וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר מסוכן, סוכן מושחת ופושעת בתסבוכת: סקירת סדרות חדשות

19.6.2019 / 17:47

אסירה משוחררת נקלעת לצרות, סוכן בולשת מושחת חובר לתובע רודף צדק, גבר דכאוני מנסה לעקוץ כומר שמתברר כי הוא מסוכן בהרבה מכפי שנראה, נערה נאלצת לרדוף אחר חוטף ילדים מפלצתי, ופרינססה אמריקאית מוצאת לה קהילה חדשה ונינוחה. צפינו בסדרות חדשות וחזרנו עם עדכונים

טריילר הסדרה Perpetual Grace, LTD/Epix

ג'ט (Jett)

מה: דרמת אקשן מבית סינמקס בכיכובה של קרלה גוג'ינו ("הפמליה", "מי מתגורר בבית היל?"). כשהגנבת המבריקה דייזי "ג'ט" קוולסקי משתחררת מהכלא, קבוצה של פושעים מסוכנים מאלצים אותה לשוב ולגנוב עבורם. כל מי שיכול, גם פושעים וגם אנשי חוק, נחוש לנצל את כישוריה היחודיים לטובתם. גם עם ג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות"), מייקל ארונוב ("האמריקנים"), כריס באקוס ("שקרים קטנים גדולים"). הסדרה משודרת בצמוד גם ב-HOT, yes וסלקום tv מדי שבת.

מה חשבנו: עברו מעל 15 שנים מאז שכיכבה קרלה גוג'ינו בסדרה הכיפית וקצרת הימים "קארן סיסקו", דמות המרשלית ממיאמי שהגה אלמור לנארד בספר "רומן לא חוקי", שעובד עוד לפני הסדרה לסרט מוצלח שבו ג'ניפר לופז גילמה את סיסקו לצד ג'ורג' קלוני. גוג'ינו אף שיחזרה את תפקידה מספר שנים אחרי כן כשהתארחה בפרק בסדרה "צדק פרטי", אף היא על פי לנארד, אם כי בלי שצוין במפורש את שם דמותה. ענייני זכויות. ממש באותה תקופה ש"קארן סיסקו" בוטלה עבד התסריטאי סבסטיאן גוטיירז על עיבוד משלו ליצירה של לנארד, סרט על פי ספרו "The Big Bounce" (בישראל הוא זכה לשם האידיוטי "נוכלים בגדול") בכיכובם של מורגן פרימן ואואן ווילסון. הסרט נכשל בקופות, זכה לביקורות איומות והפך לאחד העיבודים המושמצים ללנארד אי פעם.

מעט אחרי שני הכישלונות האלה, בלי שום קשר כנראה, הפכו גוג'ינו וגוטיירז לבני זוג, והם כאלה עד היום. לאורך השנים שיתפו פעולה מקצועית מספר פעמים - גוטיירז ככותב ובמאי וגוג'ינו כשחקנית. כעת הם מגיעים ביחד לסדרה משותפת שאמנם לא מבוססת על שום טקסט של לנארד, אבל היא הדבר הכי קרוב לרוחו על המסך. כן, יותר מ"תפוס את שורטי" שאכן מבוססת עליו (בחופשיות רבה). הכתיבה של לנארד התאפיינה בשנינות רבה, הומור יבש, סיפורי פשע מפותלים ונבונים, דמויות עתירות אנושיות שמקנה להן אמינות, כולל אצל הנבלים, וגיבורים השומרים על קור רוח גם לנוכח רגעים מבהילים. זה בדיוק מה שקורה ב"ג'ט". גוטיירז בעליל למד מהטעויות של "נוכלים בגדול", גוג'ינו מתעלת שוב את הקוליות והאלגנטיות העצומות של קארן סיסקו, הפעם מהצד השני של החוק. תכונותיה של הגיבורה חלות על "ג'ט" כולה, שמקרינה קלאסה על כל שעל, ומתחתיה שוכן מסתורין שנחשף לאטו. התוצאה היא מעשיית פשע מבדרת, צוננת ונבונה. בונוס: את בתה בסדרה החדשה מגלמת ויולט מקגרואו המתוקה מדבש, שהייתה בתה הקטנה גם ב"מי מתגורר בבית היל?".

העיר על הגבעה (City on a Hill)

מה: דרמת פשע ומתח חדשה של שואוטיים בכיכובו של קווין בייקון, המתרחשת בבוסטון בתחילת שנות ה-90, עידן שבו העיר המתה מפושעים אלימים שחוזקו על ידי שחיתות של סוכנויות אכיפת החוק המקומיות. כל זה נעצר בפתאומיות במה שקרוי "הנס של בוסטון". התובע המחוזי דקורסי וורד (אלדיס הודג', "העוקץ", "המרגלים של וושינגטון") מגיע מברוקלין ויוצר ברית לא צפויה עם סוכן ה-FBI הוותיק והמושחת ג'קי רודס (בייקון) שמאוד היה רוצה להשאיר את המצב כמו שהוא. ביחד הם מנסים להפיל שני אחים, שודדי רכבים משוריינים מצ'רלסטון. טום פונטנה, בארי לוינסון, בן אפלק ומאט דיימון נמנים על מפיקי הסדרה הזו. שני הראשונים שותפים ותיקים שבין היתר אחראים על אחת הסדרות הגדולות של הניינטיז, "רצח מאדום לשחור", ושני האחרים ילידי בוסטון שמיקמו בה חלק גדול מהיצירות שלהם. הסדרה משודרת בצמוד ב-yes מדי יום שני.

מה חשבנו: הפיילוט של "העיר על הגבעה" כל כך פיילוטי ומסבירני, מאזכר את בוסטון (תשע פעמים בפרק הראשון) ומסצ'וסטס (פעמיים) כדי שחלילה לא נפספס היכן כל זה קורה. זאת כמובן בנוסף למבטא הכבד שלא ניתן לטעות בו, עם ה-"What's the matta" וה-"Wheye" וכיוצא באלה, וכמובן שימוש כמעט מגוחך ב-"More Than a Feeling" של להקת בוסטון.

זו חלק מהסיבה שיש משהו אולד סקול ב"העיר על הגבעה". עלילתה מתרחשת בתחילת הניינטיז ובמידה רבה גם מקנה תחושה של יצירה מאז - של מותחן פוליטי יעיל שעשוי היה להפוך לקלאסיקה לו הגיע בעת ההיא. כי בין כל אלה הוא מספר סיפור מעניין - מוכר אמנם, אבל מעניין - רווי תככים וגזענות במסדרונות החוק והסדר, על מכונת שחיתות משומנת שבכל זאת מישהו החליט לתקוע מקל בגלגליה, ועל שני יריבים שהופכים לבני ברית בלתי צפויים בשמה של מטרה אחת. קווין בייקון מצוין כהרגלו, אבל אלדיס הודג' מוכיח שוב שהכריזמה שלו ממגנטת. היחסים המורכבים ביניהם, לצד נבל רב-פנים מעניין ומקרה של שוד שהשתבש, פותחים המון קצוות מסקרנים שעוזרים ל"העיר על הגבעה" להתגבר על חסרונותיה.

עוד באותו נושא

חמלה בקצה האפלה: "צ'רנוביל" היא סיפור נורא ונפלא על טבעם של בני אדם

לכתבה המלאה

Perpetual Grace, LTD

מה: סר בן קינגסלי מגיע לסדרת טלוויזיה לראשונה בקריירה ארוכת השנים שלו, דרמת פשע קומית בת עשרה פרקים של רשת הכבלים Epix ("תפוס את שורטי", "תחנת ברלין") שכתב וביים עבורה סטיב קונרד, יוצר "פטריוט" הנפלאה של אמזון. סיפורו של גבר (ג'ימי סימפסון, "ווסטוורלד") המנסה לגנוב את כספו של הכומר ביירון בראון (קינגסלי), אלא שמתברר כי איש הדת מסוכן בהרבה מכפי שנדמה. גם עם טרי או'קווין (בתפקיד טקסס ריינג'ר בשם ווקר), קרטווד סמית ("מופע שנות ה-70"), ג'קי וויבר ("ממלכת החיות"), ולואיז גוזמן ("אוז"). כרגע לא ידוע אם הסדרה נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: בעוד גורלה של "פטריוט" - כנראה הסדרה שהקלישאה "הסדרה הכי טובה שאתם לא רואים" יושבת עליה הכי טוב - לא נראה מזהיר, קונרד יצר עבור רשת אחרת סדרה חדשה שהיא פשוט תאומתה הרוחנית, ונהדרת לא פחות. בדיוק כמו "פטריוט" גם במרכזה של "חסד נצחי בע"מ" עומד גבר צהוב שיער (ג'ימי סימפסון, "ווסטוורלד") אכול רגשות אשם בשל אחריותו למותו של אדם. בדיוק כמו אז, גם כאן הוא נשאב כמעט בעל כורחו למעשים נפשעים ומסוכנים ומסתבך בה עוד ועוד ככל שהוא מתקדם. גם כאן מזינים את הסיפור יחסי אבות ובנים. גם כאן שורה עליה אותה רוח תמהונית, אותו קצב סהרורי, אותו הומור אבסורדי עתיר שיחות ארוכות שאוהב לסטות לשיחות חולין משונות בעתות סכנה וזמן דוחק. "חסד נצחי בע"מ" גם מאוכלסת בכמה שחקנים מ"פטריוט" - מלבד שני הכוכבים או'קווין וסמית' נמצאים בשלושת הפרקים הראשונים כריס קונרד המעולה (אחיו של היוצר) והאנה מיי לי.

המתכונת זהה, אם כן, ורק מדובר בסיפור פשע חדש שמחליף את נופי אמריקה התיכונית ואירופה לטובת מדבריות ניו מקסיקו ומקסיקו. הלוק האמריקאי מחדד עוד יותר את השפעתם של האחים כהן על קונרד. כמוהם הוא יוצר נאו-נואר עמוס כישרון, משוחק להפליא (קינגסלי בפרט זורח כאן, אבל גם סמית' נפלא ומרגש), מצולם נהדר ועתיר שוטים מרהיבים, משלב בין התרחשויות קיצוניות היסטוריות לבין רגשות אנושיים משמעותיים ונוגעים ללב, בסיפור שכל מה שיכול להשתבש בו אכן ישתבש, ויהיה מאוד מצחיק אגב כך.

Perpetual Grace ltd, בן קינגסלי. Epix,
זורח. בן קינגסלי, "חסד נצחי בע"מ"/Epix

American Princess

מה: דרמה קומית חדשה של לייפטיים ("UnREAL") מבית היוצר של ג'נג'י כהן ("כתום זה השחור החדש", "Glow"). אמנדה (השחקנית האוסטרלית ג'ורג'יה פלאד, "וונטוורת'"), צעירה מהמעמד הניו-יורקי העליון, בורחת ביום חתונתה ונקלעת ליריד רנסנס המאוכלס בשלל טיפוסים ייחודיים שחיים את חייהם בחדווה ובחופש. גם עם לוקאס נף (כוכב "לגדל את הופ"). כרגע לא ידוע הסדרה נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: החוויה ש"נסיכה אמריקאית" מספקת לצופים זהה לזו שעוברת על הגיבורה - בורחת מכבלי היום-יום שלה לטובת משהו הרבה יותר פשוט ונינוח, אתנחתא מהעולם החומרני והשיפוטי לטובת אחווה וקהילה. האנשים שעובדים ביריד משונים ואקסצנטריים במידת מה, אבל הלב שלהם במקום הנכון, איכפת להם אחד מהשני, ואפילו מהבחורה המפונקת החדשה שפוקדת את עולמם. כשם שהם מחבבים האחד את השני, אף שאינם חוסכים זה מזה עקיצות ברוח טובה, כך גם הסדרה אוהבת את הדמויות שלה. וכשם שהם משלבים בין גבוה (שייקספיר ושפה מליצית) לנמוך (בדיחות פלוצים וקונדומים משומשים), כך כמובן עושה גם הסדרה.

כמשתמע, אין הרבה חדש ב"נסיכה אמריקאית", תמהיל של שתי עלילות מוכרות: דג מחוץ למים + אדם שבורח מחייו התובעניים לטובת חברה חלופית חביבה בהרבה. בשנים טלוויזיוניות רגועות יותר כנראה "נסיכה אמריקאית" הייתה מסומנת כצפיית קיץ חיונית. בשנת 2019 הצפופה, אף שהאסקפיזם שהיא מציעה בהחלט קורץ, העובדה שהסדרה לא מתעלה מעל החביב בשלושת הפרקים הראשונים שלה, לא עוזרת לה להפוך להכרחית.

NOS4A2

מה: סדרת אימה של של AMC המבוססת על ספר באותו שם, בכיכובו של זכארי קווינטו מסרטי "סטאר טרק" ומ"גיבורים". צ'ארלי מנקס הוא אלמוות שנעשה כזה על ידי צריכת נשמות של ילדים. את הילדים הנותרים הוא משאיר ב"כריסמסלנד", עיירה מעוותת פרי דמיונו, שבה תמיד חג המולד ועל כולם חלה חובה להיות שמחים. כאשר הוא חוטף ילד מעיירה שלווה, אחת התושבות, שאוחזת גם היא ביכולות על טבעיות, גומרת אומר לאתר אותו. לשם כך היא נעזרת בויק (אשלי קאמינגס האוסטרלית), נערה מאזור מרוחק שגם לה יכולות משל עצמה. כרגע לא ידוע הסדרה נרכשה לשידור בישראל.

מה חשבנו: למעשה NOS4A2 (יעני נוספרטו) מורכבת ממספר יצירות נפרדות, לפחות בשלושת הפרקים הראשונים. בחלקה היא דרמת נעורים - ויק מתגוררת בבית עני עם שני הורים שתמיד רבים ושואפת להתקבל לקולג' למרות שאין להם כסף. בחלקה האחר היא מותחן אימה על טבעי - הזקן המפחיד שחוטף ילדים מבתיהם ולפעמים הורג את הוריהם. בחלקה הנוסף היא חקירה בלשית.

אמנם יש מדרג מאוד מובהק של מה שעובד יותר ומה שלא, אבל בכללותה "NOS4A2" פשוט לא טובה במיוחד. מותחן האימה פשוט לא מעניין כהוא זה, וייב הכריסמס המעוות שלו מזכיר את "האפי" שלפחות הייתה כיפית יותר, ואם זה לא מספיק, האיפור המזקין של קווינטו נראה בעיקר מגוחך. הסדרה נעה באיטיות כדי לאפשר לסיפור על ויק ומשפחתה להתפתח, מה שאכן הופך אותו לאלמנט הכי ראוי בסדרה (וקאמינגס מצוינת בתפקיד), אבל כל זה לא מספיק חזק או מקורי כדי לשמור על עניין. למעשה, הסיפור על נערה שמגלה יכולות מוזרות בעתות מצוקה בעיקר עושה חשק לראות שוב את הסדרה הנפלאה "Impulse", מה שאכן עדיף לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully