וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטן, האידיוט והאוברייטד: 8 הריבים הגדולים של דונלד טראמפ עם כוכבי הוליווד

9.10.2020 / 0:00

עוד במהלך קמפיין הבחירות שלו ובוודאי מאז שנכנס לבית הלבן, ניהל נשיא ארה"ב שלל קרבות מול ידוענים וכוכבי תרבות, בהם רוברט דה נירו, ג'יי זי, מריל סטריפ, טיילור סוויפט ואחרים. חלקם הפכו לסוערים במיוחד עם ציטוטים חסרי תקדים של ועל האיש החזק בעולם

סיפור בדקה: דונלד טראמפ לועג לעיתונאי נכה/וואלה! NEWS

רוברט דה נירו

מי התחיל? דה נירו.

מתי זה קרה? אוגוסט 2016.

מה הרקע? מערכת הבחירות הסוערת של 2016.

מה קרה? השחקן המוערך הגיע לפסטיבל הסרטים בסרייבו, שכלל אירוע מיוחד לציון 40 שנה ל"נהג מונית". בדברים שנשא דה נירו בפני הקהל באולם, אמר על המועמד דאז: "זה משוגע שאנשים כמו טראמפ… הוא אפילו לא צריך להיות איפה שהוא נמצא. שאלוהים יעזור לנו. הדברים שהוא אומר הם משוגעים, מגוחכים… הוא מטורף לגמרי… אם הוא ייבחר לנשיאות ארה"ב זה יהיה סוף העולם".

כמה שבועות עברו והאיש שגילם את ג'ייק למוטה החליט להתחבר לזרג'ון האגרוף. ההתבטאות הגיעה בעקבות כנס של טראמפ בלאס וגאס, אז הגיב המועמד למפגין שהוצא מן האולם לאחר שהפריע לו. "אני אוהב את הזמנים הישנים. אתם יודעים מה היו עושים לאנשים כאלה בימים ההם?", שאל את הקהל ואז השיב: "היו מוציאים אותם מכאן על אלונקה… הוא יוצא מכאן שמח ומחייך. הייתי רוצה לחבוט בו בפרצוף".

בקמפיין שנועד לעודד הצבעה בכיכובו, סיפק דה נירו את הראנט המדהים הבא על טראמפ: "הוא מטומטם באופן כל כך בוטה, הוא בריון, הוא כלב, הוא חזיר, הוא אידיוט, הוא אמן הונאה, הוא לא יודע על מה הוא מדבר… זה מרגיז אותי כל כך שהמדינה הזאת הגיעה לנקודה שבה האוויל הזה, הליצן הזה, הגיע לאן שהגיע. הוא מדבר על כך שהוא רוצה לחבוט באנשים בפרצוף? ובכן, אני רוצה לחבוט בו בפרצוף".

בטקס פרסי הטוני 2018 עלה דה נירו לבמה כדי להציג את אחד הפרסים, ופתח את דבריו במילים: "אני רוצה לומר רק דבר אחד: שטראמפ יזדיין. זה כבר לא לעזאזל עם טראמפ, זה שטראמפ יזדיין". זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה עד כה שטראמפ הגיב לדה נירו, ועשה זאת כמובן בציוץ. "רוברט דה נירו, אדם עם איי קיו נמוך מאוד, קיבל הרבה יותר מדי מכות לראש בסרטים", כתב הנשיא על זוכה שני פרסי אוסקר ומדליית החירות הנשיאותית (שהוענקה לו ב-2016), "צפיתי בו אתמול בלילה ואני באמת מאמין שהוא שיכור לגמרי".

זה עדיין נמשך? ב-2019 דה נירו קרא לנשיא "שחקן מלוכלך, נטול ערכים ואתיקה" במהלך ריאיון לניו יורק טיימס. הוא הביע את תמיכתו בפיט בוטג'ג' במהלך הבחירות במפלגה הדמוקרטית, והעביר אותה לג'ו ביידן אחרי שבוטג'ג פרש. בגזרת טראמפ שורר שקט מאז 2018.

ביונסה וג'יי זי

מי התחיל? טראמפ.

מתי זה קרה? 7 בנובמבר, 2016 (הלילה שלפני הבחירות).

מה הרקע? מערכת הבחירות הסוערת של 2016.

מה קרה? טראמפ נאם בכנס תומכים בפלורידה, והתייחס לכנס של קמפיין קלינטון שהתקיים שבוע קודם לכן בקליבלנד. ג'יי זי וביונסה, אלט ג'יי וברוס ספרינגסטין היו בין האמנים שהופיעו באירוע. "ג'יי זי וביונסה השתמשו בשפה הכי מטונפת ששמעתם", אמר לקהל האיש שהתפאר בכך שהוא תופס נשים באיברים אינטימיים. "ותוך כדי שהם שרו? דיברו? זה היה דיבור או שירה? אני לא יודע. השפה הייתה כל כך נוראית שכולם עזבו. עד שהילרי עלתה, אף אחד לא היה שם".

עוד בוואלה!

זו לא סדרה טובה במיוחד, אבל הייתי חייב לדעת אם הגיבורים שלה ישכבו

לכתבה המלאה

כוכבת מפתיעה בפרשה הייתה דווקא סקוטי ניל יוז, פאנליסטית תומכת טראמפ ברשת CNN, שסיפרה בפאנל לאחר הנאום כי בתור נוצריה אוונגליסטית הזדעזעה משימוש במילים משורש ז*ן, וציינה כי באחד מהקליפים של ג'יי זי "אנשים זורקים בקבוקי מזל טוב (Mazal Tov Cocktails) על המשטרה". יוז התכוונה לבקבוקי תבערה (בקבוקי מולוטוב), מה שהוביל את מילון מריים-וובסטר לצייץ את הדבר הבא:

ביונסה נמנעה מלהתייחס לאמירותיו של הנשיא, אבל ג'יי זי לא הצליח להתאפק לאחר שב-2018 פורסם כי טראמפ תהה בפגישה עם מחוקקים מדוע "האנשים האלה ממדינות מחורבנות מגיעים לכאן?", כשהתכוון למהגרים מהאיטי וממדינות אפריקה. "זה מאכזב ופוגע", הודה הזמר בריאיון לפרשן CNN ואן ג'ונס, לפני שנזכר בפרשייה אחרת של התבטאות גזענית, שהובילה לסילוקו של בעלי הלוס אנג'לס קליפרס, דונלד סטרלינג, מהמועדון.

"לא הוצאתם את האשפה", אמר ג'יי זי בהקשר של שני האישים, "אתם רק מרססים משהו על הפח… ואז מייצרים סופר מקק, דונלד טראמפ".

זה עדיין נמשך? בשנה האחרונה נשמר השקט.

מריל סטריפ

מי התחיל? סטריפ.

מתי זה קרה? טקס פרסי גלובוס הזהב, ינואר 2017.

מה הרקע? סטריפ, זוכת שלושה פרסי אוסקר ומחזיקת השיא למועמדויות לשחקנית (21 בסך הכל), קיבלה במהלך הטקס את פרס מפעל חיים היוקרתי על שם ססיל ב' דה מיל. במהלך הנאום החליטה סטריפ להתייחס לתקרית שהתרחשה במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ, אז לעג המועמד לעיתונאי הניו יורק טיימס, סרג' קובלסקי, שסובל ממחלת שרירים מולדת.

מה קרה? במהלך הנאום התייחסה סטריפ לכמה מההופעות המרשימות שראתה בשנה החולפת בקולנוע, אבל ביקשה להתייחס להופעה אחת שהיממה אותה - ולא במובן החיובי. "האדם שביקש לשבת בכיסא המכובד ביותר במדינה שלנו, חיקה עיתונאי נכה - אדם שהוא עולה עליו במעמדו, בכוחו וביכולת להשיב מלחמה. האינסטינקט הזה להשפיל… כשהוא מוצג על ידי אדם חזק, מחלחל אל תוך החיים של כולנו. מכיוון שהוא מעניק רשות לאחרים לעשות את אותו הדבר". בהמשך דבריה עודדה סטריפ את התקשורת לפעול כדי לבקר את בעלי הכוח.

טראמפ לא חיכה יותר מ-12 שעות כדי להגיב. בציוץ כמובן: "מריל סטריפ, מהשחקניות הכי אוברייטד בהוליווד, לא מכירה אותי אבל התקיפה אותי אמש בגלובוס הזהב". התגובה הובילה למתקפת נגד אדירה של תומכי טראמפ על סטריפ.

סטריפ השיבה לדברים בנאום שנשאה בפני ארגון לזכויות אדם. "אתם חייבים, אתם חייבים, אין לכם ברירה אחרת, אתם חייבים להתנגד, לומר את שעל ליבכם, לעשות צרות… אם נזכה לעבור את התקופה הזאת, יהיה לנו הרבה על מה להודות לנשיא הזה. כי הוא גרם לנו להתעורר ולגלות כמה חופש יכול להיות שברירי".

זה עדיין נמשך? אלא אם כן אתם מחשיבים את התחפושת המדהימה הזאת של סטריפ בטקס גאלה לפרסי תיאטרון ב-2016, אז לא.

מה שכן, טראמפ מאוד לא אוהב את "פרזיטים".

טיילור סוויפט

מי התחיל? סוויפט.

מתי זה קרה? אפריל 2020.

מה הרקע? אחרי שנים שבהן נמנעה מלהתבטא פוליטית, ואף נחשדה כמו הרבה יוצאי תעשיית הקאנטרי ל"רפובליקנית ביישנית", פרסמה סוויפט תמיכה במועמדים דמוקרטים לקונגרס ולסנאט במדינת טנסי בבחירות האמצע של 2018. הפרסום הוביל להרשמה של 65 אלף מצביעים חדשים ממעריציה של סוויפט בתוך 24 שעות.

בחודשים האחרונים טראמפ פצח בקמפיין אגרסיבי נגד הצבעות באמצעות הדואר, בטענה (שהוכחה כשגויה לחלוטין) שאלו יובילו לזיופי ענק של תוצאות הבחירות. טראמפ מינה את אחד מתורמיו הנלהבים, לואיס דה-ג'וי, למנהל הדואר האמריקאי, והאחרון החל בשורה של צמצומים ושינויים שערערו עוד יותר את הגוף שנקלע לחובות ענק.

מה קרה? סוויפט כתבה למעריציה בטוויטר: "הפירוק המחושב של הדואר על ידי טראמפ מוכיח דבר אחד בבהירות: הוא מודע היטב לכך שאנחנו לא רוצים אותו כנשיא שלנו. הוא בחר לרמות בבוטות ולסכן את חייהם של מיליוני אמריקאים בניסיון להישאר בשלטון. ההנהגה הבלתי אפקטיבית של טראמפ החמירה משמעותית את המשבר שאנחנו נמצאים בתוכו, וכעת הוא מנצל אותו כדי לחבל ולהרוס את זכותנו להצביע". הזמרת סיימה את דבריה בפנייה למעריציה למהר ולבקש את טופס ההצבעה, כדי שיוכלו לממש את זכותם.

חודש לאחר מכן הגיב טראמפ למהומות שפרצו בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטרים, במילים "כשהביזה מתחילה, הירי מתחיל". סוויפט מיהרה לצייץ שוב והבטיחה: "אנחנו נצביע אותך החוצה בנובמבר".

טראמפ הגיב חזרה רק פעם אחת, עם פרסום תמיכתה של סוויפט במועמדים הדמוקרטים ב-2018, ועשה זאת בדרך מאוד לא טראמפית. כשנשאל על ידי כתבים מה תגובתו למעשיה, הוא השיב: "בואו נאמר שאני אוהב את המוזיקה שלה 25% פחות עכשיו".

זה עדיין נמשך? כבר כמעט ארבעה חודשים שהריב הזה רדום, אבל סוויפט כבר הודיעה על תמיכתה הנלהבת במועמדת לסגנות הנשיא, קמלה האריס, ומעודדת את עוקביה בהתלהבות להירשם להצבעה ולממש את זכותם.

כריסי טיגן וג'ון לג'נד

מי התחיל? טראמפ.

מתי זה קרה? ספטמבר 2019.

מה הרקע? רפורמה בתחום הכליאה בשם "First Step Act", שהייתה אחת מהבודדות אותן הצליח ממשל טראמפ להעביר בקונגרס (בזכות תמיכת הדמוקרטים) בדצמבר 2018. החוק, שנועד לצמצם את מספר האסירים בבתי הכלא, קובע שאסירים לא אלימים יוכלו להשתחרר לפני תום תקופת מאסרם - בתנאי שישתתפו בתוכניות ייעוץ מיוחדות.

כמעט שנה לאחר מכן שודר ברשת MSNBC ספיישל שעסק במשפט פלילי, ונערך בכלא סינג סינג הנודע לשמצה בניו יורק. לג'נד היה אחד המשתתפים במשדר.

מה קרה? טראמפ שצפה במשדר צייץ: "אני חתמתי על החוק הזה, ולא אף אחד אחר. לרפובליקנים מגיע הרבה קרדיט. אבל כעת כשהוא נכנס לתוקף, אנשים שלא היה להם שום קשר אליו זוכים לשבחים. אנשים כמו המוזיקאי המשעמם ג'ון לג'נד ואשתו בעלת הפה המלוכלך, מדברים על כמה זה נהדר. אבל לא ראיתי אותם כשהיינו זקוקים לעזרה כדי להעביר אותו".

בציוץ תייג הנשיא את לג'נד ואת מנחה המשדר לסטר הולט. טיגן, שלה היסטוריה ארוכה של ביקורות/עלבונות כלפי טראמפ עוד מהימים של טרום נשיאותו, לא זכתה לתיוג משלה. בין היתר, טענה טיגן שהחשבון של טראמפ חסם אותה ב-2017 כשכתבה לו "אף אחד לא אוהב אותך". במקרה הספציפי הזה היא הייתה הרבה יותר גרפית, או כפי שהציטוט תואר במגזין טיים: "היא כינתה אותו במספר מילים".

לג'נד עצמו הגיב בציוץ משלו שפנה לגברת הראשונה של ארה"ב: "תחשבו מה זה להיות נשיא של אומה שלמה, ולבלות את יום ראשון שלכם בצפיית שנאה ב-MSNBC, בתקווה שמישהו - כלשהו - ישבח אתכם. מלאניה, בבקשה שבחי את האיש. הוא זקוק לזה".

זה עדיין נמשך? אם אתם שואלים את כריסי טיגן, לגמרי כן. טראמפ עבר לקורבנות אחרים.

ברוס ספרינגסטין

מי התחיל? ספרינגסטין.

מתי זה קרה? ספטמבר 2016.

מה הרקע? מערכת הבחירות הסוערת של 2016.

מה קרה? בריאיון שהעניק למגזין "רולינג סטון" התייחס הבוס לראשונה למערכת הבחירות, כשנשאל לגבי דעתו על טראמפ. "הרפובליקה שלנו נמצאת תחת מצור על ידי אידיוט. כל הסיפור הזה טראגי מאוד. זאת טרגדיה לדמוקרטיה שלנו… הרעיונות שהוא דוחף אל המיינסטרים מסוכנים מאוד".

חודש מאוחר יותר ירה ספרינגסטין שוב, הפעם בריאיון לערוץ 4 הבריטי. "הוא (טראמפ) מרגיש שהוא הולך להפסיד, מה שכמובן עומד לקרות, והוא יודע את זה. הוא פשוט כל כך בוטה, רעיל ונרקיסיסט שהוא רוצה לקחת את המערכת הדמוקרטית שלנו למטה ביחד איתו. אין בו שמץ של הגינות או אחריות".

בריאיון לפודקאסט של הקומיקאי מארק מרון ב-2017, התוודה ספרינגסטין "מעולם לא חשתי גועל כמו שאני מרגיש היום… הוא מעודד שנאה, גזענות וחוסר סבלנות. אנשים מרגישים שיש להם רישיון להתנהג בדרכים שבעבר נחשבו ללא-אמריקאיות. אלה האנשים שאליהם הוא פונה. החשש שלי הוא שהדברים האלה ימצאו מקום בחיי החברה הרגילים". ספרינגסטין מחה גם נגד איסור הכניסה למוסלמים שהתקין טראמפ וכינה אותו "לא אמריקאי".

טראמפ המתין עד 2019 כדי להיכנס לזירה, ועשה זאת בדרכו. "אני לא צריך את ברוס ספרינגסטין הקטן", התפאר במהלך כנס בחירות במינסוטה, כשהתייחס לזמר שגובהו 1.77 מטר. כל זאת כדי להתפאר בכך שבניגוד להילרי קלינטון (כן, הוא עדיין עוסק בזה), הוא לא זקוק לעזרה כדי להביא אלפים לכנסים.

ברוס ספרינגסטין במופע התרמה לנפגעי הוריקן סנדי. GettyImages
נשאל לדעתו ושחרר את הצרורות. ברוס ספרינגסטין/GettyImages

זה עדיין נמשך? ספרינגסטין העניק את השימוש ב-"The Rising", שיר שנכתב במקור על לוחם אש במהלך פיגועי ה-11 בספטמבר, לסרטון של קמפיין ביידן במהלך הוועידה הדמוקרטית (תחת הסלוגן TheRising#).

הפעם האחרונה שבה התייחס הבוס לנשיא הייתה במהלך מופע וירטואלי שערך ביוני. "אני רוצה לפתוח עם מסר לאיש שיושב מאחורי השולחן בחדר הסגלגל. עם כל הכבוד, אדוני, הפגן מעט אכפתיות והתחשבות בבני ארצך ובמדינה שלך. עטה מסכה מזוינת".

לברון ג'יימס

מי התחיל? ג'יימס.

מתי זה קרה? 4 באוגוסט, 2018.

מה הרקע? בניגוד לכל יתר כוכבי הרשימה הזאת (ורבים רבים אחרים שלא נכנסו אליה), טראמפ דווקא חיבב מאוד את ג'יימס לפני שנכנס לבית הלבן. הוא צייץ ברכות לכוכב על בחירתו לאתלט השנה בטקס השנתי של רשת ESPN ב-2013, והתפעל מסל ניצחון שקלע במשחק 4 של חצי גמר המזרח מול שיקגו ב-2015.

אלא שאז טראמפ הפך לנשיא, וג'יימס החל להשמיע את קולו נגדו. בין היתר ציין שאף קבוצת NBA לא רוצה להגיע לבית הלבן לאחר שנכנס אליו.

מה קרה? טראמפ המתין להזדמנות, וזו הגיעה כשאחד משנואי נפשו, מגיש רשת CNN דון למון, ראיין את ג'יימס. הריאיון עסק בין היתר בבית הספר לילדים למשפחות מעוטות יכולת, שהקים ג'יימס בעיר הולדתו - אקרון, אוהיו. "לברון ג'יימס בדיוק התראיין לאדם הטיפש ביותר בטלוויזיה, דון למון", צייץ הנשיא. "הוא גרם ללברון להיראות חכם, וזה לא קל. אני אוהב את מייק!".

כוכבי NBA רבים נחלצו לעזרתו של ג'יימס, ובראשם ג'ורדן. "אני תומך ב-LJ (לברון ג'יימס). הוא עושה עבודה מדהימה למען הקהילה שלו". ג'יימס הגיב לדברים חודש לאחר מכן בריאיון להוליווד ריפורטר. "הוא לא מטריד אותי בכלל. מה שמטריד אותי זה שיש לו בכלל זמן להתעסק בזה. יש לו את העבודה הכי עוצמתית בעולם. באמת יש לך כל כך הרבה זמן כדי להגיב עלי?"

זה עדיין נמשך? הזירה הייתה רגועה במשך כשנתיים, עד שבאוגוסט האחרון תקף טראמפ את חברת הצמיגים Goodyear, לאחר שפורסם שזו אסרה על אחד מעובדיה לחבוש כובע קמפיין של טראמפ. זאת בזמן שאישרה לעובדים אחרים ללבוש בגדים שתומכים בתנועת Black Lives Matter. הנשיא קרא להחרים את מוצרי המפעל, שמהווה מקור פרנסה ל-3,000 משפחות באקרון.

ג'יימס מיהר להגיב ואמר לכתבים: "לא רק ש-Goodyear עשו נפלאות לעיר ולהיסטוריה שלה, אלא גם להיסטוריה של המדינה. זה מותג בלתי ייאמן עם היסטוריה מדהימה. אז, אנחנו נעמוד ביחד, אנחנו תמיד מתאחדים, במיוחד בעיר שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully