וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: מזרח ומרכז אירופה

25.4.2016 / 5:25

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: הונגריה, פולין, אלבניה, צ'כיה, בולגריה ורומניה

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

(בסרטון: הקליפ של "Made of Stars")

seperator

אלבניה: Eneda Tarifa - PËRRALLË

האלבנים מגיעים בפעם ה-13 ברציפות לאירוויזיון ומקווים לשפר את התוצאות הגרועות שלהם בשנים האחרונות. בשנה שעברה הם סיימו במקום ה-17 בגמר, אליו עלו אחרי שנתיים שבהן הסתפקו בחצי הגמר. את השירים לאירוויזיון בוחרת אלבניה דרך פסטיבל שירים שמתקיים כבר 54 שנים, והוא אחד המרשימים באירופה - 30 שירים, שני חצאי גמר, 22 שירים בגמר, תזמורת חיה, ממש בטעם של פעם. ממש חבל שרוב השירים שלהם גם הם בטעם של פעם, פגי-תוקף.

השנה האלבנים בחרו שיר נחמד, כזה שיכול בכיף לעלות לגמר ולהתברג בו במקום לא רע באמצע. אבל אז הם עשו טעות איומה, ואחרי שכבר כולם התרגלו לגרסה האלבנית - שינו לו את המילים לאנגלית וכך הוא יופיע בתחרות. אחד הדברים הקוסמים בשירים בשפה זרה, הוא לא להבין את המילים. זה נשמע משהו מיוחד ואקזוטי, אבל ברגע שמתרגמים לאנגלית מבינים כמה המילים מטומטמות. למופע הסיום של כיתה ט' כתבתם פואמות מרשימות יותר. גם אצלי וגם בסוכנויות ההימורים אלבניה מדורגת במקום ה-17 בחצי הגמר השני, אצלי השיר מדורג במקום ה-39 הכללי, ובסוכנויות - 37 בסיכויי הזכייה.

הימור: ביום חמישי בחצות יסתיים החלק האלבני באירוויזיון 2016.

וכך זה היה אמור להיות:

פולין: Michał Szpak - Color Of Your Life

החצי הפולני שלי לא נותן לי הרבה סיבות לגאווה. 18 פעמים מדינתו של אבי השתתפה בתחרות, אבל רק פעמיים הגיעה לטופ 10. לפני המצאת חצאי הגמר היא הודחה פעמיים בשל הישגים נמוכים, מאז המצאת הגמר הפולנים לא צלחו את החצי שש פעמים, ואפילו פרשו לשנתיים. הבלדה המשעממת שלהם בשנה שעברה התרסקה במקום ה-23, וזה לא הפריע להם לשלוח עוד בלדה מרדימה. דומיניק, חבר פולני, אמר לי שכל עוד נותנים לפולנים את זכות הבחירה - זו תמיד תהיה בלדה ואף פעם לא שיר נהדר כמו הבחירה הפנימית מלפני שנתיים, "אנחנו בחורות סלביות".

אמרתי בלדה מרדימה, וכאן הסתבכתי עם חובבי האירוויזיון. נראה שמי שלא מסכים עם חובבי פולין השנה - דינו שיימינג. אז נכון, סוכנויות ההימורים מפרגנות יחסית, מקום שישי בחצי הגמר השני ומקום 13 בסיכויי הזכייה הכלליים, אבל אני חושב שמדובר בשיר משעמם, חסר ריגוש, חסר מעוף, שמקומו לא בגמר. יש הרבה יותר טובים ממנו. מקום 14 בחצי הגמר ומקום 34 הכללי בדירוג שלי.

הימור: מקווה שצוותי השיפוט והמצביעים הרגילים ינטרלו את כוחם של החובבים, אבל אם לשפוט לפי כמות הצפיות ביוטיוב - סיכוי טוב להפוך את ערב הגמר לעוד יותר משעמם.

ההופעה החיה:

צ'כיה: Gabriela Gunčíková - I Stand

הצ'כים הצטרפו לאירוויזיון ב-2007. בשלוש השנים הראשונות שלהם הם לא הצליחו להעפיל לגמר, כשפעמיים סיימו במקום האחרון בחצי הגמר, והישג השיא שלהם הוא המקום ה-18 בחצי עם 9 נקודות. ב-2010 הם פרשו מהתחרות ולא הביטו לאחור. בשנה שעברה קהילת האירוויזיון הוכתה בתדהמה כשצ'כיה הודיעה שהיא חוזרת לתחרות. אמנם הם שלחו משהו שראוי לתואר "שיר", אבל הוא היה מיושן כבר בשנות ה-1990, ושוב צ'כיה נזרקה בחצי הגמר, שבו היא קיבלה 33 נקודות, יותר מפי 3 מכל ההשתתפויות הקודמות שלה גם יחד.

בשנה שעברה חזיתי בהצלחה את כישלון השיר מלהגיע לגמר, וצפיתי שצ'כיה שוב תפרוש, הפעם לתמיד. הגדרתי אותה גם כמדינה המיותרת בתולדות התחרות, בשוויון עם סן מרינו. נראה שהניסיון החמישי של המדינה היחידה שלא יודעת איך זה לשיר במוצ"ש הוא המוצלח ביותר ויש סיכוי אמיתי הצ'כים ישירו את השיר שלהם יותר מפעם אחת. אצלי הם במקום ה-9 בחצי הגמר הראשון ובמקום ה-20 הכללי, הסוכנויות מפרגנות עוד יותר עם מקום רביעי בחצי הגמר, ומקום 14 בסיכויי הזכייה הכלליים.

הימור: מחכה מאוד לראות את ההופעה, אם היא טובה ככה בלייב - אין סיבה שהיא לא תופיע בגמר.

הונגריה: Freddie - Pioneer

זו תהיה הפעם ה-14 שמדינת הבלינצ'ס תעלה על בימת האירוויזיון. ארבע פעמים ההונגרים הגיעו לטופ 10, כשהישג השיא היה בהשתתפות הראשונה ב-1994 עם המקום הרביעי. אין לי כמעט חיבה לשירים שהונגריה שולחת, והשנה לא תהיה יוצאת דופן. פעם, כשהייתי מורה לעברית בארה"ב והייתי צריך לכתוב תעודות, המנהלת ביקשה תמיד להתחיל עם משהו חיובי גם אם אין שום דבר טוב, אפילו ברמת ה"לג'וני יש חיוך מקסים". אז הדבר החיובי שאני יכול להגיד כאן - זה לפרדי יש חיוך מקסים, פרצוף מהמם וגוף הורס. והוא נשמע הרבה יותר טוב במיוט.

מדובר בשיר איום ונורא, חסר מבנה, פרדי מזייף, הקול שלו כמו מחט ששורטת את המוח. אבל יפה, כמה שהוא יפה. מקום 14 בדירוג שלי בחצי הגמר הראשון, מקום 33 בדירוג הכללי. וגם זה נראה לי פרגון רק בגלל איך שהוא נראה. בסוכנויות מתלהבים יותר עם מקום שמיני בחצי הגמר שמוביל לגמר, ומקום 19 בסיכויי הזכייה. תהרגו אותי, לא מבין את זה.

הימור: ממש כמו בשנה שעברה, חושב שלהונגריה אין מקום בגמר. ממש כמו בשנה שעברה, דווקא כן יעלה לגמר ויסיים בתחתית.

בולגריה: Poli Genova - If Love Was A Crime

אני באמת מקווה שנשארתם עד הסוף, כי הפעם באמת שמרנו הדבר הכי טוב לסוף. קרה כאן משהו שגם לא קורה לי בדרך כלל, אבל לפני כן - קצת סטטיסטיקה. בולגריה הצטרפה לתחרות ב-2005 ובתשע השנים בהן השתתפה הגיעה רק פעם אחת לגמר, בו היא סיימה במקום החמישי. זה גרם לה לפרוש מהתחרות ב-2014, והשנה אחרי שנתיים של היעדרות - הבולגרים חוזרים.

ואיזו חזרה זו. פולי, הזמרת שמייצגת את בולגריה, כבר נכשלה במשימה ב-2011. היא סיימה את חצי הגמר אז במקום ה-12. השנה הבולגרים שיחקו קצת עם מעריצי התחרות, כשפרסמו את השיר אחרונים. בעמודי המעריצים יכולתם למצוא כל מיני חובבים רוטנים על איך איגוד השידור האירופי מעז לאפשר לבולגריה לפרסם לציבור את השיר שלהם אחרי כולם, מתעלמים מהעובדה שהכללים מדברים על מסירת השיר לאיגוד ולא לציבור. ואז באה פולי - וסתמה לכולם את הפה.

אמרתי שמשהו שלא קורה לי קרה לי? אז ככה: חובבי אירוויזיון אוהבים לדרג. במיוחד אם זה דירוג של 1 עד 8 ואז 10 ואז 12. אם היינו יכולים שכל דבר בחיים יעבוד בדרך הזאת - זה היה נהדר. דמיינו את יונית לוי מסכמת את הבחירות בפורמט הדוז פואה למפלגה המנצחת. אחרי שאני מדרג את השירים, אני כמעט לא זז מהדירוג עד שחצאי הגמר מתחילים. פולי התחילה אצלי במקום טוב באמצע, ובשבוע שעבר פתאום זה בא לי - לא, זה לא שיר של מקום טוב באמצע, זה שיר של מקום מצוין למעלה. וכך אצלי היא במקום השני בחצי הגמר השני, מקום שישי כללי. ואין לי שום בעיה שהיא גם תזכה. בסוכנויות מפרגנים אבל פחות: מקום חמישי בחצי הגמר, מקום עשירי בסיכויי הזכייה.

הימור: טופ 10 בטוח, אולי אפילו בחמישייה הראשונה.

עוד באותו נושא

מיוחד: נציגת בולגריה לאירוויזיון 2016 בהופעה באולפן וואלה! NEWS

לכתבה המלאה

רומניה: Ovidiu Anton - Moment of Silence

כשהתחלתי לכתוב את הטור הזה, רומניה היתה השיר הפותח. הייתי אמור לספר לכם על איך בשנת 2002 הגלגל התהפך, ורומניה הפכה ממדינת אירוויזיון כושלת לסיפור הצלחה, שבתוך תשע שנים צברה חמש הופעות בטופ 10, כולל פעמיים מקום שלישי (2005, 2010 - אז גם היו צריכים לזכות). אבל הגלגל התהפך שוב. כתבתי גם על ההישג המרשים - מאז המצאת חצאי הגמר היא תמיד בגמר, כבר 12 שנים ברצף, אולם בחמש השנים האחרונות המקום הגבוה ביותר של המדינה הבלקנית הוא 12, כשבשנה שעברה הם הסתפקו במקום ה-15 בלבד עם 35 נקודות.

אחרי שכתבתי דברים קשים נגד השיר הבאמת גרוע שלהם לאירוויזיון השנה, ועל איך השם "Moment of Silence", מתאים לשיר, כי עדיף רגע של שקט על פני שלוש דקות של השיר הזה, איגוד השידור האירופי פרסם הודעה דרמטית - רומניה נבעטה מהאירוויזיון. לא, לא רק מתחרות הזמר, אלא מהכול - משירות סוכנות הידיעות, שידורי ספורט, אולימפיאדה, וכן, גם האירוויזיון. מדובר בחוב עצום של מיליוני אירו, אותם רומניה לא משלמת כבר שנים ארוכות.

סוכנויות ההימורים ממש כמוני - לא מצאו מקום לפרגן לשיר הזה. גם אצלי וגם בסוכנויות הוא דורג במקום ה-16, שלא מוביל לשום מקום. בדירוג הכללי שלי הוא דורג במקום ה-38, והסוכנויות דירגו אותו במקום ה-35 בסיכויי הזכייה, אבל הימרתי שהוא יעלה לגמר, כי בכל זאת - מדובר ברומניה. איזה מזל שהם הודחו. עכשיו גם יש לחובי פחות תחרות בחצי הגמר השני, וגם לכם יש פחות שיר איום ונורא להתמודד איתו.

ומה עם חובי?

השבוע חובי שלנו יורד מקום אחד בסוכנויות ההימורים בחצי הגמר השני, והוא במקום ה-9, גבולי - אבל עדיין מוביל לגמר. בסיכויי הזכייה בתחרות הוא מדורג במקום ה-25. 28 מועדוני חובבים ברחבי העולם הצביעו, ועד כה חובי קיבל בסך הכול שתי נקודות: אחת מארמניה ואחת מלטביה. מכל השאר - אפס עגלגל.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully