וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאומרים "הדוקו הכי מזעזע בטלוויזיה" מתכוונים בדיוק לסדרה הזו

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 9:10

"חטאי אימנו", סדרת הדוקו-פשע החדשה והמטלטלת של נטפליקס, היא כבר הסדרה הרביעית שעולה השנה ומשלבת בין הזרם המורמוני ופשע, והיא מספקת הצצה לתהומות הבלתי נתפסות שאליהן הנפש האנושית עלולה לצלול כאשר אינה מטופלת

טריילר לסדרת הדוקו "חטאי אימנו: רציחות יום הדין"/נטפליקס

לפני הצפייה ב"חטאי אימנו: רציחות יום הדין" ("Sins of our Mother") מומלץ להצטייד בדברים הבאים - כדורים נגד בחילה (לחלופין, חצי לימון), חפץ רך שתוכלו להכות ומשהו קליל יותר שתוכלו לצפות בו מיד אחר כך. נכון, התואר "הדבר הכי מזעזע שראיתם לאחרונה בטלוויזיה" מחולק בקלות יתרה, אבל נדמה לי שסדרת הדוקו-פשע החדשה של נטפליקס היא מתמודדת ראויה גם בסביבה תחרותית כל כך. היוצרת הדוקומנטרית סקיי בורגמן, מי שאחראית גם ל"נחטפה לנגד עיניהם" ו"הנערה שבתמונה", מביאה למסך את סיפורה של לורי ואלו, שמואשמת החל משנת 2019 בהיעלמות שני ילדיה, טיילי ריאן (16) וג'יי ג'יי ואלו (7).

הסיפור של ואלו ובן זוגה, צ'אד דייבל, מוכר מאוד בקרב הציבור האמריקאי. למעשה, לוואלו הוצמד הכינוי 'אם יום הדין' (Doomsday Mom) והפרשה זוכה לסיקור קבוע גם היום, כולל עשרות פודקאסטים שמסקרים את הפרשה מכל זווית אפשרית. אם אתם לא מכירים את הסיפור ורוצים להישאר במתח מהתפניות בסיפור, מומלץ לא לעשות חיפוש בגוגל ואולי גם להמתין עם קריאת הביקורת עד אחרי הצפייה. אחרי שיישרנו קו, אפשר לצלול פנימה אל סיפור הפשע המזעזע הזה שמשלב בין משפחה, דת, רומנטיקה ויותר מכול - טירוף.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

סדרת הדוקו "חטאי אימנו: רציחות יום הדין", Sins of Our Mother. נטפליקס,
הגרסה המאושרת. "חטאי אימנו"/נטפליקס

בניגוד לפושעים רבים, החיים של לורי ואלו לא נראו בדרך לאסון כפי שהם הפכו להיות. האישה היפהפייה והחייכנית, בת למשפחה מהזרם המורמוני, ניהלה חיים שגרתיים למדי שכללו גם מספר הופעות חיוביות בתקשורת כמו השתתפות בתחרות יופי ובגרסה מקומית של "גלגל המזל". אחרי נישואים לא מוצלחים לבעלה הראשון (אביהם של ילדיה הבכורים קולבי וטיילי), לורי התחתנה בשנית עם צ'ארלס ואלו, איש עסקים אמיד וחיובי, וביחד השניים אימצו את ג'יי ג'יי, ילד על הרצף האוטיסטי שאביו לא היה כשיר לטפל בו. בורגמן, שכבר הוכיחה ב"הנערה שבתמונה" את היכולת שלה לשלב חומרי ארכיון וראיונות בצורה עוצמתית, עושה כאן שוב שימוש אפקטיבי בכל החומרים הרבים שיש בידיה.

בדקות הראשונות של "חטאי אימנו" אנחנו זוכים לראות את משפחת ואלו בגרסתה המאושרת, זאת שנסעה לטיולים משפחתיים בהוואי (מקום שבהמשך הדרך יקבל הקשר אחר לגמרי), וצילמה סטוריז של שירה משותפת ברכב, כשהכול מוגש לנו דרך עיניו של קולבי, הבן הבכור של לורי. המהירות שבה הסיפור המשפחתי הופך מקומדיה לטרגדיה, מהירה ומפחידה. בשנת 2018 פוגשת לורי בצ'אד דייבל, חבר פעיל בכנסייה המורמונית וסופר שכותב על חוויותיו לצד המוות, ומרגע זה חייה מקבלים תפנית מאיימת. הנישואים שלה לצ'ארלס מתפוררים והוא מתלונן שהיא סובלת מחזיונות שלפיהם היא ישות נצחית ותפקידה הוא להילחם בשטן ושליחיו. רגע לפני שהסיפור שלה עובר מהמישור המשפחתי לפלילי, אנחנו עוד זוכים לשמוע את ואלו בקולה כשהיא מדברת בפודקאסט שהקליטה ביחד עם חברתה מלאני גיב, על ההכנה שלה לשיבתו של ישו והתפקיד שהיא וחבריה הולכים למלא בעולם המתחדש.

עוד בוואלה!

סקס, סמים ושוק ההון: "התעשייה" הפכה לאחת הסדרות הטובות בטלוויזיה

לכתבה המלאה
סדרת הדוקו "חטאי אימנו: רציחות יום הדין", Sins of Our Mother. נטפליקס,
הלקאה עצמית. "חטאי אימנו"/נטפליקס

משלב זה ואילך עוד ועוד מקרי מוות הולכים ומתרבים בסביבתה של ואלו. זה מתחיל בצ'ארלס, שאיתו כבר התחילה בהליכי גירושים. הוא נורה על ידי אחיה אלכס במה שהלה מגדיר כהגנה עצמית, אבל המצלמות חושפות כרצח מתוכנן מראש. מאוחר יותר גם אשתו של צ'אד מתה בנסיבות לא ברורות, ולא חולפים שבועיים לפני ששני האלמנים הטריים נישאים זה לזו בהוואי. באורח פלא, ובעיקר הודות לעבודה רשלנית להפליא של רשויות החוק והרווחה, לורי ואלו וצ'אד בייל לא היו חשודים בדבר בשלב זה, אך בסוף 2019, מיד אחרי שהשניים עבור מאריזונה לאיידהו, נותק הקשר עם טיילי וג'יי ג'יי, וקרובי המשפחה של הילדים מתחילים להיות מודאגים.

מבלי להתעסק במה שעלה בגורלם של הילדים, מהנקודה הזאת והלאה חלק גדול מ"חטאי אימנו" מוקדש להלקאה עצמית. חוץ מבנה של לורי, קולבי, בורגמן מראיינת גם את אמה ג'ניס, חמותה לשעבר, אשתו של בנה ועיתונאים שחקרו את הפרשה בזמן אמת. כולם מנסים להבין איך ואלו ודייבל הצליחו לחמוק מתחת לרדאר לאורך זמן רב כל כך. הריאיון עם ג'ניס (האם), הוא כנראה המעניין מכולם, היא יצאה בזמן אמת לתקשורת ואמרה שהיא בטוחה שאין שום סיכוי שהבת שלה תוכל לפגוע בילדים שלה. היום היא מכה על חטא.

סדרת הדוקו "חטאי אימנו: רציחות יום הדין", Sins of Our Mother. נטפליקס,
נקודת מוצא נורמטיבית שמשמשת כתמרור אזהרה. "חטאי אימנו"/נטפליקס

"חטאי אימנו" היא כבר הסדרה הרביעית שעולה השנה ומשלבת בין הזרם המורמוני ופשע, קדמו לה "רצח בין מורמונים", "נופת צופים: מתפללים ושותקים" (שתיהן בנטפליקס) ו"תחת נס השמיים" (של FX, שבישראל זמינה בדיסני פלוס), אך בשונה מהן היא לא צוללת לנבכי האמונה. יותר מכול היא מספקת הצצה לתהומות הבלתי נתפסים שאליהן הנפש האנושית עלולה לצלול כאשר היא לא מטופלת. דווקא נקודת ההתחלה הנורמטיבית של לורי ואלו אמורה להיות תמרור אזהרה לכל מי שצופה בסדרה ואומר, "טוב, אצלנו זה בחיים לא היה קורה". אם אתם מזוכיסטיים אמיתיים ונותרתם סקרנים לאחר הצפייה, יש לציין שהמשפט של ואלו ודייבל צפוי להיפתח בתחילת השנה הבאה. מי יודע, אולי נקבל עוד פרקים נוספים בסיפור המטורלל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully