וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: המדינות המיותרות

27.4.2015 / 0:00

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: צ'כיה, הונגריה, סן מרינו ופולין

פולין: Monika Kuszyńska - "In The Name Of Love"

17 פעמים השתתפה פולין בתחרות מאז שהצטרפה ב-1994, ורק שני הישגים ראויים לציון יש לה ברזומה: המקום השני בהופעת הבכורה שלה, והמקום השביעי ב-2003. בשנה שעברה העפילו הפולנים לגמר בפעם הראשונה אחרי חמש שנים – שנתיים של פרישה מהתחרות ושלוש שנים של הדחה בחצי הגמר, בהם גם המקום ה-19 והאחרון. וכך, כמדינה שמככבת בתחתית הטבלה – אין לי ברירה אלא להכתיר את המדינה שאחראית ל-50% מהדם שזורם בגופי במדינה מיותרת לחלוטין גם באירוויזיון הזה.

בדירוג שלי היא מצליחה להשתחל למקום ה-21, כנראה בגלל שאני חצי פולני. בסוכנויות ההימורים סיכוייה לעלות לגמר נמוכים: היא מדורגת במקום ה-13 בחצי הגמר של ישראל, ובדירוג הכללי – במקום ה-27.

הימור: נשארת בחצי הגמר.

צ'כיה: Marta Jandová and Václav Noid Bárta - "Hope Never Dies"

אחרי שש שנות היעדרות, אחת המדינות הכי מיותרות באירוויזיון מנסה את מזלה שוב בפעם הרביעית. בשלוש הפעמים הקודמות זה נגמר רע: ב-2007 היה חצי גמר בודד, עם 28 שירים, צ'כיה הגיעה למקום ה-28 והאחרון עם נקודה בודדה. בחצי הגמר של 2008 היא סיימה במקום ה-18 עם 9 נקודות, וב-2009 בחצי הגמר הגיעה למקום ה-18 והאחרון עם אפס נקודות.

וכך, בהפתעה גמורה, צ'כיה חוזרת ומנסה שוב, הפעם עם השיר "התקווה אף פעם לא מתה". מדובר בבלדה משעממת, לא מעניינת, שלא קורה בה כלום ושלא היה קורה שום דבר אם צ'כיה היתה ממשיכה להיעדר מהתחרות. בדירוג שלי הצ'כים במקום ה-31, ואני עוד רחב לב לעומת סוכנויות ההימורים: מקום 14 בחצי הגמר של ישראל, מקום 39 ולפני אחרון בדירוג הכללי.

הימור: צ'כיה לא תעלה, ותשוב להיעדר מהאירוויזיון בשנה הבאה. לא נתגעגע.

סן מרינו: Anita Simoncini & Michele Perniola - "Chain Of Lights"

סן מרינו השתתפה בתחרות חמש פעמים, כשבשלוש השנים האחרונות ייצגה אותה ולנטינה מונטה. כבר בהשתתפות הראשונה שלה ב-2008 הגיעה המדינה הזערורית שמוקפת באיטליה למקום האחרון בחצי הגמר. בשנה שעברה סן מרינו הצליחה להעפיל לגמר בפעם הראשונה, רק כדי לקבל 14 נקודות ולכבוש את המקום ה-24 מתוך 26 משתתפות.

השנה נשלחים שני ילדים בני 16, כשהגברברון שבהם אינו זר לתחרות : ב-2013 הוא השתתף באירוויזיון הילדים, שם הגיע למקום העשירי. מכובד? לא מאוד – רק 12 מדינות השתתפו. וגם באירוויזיון של הגדולים לא צפויה הצלחה. מדובר בשיר הכי לא עדכני שיש, עוד פרי באושים של ראלף זיגל, שאני מתחנן לאלוקי האירוויזיון – בבקשה, מנע מהאיש הזה לשלוח עוד ועוד ועוד משיריו הגרועים.

זהו השיר ה-24 שזיגל שולח לאירוויזיון, כשימי הזוהר שלו הרבה מאחוריו. זיגל אמנם אחראי לשיר המנצח של 1982 של הזמרת ניקול מגרמניה, הוא גם הביא את ג'ינגס חאן האלמותי מהאירוויזיון בירושלים ב-1979, ואחראי ל"המסע לירושלים" שהגיע למקום השלישי באירוויזיון שהיה אצלנו ב-1999, אבל בשנים האחרונות הוא מביא שירים שאפשר להגדירם כחרפה מוזיקלית. בדירוג שלי סן מרינו במקום ה-37, וגם כאן לבי רחום וחנון לעומת הסוכנויות – שם סן מרינו מסיימת במקום ה-17 והאחרון בחצי הגמר של ישראל, ובמקום ה-40 והאחרון מכלל השירים.

הימור: ההעפלה לגמר בשנה שעברה תישאר הבלחה חד פעמית.

גרסת האירוויזיון:

למיטיבי לכת – הגרסה המלאה:

הונגריה: Csemer Boglárka/Boggie: "Wars for Nothing"

בין 1994 ל-2010 הונגריה מזגזגת שנה כן, שנתיים לא וכך למעשה היא לא "תקעה יתד" בתחרות. מ-2011 ההונגרים משתתפים מדי שנה, ולרוב לא זוכים להצלחה מרשימה. בשנה שעברה הונגריה הגיעה למקום ה-5 המרשים, ונראה שההישג הלחיץ את ההונגרים, שהחליטו השנה לשלוח שיר מרדים, שלא ברור איך בכלל אפשר להצביע עבורו.

השיר "מלחמות של שום דבר" מספר על קורבנות המלחמות בעולם והוא מלווה בכתוביות, שאחת מהן מתייחסת למבצע צוק איתן, וכתוב בה: " 2014, עזה, שני שלישים מהקורבנות הם אזרחים, יותר מ-500 ילדים".
הדבר כמובן העלה את חמתה של ישראל, והשגריר שלנו בהונגריה ביקש מרשות השידור ההונגרית להסיר את המשפט, למרות שישראל לא מוזכרת מפורשות. בהונגריה הבטיחו שהכיתוב המתריס לא יופיע באירוויזיון, שהתקנון של איגוד השידור האירופי אוסר על העברת מסרים פוליטיים בשירים.

אבל לא זו הסיבה שהשיר הזה ממוקם אצלי במקום ה-39 העלוב. פשוט מדובר בשיר נוראי, גם אם מילותיו היו "תחי ישראל, העם הכי טוב ביקום ומעבר לו". בסוכנויות ההימורים השיר מדורג במקום ה-26 בסיכויי הזכייה, אך בסיכויי ההעפלה לגמר המצב רע: מקום 15 מתוך 16 השירים המשתתפים בחצי הגמר הראשון.

הימור: כמו כל השירים בסבב הזה – יישאר בחצי הגמר.

ומה עם ישראל?

אחרי ההידרדרות בשבוע שעבר, הפעם המצב של ישראל משתפר. אמנם בחצי הגמר השני אנחנו מדורגים במקום ה-10-11, העשירי ייקח אותנו לגמר וה-11 יוביל למפח נפש, אבל בדירוג הכללי ישראל מטפסת למקום ה-22. אנחנו מאחלים הצלחה גדולה הרבה יותר מזה לנדב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully