וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנת היתר, התקף הלב והאונס: הסדרה החדשה של דמי לובאטו היא חלק מהבעיה, לא הפתרון שלה

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 10:00

כוכבת הפופ דמי לובאטו מחטטת בפצעים בסדרה החדשה "לרקוד עם השטן". היא חושפת את ההתמכרות שלה ומעלה שאלות מטרידות על דימוי והצלחה, אבל העיסוק בנושאים החשובים האלה מוכתם על ידי טביעות האצבע הציניות והאופורטוניסטיות של המנהל שלה

דמי לובאטו מתוך הסדרה "לרקוד עם השטן". יוטיוב, צילום מסך
עסק לכל דבר ועניין. דמי לובאטו, "לרקוד עם השטן"/צילום מסך, יוטיוב

בקיץ 2015 הוציאה דמי לובאטו את "Cool For The Summer" - שיר פופ/רוק עם טקסט סמי-פרובוקטיבי בהפקת מכונת הלהיטים השבדית מקס מרטין שנהיה (בצדק) ללהיט ענק והפך אותה מעוד כוכבת לילדים מערוץ דיסני לזמרת פופ של ממש, ממש בדומה למיילי סיירוס, ג'סטין טימברלייק, בריטני ספירס ואחרים. מי היה מאמין שכעבור שש שנים, את הקיץ של שנת 2021 תתחיל לובאטו בקידום "לרקוד עם השטן" ("Dancing with The Devil") - סדרה תיעודית בת ארבעה חלקים המתעדת את מסע השיקום שלה, מהרגע שבו כמעט מתה ממנת יתר של הרואין ועד הקאמבק המרגש לעולם הפופ. כמעט מיותר לציין, אבל "לרקוד עם השטן", שהופקה על ידי YouTube Originals ופרק שלה זמין בחינם מדי יום שלישי ב-22:00, מגיעה לעולם ביחד עם אלבום חדש של לובאטו באותו השם שיוצא ארבע שנים אחרי אלבומה הקודם.

אם השם דמי לובאטו לא אומר לכם יותר מדי, כנראה שחציתם את גיל שלושים או שפופ אמריקאי עכשווי לא בדיוק מככב בספוטיפיי שלכם. דמי (שנולדה בשם דמיטריה דבון לובאטו) מעולם לא הפכה לכוכבת ענקית כמו בריטני ספירס, אבל אפשר לומר שהיא הייתה בדרך להיות כריסטינה אגילרה הבאה. בדומה לאגילרה גם לובאטו באה מבית דובר ספרדית (אביה ממוצא מקסיקני) והקול החזק שלה איפשר לה לשיר בלדות עוצמתיות לצד להיטי פופ קלילים, השתיים אפילו הקליטו דואט משותף זמן קצר לפני מנת היתר של לובאטו. כמו אגילרה גם לובאטו החזיקה תדמית של כוכבת פופ קצת פחות סטרילית, היא דיברה על כך שהיא דו-מינית, על כך שסבלה מבולימיה וקיימה שיח פתוח עם המעריצים הצעירים שלה על חרדה, דיכאון ודימוי גוף. למרות הפתיחות היחסית שלה, את ההתמכרות שלה לסמים קשים לובאטו הצליחה לשמור בסוד, ביולי 2018 כאשר העוזרת האישית שלה מצאה אותה מחוסרת הכרה אחרי מנת יתר של הרואין וסמים נוספים, היא הובהלה לבית החולים במצב אנוש ועולם הפופ הוכה בתדהמה.

זו גם פחות או יותר הנקודה שבה מתחילה "לרקוד עם השטן" (הסדרה שביים מייקל ד' רטנר הוקרנה בפסטיבל SXSW האחרון), לובאטו כידוע שרדה את מנת היתר שלה, וכעת היא וכל מעגל האנשים הכי קרובים לה מדברים בגילוי לב על מה שקרה. העובדה שלובאטו לוקחת חלק פעיל בסדרה, מישירה מבט למצלמה ומספרת על כל האירועים בקולה, היא יוצאת דופן, במיוחד עבור בחורה צעירה (רק בת 28) שעדיין שואפת לקריירה פעילה בעולם הפופ. רק דמיינו את איימי ווינהאוס זצ"ל יושבת מול המצלמה ומספרת על השיחות שלה עם הדילר שלה או על הפעם הראשונה בה היא ניסתה הרואין ו'מולי' ותתחילו להבין את הכיוון שאליו הולכת הסדרה. כן, ללובאטו יש ניסיון עם סמים שהיה גורם אפילו לפאבלו אסקובר להסמיק ממבוכה, ועכשיו כשהיא (סוג של) נקייה היא מוכנה לדבר על שנים של התמכרות שכמעט עלו לה בחייה.

עוד בוואלה!

בריטני ספירס יושבת בכלא שקוף כבר 13 שנה. מגיעה לה סליחה על כך

לכתבה המלאה
דמי לובאטו מתוך הסדרה "לרקוד עם השטן". יוטיוב, צילום מסך
נותרה עם עיוורון חלקי. דמי לובאטו, "לרקוד עם השטן"/צילום מסך, יוטיוב

לצד ראיונות עם לובאטו, אמה, אחיותיה, החבר הכי טוב שלה, העוזרת האישית שלה ועוד, "לרקוד עם השטן" מלווה בקטעים מאחורי הקלעים של מסע ההופעות הגדול האחרון שאליו יצאה לובאטו, זה שמיד לאחריו הגיעה הנפילה. הסצנות מתוכו היו אמורות לשמש לסרט תיעודי אחר על אודותיה, ומשמשות כאן כתמרורי אזהרה בזמן אמת לאסון שעתיד לבוא. הרגעים האלה מזכירים את הסרט המצוין "וויטני יוסטון: להיות מי שאני" ("Can I Be Me") שהביא את סיפור חייה הטראגי של דיוות הפופ דרך חומרים מסיבוב ההופעות העולמי האחרון שלה. מתברר שדווקא סיבובי ההופעות הענקיים, סימן ההצלחה אליו כל זמר/ת שואפ/ת להגיע, הופכים לא פעם לרגעים המסוכנים ביותר בחייהם, המרחק מהבית חושף את הבעיות האישיות העמוקות ביותר שעולות על פני השטח, וכבר לא ניתנות לעמעום על ידי שום פילטר באינסטגרם. אין השוואה בין לובאטו לבין יכולותיה הווקאליות או ההישגים של יוסטון, אבל שתיהן נאבקו עם שדים דומים: התמכרות לסמים קשים, הפרעות אכילה ודיכאון עמוק.

אפשר לומר שהדיבור על ההתמכרות להרואין הוא מה שאמור למשוך אותנו הצופים לראות את "לרקוד עם השטן", אך שאר הנושאים שעליהם מדברת לובאטו בסדרה חשובים לא פחות. מלבד האירועים המוחיים והתקף הלב שחוותה בעקבות מנת היתר (והותירו אותה עם עיוורון חלקי) מתברר שלובאטו הותקפה מינית באותו לילה, ככל הנראה על ידי אותו אדם שסיפק לה את הסמים. כמו יותר מדי נשים צעירות. זאת לא הייתה התקיפה המינית הראשונה שעברה, והיא מתארת גם אונס בדייט עם אחד מהשחקנים הצעירים שכיכב עמה באחד מסרטי דיסני בהשתתפותה, כשהייתה בת 15. מבלי לחשוף את הזהות של אותו אנס, ניתן להבין שהוא המשיך בחייו ולובאטו כמו נפגעות אחרות סחבה איתה את הפגיעה ונדרשה לשדר עסקים כרגיל. מעבר לשינוי התדמית שעוברת לובאטו בסדרה, מדובר בכתב אישום לא פשוט למכונת הכסף של ערוץ דיסני, שמתברר כמקום שהצעירים והצעירות שיוצאים ממנו אולי מקבלים קריירה מצליחה, אך לצידה גם צלקות נפשיות ששום ביקור בדיסנילנד לא יכול לרפא.

דמי לובאטו מתוך הסדרה "לרקוד עם השטן". יוטיוב, צילום מסך
חלק מהקידום. דמי לובאטו, "לרקוד עם השטן"/צילום מסך, יוטיוב

במהלך הצפייה בסדרה אנחנו נחשפים לכמות האנשים שעובדים עבור כוכבת בסדר גודל בינוני-גדול כמו לובאטו, יש כאן עוזרת אישית, דיאטנית, מדריכה רוחנית/גמילה, מאמנים, יועצי סטיילינג ועוד. אם כך לא מפתיע שהיא נדרשת (גם אם לא באופן מפורש), לנסות לשדר עסקים כרגיל ככל שניתן, מדובר בצעירה שהיא עסק לכל דבר ועניין. אך מה עושים כאשר הדימוי של כוכבת דיסני כבר רחוק מדי מהמציאות? במקרה של לובאטו, מהרגע שבו התחילה לדבר על ההתמודדות שלה עם התמכרויות ודיכאון (עוד לפני מנת היתר), מנהליה ניסו להפוך אותה לנערת הפוסטר של התופעה, כי בהוליווד כמו בהוליווד הכל ניתן למינוף.

באחת הסצנות החזקות בסדרה, שצולמה לקראת סופו של אותו מסע הופעות, הראפר והמפיק די ג'יי חאלד עולה לבמה עם דמי ומברך אותה על מספר השבועות שבהם היא נקייה מאלכוהול, ואז מזמין אותה לבצע שיר מול עשרות אלפי אנשים. אנחנו הצופים, שמבינים היום את הסיטואציה שבה דמי, שבועות ספורים לפני מנת היתר שלה, מתבקשת לחגוג את הגמילה שלה מול קהל מעריצים עצום, כבר יכולים לראות את מסלול ההתרסקות שלא תאחר להגיע.

חומרים ממכרים, הפרעות אכילה ותקיפה מינית הם לא כל מה שלובאטו חולקת איתנו. אביה הביולוגי סבל מסכיזופרניה והתמכרויות ונפטר חסר כל מבלי שהייתה בקשר איתו, והיא סוחבת מטען ביולוגי של התמודדות נפש. העלאת המודעות למה שנקרא בעבר "מחלות נפש" חשובה בעיניי לא פחות מהשיח על סמים. מדובר באחת התופעות הנפוצות ביותר בעולם המערבי, כזאת שלרוב נהוג להתייחס אליה בבושה או לפטור כדכדוך קל, אך בפועל עולה בחיים של מיליונים, ולא רק במדינות "משעממות" כמו דנמרק. כלוב הזהב שבו מוקפת לובאטו, בדומה לזה המתואר בסרט "להציל את בריטני", הוא חממה אידיאלית לגידול בעיות נפשיות, שרק הולכות ומתעצמות כאשר הסובלות מהן עסוקות כל העת בתדמית שלהן - בין אם זו תדמית ה"בתולה הנוצריה" או "הנערה המתוסבכת".

והאמת היא ש"לרקוד עם השטן" הוא לא רק פתרון הבעיה אלא חלק ממנה. היציאה הפומבית לתקשורת עם סיפור ההתמכרות מגיע בשלב מוקדם יחסי בהחלמה של לובאטו וכאמור כחלק ממסע יחסי ציבור לאלבום שיוצא בסוף השבוע הקרוב. המנהל האישי שלה, סקוטר בראון שמנהל גם את ג'סטין ביבר, אריאנה גרנדה, ג'יי באלווין ועוד (ונמצא בסכסוך ארוך ומלוכלך עם טיילור סוויפט), הוא אחד ממפיקי הסדרה ולרגעים לא מועטים ניתן לראות בה את תביעות האצבעות של איש העסקים הממולח והציני.

סקוטר בראון עם דמי לובאטו בהשקת הסדרה התיעודית בכיכובה, "לרקוד עם השטן". Rich Fury/Getty Images for OBB Media, GettyImages
המסכות מוסרות - אבל בצורה מחושבת ומלאכותית. סקוטר בראון ודמי לובאטו בהשקת "לרקוד עם השטן"/GettyImages, Rich Fury/Getty Images for OBB Media

יש תחושה עמוקה של מלאכותיות לאורך "לרקוד עם השטן". היא מגיעה כבר בתחילתה, כאשר ניתן דגש מוגזם ממש על הצילומים תחת תנאי הקורונה, וברצף של רגעים מהונדסים אנחנו רואים את כל המרואיינים מסירים את המסכה בדיוק ברגע שבו הם מתחילים לדבר. היא מתבטאת גם בהמון ציטוטים שנועדו להעצים את הדרמה, כמו זה שנאמר על ידי דמי עצמה: "אוקיי, אני פשוט אגיד את כל מה שיש לי ומקסימום נשאיר את זה בחוץ". בסדרה שמכילה כמעט את כל התיק הרפואי של לובאטו, מלבד אולי תוצאות בדיקות דם ושתן, קשה לדמיין שיש משהו שבאמת נשאר על רצפת חדר העריכה.

השטן ששמו מופיע בשם הסדרה אמור לייצג את הסם או הנטייה להתמכרות של לובאטו, אך אם מקדישים לכך מחשבה נוספת מגלים שהתשובה מורכבת יותר. האויב הגדול ביותר של לובאטו הוא הדימוי התקשורתי שלה, כוח-על שהשליטה שלה בו מוגבלת בלבד ולפעמים נדמה שהוא בכלל זה ששולט בה. מעגל הקסמים והסמים שלה התחיל בעקבות פגיעה שחוותה כילדה בערוץ דיסני, כאשר התבקשה לחייך את החיוך הכי לבן בעולם גם כשהלב שלה היה שבור והנפש שסועה, מה שהוביל את הבריחה שלה לסמים ואלכוהול. אך היום כשהיא מחזיקה בתואר "כוכבת הפופ שכמעט מתה ממנת יתר" יש לה תדמית חדשה לתחזק, כזאת שבכלל לא ברור שהיא רוצה. ספק אם נשמע עליה בהרחבה באלבום הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully