וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2019: איפה, מתי ומה המוקשים - כל ההערכות

יום לאחר הזכייה המדהימה של נטע ברזילי, עדיין לא נקבעו הפרטים של אירוויזיון 2019 בישראל, אבל שוחחנו עם גורמים בתעשייה ושמענו הערכות למיקום האירוויזיון, לזהות המנחה הרצויה, ולמוקשים הצפויים בדרך

אימג'בנק GettyImages

איפה יתקיים האירוויזיון?

ארנה, האולם של הפועל ירושלים. ברני ארדוב
האם אירוויזיון 2019 יתקיים בארנה בירושלים?/ברני ארדוב

לאחר ההכרזה על זכייתה, אמרה ברזילי "בפעם הבאה בירושלים". גם נשיא המדינה וראש הממשלה צייצו בנפרד את המשפט "בשנה הבאה בירושלים". ואכן, ניתן להעריך כמעט באופן מוחלט שהאירוויזיון יתקיים בירושלים. אמש (שבת), ביום שבו התקיים האירוויזיון, ירד בארץ גשם. מכיוון שאי אפשר לקחת צ'אנס של מקום פתוח, מקום האירוע יהיה חייב להיות מקורה. קשה להאמין שמדינת ישראל תבנה אולם חדש בשביל האירוויזיון, על אף שבאזרבייג'ן נבנה אצטדיון מקורה כשהיא אירחה את התחרות. ההערכות בתעשייה היא שהאופציות האפשריות בירושלים הן אצטדיון טדי - אם עבודות הקירוי שלו, שהחלו לאחרונה, יסתיימו עד התאריך הנדרש, או הארנה. המפיק הוותיק שוקי וייס מציין בשיחה עם וואלה! תרבות אפשרות נוספת - אוהלים מיוחדים שבהן ניתן לקיים הופעות ענק עם קהל של 10 אלפים.

"שני אלמנטים השתנו מאז האירוויזיון של 1999", אומר אמנון ברקאי, שהפיק את האירוויזיון בבנייני האומה ב-1999 וכיום מכהן כסמנכ"ל בחדשות עשר. "מספר המדינות גדל, ויש שני חצאי גמר וגמר, וכן מינימום לגודל אולם. 10,000 איש ומקום ל-1,500 נוספים למרכז תקשורת. לא מספיק למצוא אולם, אלא מגיעה וועדת בדיקה מטעמם ורוצה לראות 2-3 מקומות. הם בוחנים מרחק מהמלון ומשדה התעופה, ביטחון, בטיחות ועוד". גם ברקאי הזכיר את הארנה כאופציה ראויה, אבל לטענתו אצטדיון טדי לא בא בחשבון. "אף אצטדיון לא בנוי לזה", הוא אומר. "בהיסטוריה רק מדינה אחת אירחה את האירוויזיון באצטדיון, דנמרק. מעבר לעובדה שצריך להשבית את המקום לחודש לפחות, האולם צריך להיות מקורה, עם אפשרויות תאורה ואלמנטים נוספים שמגרש כדורגל לא מתאים להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אצטדיון טדי. איציק יצחקי, מערכת וואלה!
או אולי דווקא באצטדיון טדי, אם הקירוי שלו יושלם?/מערכת וואלה!, איציק יצחקי

עיריית ירושלים כבר הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה שמבחינתה האירוע יתקיים בירושלים. המועמדים לראשות העירייה מיהרו לנכס את נטע ברזילי לעצמם ופרסמו ברכות עבורה בעמודי הפייסבוק שלהם. ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל, האחראי גם על אצטדיון טדי וגם על הארנה, אמר: "כפי שראש עיריית ירושלים דיווח, אנחנו יודעים, מצפים ומקווים שהאירוויזיון יהיה בירושלים. לגבי המיקום, אנחנו ממתינים לדעת אם מדובר באולם הגדול ביותר בארץ, הארנה, 11,200 מקומות, שנבנה גם לצרכים מהסוג הזה. אם נצטרך להתאים אותו לדברים שונים - כפי שאמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נעשה אחרי שנלמד את הנושא".

מי יהיו המנחים?

גל גדות אפטר פארטי וניטי פייר טקס האוסקר אוסקר 2018. GettyImages
מנחת אירוויזיון 2019?/GettyImages

בשלב זה עוד מוקדם לדעת מי יהיו המנחים, אבל משיחות עם גורמים בתעשייה עלה שוב ושוב שם אחד: גל גדות, שגם הביעה תמיכה בטוויטר על עוקביה הרבים בנטע ברזילי אתמול, ויש מי שמעריך שתרמה כמות נכבדת של הצבעות עבורה בכך. נדגיש כי מדובר בשלב זה בפנטזיה בלבד. "אני כבר לפני חודש אמרתי שיש לישראל רק כוכבת על בינלאומית אחת, היא הטאלנט הכי מתאים", אומר יגאל רביד, שהנחה את האירוויזיון האחרון בישראל בשנת 1999, "אני רואה אותה כמנחה מרכזית אחת של כל הפרויקט, כשלידה יש מנחים שעוזרים לה לאורך המשדרים, למשל בגרין רום". ייתכן ובתאגיד השידור ירצו מנחים שישדרו תדמית ליברלית של ישראל, וכך יכולים ללהק ערביה (נניח, לוסי איוב שמסרה את הנקודות של עמדת השיפוט הישראלית אמש באירוויזיון) או טרנסג'נדרית (כמו זוכת האירוויזיון מלפני 20 שנה, דנה אינטרנשיונל).

איזה מוקשים נוספים צפויים?

שרת התרבות והספורט מירי רגב וראש הממשלה בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות מירי רגב/עיבוד תמונה

1. התערבות פוליטית

אירוויזיון הוא עסק יקר מאוד, וזאת הסיבה לכך שישראל ויתרה על אירוח שנה שניה ברציפות בשנת 1980 לאחר הזכיה עם "הללויה". הדעה הרווחת היא כי לתאגיד השידור הציבורי אין מספיק כסף להרים אירוע ענק כמו האירוויזיון, והוא ייאלץ התאגיד להסתייע במוסדות השלטון. התלות המסוכנת הזאת מעלה חשש לגבי התערבות בתכנים. לא נתפלא אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות מירי רגב ינסו לכפות על האירוע נאום שלהם או תכנים אחרים, זאת בניגוד לכללי איגוד השידור האירופי שלא מאפשר התערבות פוליטית.

שלהפגנת החרדים. כניסה לירוים. 08.03.18. צילום: שלומי גבאי, שלומי גבאי
הפגנת חרדים/שלומי גבאי, צילום: שלומי גבאי

2. התנגדות החרדים לחזרות בשישי ובשבת

"היה רצוי שהאירוע יתקיים בירושלים, אבל יכולה להיווצר בעיה רצינית. בזמנו החרדים לא אפשרו חזרות בימי שישי ושבת, וזו הייתה מכשלה רצינית", אומר לוואלה! תרבות אהרל'ה גולפינגר, שהפיק את האירוויזיון בשנת 1999 יחד עם אמנון ברקאי, מיד אחרי הזכייה של דנה אינטרנשיונל. "יצטרכו לדון בזה מראש ולא לחכות לרגע האחרון כמו שקרה אצלנו".

: רוג'ר ווטרס. , Jason Kempin, GettyImages
יקלקל שוב את החגיגה? רוג'ר ווטרס/GettyImages, , Jason Kempin

3. חרם פוליטי ומצב ביטחוני

מוקשים נוספים הם חשש לחרם פוליטי או פחד ממצב ביטחוני בעייתי שעלול לגרום למדינות להימנע מהלגיע אלינו, כמו הכוויות שחווינו לא פעם לצערנו בזירת ההופעות הבינלאומיות. וכמובן תרחיש האימה הוא פיגוע גדול שיתקיים זמן קצר לפני האירוע ועלול להטיל צל כבד על קיומו.

חגיגות יום העצמאות ,פתח תקווה. ראובן קסטרו
זיקוקי יום העצמאות/ראובן קסטרו

4. תאריך בעייתי

"יש לוודא שהאירוויזיון לא ייפול על יום שבו לא ניתן יהיה לקיימו, כמו פסח, יום השואה ויום הזיכרון", אומרת לנו טלי אשכולי, מפיקת אירועי Israel Calling והמסיבה הישראלית באירוויזיונים. "מדובר על פרק זמן של שבועיים ימים, שהמשלחות ישהו ויקיימו חזרות בישראל. ניתן להתחיל את הכל רק אחרי שכל החגים והמועדים יתקיימו, ולכן התאריך הראשון האפשרי לקיים את חצי הגמר הראשון הוא ב-21 במאי, חצי הגמר השני ב-23 במאי והגמר ב-25 במאי. המשלחות יצטרכו להגיע לישראל לאחר יום העצמאות, בסביבות ה-12 במאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully