאופקים": דוקו-דרמה המגולל את סיפורה של רחל אדרי מאופקים, שיחד עם דוד, בעלה, נתפסה בביתם בעיר על ידי חוליית מחבלי חמאס כבני ערובה ב-7 באוקטובר ושרדו את האירוע. הסרט יתמקד באירוע עצמו בבית משפחת אדרי, אבל גם בדמותה יוצאת הדופן של רחל. בסרט נעשה שימוש בחומרי ארכיון ממצלמות השוטרים שהקיפו את בית משפחת אדרי, כוח שבו היה חבר גם בנה של רחל, אביתר. את רחל ובעלה דוד, שהלך לעולמו מספר חודשים לאחר האירוע, משחקים מרב גרובר ואלברט אילוז. בימוי: זהר וגנר, הפקה: נו דרמה ו-8 הפקות.

"הקרב על משטרת שדרות": סרט המתעד את סיפור הקרב על משטרת שדרות ב-7 באוקטובר. חמאס סימן את תחנת שדרות כיעד מרכזי - עשרות מחבלים חמושים בטילים, מקלעים ומטענים, הסתערו על המבנה שבו שהו בבוקר שמחת תורה מספר מועט של שוטרים ושוטרות. באמצעות מונולוגים של השורדים, קטעי וידאו, צילומי אבטחה והקלטות רשת הקשר, משוחזר סיפור הקרב עד להחלטה הדרמטית להרוס את התחנה. יוצר: אייל בלחסן, הפקה: מובי פלוס.

"שבויים": סדרת תיעודית בת שישה פרקים (שכבר שודרה וזמינה במלואה בדיגיטל) הסוקרת חמישה עשורים שבהם נשבו ונחטפו ישראלים על ידי ארגוני טרור ועוסקת באחורי הקלעים של המשאים-והמתנים שניהלה ישראל אז. במרכז כל פרק עומדת עסקת שבויים אחת, שנויה במחלוקת, ומתוארים ניסיונות צוותי המשא ומתן, ההנהגה ומשפחות השבויים והחטופים להביא אותה לידי מימוש. בימוי: דוקי דרור, עריכת תוכן: איתי לנדסברג, הפקה: זייגוט פילמס.

"הותר לפרסום": סיפורה של מחלקת כאן חדשות במלחמה, שתעסוק גם בהירצחה של עובדת כאן חדשות, איילת ארנין ז"ל, שנרצחה לאחר שנמלטה ממסיבת הנובה אל "מיגונית המוות" ברעים. יוצרים: רועי פינצי וליאת יופה , הפקה: חטיבת כאן דיגיטל.

"סינדרום עזה": סדרה תיעודית בת שלושה פרקים, המעלה את השאלה: כיצד הפכה רצועת עזה הצרה למקור רב שנים של מאבקים פוליטיים, טרור ודם? זאת באמצעות חומרי ארכיון, מסמכים ושורה ארוכה של דוברים - ישראלים, פלסטינים, אמריקאים ואירופאים. יוצרים: אבי סופר, דנה דירקטור, הילה יצחקי ודובי קרויטורו, מפיק ראשי: יואב לשם, עריכה ובימוי: הילה יצחקי ודובי קרויטורו, הפקה: טושוט סרטים וביונד.

"תשמעו סיפור" עם בן שני: גיבורי 7 באוקטובר משוחחים עם בן שני, כשדבריהם מלווים באיורים. בתכנית מתארחים סגן-ניצב ברוך הוניג, שסיפורו מלווה באיורים של אבי א' כץ, ורב סרן דוד שראל, מפקד בחטיבת גולני, שסיפורו מלווה באיורים של יניב שמעוני. עורכת: שרון קרני, הפקה: ביונד קריאייטיב.

בכאן 11 ובכאן קול המוזיקה ישודר קונצרט הנצחה לקורבנות טבח ה-7 באוקטובר בשיתוף התזמורת הסימפונית ירושלים בהיכל התרבות באופקים, ובו בכורה ליצירה "שקט אינסופי" של המלחין יוסף ברדנשווילי, המבוססת על טקסטים שהותירו אחריהם הנרצחים והנופלים. משתתפות אפרת גוש, אליאב זוהר ואנסמבל קולות נשים "נעמה".

בערוץ מכאן 33, המיועד לציבור הערבי, ישודרו "המלחמה שלהן", סדרה תיעודית על שלוש נשים - מוסלמית, דרוזית ובדואית - שהתעוררו בבוקר 7 באוקטובר למציאות שטלטלה את חייהן ומחליטות לפעול באומץ אל מול התרחשויות שעלולות לסכן אותן (הפקה ובימוי: רונן זרצקי ויעל קיפר); ו"סיר אהבה" - תוכנית בישול ואירוח המתעדת את סיפורי הגבורה של ערביי ישראל במלחמה, ולצדם את הנחמה במנות שהגיבורים אהבו במיוחד לאכול מידי אמא ובבית ילדותם (ארמוזה הפקות).

בכאן חינוכית ישודרו "והילד הזה הוא אני" - סדרה המתעדת 12 ילדים שחייהם השתנו ללא היכר מאז 7 באוקטובר (יוצרים: גא"י מיכאל ושחר סיטנר, הפקה: סומיוקו ודורי מדיה); ו"הדברים שהלכו לאיבוד" - מיני סדרת דרמה בת שלושה פרקים לצעירים על הכרה בשכול (יוצרים: עדן גוריון ויאיר פרי, במאי: רומן שומונוב, הפקה: סטודיו ענני).

בכאן הסכתים יעלו "שישה באוקטובר" - דרמת אודיו עלילתית מתוסרטת בשישה פרקים, שמביאה שישה סיפורים שמתרחשים כולם ביום שישי, שישה באוקטובר (יוצרים: אור מצא ואלכסה לרנר, הפקה: אודיודרמה); "אסיף" - מאיה קוסובר וניר גורלי ("שיר אחד") עם הסכת בן שמונה פרקים שכל פרק בו מתרכז בסיפור של שורד או שורדת - מהקיבוצים, מהערים ומהמסיבה ברעים. ההסכת מלווה בביצוע מחודש של יהודית רביץ לשירה "אסיף"; "הסיפור של נחל עוז" - הסכת דוקומנטרי בן חמישה פרקים, שבו קרן נויבך וצליל אברהם מביאות את סיפורן של תצפיתניות מוצב נחל עוז, ש-15 מהן נרצחו ב-7 באוקטובר.

בכאן דיגיטל ישודרו בין השאר העונה השמינית של "הטרמפיסטים", שתוקדש כולה למלחמה ולשאלה מה זה בית, במובן האישי והלאומי כאחד (יוצר: יאיר אגמון, הפקה: יאללה פילמס); וסדרת הרשת "דוקותיים" של הבמאי איתי אשר, תלווה את אסתר אטיאס, סבתא בשנות השמונים לחייה שאיבדה שני נכדים ב-7 באוקטובר, ואת דנה, מקעקעת רפואית, שמטפלת בצלקות על ידי החדרת פיגמנטציה לאזור שנפגע.

במהלך האירוע הוכרז כי הסרט "מיגונית המוות - ההקלטות האחרונות", ששודר במסגרת תוכנית התחקירים "זמן אמת" עם אסף ליברמן, יוקרן בעצרת המרכזית של האו"ם לציון טבח 7 באוקטובר. בנוסף, באירוע הוכרז הזוכה בפרס תאגיד השידור הישראלי, המתקיים לראשונה, לשנת 2024. הזוכה היא סדרת התעודה "האחת", ששודרה בספטמבר לפני שנה בכאן 11, והביאה את סיפורה של טייסת הפנטומים 201 במלחמת יום הכיפורים. יוצרי הסדרה הם אמנון רבי וסימה קדמון, הבמאי גלעד טוקטלי וחברת ההפקה היא קסטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully