וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנריל: "Fboy Island" היא אחת מתוכניות הריאליטי הכי שנונות וביקורתיות כלפי הז'אנר

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 10:58

למרות שהמתמודדים הם בדיוק מהסוג שתצפו לראות בתוכניות מהסוג הזה, בזכות עריכה מצחיקה ומבריקה וקומיקאית כמו ניקי גלייזר בתפקיד המנחה, "Fboy Island" לא נראית כמו שום ריאליטי שידוכים שראינו בעבר

טריילר לסדרת הריאליטי Fboy Island/וורנר

ממש כמו בחור שמראה על חוסר רצינות בדייט הראשון, גם ריאליטי השידוכים "Fboy Island" של HBO Max הגיע אלינו באיחור לא אופנתי - העונה הראשונה שמשודרת בימים אלו ביס ובסטינג עלתה לשידור בארה"ב כבר לפני כשנה, והחודש החלה שם כבר העונה השנייה. אחרי שהתגברנו על הפער המעצבן הזה (אף אחד לא אוהב להיתקל בספוילרים בשיטוט רנדומלי ברשת) אפשר להמשיך ולדבר על הניסוי הטלוויזיוני הדי מעניין הזה.

אל ריזורט יפהפה שנמצא באי טרופי (זה תמיד קורה באי טרופי) מגיעים 24 גברים ושלוש נשים ששואפים למצוא אהבה. הנשים - סי.ג'יי, נקיה ושרה - הן אלה שצריכות לבחור את הבחור שלהן מתוך תפריט הגברים עתירי הטסטוסטרון שנמצאים לפניהן, וכאן גם מגיע הטוויסט.

חצי מהגברים בתוכנית מעידים על עצמם שהם מחפשים רק 'פאן'. הם אף בויז (קיצור של 'פאק בויז'; סלנג אמריקאי ותיק שמציין גברים שכל מה שמעניין אותם הוא להכניס נשים למיטה) ששואפים לגרום לנשים להתאהב בהם, לשכב איתם ולקחת את הפרס שמוצע בתוכנית (כמאה אלף דולר בתנאים שלא ממש ברורים). החצי השני של הגברים מעידים על עצמם כבחורים טובים והגיעו באמת כדי למצוא אהבה. מדי פרק הנשים צריכות להדיח שלושה בחורים, וברגע ההדחה הם מתבקשים לחשוף בפני הנשים והצופים בבית אם הגיעו לתוכנית כאף בויז או כבחורים טובים. הבחורים הטובים שהודחו נשלחים לווילה מפנקת שבה הם שותים פינה קולדות, שייקים של חלבון ועובדים על האחווה הגברית שלהם, בעוד האף בויז נשלחים לישון בתנאי שדה, מרימים משקולות ועובדים גם כן על האחווה הגברית שלהם.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ניקי גלייזר מנחה את "Fboy Island". Cortez Vernon,
מתי צחקתם בקול רם בריאליטי שידוכים? ניקי גלייזר, מנחת "Fboy Island"/Cortez Vernon

אחרי שסיימנו לעבור על חוקי הפורמט - שכמובן פתוחים לשינויים ולא באמת חשובים כל עוד יש רגעים מבדרים על המסך - אפשר להכריז ש-"Fboy Island" היא כנראה אחת מתוכניות הריאליטי היותר שנונות וביקורתיות כלפי הז'אנר שנראו לאחרונה. מה שהופך את העובדה שהיוצר שלה הוא אילן גייל, המפיק בפועל של ה"רווקה", למפתיעה עוד יותר. האיש שאחראי לאחד המוצרים הכי פומפוזים בתולדות הריאליטי, זה שיש לו גם את אחד המנחים היותר זחוחים ומזויפים על המסך (כריס האריסון), הוא זה שיצר את התוצר החתרני למדי שלפנינו.

הביקורתיות וההומור כלפי הז'אנר עצמו לא מתבטאים רק בהבנה שרוב המתמודדים באים לתוכניות האלה בעיקר בשביל סקס (כלומר, במקום השני אחרי פרסום), אלא גם בבחירת המנחה - הקומיקאית השנונה ניקי גלייזר, שאחראית להרבה מאוד רגעים של צחוק בקול. מתי זה קרה לכם לאחרונה בזמן צפייה בריאליטי שידוכים?

צריך להוסיף כוכבית - המתמודדים בתוכנית הם בדיוק אותם הטיפוסים שתמצאו בתוכניות כמו "חם, לוהט, רותח!", "אי הפיתויים", "האהבה היא עיוורת" וכד', גברים ונשים שמכורים לחדר הכושר ולמיטות שיזוף ועוסקים במקצועות כמו "משפיענ/ית ברשתות החברתיות", "יוצר/ת תוכן" או "יח"צנ/ית מועדונים". אווירת אחוות הקולג' מהסרטים והסדרות שכולנו גדלנו עליהם בולטת מאוד בשיח, ובכל פעם שבה מתמודד חורג מהשטאנץ הקבוע של "את נורא יפה", הבנות ישר מסמנות אותו כמישהו בעל עומק.

עוד בוואלה!

הברידג'רטוניזציה של הדרמה ההיסטורית: למה "השפעה" מעצבן כל כך את מעריצי ג'יין אוסטן?

לכתבה המלאה
Fboy Island. וורנר,
הרצון בסקס לא שמור רק לגברים. נשות העונה הראשונה של "Fboy Island"/וורנר

השוני, ומה שהופך את התוכנית לפאן גם למי שבזים לז'אנר, הוא ההומור הרב שטמון בעריכה שלה. לדוגמה? כאשר מתמודד בשם ניק נאלץ לפרוש מסיבות רפואיות, הצופים מקבלים קליפ של כל הרגעים שבהם עמד ברקע ולא עשה דבר, וגם הרווקות אומרות מול המצלמה שאין להן מושג במי מדובר. ברגע משעשע נוסף, אחד המתמודדים המובילים בתוכנית מודח על ידי ההפקה להפתעת המתמודדים, ויותר מכך - הרווקות שבונות עליו לשלבים המתקדמים. הסיבה? "הוא לא רציני מספיק".

כן, בשונה מ"חתונמי" שבדיוק הסתיימה, כאן אף אחד לא שואף לחופה וקידושים. אם הבחורים יתקשרו לבנות אחרי הפעם הראשונה שייכנסו למיטה ואז לא ייעלמו או יחליפו מספר טלפון, זה כבר יסומן כהצלחה יתרה. ויש כאן הבדל גדול נוסף מתוכניות שמרניות סטייל ה"רווק/ה": הנשים, ובראשן סי.ג'יי המרושעת והשנונה, לא מוצגות כמי שרוצות רק להתכרבל מול המסך בזמן שהבחורים הם היצורים המיניים שחותרים לשכב איתן ולהמשיך הלאה. העידן שבו המיניות שויכה למין הגברי בלבד בזמן שהנשים 'נתנו' מעצמן כדי להגיע למה שהן באמת רוצות (חתונה וילדים) - מת מזמן. כל הצדדים כאן מעוניינים להיכנס למיטה, וסביר להניח שלחיצוניות יש משקל חשוב במיוחד. ההבדל הוא שהנשים מחפשות בחור שיהיה ישיר וכן ולא יוליך אותן שולל, וחלק מהגברים רק באו לשחק.

לחובבי הזווית הישראלית (טוב, כולנו חובבי הזווית הישראלית) אשמח לספר שיש גם מתמודד משלנו שמחזיק בשם המאוד מקורי - ישראל, אך אין מה לצפות ממנו לגדולות ונצורות כי הוא מסיים את חלקו בתוכנית בשלב מוקדם יחסית. לקהל שכבר שבע מריאליטי שידוכים אבל לא באמת מצליח להיגמל לגמרי, "Fboy Island" היא פתרון מושלם של ללכת עם ולהרגיש בלי - לצפות בתוכנית שלא מפסיקה לצחוק ולעקוץ את המשתתפים שלה. רק אל תשקרו לעצמכם יותר מדי, מהרגע שלחצתם פליי, אפשר לומר שגם אתם חלק מההצגה.

seperator

"Fboy Island‏‏" משודרת בימים א'-ה' ב-23:15 ביס ריל, וזמינה ביס ויאודי ובסטינג טיוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully