וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מחפש דם ונאבק להרוס את המדינה. הוא זקוק לטיפול במוסד סגור"

13.9.2020 / 0:00

לרגל שידור הדוקו עליו ב-HOT8, ראש הממשלה לשעבר שהורשע במרמה ושוחד הגיע לפודקאסט של וואלה! תרבות וירה לכל הכיוונים. ביבי? "חי בחרדה שדורשת טיפול". יאיר נתניהו? "בטלן מטורלל". הסגר? "מטומטם". השלום? "שיחתמו גם עם פיג'י". ואולמרט עצמו? "האיש הצנוע בעולם"

ועדת תרבות

"האיש שרצה יותר מדי" - כך קוראים לסרט התיעודי המדובר על אהוד אולמרט, שערך את הבכורה שלו במסגרת פסטיבל דוקאביב בשבוע שעבר, והשבוע ישודר ב-HOT8. הסרט, אותו ביימה רוני אבולעפיה, מציג את הגרסה של ראש הממשלה לשעבר להשתלשלות העניינים שהובילה להתפטרותו ולירידתו מן הבמה הפוליטית, לאחר שהורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת שוחד. הוא, שלפי האגדה היה מי שהציע למפיק ארנון מילצ'ן לקרוא לקומדיה הרומנטית עם ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס "אישה יפה", היה בוחר שם אחר לדוקו הזה - "המרדף", כיאה לנרטיב הקונספירטיבי שלו.

אולמרט אומר זאת בפודקאסט של וואלה! תרבות, בו התארח לקראת שידור הדוקו. כמו בסרט, גם בריאיון הוא ממשיך להתעקש כי הוא לא מושחת, לא לקח שקל לכיסו, והרשעתו היתה תולדה של מסע ציד נגדו, על רקע פוליטי ובעיקר על הרקע עובדה שהיה קרוב לשים קץ לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

גם בשיחה הזו, אולמרט מצהיר כי משה לדור, פרקליט המדינה בזמנו, "התנהג כמו מטורף". אז מה ההבדל בין ההתבטאויות שלו ואלה של נתניהו? האם הוא לא עושה דה-לגיטימציה לרשויות החוק בדיוק כמוהו?

"בניגוד לנתניהו, אני התפטרתי לפני שהיה כתב אישום ולפני שהושלמה החקירה", הוא מצטדק. "בזמן כהונתי, לא אמרתי מילה על הפרקליטות או על המשטרה. המשפט נגדי הוגש שנה לאחר שהתפטרתי. כל מה שאמרתי או כתבתי על הרשויות היה שנים רבות לאחר הכהונה שלי, וזה ההבדל - זה לא הבדל טכני, אלא מהותי".

"מה שיש כרגע זה שימוש במוסדות השלטון ובמשאבי המדינה כדי לשרת דבר אחר - את האינטרס האישי והפרטי של ראש הממשלה על חשבון מדינת ישראל. אי אפשר להשוות את זה למקרה שלי".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"פרקליט המדינה התנהג כמו מטורף". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

גם על נתניהו נעשה סרט תיעודי, "קינג ביבי" שמו. האם אולמרט צפה בו? "לא, כי אני לא מוצא שום דבר מעניין בביבי", הוא אומר. "אני מכיר אותו שלושים שנה ולדעתי הוא איש ריק וחלול שלא עסוק בשום דבר זולת עצמו. לא מעניין אותו כלום, לא מדינת ישראל ולא שום דבר אחר. מה שכן, הוא שחקן גדול ויכול היה להיות סטאר בינלאומי על במות ברודווי. אחרי שיסיים את הסאגה המשפטית שלו, אולי יישאר לו זמן לעשות שם הצגה אחת או שתיים".

לעומת זאת, אולמרט כן צפה בסרט "ימים נוראים", על האירועים שהובילו לרצח רבין. "לנתניהו היה חלק מרכזי ביצירת אווירה של הסתה. נכון, הוא לא הכיר את הרוצח, לא חשב על הרצח ולא העלה בדעתו שיהיו מעשי רצח. אני לא רוצה להטיל עליו אחריות פלילית ישירה, אבל הוא בהחלט תרם ליצירת האווירה", אומר ראש הממשלה לשעבר. "הוא עשה את זה אז והוא עושה את זה גם עכשיו. הוא רוצה דם. אני חוזר על מה שאני אומר - הוא רוצה דם. למה? כי רק כשיהיה דם אולי יהיה לו את הכוח שהוא רוצה שיהיה לו כדי למנוע את ההפגנות נגדו ולמנוע את מה שהוא מכנה 'המלחמה שמנהלים נגדו'. הוא מסית לדם, הוא מנהל מאבק להרוס את המדינה".

עוד בוואלה!

"לטעון שרק אשכנזים מפגינים נגדו זה שקר של ביבי. ההפגנות הן הדבר הכי מעורב שראיתי בחיים"

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"נתניהו היה יכול להיות שחקן. אולי אחרי הסאגה המשפטית יהיה לו זמן להצגה או שתיים". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

מן הסתם, אולמרט גם לא מפרגן לטיפול של נתניהו בקורונה. "ביבי איבד את השליטה העצמית", הוא מכריז. "הוא חי ברמת חרדה קלינית פסיכופתולוגית שדורשת טיפול במוסד סגור, ולא בניהול מדינה".

אז מה אולמרט היה עושה אחרת? "הייתי בונה מערך בדיקות שיעשה חמישים אלף עד מאה אלף בדיקות ביום. ברור שאפשר לעשות את זה. עשיתי היום בדיקה וזה לוקח שלוש דקות בדיוק", אומר מי שכיהן בעבר כשר הבריאות. "אפשר היה לפרוש מאילת ועד מטולה מערך בדיקות ולהכין מערך לניתוח הנתונים, אבל עד היום, בעיצומו של הגל השני, לא עשו זאת. כל העניין הזה של הסגר הוא מטומטם, ומי שיש לו שכל ומכיר את כל האפידמיולוגים לא מקבל את זה. צריך להקים מחנות נופש ולשלוח אליהם את מי שחיובי, ואת כל השאר לשלוח לעבודה".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"ביבי איבד את השליטה העצמית". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

גם הסכמי השלום הטריים לא מסעירים את אולמרט. "בחודש הבא אולי נחתום הסכם שלום עם איי פיג'י, אז מה?", הוא עוקץ. "ההסכמים האלה טובים, שלא תהיה אי -הבנה, אבל היחסים עם האמירויות התחילו לפני נתניהו, כמו שמיליון דברים אחרים היו לפניו. זאת לא מדינה שנלחמנו איתה וזה לא יכול לבוא על חשבון ההסכם שאנחנו צריכים לעשות עם הפלסטינים, ואנחנו לא עושים אותו כי אנחנו לא רוצים לוותר. אנחנו רוצים התנחלויות ורוצים לשעבד פלסטינים ולנגוס בהם. זה יוצר אופק של סכסוך שלא ייגמר לעולם. אבו-מאזן הוא הפרטנר הריאלי היחידי לעשות איתו שלום, וזה שאנחנו מפספסים את ההזדמנות זה פשע לעצמנו".

האם, לאור כל זה, אולמרט מתחרט שהתפטר? האם הוא מצטער שלא נאחז בכיסאו? "זה לא היה קורה, כי הסביבה האנושית שמקיפה אותי לא היתה מאפשרת לי", הוא מסביר. "הייתי יכול להישאר עוד שלוש שנים, אבל אז הייתי נגרר לעימותים מול המשטרה והפרקליטות, שלא היו טובים למדינה".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"פספוס ההזדמנות לחתום שלום עם אבו-מאזן הוא פשע לעצמנו". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

בשלוש הבחירות האחרונות, אולמרט הצביע כחול-לבן. "לא חשבתי שהאנשים האלה הם בשורות או ישועה לעם ישראל, אבל הם אנשים סבירים", הוא מסביר. "הם עשו טעות נוראית ובזבזו סוג של תקווה שהיתה בציבור הישראלי. אולי עכשיו הם מבינים שהאיש שעשו איתו הסכם הוא נוכל ורמאי, אדם שאסור לשבת איתו. עם זאת, הם פעלו בתחושה שהם עושים דבר טוב למען מדינת ישראל, וזה הבדל עצום לעומת ביבי - שהוא נוכל שחושב רק על עצמו".

אולמרט משתפך בריאיון על זוגתו עליזה ועל ילדיהם המשותפים. את משפחת נתניהו הוא מחבב פחות. "יאיר נתניהו הוא בטלן חולני ומטורלל ששוכב בבית שלו על חשבון מדינת ישראל, מבלה על חשבוננו ומקלל את כולנו", הוא אומר. "אם היה הבן שלי, הייתי נותן לו שתי סטירות לחי ומעיף אותו מהבית, שיילך לעבוד. זו ספחת שמוצצת ויונקת מהמשאבים שלנו".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"אם יאיר נתניהו היה הבן שלי, הייתי נותן לו שתי סטירות ומעיף אותו מהבית". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

האם כל זה, כמו גם הסרט, הם פלטפורמה לקראת חזרה לפוליטיקה? "זה לא רלוונטי, כי לא מחקו לי את הרישום הפלילי", עונה אולמרט. "אם ימחקו? קודם שימחקו. ואם כן, האם ארוץ? אני לא רוצה להגיד משהו שעוד שנה-שנתיים אצטרך לתרץ אותו או להתנצל עליו. בחיים כבר ראינו הכול. אני מקווה שלא יווצר צורך שאדם כמוני יצטרך בכלל לחשוב לרוץ עוד פעם".

בחודשים האחרונים, מספר אולמרט שצפה בסדרות "הקנוניה נגד אמריקה" ו"בורגן", העוסק בראשת ממשלת דנמרק. מי יכולה להיות ראשת ממשלת ישראל? "מירב מיכאלי", הוא מפתיע. "אני מאוד מעריך את האישיות שלה. היא עולה על ביבי בעשר דרגות".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"מירב מיכאלי עולה על ביבי בעשר דרגות". אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

וגם: למה הוא מפחד מהאפשרות שגדעון סער יהיה ראש ממשלה? האם באמת היינו קרובים לשלום עם הפלסטינים? מתי ולמה חל אצלו המהפך התודעתי בעקבותיו הסכים לוותר על ארץ ישראל השלמה? איך הוא מסכם את התקופה בכלא ולמה יש לו בטן מלאה על השב"ס? למה הוא רואה בעצמו "האדם הכי צנוע בעולם"? מה הוא היה הכי רוצה, על מה הוא מתחרט ומה היה משנה בסרט?

תגובת הליכוד: "לא נקבל הטפות מוסר מהאסיר לשעבר אהוד אולמרט שהיה ראש ממשלה כושל שכמעט ויתר על הכותל לפלסטינים. הסיבה היחידה שהוא מתראיין עכשיו זו תחושת החמיצות שלו כשהוא רואה איך ראש הממשלה נתניהו מצליח להביא לראשונה 'שלום תמורת שלום', שלום מתוך עוצמה".


שני חלקי הסרט ישודרו היום (ראשון 13 בספטמבר) ומחר (שני 14 בספטמבר) ב-HOT8 ויהיו זמינים ב-HOT VOD.

עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully