וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שלא נגמר, תלושים, לא גיבורים אנחנו: המלצות צפייה ליום השנה ל-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 13:51

ערוצי הטלוויזיה מרכינים ראש במלאת שנה לאסון הנורא ולמלחמה שפרצה בעקבותיו, כולל סרטים הממפים של היום דקה אחר דקה, סיפורי הגבורה ביום ההוא, יצירת הפוסטרים על החטופים, פלוגת המילואים שתיעדה את הלחימה, הנצחת נופלים ועוד. המלצות צפייה לערב 7/10 וליום השנה עצמו

פרומו של הסדרה התיעודית "היום שלא נגמר", על אירועי 7 באוקטובר/כאן

יום ראשון, 6 באוקטובר

ברשת 13 ב-21:15, הרשימות של עוז - הגיבור מהנובה
סרטם של יוסי אלי וגידי מרון, המגולל את סיפור הגבורה יוצא הדופן של עוז דוידיאן, אזרח ישראלי שהציל ממסיבת הנובה 120 מבלים תוך כדי שהוא מסכן את חייו פעם אחר פעם.

בכאן 11 ב-21:30, היום שלא נגמר
אירוע טלוויזיוני רחב יריעה בן חמישה פרקים שהחל כבר אתמול (מוצאי שבת) וישודר מדי ערב, למעט ביום עצמו, 7 באוקטובר. הסדרה ממפה את היום הנורא דקה אחר דקה, ממאות זוויות, ומפיהם של מעל ל-100 מרואיינות ומרואיינים - שורדי פסטיבל הנובה, תושבי העוטף, שדרות ואופקים, תציפיתניות ששרדו את מסע הרצח של חמאס, לוחמים, טייסים, מח"טים ורבים נוספים - חלקם נחשפים למצלמה בפעם הראשונה. התוצאה היא מסמך עיתונאי וטלוויזיוני היסטורי שיוכל לשמש את הדורות הבאים - סיקור ראשון מסוגו ובהיקפו של מה שהתחולל בישראל ביממה הקשה בתולדותיה. יצרו אמנון רבי וגלעד טוקטלי ("האחת"). הפרק הראשון זמין ביוטיוב ובכאן בוקס.

ב-i24NEWS ב-21:30, המשדר המרכזי לציון שנה למלחמה
נוה דרומי ואורי קואל במשדר מיוחד מקיבוץ בארי, אחד ממוקדי הטבח הקשים והמדממים ביותר ב-7 באוקטובר. לאורך המשדר ישולבו ארבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, שכל אחד מהם יחשוף לראשונה אירוע מיום פרוץ המלחמה.

בכאן 11 ב-22:33, תשמעו סיפור, עם בן שני
גיבורי 7 באוקטובר משוחחים עם בן שני, כשדבריהם מלווים באיורים: רב סרן דוד שראל, מפקד בחטיבת גולני, נמצא ב-7 באוקטובר בחופשת לימודים, אין לו יחידה ואין לו מפקד. עם אקדח בלבד הוא יוצא לעוטף עזה לסייע ללוחמי גולני לסגור את הגבול הפרוץ. איורים: יניב שמעוני.
וכבר זמין ביוטיוב ובכאן בוקס: ב-7 באוקטובר אוסף סגן-ניצב ברוך הוניג את לוחמי היחידה שלו במג"ב ויוצא להילחם. הוא ישחרר יחד איתם את מושב יכיני שנכבש על ידי חמאס, אך יאבד בקרב את אחת הלוחמות שלו. איורים: אבי א. כץ.

בקשת 12 ב-23:15, יהלום משגע
סמל ירון אורי שי, לוחם פלחה''ן הנח''ל, נפל בבוקר ה-7 באוקטובר בקרב גבורה מול עשרות מחבלים, שניסו לחדור לקיבוץ כרם שלום. דמותו יוצאת הדופן והבלתי צפויה מתגלה במהלך הסרט.

כמתבקש, מהדורות החדשות השונות בערוצים יוקדשו בחלקן הגדול ליום השנה, כולל כתבות מגזין ייעודיות.

מתוך הסרט התיעודי "מקועקעים לכל החיים". אור אזולאי,
מתוך הסרט התיעודי "מקועקעים לכל החיים"/אור אזולאי

למנויי הוט

בהוט 8, סרטי פרויקט "רסיסים"
ארבעה סרטים קצרים שנעשו כתגובה מיידית לאירועים ולכאב:

ב-21:15, עד ללא קול
ביתו של ניקולאי מתפרק מול עיניו בהליך תמ"א. אירועי אוקטובר כבר קרו וההרס בכל מקום. הלחימה בעזה מציפה אותו בזיכרונות מעברו הצבאי. כדי לשמור על שפיותו הוא מאמץ כלבה שחולצה מעזה. יחד הם מתמודדים בפני מציאות בלתי נתפסת. בימוי: ניקולאי קולשוב.

ב-21:50, מקועקעים לכל החיים
לירז אוליאל היא אמנית קעקועים שניצלה מהטבח שאירע בפסטיבל הנובה, בו נרצחו 364 אזרחים. כדי להתמודד עם העצב והאובדן היא יוצרת עיצוב פרקטלי המייצג את חייהם של הקורבנות, ומזמינה אנשים שנפגעו מהטרגדיה לצייר חלקים מהעיצוב על עורם. כשהיא נחשפת לסיפורים, היא מוצאת אומץ לשתף את סיפורה ומגלה גם את הטוב. בימוי: כנרת חי-גילאור.

ב-22:20, יערים - בית זמני
תושבי נתיב העשרה וקיבוץ זיקים פונו מביתם לבית המלון יערים שבמעלה החמישה, מקום פסטורלי ומבודד בהרי ירושלים. הסרט מתאר את סיפורו של המקום, דרך שיחות עם מספר דמויות, ביניהן פורטרטים של המפונים עצמם, העובדים בבית המלון, המתנדבים ואנשי המערך התומך. פסיפס של קולות, שבא להרכיב מחדש את משמעות המושג "בית". בימוי: יקי אילון.

ב-22:50, לוט בערפל
שלושת גבולותיה של ישראל נתונים בכוננות גבוהה. מאז 7 באוקטובר חוסר הוודאות לגבי הצעד הבא של האויב מותיר את התושבים במצב של תעתוע מתמשך. הלחץ מביא למצבים הזויים שלא ברור מתי ואם יסתיימו. סיפורים שנעים בין גבולות מוחשיים לבין גבולות מדומיינים, המציירים את דיוקנה של חברה שמנסה לקום מן האפר. בימוי: יואב בירן.

בנוסף זמינים בוויאודי תכנים שכבר שודרו בעבר, כמו "עוד נחזור לרקוד" ו"איפהתלכי".

עוד בוואלה

פתאום, ברגע קריטי אחד באמצע "לוחמים", ראיתי את עצמי. לא יכולתי לנשום

לכתבה המלאה
מתוך הסרט התיעודי "אלון, אח שלי גיבור". עמרי קורן,
מתוך הסרט התיעודי "אלון, אח שלי גיבור"/עמרי קורן

למנויי יס

ביס דוקו ב-22:00, אלון, אח שלי גיבור
ב-7 באוקטובר נחטף אלון שמריז בן ה-26 לרצועת עזה מביתו שבקיבוץ כפר עזה. אחיו הבכור יונתן, שהתפנה עם שאר קהילת הקיבוץ לבית מלון בשפיים, יוצא למאבק במטרה להשיב את אחיו הקטן הביתה. כבר מימיה הראשונים של המלחמה יונתן נלחם בכל החזיתות, בארץ ובחו"ל, בניסיון לעצור את הטרגדיה שפקדה כה רבים מחבריו לקיבוץ. הסרט מלווה את יונתן ואת משפחתו במסע חובק מדינה ועולם, עמוס הפגנות זועמות, פגישות כושלות, תסכול ופחד - לצד רגעי אופטימיות וצחוק המאפיינים את המשפחה, שלא מוכנה לוותר על החיים. בימוי וצילום: עמרי קורן, שזהו סרט הגמר שלו בסם שפיגל.

כמו כן זמינים בוויאודי תכנים שכבר שודרו בעבר, כמו "NOVA#", "קצינת נפגעים גולני", "איפה תלכי" ועוד.

למנויי יס, סלקום טי-וי, פרטנר טי-וי ופרי טי-וי

בערוץ דוק ובוויאודי, נובה - מסע להחלמה
סדרה חדשה בת שישה פרקים המתעדת את המסע המאתגר של שורדי פסטיבל הנובה לאורך שנה שלמה. הסדרה מתמקדת בהתמודדות הנפשית של שישה ניצולים ובמאבקם היומיומי לחזור לשגרת החיים. העורכת יובל הראל וצוות ההפקה תיעדו ברגישות את הרגעים המרגשים, הכואבים והמאתגרים במסע ההחלמה. הסדרה מדגישה את החשיבות של המשך הרצף הטיפולי לנפגעים ומחזקת את ההבנה כי הטראומה תלווה את הניצולים לאורך חייהם.

מתוך הסרט התיעודי "נובה מסע להחלמה". ערוץ דוק,
מתוך הסרט התיעודי "נובה מסע להחלמה"/ערוץ דוק

יום שני, 7 באוקטובר

בערוץ 24 לאורך היום, שירים לזכרם
יום שידורים עם פרויקט מיוחד: קליפים שמוקדשים לנרצחי מתקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדות המדינה, וחללי צה"ל וכוחות הביטחון שנהרגו במהלך מלחמת חרבות ברזל שפרצה בעקבותיה. כל שיר יעלה למסך בליווי תמונה והקדשה אישית שבחרו וכתבו יקיריהם.

בכאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוצים נוספים ב-19:00, טקס הזיכרון הלאומי של משפחות 7 באוקטובר
שידור חי של הטקס מפארק הירקון, בהנחיית חנוך דאום ורותם סלע ובהשתתפות אמני ישראל. האמנים המופיעים: אביב גפן, אגם בוחבוט, אדר גולד, אמיר דדון, בעז שרעבי, גלי עטרי, היהודים, ואלרי חמאתי, זהבה בן, יהודה פוליקר, ישי לוי, כנסיית השכל, מירי מסיקה, מרגלית צנעני, עברי לידר, עדן חסון, קורין אלאל, קרן פלס, ריטה, רן דנקר, שולי רנד, שלום חנוך ושלמה ארצי.

בכאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוצים נוספים ב-21:15, טקס הזיכרון הממלכתי
טקס הזיכרון הממלכתי לציון שנה לטבח ומלחמת ''חרבות ברזל'', בשידור חי מאופקים. מנחים חן זנדר, אורין גנץ זך, שמעון אטיאס, רותי גרינגליק ויודן פירט.

ב-i24NEWS ב-22:45, הישראלים
תוכנית מיוחדת בשידור חי מבארי, עם הפאנליסטים של "הישראלים" ואורחים ששרדו, לחמו או איבדו את היקר מכל ב-7 באוקטובר. בין המשתתפים: דניאל רוט אבנרי, חן אביגדורי, אלירז שדה ועוד.

נעמי לבוב, הסדרה "שחר אדום". yes,
נעמי לבוב, הסדרה "שחר אדום"/yes

למנויי יס

ביס ויאודי ויס טי-וי דרמה, שחר אדום
סדרת דרמה ישראלית חדשה המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו ב-7 באוקטובר. כל אחד מארבעת הפרקים מתמקד בסיפור גבורה אחר: הסיפור של איה והישאם שנמלטו יחד מהטבח בקיבוץ בארי; הסיפור של עמית וגלי, שהתחבאו במשך תשע שעות בתא שירותים כימי במהלך הטבח במסיבת הנובה; הסיפור של שלושה מתנדבי "איחוד הצלה" שהצטרפו לחילוץ מסוכן בזירות הטבח בעוטף עזה; הפרק הרביעי יעלה ביום השני העברי, שיוצא השנה ב-27/10, ועוסק בסיפורה של סבין תעסה, ששרדה טרגדיה נוראה ומקדישה את חייה להסברה לאחר האירועים. מככבים יעל אבקסיס, יובל סמו, נעמי לבוב, סוול אריאל אור, נועה קידר ועוד. יצרו עודד דוידוף ודניאל פינקלמן.

ביס דוקו ב-19:40, תלושים
ב-7 באוקטובר, זוג האמנים המוכרים ניצן מינץ ובן זוגה המסתורי דֶדה - שעבודותיהם מעטרות קירות רבים בתל-אביב - היו בניו-יורק. שבורי-לב, רחוקים מהמשפחה ומבודדים חברתית, הם עשו את הדבר היחידי שהם יודעים לעשות בתור אמני-רחוב, ותיעלו את חוסר-האונים לאקטיביזם אמנותי. הם החליטו לעצב ולהדפיס פוסטרים להעלאת המודעות לחטופים בניו-יורק בפרט ובעולם בכלל, וקראו לתלייתם ברחובות. הם לא תיארו שהקמפיין יניע המונים לפעולה, כשהפוסטרים יהפכו לסמל, אבל במקביל ייצור התנגדות שתוביל לאלימות מילולית ופיזית, וסיקור תקשורתי חסר תקדים.
הדבקתם ותלישתם של הפוסטרים הפכו לחזית מרכזית במלחמת הנרטיבים בין פעילים פרו-ישראלים ופרו-פלסטינים. דרך פסיפס של מרואיינים ניו יורקרים, ביניהם קרובי משפחה של חטופים לצד אקטיביסטים, הסרט מספר את סיפורה של פעולה פשוטה שהפכה לסערה גדולה, פעולה שהיא מיקרוקוסמוס של המלחמה על דעת הקהל ברחבי העולם.

ביס דוקו ב-21:00, שברי גן-עדן
לפני כ-15 שנה החליטו הבמאית רונית איפרגן ובעלה איציק לעזוב את המרכז ולעבור עם ילדיהם לקיבוץ מקסים, על גבול עזה. מה שעבר על המשפחה תועד בסרט "חיים על הגבול" מ-2013. מאז השידור רונית המשיכה לצלם את המאבק להעלאת המודעות הציבורית לכך שיישובי עוטף עזה חשופים לפגיעה וסובלים משיגורי רקטות ומשיבוש החיים, ובמקביל המשיכה לתעד גם המאבק האישי התוך משפחתי - האם להישאר שם או לעזוב? היום כשהיא ומשפחתה מפונים בקיבוץ שפיים, היא חוזרת לחומרים שצילמה, שחלקים נרחבים מהם מקבלים משמעות מצמררת ובלתי-נתפסת אחרי 7 באוקטובר.

מתוך הסרט התיעודי "לא גיבורים אנחנו". שקד ברנד,
מתוך הסרט התיעודי "לא גיבורים אנחנו"/שקד ברנד

למנויי הוט

בהוט ויאודי והוט 8, אינדי סיטי - עוטף עזה
פרויקט הקונספט הוותיק, המתעד את סצינת האינדי בישראל בקליפים המצולמים בלוקיישנים שונים, קיים כבר למעלה מעשור. העונה הנוכחית מוקדשת למקומות ולפנים של אנשי העוטף שספגו מהלומה קשה ב-7 באוקטובר, והיא כוללת שמונה קליפים בהשתתפות חווה אלברשטיין, לולה מארש, החצר האחורית, טיפקס, ג'ימבו ג'יי, דניאל וייס, אמני העוטף בשיתוף משפחות החטופים וסער ליבן. שבעה מהם צולמו בעוטף עזה (קיבוץ בארי, תחנת משטרה שדרות, מיגונית צומת גבולות ועוד), ואחד בכיכר החטופים בתל אביב. הקליפים מלווים בראיונות בתחילת כל קליפ, בהם האומנים מספרים על החוויה האישית שלהם מ-7 באוקטובר.

בהוט 8 ב-21:15, לא גיבורים אנחנו
סרטו של שקד ברנד, חייל מילואים במלחמת חרבות ברזל, מציג את הלחימה הקשה בחאן יונס מנקודת המבט של הלוחמים בשטח. ברנד, יחד עם עמיחי קורדה ואבי אפשטיין - שלושתם חיילים בפלוגה - ראיינו את חבריהם תוך כדי הלחימה. המצלמה הפכה לכלי שבאמצעותו יכלו החיילים לשתף את רגשותיהם. ארבעה ימים לפני חנוכה נכנסה פלוגת חיילי מילואים למשימה בפאתי חאן יונס. שמונים חיילים מכל רחבי החברה הישראלית מצאו עצמם על גבעת חול מנותקת מהעולם, מתמודדים עם תנאים קשים. לאחר שבוע בלבד, פיר ממולכד הורג חמישה חיילים מהגדוד ופוצע ארבעה נוספים. הלוחמים, המומים וכואבים, צריכים להמשיך בלחימה בעוד המציאות הקשה הופכת להיות חלק בלתי נפרד מחייהם. הסרט מציג את הצד הפחות מוכר של גבורה - ההתמודדות היומיומית של החיילים עם התנאים בשדה הקרב ומביא את הסיפור של "המילואימניקים" למסך הגדול.

מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה". יח"צ,
מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"/יח"צ

למנויי סלקום טי-וי

שנה באוקטובר
פרויקט מיוחד של מטה המשפחות להחזרת החטופים. היום שבו הזמן עצר מלכת הוא גם היום שבו התחיל המרוץ נגדו. כבר שנה ש-101 חטופים עדיין בשבי שם בעזה. ואנחנו כאן במילואים, ומפגינים, ומפונים, וכועסים, ומפולגים, ודואגים - הזמן של החטופים הולך ואוזל וכשהוא ייגמר, ייגמר גם הזמן שלנו, כעם אחד אנחנו רוצים אותם בבית, לא רק בגלל האנושיות והאחריות והערבות ההדדית - כי אנחנו יודעים שרק כשהם יחזרו גם אנחנו נוכל לחזור לעצמנו. לחזור להאמין מהמקום הכי עמוק שלנו שאם משהו כזה היה קורה לנו, כל עם ישראל היה מתייצב מאחורינו. זה לא קשור לפוליטיקה, זה לא שמאל וימין, זה קשור להבנה שכולנו יחד. נחזיר ונקום. במסגרת הפרויקט עולה סדרה של סרטונים קצרים, פלאשבקים שונים מהשנה ומונולוג קצר של אנשי תקשורת ויוצרים בולטים בישראל, על הדרך שלנו לצאת מהלופ הטראגי הזה.

בשבועות הבאים יעלו בערוצים השונים של כאן תכנים רבים נוספים. ראו פירוט שלהם כאן.
בנוסף עלו בשירותי הוויאודי השונים שפע של תכנים נוספים, כולל בין היתר:

זיכרון ברזל - המילים האחרונות
פרויקט הנצחה רשת 13 המכיל 28 סרטים המספרים הסיפורים וההספדים של האנשים שאיבדו את היקר להם מכל ואת הדברים שלא הספיקו לומר להם.

זעקות ואז שתיקה
סרט תיעודי בהובלת סמנכ"לית מטא לשעבר שריל סנדברג, החושף את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ובנערות ישראליות במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובשבי.

עו"סיות במלחמה
סרט תיעודי מטלטל בבימויה של ציפי קרליק, העוקב אחר שבע עובדות סוציאליות שיצאו ב-7 באוקטובר לטפל במאות אנשים במצב שבו לא נתקלו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully