וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב 2019: "רפסודיה בוהמית" הדהים בלילה של הפתעות

7.1.2019 / 6:30

שלל סנסציות בטקס גלובוס הזהב: "רפסודיה בוהמית" זכה בפרס לדרמה הטובה ביותר, גלן קלוז עקפה את ליידי גאגא בסיבוב וגם בקטגוריות הטלוויזיוניות לא הכל הלך כצפוי. ומה עוד קרה הלילה? הנה רשימת המנצחים והמנצחות המלאה

טריילר הסרט "רפסודיה בוהמית"/פורום פילם

עונת הפרסים התכבדה היום (הלילה שבין ראשון לשני שעון ישראל) בטקס הנוצץ הראשון שלה - פרסי גלובוס הזהב, המחולקים בידי איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, ועם השנים צברו יוקרה מסוימת.

את הטקס הנחו אנדי סמברג וסנדרה הו, שגם זכתה בפרס השחקנית הטובה בסדרה דרמה על "להרוג את איב" והפכה בכך לשחקנית הראשונה ממוצא אסייתי שעושה זאת מאז תחילת שנות השמונים. האירוע בהנחייתם עבר השנה בלי אירועים מיוחדים, שערורייות פוליטיות וכיוצא בכך. עם זאת, היו כמובן כמה נאומים מפולפלים: בין השאר, פטרישיה ארקט, שזכתה בפרס השחקנית במיני-סדרה על "הבריחה מדאנמורה", צונזרה לכמה שניות לאחר שפלטה "פאק" וכריסטיאן בייל טרח להודות לשטן בכבודו ובעצמו על כך שהיה השראה להופעתו כדיק צ'ייני ב"סגן הנשיא", עליה זכה בפרס השחקן הטוב בסרט קומי.

בקטגוריות הקולנועיות, נפלו כמה הפתעות מרעישות. "רפסודיה בוהמית" זכה בפרס לסרט הדרמה על חשבונו של "כוכב נולד" הפייבוריט, שפיספס גם את פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמטי. ליידי גאגא, שנחשבה לזוכה כמעט בטוחה, הפסידה את הפסלון לגלן קלוז, שזכתה בו על הופעתה ב"האישה".

השחקנית הוותיקה כבר קטפה בעבר את גלובוס הזהב בקטגוריות טלוויזיוניות, אך זו הפעם הראשונה שזה קורה לה בגזרה הקולנועית. כעת מעניין לראות אם תמנף את ההישג הזה גם כדי לקבל את האוסקר הראשון שלה. היא הגיבה לזכייה בדמעות ונשאה נאום מעורר השראה ומעצים שריגש רבים ורבות בקהל. בקטגוריה הגברית המקבילה זכה כצפוי ראמי מאלק על תפקידו כפרדי מרקיורי ב"רפסודיה בוהמית", וכמובן שהוא הקפיד להודות על הבמה לסולנה של קווין. בריאן מאי, שנכח בקהל, מחא כפיים בסיפוק.

לעומת זאת, ברשתות החברתיות טרחו להזכיר את העובדה כי בריאן סינגר הספיק לביים שני-שליש מ"רפסודיה בוהמית" עד שפוטר רגע לפני תום הצילומים, על רקע האשמות נגדו בעוון עבירות מין קשות. קולות רבים בטוויטר מחו על כך שאנשי הצוות של הסרט מקפידים לטאטא את תרומתו מתחת לשטיח, וגם לא הזכירו אותו היום בנאומי הזכייה שלהם.

עוד באותו נושא:

הריאיון הבלעדי שלנו עם גלן קלוז, בו היא מדברת גם על סיכוייה לככב בעונת הפרסים

גלן קלוז המומה מהזכייה

גלן קלוז. GettyImages
גלן קלוז עם גלובוס הזהב/GettyImages

"הספר הירוק", המתאר את מסעם של מוזיקאי שחור ונהגו הלבן באמריקה הגזענית של שנות השישים, חגג עם שלושה פרסים - לסרט הקומי הטוב ביותר, לתסריט ולשחקן המשני, מהרשלה עלי, אותו כבר ראינו ב"אור ירח" ובקרוב נראה גם ב"בלש אמיתי". "רומא" של אלפונסו קוארון התכבד בשניים - לבמאי הטוב ביותר ולסרט הזר. "כוכב נולד" הסתפק בסופו של דבר רק בזכייה אחת - בקטגוריית השיר הטוב ביותר.

גם בגזרה הטלוויזיונית, נפלו כמה הפתעות, לפחות ביחס לתחזיות המוקדמות. "האמריקאים" נפרדה מן המסך עם פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר לעונתה האחרונה. "שיטת קומינסקי" ניצחה בקטגוריה הקומית המקבילה. "הרצח של ורסצ'ה" זכתה בפרס המיני-סדרה/סרט טלוויזיה. "Homecoming" עם ג'וליה רוברטס, שהיה מועמד לשלושה פרסים, יצא בידיים ריקות.

עוד באותו נושא:

"רומא": חוויה בלתי נשכחת

"שיטת קומינסקי": סדרה עם חן ושחקנים מצוינים

רמי מאלק. GettyImages
רמי מאלק עם גלובוס הזהב/GettyImages

המועמדים והזוכים בקטגוריות הקולנועיות

סרט הדרמה הטוב ביותר: "כוכב נולד", "הפנתר השחור", "שחור על לבן", "רפסודיה בוהמית", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר"

הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר: "עשיר בהפתעה", "המועדפת", "הספר הירוק", "מרי פופינס חוזרת", "סגן הנשיא"

הבמאי הטוב ביותר: אלפונסו קוארון ("רומא"), בראדלי קופר ("כוכב נולד"), פיטר פארלי ("הספר הירוק"), ספייק לי ("שחור על לבן"), אדם מק'קי ("סגן הנשיא")

השחקנית הראשית בסרט דרמה הטובה ביותר: ליידי גאגא ("כוכב נולד"), גלן קלוז ("האישה"), ניקול קידמן ("Destroyer") מליסה מקארתי ("Can You Ever Forgive Me?"), רוזמונד פייק ("מלחמה פרטית")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסרט דרמה: בראדלי קופר ("כוכב נולד"), ווילם דפו ("בשערי הנצח"), לוקאס הדג'ס ("ילד מחוק"), ראמי מאלק ("רפסודיה בוהמית"), ג'ון דיוויד וושינגטון ("שחור על לבן")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסרט קומי: אמילי בלאנט ("מרי פופינס חוזרת"), אוליביה קולמן ("המועדפת"), אלזי פישר ("כיתה ח'") שרליז ת'רון ("ואז הגיעה טלי") קונסטנס וו ("עשיר בהפתעה")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסרט קומי: כריסטיאן בייל ("סגן הנשיא"), לין-מנואל מירדנה ("מרי פופינס"), ויגו מורטנסן ("הספר הירוק"), רוברט רדפורד ("הג'נטלמן והאקדח"), ג'ון סי.ריילי ("סטן ואולי")

שחקן המשנה הטוב ביותר: מהרשלה עלי ("הספר הירוק"), טימותי שאלאמה ("ילד יפה") אדם דרייבר ("שחור על לבן") ריצ'רד אי.גרנט ("Can You Ever Forgive Me?"), סם רוקוול ("סגן הנשיא")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: איימי אדמס ("סגן הנשיא"), קלייר פוי ("האדם הראשון"), רג'ינה קינג ("אם רחוב ביל היה יכול לדבר"), אמה סטון ("המועדפת"), רייצ'ל ווייז ("המועדפת")

התסריט הטוב ביותר: "רומא", "המועדפת", "אם רחוב ביל היה יכול לדבר", "סגן הנשיא", "הספר הירוק"

הסרט בשפה זרה הטוב ביותר: "רומא" (מקסיקו"), "כפר נחום" (לבנון), "יצירה ללא מחבר" (גרמניה), "נערה" (בלגיה), "המשפחה שלי" (יפן)

סרט האנימציה הטוב ביותר: "משפחת סופר-על 2", "אי הכלבים", "מיראי", "ראלף שובר את האינטרנט", "ספיידרמן: ממד העכביש"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: "מקום שקט", "אי הכלבים", "הפנתר השחור", "האדם הראשון", "מרי פופינס חוזרת"

השיר המקורי: "Shallow" של ליידי גאגא ובראדלי קופר ("כוכב נולד"), "All the Stars" של קנדריק לאמאר ו-SZA ("הפנתר השחור"), "Girl in the Movies" של דולי פרטון ("גדולה מהחיים"), "Requiem for a Private War" של אנני לנוקס ("מלחמה פרטית"), ו""Revelation" של טרוי סיון ("ילד מחוק")

עוד באותו נושא

הפייבוריט לאוסקר והסרט הלבנוני המדהים שלא נראה בארץ: סיכום פסטיבל ציריך

לכתבה המלאה
כריסטיאן בייל בגלובוס הזהב. GettyImages
כריסטיאן בייל עם גלובוס הזהב/GettyImages

המועמדים והזוכים בקטגוריות הטלוויזיוניות

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "האמריקאים", "שומר ראש", "Homecoming", "להרוג את איב", "פוזה"

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "בארי", "המקום הטוב", "ילדותי", "שיטת קומינסקי", "גברת מייזל המופלאה"

המיני סדרה או סרט הטלוויזיה הטוב ביותר: "רצח אופי", "הרצח של ורסצ'ה", "הבריחה מדאנמורה", "חפצים חדים", "שערורייה אנגלית למדי"

השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרת דרמה: ג'ייסון בייטמן ("אוזרק"), סטיבן ג'יימס ("Homecoming"), ריצ'רד מאדן ("שומר ראש"), בילי פורטר ("פוזה"), מת'יו ריס ("האמריקאים")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה: קטרינה באלף ("זרה"), אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה"), סנדרה או ("להרוג את איב"), ג'וליה רוברטס ("Homecoming"), קארי ראסל ("האמריקאים")

השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרה קומית: סאשה ברון-כהן ("מי זו אמריקה?") ג'ים קארי ("ילדותי"), מייקל דאגלס ("שיטת קומינסקי"), דונלד גלובר ("אטלנטה"), ביל היידר ("בארי")

השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרה קומית: קריסטן בל ("המקום הטוב") קנדיס ברגן ("מרפי בראון"), אליסון ברי ("Glow"), רייצ'ל ברוסנהאן ("גברת מייזל המופלאה"), דברה מסינג ("וויל וגרייס")

השחקן הטוב ביותר במיני סדרה או סרט טלוויזיה: אנטוניו בנדרס ("גאון: פיקאסו"), דניאל ברוהל ("רצח אופי"), דארן קריס ("הרצח של ורסצ'ה"), בנדיקט קמברבאץ' ("פטריק מלרוז"), יו גרנט ("שערורייה אנגלית למדי")

השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה: איימי אדמס ("חפצים חדים"), פטרישיה ארקט ("הבריחה מדאנמורה"), קוני בריטון ("Dirty John"), לורה דרן ("הסיפור"), רג'ינה קינג ("שבע דקות")

שחקן המשנה: אלן ארקין ("שיטת קומינסקי"), קירן קאלקין ("יורשים"), אדגר רמירז ("הרצח של ורסצ'ה"), בן ווישו ("שערורייה אנגלית למדי"), הנרי ווינקלר ("בארי")

שחקנית המשנה: אלכס בורסטיין ("גברת מייזל המופלאה"), פטרישיה קלרקסון ("חפצים חדים"), פנלופה קרוז ("הרצח של ורסצ'ה"), טנדי ניוטון ("ווסטוורלד"), איבון סטרחובסקי ("סיפורה של שפחה")

סנדרה הו. GettyImages
סנדרה או עם גלובוס הזהב/GettyImages
בריאן מאי. GettyImages
בריאן מאי, הרוח החיה מאחורי "רפסודיה בוהמית", בקוקטייל של הטקס/GettyImages
אוליביה קולמן. GettyImages
אוליביה קולמן עם גלובוס הזהב/GettyImages
מייקל דאגלס. GettyImages
מייקל דאגלס עם גלובוס הזהב/GettyImages
אלפונסו קוארון. GettyImages
אלפונסו קוארון ושני פסלוניו/GettyImages
ריצ'רד מאדן. GettyImages
ריצ'רד מאדן עם גלובוס הזהב/GettyImages
דיק ואן דייק ואמילי בלאנט. GettyImages
דיק ואן דייק הוותיק, שריגש כשעלה על הבמה עם אמילי בלאנט המשחקת איתו ב"מרי פופינס חוזרת"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully