וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל אלקנה: "היו מקרים שהייתי צריכה לבחור בין לזרום או לשלם מחיר בקריירה"

3.11.2021 / 0:17

רגע לפני פרק הסיום של "להיות איתה" (קשת 12), מספרת יעל אלקנה על תגובות הנאצה שהיא מקבלת ("אמרו לי 'אם תתחתני עם עמוס אני אדרוס אתכם'. טענו שפירקתי משפחה"), מגלה כי אסי עזר בכלל לא רצה ללהק אותה לתפקיד - וחושפת את ההטרדה שעברה על ידי בכיר בתעשייה. ריאיון

רותם סלע ויעל אלקנה בקטע מהעונה השלישית של הסדרה "להיות איתה"/קשת 12

הצרידות שנשמעת בקולה של יעל אלקנה בזמן הריאיון איתנו היא עדות למה שעבר עליה לפני כמה ימים. "היינו בצילומים של הדוקו-דרמה שבה אני מגלמת את מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל שנאנסה באכזריות ימים לפני שניצחה בתחרות היופי העולמית. אני צרודה מצילומי סצנת האונס כי צרחתי בה את נשמתי. זה היה מאוד מטלטל. אני לא יודעת אם היה יותר מטלטל החוויה של אותו רגע או ההבנה שאני עכשיו משחקת אבל יש בנות שעוברות את זה. הייתה לי שם התפרקות קלה. אמרתי, מזל שזה לא קרה לי. אבל בוא נגיד שנתתי את כל כולי בשביל הבנות האלה שהיו בסיטואציות כאלה".

למי שאינו זוכר, כשאברג'יל הייתה בת 18 היא נאנסה באיטליה על ידי נור שלמה, אזרח מצרים לשעבר שהתגייר ונישא לישראלית. נור, סוכן נסיעות, התבקש לסייע לה בהקדמת טיסתה לארץ, לקח אותה ברכבו ממילאנו לרומא בטענה שמשם יקל עליה לעלות על טיסה לארץ, ובאמצע הדרך פנה לדרך עפר, כבל אותה ואנס אותה באיומי סכין. למרות התופת שעברה, אברג'יל הגיעה לתחרות ואף ניצחה בה. נור הורשע בחטיפה ואינוס ונידון ל-16 שנות מאסר.

"לינור סיפרה לי את הסיפור, גם עשיתי תחקיר עליו, והבמאית ירדה איתי לעומק של כל מה שהיה באמת", אומר אלקנה. "ובסוף, וזה משהו שלמדתי על בשרי כשחקנית, כשאני בסצנה הזאת עם צחי הלוי (שמגלם את נור שלמה - ש"ב) בתוך האוטו אני לא יכולה לחשוב על שום דבר אחר חוץ מלחוות את זה כאילו יעל הייתה שם בסיטואציה. חוויתי את הסצנה כאילו שזה קורה לי באמת. זה לא שבאמת צחי עשה את מה שעושים באונס. אבל כל הסיטואציה, החושך והאנרגיה. ובסוף יש שם גם את האקט הפיזי. הוא תופס אותי בצוואר, חונק אותי, צועק עליי, מאיים עליי בסכין וכל הדברים האלה. ואני שם. אז אי אפשר לייחס את זה לטכניקת משחק, את פשוט נמצאת שם, חווה את זה ומגיבה לסיטואציה".

יעל אלקנה. אור דנון, באדיבות המצולמים
יעל אלקנה/באדיבות המצולמים, אור דנון

אני מניח שלשחק בסצנה כזאת לא קל לך פעמיים - גם כי זה אירוע קשה וגם כי הוא קרה באמת והאישה שעברה את זה עדיין בחיים, ומעורבת בהפקה.

"נכון. לעשות את התפקיד הזה, שמתפרש לאורך שנים, גרם לי למחויבות יתרה. אם בכל תפקיד אחר אני מקבלת משהו שהוא כתוב ויכולה להכניס רק את עצמי, כאן יש איזשהו מצפן שאני חייבת להיות נאמנה לו. אני חושבת שזה יצר משהו שהוא סופר מעניין, כי בסוף היה לי ממי לשאוב השראה ולמי להיות מחויבת. מצד שני, אני לא יכולה רק לחקות אותה. אז הכנסתי את עצמי לדבר הזה. העבודה מתוך המקום הזה הפכה לאחת העבודות הכי מעניינות שיצא לי לעשות. זה גם עימת אותי מול מקומות של עצמי".

מה מחבר אותך לדמותה ולסיפורה של אברג'יל?

"שאלתי את לינור למה את מספרת את הסיפור הזה, למה עכשיו, למה עוד פעם. היא אמרה לי משהו מאוד יפה. היא אמרה לי שבסוף, מה שהיא בוחרת להגיד בסיפור הזה, שלא משנה לאן החיים לוקחים אותך, גם כשהם לוקחים אותך למקום הכי קשה בעולם כמו שהיא חוותה, תמיד אפשר לבחור בטוב. ברגע שהיא ענתה לי את זה הבנתי למה אני שם. לא עברתי כאפות מטלטלות כמו שהיא עברה, אבל לא משנה מה קורה לי, וקורה לי כי לכל אחד קורים דברים, אני מרגישה שבסוף אני איכשהו בוחרת בטוב. זה מסר חזק ואני מאוד מאמינה בו. תמיד אפשר לבחור בטוב ולנצח הכל. וכשזה בא ממישהי כמוה, שעברה את מה שהיא עברה, על אחת כמה וכמה".

הצילומים לסרט על אברג'יל הם תחנה נוספת בתקופה מוצלחת מאוד בקריירה של אלקנה, שהגיעה לשיא נוסף עם הצטרפותה לעונה השלישית של הסדרה "להיות איתה", שיצר אסי עזר, בדמות אביגיל בת זוגו של עמוס דהרי (אביב אלוש). פרק סיום העונה הקצרה ישודר הערב (רביעי), אחרי החדשות, בקשת 12. קדמו לכך בשנה שעברה משחק בסדרה "קיבוצניקים" של הוט וגם בסדרה "הטבח" של יס, שעל תפקידה בה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה. היא גם לוהקה להצגות בבית ליסין "בין המילים" שכתב פלוריאן זלר וביים אילן רונן, "אינטימיות" שכתב רוני קובן וביים אמיר וולף, ובינואר היא גם תככב בתיאטרון בהצגה המוזיקלית המבוססת על הסרט "לעבור את הקיר" שביימה רמה בורשטיין. ואם כל אלו לא מספיקים, אלקנה נישאה לפני שלושה חודשים לבן זוגה, השחקן תומר מכלוף.

עוד בוואלה!

לא חשבנו שנגיד את זה, אבל הבעיה הגדולה בפתיחת "אקס פקטור לאירוויזיון" היא נטע ברזילי

לכתבה המלאה
השחקנית יעל אלקנה בדמות לינור אברג'יל עם השחקן צחי הלוי בצילומי סרט דרמה תיעודית על פרשת האונס של אברג'יל בקשת 12. באדיבות המצולמים
יעל אלקנה בדמות לינור אברג'יל עם צחי הלוי בצילומי סרט דרמה תיעודית על פרשת האונס של אברג'יל בקשת 12/באדיבות המצולמים

אלקנה, אחד הדברים הטובים ביותר בעונה הנוכחית של "להיות איתה", הובאה לסדרה על ידי רותם סלע, ששיחקה לצדה קודם בסדרה "הטבח". עם זאת, מסתבר שאסי עזר בהתחלה התנגד להצעת הליהוק. "אסי לא הכיר אותי לפני כן. זה היה לפני 'הטבח' ואת 'קיבוצניקים' הוא לא ראה. הוא לא הבין למה בכלל לקחת אותי לאודישן. זה הכל התחיל מזה שאני ורותם היינו באירוע יח"צ של 'הטבח'. ראיתי את הרגע שפתאום היא מסתכלת עליי ואומרת לי 'את יודעת, יש תפקיד ב'להיות איתה' שאני חושבת שמאוד יכול להתאים לך'. ואז היא שלחה לאסי סלפי שלנו. הוא אמר, 'לא יודע'. רותם ממש ישבה עליו לבוא לראות את העריכות של 'הטבח'. ורק אחרי שהוא ראה את העריכות, הוד מעלתו הסכים לעשות לי אודישן. באודישן אתה רואה בן אדם פנים מול פנים, אתה מרגיש אם יש כימיה. הוא ראה אותי מול אביב ומול רותם. אז הדברים קיבלו כיוון. ומכאן הכל היסטוריה. אני עפה על זה שלאסי היה קשה לבחור בי. אני אוהבת את כל הסיפורים על דברים שמתחילים קשה, אני לא יודעת למה".

אנשים שלא מכירים אותך יכולים לחשוב שלמישהי מוכשרת ומקסימה כמוך דברים באים בקלות, וזה ממש לא ככה, עבדת קשה כדי להשיג דברים.

"אני מתחברת למשפט הזה, כשאני מסתכלת על הדברים שעברתי במקצוע. לא התקבלתי ללהקה צבאית, ולסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בהתחלה לא התקבלתי והייתי צריכה להילחם על מקומי, וכך גם באודישנים. גם בפרויקט האחרון, הסרט על לינור אברג'יל, לא הייתי הבחירה הראשונה של לינור. היא אומרת שזאת הייתה 'אהבה ממבט שני'. אולי נראה שדברים באים לי בקלות אבל הם לא. אני חושבת שזה תמיד מזכיר לי שאני במקום הנכון, כי למרות שזה לא בא בקלות אני בוחרת ללכת על זה ולהישאר. זה סימן שאני ממש רוצה את זה וממש מרגישה שייכת".

יעל אלקנה בסדרה "להיות איתה". קשת 12,
יעל אלקנה ואביב אלוש בסדרה "להיות איתה"/קשת 12

אני מודה שלא עפתי על "להיות איתה" בעונה הראשונה והשנייה. לעומת זאת, בעונה השלישית והאחרונה התחלתי לחבב את הסדרה, גם בגלל שהיא מעודנת, אמינה ובוגרת יותר, וגם, ובכן, בגלל הנוכחות מלאת הקסם שלך.

"זה מעניין מה שאתה אומר. אני חובבת הסדרה מאז שהייתי בת 18 כשהעונה הראשונה יצאה, וממש אהבתי. אני באמת רואה כמוך שוני בין העונה הזאת לעונות קודמות. העונה הזאת עוד לא נגמרה, אז קשה להגיד מה יהיה בסוף, אולי פתאום כן חייזרים ישתלטו על העולם? אבל בעונה הזאת התחושה היא שבאמת מתמקדים מאוד ביחסים הפשוטים, במורכבות של הפשטות, היומיום והנפש. בעונות הקודמות זה באמת היה יותר אקסטרים, וזה באמת עניין של טעם. אני מאוד אהבתי את העונה השנייה שבסוף מגלים שההיא הבת של ההוא ושהיא באה לנקום. אני אוהבת גם סיפורים כאלה. אבל מה שמייחד את העונה השלישית היא שמדובר בבן ובת שאוהבים, ועוד בת שגם אוהבת. ומה עושים? זה סיפור של כולנו".

אומרים שיש קווי דימיון בינך לדמות שלך, אביגיל. מסכימה עם זה? גם את, כמוה, הזמנת את האקסית של בעלך לחתונה שקיימתם לפני שלושה חודשים?

צוחקת. "לא, האקסית שלו לא הוזמנה לחתונה. אני חושבת שיש דמיון ביני לבין אביגיל בחיבור של שתינו עם רגליים לקרקע. תשמע, היום אפשר להתפרסם גם בגיל 16. לי זה לא קרה. הגעתי לתודעה בגיל 26, שזה לא מוקדם. בגלל השילוב של פרסום בגיל לא צעיר עם המקום שממנו אני באה, באמת נשארתי עם רגליים על הקרקע כמו אביגיל. חוץ מזה, אני יודעת מה דורש העולם הזה, לשחק את המשחק באינסטגרם וללכת להשקות. אבל אני יודעת מה חשוב באמת. מה שחשוב זה הבית, המשפחה שלי, הבן זוג שלי, החברות שלי, החתולות שלי. לצאת עם החברה לכוס יין, לעשות שישבת עם החברים. ופשוט לשבת על הספה עם תומר ולשאול אותו - איך עבר עליך היום? אני חושבת שגם במקום הזה אביגיל ואני משיקות. אני מרגישה שגם אביגיל יודעת מה חשוב".

בעלך קינא בך על הסצנות האינטימיות עם אביב אלוש?

"בגלל שהוא שחקן, והוא כל כך אוהב משחק, הוא מעדיף שאני אלך על זה עד הסוף, אהיה שם באמת, ושזה יראה טוב וייצא טוב, מאשר שזה יהיה חצי כוח. הוא יותר יתאכזב ממני כשחקנית מאשר שיתאכזב ממני כבן זוג".

רותם סלע ויעל אלקנה בסדרה "להיות איתה". קשת 12,
רותם סלע ויעל אלקנה בסדרה "להיות איתה"/קשת 12

באופן הזוי, בעקבות תפקידה ב"להיות איתה" אלקנה סופגת לדבריה מאות הודעות נאצה אלימות שלא מפרידות בין המציאות לסדרה, ובהן היא מואשמת בין השאר שהיא "פירקה משפחה" כשדמותה התארסה לדמותו של עמוס. "קיבלתי מאות תגובות, שאמרו 'אני אמשוך אותך בשערות מהחופה', 'אני בסוף תתחתנו אני אדרוס אתכם', 'אם תהיי עם עמוס אני אבוא ואהיה עם תומר'. זה פעם ראשונה שאני נתקלת בדבר כזה. אבל אני לא מאמינה שזה משהו אישי כלפי. בסוף זה מצחיק. אני לא באמת מפחדת לצאת מהבית, אוקיי? זה כיף לראות כמה אנשים מחוברים לסדרה הזאת, לוקחים את זה אישי ורגשי, עד כדי כך שקפה טורקי עשו פוסטר באיילון 'באמיתי, נועה, אנחנו היינו איתו קודם'".

לפני זמן קצר מלאו ארבע שנים לתנועת "MeToo" המבורכת, ששינתה את הכללים במידה רבה במאבק בהטרדות ותקיפות מיניות בתעשייה. איך את מתחברת לחלק הקשה הזה בתעשייה?

"לפני שנה התראיינתי, ואמרתי 'למזלי, לא הוטרדתי מינית אף פעם'. ואז, מהרגע שאמרתי את זה, הוצפו בי כל כך הרבה מקרים שבהם הוטרדתי מינית. זה די מטורף. בגלל שאני מגדירה את עצמי כבנאדם יחסית חזק, ואף פעם לא נתתי לזה לגלוש מעבר להערות או הצעות, לא החשבתי את זה בכלל. ופתאום, כשאני חושבת אחורה באיזה סיטואציות אנשים העמידו אותי, זה מטורף. זה לחלוטין קיים, ולחלוטין עברתי את זה. אני יכולה להגיד שלמזלי זה לא עבר למשהו שהוא פיזי, ותמיד הייתה לי מספיק תמיכה להגיד 'לא' בזמן הנכון, אבל במקצוע הזה את נתקלת בהמון סיטואציות בהן אנשים שמים אותך במקומות שאת באמת לא יודעת איך לצאת מהן. שמו אותי בסיטואציות שבהן הייתי צריכה להגיד, וואו, זה או שאני עכשיו זורמת או שאני משלמת מחיר בקריירה. היה לי מזל - כי הסיטואציות היו כשהייתי יותר צעירה ולא בזוגיות חזקה ולא נשואה - שבסוף איכשהו הצלחתי להתחמק מזה. אני רוצה להגיד, אם יש מישהי אחת אפילו שתקרא את הריאיון הזה - גם אם את חושבת שתשלמי מחיר על הקריירה, זה בסוף לא יגיע לשם. הם בסוף הרבה יותר פחדנים".

האם אותו בנאדם ששם אותך בסיטואציה הזאת היה אדם חזק? בתפקיד משמעותי?

"כן".

ששון גבאי עם יעל אלקנה בהצגה "בין המילים" של תיאטרון בית ליסין. כפיר בולוטין,
ששון גבאי עם יעל אלקנה בהצגה "בין המילים" של תיאטרון בית ליסין/כפיר בולוטין

"סיטואציות כאלה מטלטלות", מוסיפה אלקנה. "זה נורא. במיוחד אם זה בא מאנשים שיש להם השפעה ואיזשהו כוח. הדבר הנורא הוא שזה גורם לך לפקפק בעצמך. יכול להיות שאני לא באמת מספיק טובה? יכול להיות שזה בגלל שמצאתי חן בעיניהם? יכול להיות שזה בגלל שהם רוצים ממני משהו שלא קשור למקצוע? וזו עבודה יומיומית להמשיך ולהזכיר לעצמנו שזה לא קשור, ובעיקר ולבטל את האנשים האלה. להוציא את זה לאור. המקרה של לינור אברג'יל קרה ב-1998, הרבה לפני עידן ה-MeToo, היא היתה בסך הכל ילדה בת 18. היא הייתה יכולה לא לצאת עם הסיפור הזה לעולם, והייתה יכולה לשמור על המשפט בדלתיים סגורות, אבל היא בחרה להוציא את הסיפור הזה החוצה, כשהיא זוכה כמיס יוניברס וכשכולם יודעים מי היא, בזמן הכי חם שלה, ולהגיד - אני לא אתבייש, אני לא אשמה. ועד היום היא עושה הרצאות, מסתובבת בעולם ומשכנעת נשים לדבר. היא לא מחזקת אותן ממקום של רחמים. היא אומרת להן, תדברו, אתן לא אשמות. ואני חושבת שזה אחד הדברים הכי מדהימים בה, התושייה הזאת, לצאת עם זה לאור למרות שאפשר היה לחשוש שזה יהיה חלק מהשם שלה בקריירה, כי זה מפחיד".

אחרי "להיות איתה", אלקנה עומדת לשחק בהפקה נוספת שבה חתונה מניעה את העלילה, כך נודע לוואלה! תרבות - ההצגה המוזיקלית החדשה "לעבור את הקיר" שתעלה בבית ליסין בינואר, ותתבסס על הסרט באותו השם שביימה רמה בורשטיין. לצדה ישחקו חן אמסלם ועוז זהבי. הבמאי הוא עידו רוזנברג, המחזאי אורן יעקובי, ועל השירים יהיה חתום עילי בוטנר - כלומר, הצוות של הצגת הלהיט "אפס ביחסי אנוש". זהו המחזמר הראשון שאלקנה תשחק בו, וגם ההצגה הראשונה שלא נכנסה אליה כמחליפה אלא ישר לתפקיד קבוע.

"מה שיפה בסיפור של 'לעבור את הקיר' הוא שמיכל רוצה להתחתן, ובסוף החתן מבריז לה והיא מחליטה שהיא לא משנה את התאריך. והיא הולכת להתחתן למרות הכל בתאריך הזה. יש אנשים שיגידו, מה העניין בלהאדיר חתונה? אבל זה לא הסיפור. הסיפור הוא בהאדרת אהבה, להגיד אני עד כל כך מאמינה בעצמי, שאני אוכל למצוא את האהבה הזאת גם בתאריך שנבחר לי, כנגד כל הסיכויים האהבה שלי תנצח. זה מרגש כי האמונה העצמית הזאת לא מובנת מאליה. אני משחקת את זיו, החברה של מיכל שבסוף החתן מבריז למיכל, ועובר אליה".

יעל אלקנה בקמפיין לרשת גולף, אוקטובר 2021. דודי חסון,
יעל אלקנה בקמפיין לרשת גולף, אוקטובר 2021/דודי חסון

יא בוזזת חתנים, גם ב"להיות איתה" וגם ב"לעבור את הקיר"!

צוחקת "נכון. אני מאוד מתרגשת כי זה המחזמר הראשון שאני עושה. האמת שרציתי לעשות מחזמר עוד לפני שבכלל חשבתי שאני רוצה להיות שחקנית. כילדה דמיינתי את עצמי במחזות זמר, לא בסדרות ולא בסרטים. אני חייבת להגיד שיש בי לחץ. לעשות מחזמר זה לא פשוט. קודם כל הוא רץ הרבה פעמים בחודש. 'אפס ביחסי אנוש' למשל רץ 17 ערבים בחודש. זה מטורף. וחזרתי לעשות פיתוח קול. זה ממש להגשים חלום ילדות לעשות מחזמר אז אני עפה על זה".

ב"לעבור את הקיר" עומד קשר בין חרדית לחילוני, מה שמדבר באופן כלשהו גם לאלקנה. "בעלי הוא חוזר בשאלה. הוא בא מהדת. הוא אמנם כבר לא בישיבה אבל יש מנהגים ומסורות שהוא עדיין מקיים. היו דברים שבהתחלה התנגשו לנו. זה שאני לא אוכלת כשר זה משהו שבהתחלה הוא לא הבין. עד היום יש לנו התמודדויות סביב זה. אבל אנחנו לומדים לעשות את הפשרות. יום כיפור האחרון היה הראשון שבו צמתי, כדי שאוכל להיות איתו בבית, משהו שעשיתי עבורו".

התפקיד הראשון שעשית בבית ליסין הוא בהצגה "בין המילים" שכתב פלוריאן זלר וביים אילן רונן. הצגה ראשונה בחייך - לצד ששון גבאי האגדי, שחזר אפוף תהילת ברודוויי. היה מלחיץ?

"אני חד משמעית בפנים שקשקתי. אבל יש בי יצר הישרדות אמיתי. רגע לפני שעליתי על הבמה אמרתי לעצמי - אני הולכת להראות לקהל מה זה. אמרתי לעצמי, אנשים שילמו 200 שקל בשביל לראות, אז אני אתן להם את השואו של הלייף, ולא אחשוב כמה זה מפחיד. לעמוד מול ששון גבאי גרם לי לשקשק. אתה לא מאמין כמה למדתי ממנו. הוא חזר להופיע בברודוויי, אז כבר היתה לנו את ההצגה האחרונה. והצגה אחת לפני אחרונה, שבה אפשר היה לחשוב, נו למי אכפת, הוא בא אליי ואמר לי: 'תקשיבי, אני חושב שבסצינה הזאת, אם נעשה את זה ככה וככה' וכו'. אתה מבין? הוא עוד חשב איך לשפר את ההצגה, כשאנחנו הצגה אחת לפני אחרונה. זה היה וואו. עד הרגע האחרון הוא נותן את המאה אחוז שלו, וזה משהו שלמדתי ממנו. וגם - שכל הצגה שלו נראית אחרת לגמרי".

יעל אלקנה ובעלה תומר מכלוף. באדיבות המצולמים
יעל אלקנה ובעלה תומר מכלוף/באדיבות המצולמים

הצגה אחרת בה היא משחקת בבית ליסין היא "אינטימיות", עליה חתום כמחזאי רוני קובן, שכתב על אלקנה בעמוד הפייסבוק שלו בשבוע שעבר בין השאר: "בתור אדם שכל הזמן מחפש בראיונות ובסרטים שלו רגע של אמת, יש משהו כמעט מכשף בטכניקה של יעל. היא מביאה לבמה, באפס מאמץ, המון כנות, אמת ויופי. מונולוג הסיום שלה שבו היא צועקת את הצעקה של המחזה כולו, הצעקה שלי, הוא רגע שבו אתה מרגיש שעוד מעט התקרה של האולם תתרומם ותעוף ברוח". אני מצטט את הדברים לאלקנה והיא אומרת: "יו, אני עם דמעות בעיניים. אמא'לה. אני ללא מילים. במחזה הזה, בכל מילה אתה מרגיש את רוני קובן. ברוני יש דואליות מעניינת ביותר - מצד אחד, הוא אחד האנשים הכי אינטליגנטיים, חדים, חריפים ודעתניים שיש לנו בתקשורת הישראלית. מצד שני, מדובר בן אדם עם כל כך הרבה רגישות, רכות ואנושיות. זו דואליות שנדיר למצוא בתעשייה. הדואליות הזאת מאפיינת את ההצגה, שהיא מצד אחד מאוד נוקבת וחריפה ומדברת על השכול הישראלי שמצד שני יש לה כל כך הרבה רוך ורגישות".

לציפי פינס, מנכ"לית והמנהלת האמנותית של בית ליסין, אמנם יש זכויות רבות ותרומה גדולה לעולם התיאטרון. ועם זאת, בחודש שעבר בכנס יוצרות התיאטרון היא הואשמה על ידי יוצרות תיאטרון באפליית נשים מתפקידי בימוי וכתיבה. בין השאר הצביעו על כך שמתוך 11 הצגות שרצות עכשיו רק אחת ביימה אישה, פינס עצמה.

"אני לא מכירה את הנתונים. אני חושבת שלחלוטין יש מקום ליותר במאיות, לא רק בתאטרון, גם בקולנוע ובטלוויזיה. יש מקום להרבה יותר יוצרות ובכלל לייצוג נשי. עבדתי לאחרונה עם במאית מדהימה בשם לימור שמילה, שביימה את הסרט על לינור אברג'יל. העבודה איתה הייתה אחת החוויות הכי מעוררות ומעשירות שהיו לי בחיים.

"בחוויה האישית שלי, ציפי פינס היא רק דמות מחזקת, אני אומרת לך את זה בשיא הכנות. סיימתי בית ספר למשחק לפני שלוש שנים, וציפי הראשונה שלקחה אותי לתיאטרון, וגם לא הפסיקה להגיד לי כמה היא מאמינה בי, וכמה הדרך שלנו יד ביד היא לטווח ארוך. היא מחזקת אותי, גם כשהיא מעבירה ביקורת. אני לחלוטין מרגישה את הנוכחות הנשית שלה".

יעל אלקנה. תומר מכלוף, באדיבות המצולמים
מקצוע לא יציב. יעל אלקנה/באדיבות המצולמים, תומר מכלוף

אמנם כרגע את בתקופת שיא של הקריירה שלך, אבל את חוששת מקשיי פרנסה בעתיד במקצוע הזה?

"זה באמת מקצוע מאוד מאוד לא יציב. אבל אני לא חוששת. לא בגלל שאני בטוחה שלנצח אעבור מפרויקט לפרויקט, אף אחד לא יכול להבטיח לי דבר כזה. אני לא חוששת כי אני מכירה את עצמי, את החיים ואת המציאות, וכמו שעד היום, מגיל 16, תמיד עבדתי, אם איתקל בסיטואציה שבה לא יהיו פרויקטים, אז אני אמצא משהו אחר לעבוד בו במקצוע אחר. אני לא דואגת".

תסכימי ללכת מתישהו לריאליטי?

"בחיים לא אעשה 'הישרדות' או 'האח הגדול'. יש רק שלוש תכניות ריאליטי שהייתי עושה - 'המירוץ למיליון VIP' עם אחותי הקטנה, 'הזמר במסכה' ו'רוקדים עם כוכבים'".

לאור העיבודים לסדרה מעבר לים - מי היית רוצה שתגלם את הדמות שלך? אולי השחקנית האמריקאית אליזבת רידר שממש דומה לך?

"וואו, היא יפהפייה, איזו מחמאה. כן, הייתי מלהקת אותה לתפקיד שלי. או את ג'וליה רוברטס הצעירה. מה, לא ליהוק טוב?".

אסי עזר אולי עשה ספויילר כשהעלה סטורי ובו כתב ש"לאביגיל יהיה טוב מאוד בסוף העונה". אל תגלי לנו מה יהיה. אבל ספרי לנו איזה סוף היית רוצה שיהיה - עמוס בוחר בנועה או באביגיל?

"מצד אחד, אם היית שואל את יעל בת ה-18, שראתה 'להיות איתה', ברור שהייתה רוצה שעמוס ונועה יהיו ביחד. מצד שני, אם אתה שואל את יעל המבוגרת, היא גם אומרת שהיא רוצה לראות את עמוס בוחר בנועה. אבל האמת היא שאני לא באמת יודעת. אני רוצה שכל אחד יבחר במה שטוב לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully