וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשו לנו חיקוי ב'ארץ נהדרת', אולי צריך לעשות כל חודש איזו פרובוקציה"

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 10:49

החיבור המפתיע ("זה איחוד חברתי יותר מאשר איחוד מוזיקלי"), החיקוי ב"ארץ נהדרת" ("יצאתי נמוך עם בטן כאילו בלעתי עוּד") והמחשבות על המשך השת"פ בעתיד ("אנחנו צריכים לעשות כל חודש איזו פרובוקציה"). ריאיון זוגי עם קובי פרץ וחנן יובל בעקבות הופעתם המשותפת אמש

ריאיון עם חנן יובל וקובי פרץ לוואלה! תרבות, לפני ההופעה של פרץ בה אירח את יובל, מועדון גריי במודיעין, 21 במרץ 2023/שגיא בן נון

אחרי שפורסם כי חנן יובל סירב להופיע בכנסת במחאה על גסות הרוח של כמה מחברי הכנסת, הציע השר דודי אמסלם להביא במקומו "את הזמר והיוצר הנפלא קובי פרץ". על הדרך הוא לא שכח לעקוץ את חנן יובל ותהה "מי זה חנן יובל?!". אחר כך היו פוסטים בפייסבוק, הבהרות כי "איש לא יצליח לסכסך בין יובל לפרץ" - ואמש נסגר מעגל כשקובי פרץ הזמין את חנן יובל להופיע איתו בגריי מודיעין - כשלקהל הגיע אורח מפתיע - אמסלם בכבודו ובעצמו. מאחורי הקלעים אמר חנן יובל לאמסלם בחיוך: "אחרי שאמרת את מה שאמרת, סגרתי קופה".

חנן יובל וקובי פרץ ביצעו במשותף על הבמה את השירים "שהשמש תעבור עליי" שהלחין יובל, "כמה אהבה" של קובי פרץ, ויובל ביצע לבדו את להיטו "אם השיר הזה נשמע לכם מוכר". כשהשניים שרו את "שהשמש תעבור עליי" עלה השר דודי אמסלם במפתיע מהקהל ושר איתם לקול תשואות הקהל.

השר אמסלם, אמרת בלגלוג "מי זה בכלל חנן יובל?". אתה כבר יודע מי זה חנן יובל?

"אני תמיד ידעתי מי זה חנן יובל, אל תדאג. בגדול, אני גם גדלתי על השירים של חנן יובל. אני מכיר את כולם. 'מי זה חנן יובל?' היתה עקיצה לחנן יובל, שכתב עליי דברים לא נחמדים. מי שמלגלג על אמסלם - אז אמסלם מלגלג עליו חזרה. לא נשארים חייבים".

ועכשיו עשיתם סולחה?

"אני מכבד אותו, זה לא משהו באישי. אני בוודאי אוהב את חנן יובל כאדם, הוא ממש מקסים, וגם את השירים שלו. אבל אמרתי, 'אמסלם דוד לא נשאר חייב לאף אחד - אף פעם'".

חנן אמר לך מאחורי הקלעים "אחרי שאמרת את מה שאמרת, סגרתי קופה".

"אני שמח, אם עזרתי למישהו בעם ישראל להתפרנס - אהלן וסהלן".

חנן יובל, קובי פרץ ודודי אמסלם מבצעים את הלהיט "שהשמש תעבור עליי"

קובי פרץ, דודי אמסלם וחנן יובל שרים את "שהשמש תעבור עלי", מועדון גריי במודיעין, 21 במרץ 2023/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

חנן יובל וקובי פרץ מבצעים ביחד את להיטו של פרץ "כמה אהבה"

חנן יובל וקובי פרץ מבצעים ביחד את להיטו של פרץ "כמה אהבה", מועדון גריי במודיעין, 21 במרץ 2023/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

"אנחנו נזכה בפרס באיזה טקס על האיחוד הגדול?", שאל בחיוך קובי פרץ בריאיון משותף איתו ועם חנן יובל לוואלה! תרבות אמש, זמן קצר לפני שהתחילה הופעתם. יובל חייך והוסיף: "זה איחוד חברתי יותר מאשר איחוד מוזיקלי. זאת אומרת, האיחוד המוזיקלי הוא נפלא ומרגש, אבל עצם החיבור - הוא הסיפור בעיני".

זה כל כך מחמם את הלב, במיוחד בתקופה כזאת, כשכולם על האש, לראות סופסוף חיבור בין אנשים שונים כמוכם.

פרץ: "אומרים ש'בני אדם שווים זה לזה - אך שונים זה מזה', וזה בסדר, טבעי ולגיטימי. אנחנו פה בסך הכל באנו לעשות מוזיקה, ומוזיקה זה דבר שמאחד ומחבר בין עדות, בין עמים, בין ימין ושמאל, קדימה ואחורה, למעלה ולמטה. את זה גם אני וגם חנן, במשך כל הקריירה שלי ושלו, נוכחנו לדעת ולגעת באנשים שהם מקצוות שונים לגמרי, וברוך השם זכינו והתברכנו בזה שאנחנו עושים מוזיקה. הדבר יצא מהסיפור המתוק עם דודי אמסלם היקר, אז תודה רבה לך, דודי, כי מעז יצא מתוק. אני מאחל שדברים האלה ייצאו בכל הז'אנרים של המוזיקה, כי אנחנו כאמנים צריכים להוות דוגמא לכל אחד ואחד, בין אם הוא פוליטיקאי כזה או אחר ובין אם הוא הבן של השכן או אפילו הילדים שלנו, כי אם הבן או הבת שלי יראו אהבת חינם והאחדות ולא את הפילוג ואת השנאה, אז הם כנראה גם יילכו בעקבות אבא. ואם הם יראו אבא שהוא אנטי, עושה דווקא ומחפש רק את הרוע, אז מן הסתם הם ילמדו את זה ממני, ולא כך הייתי רוצה לחנך את ילדיי".

עוד בוואלה!

יום הקולנוע: חמישה סרטים לראות בעשרה שקלים

לכתבה המלאה

חנן יובל לשר דודי אמסלם: "אחרי שאמרת את מה שאמרת, סגרתי קופה"

חנן יובל ודודי אמסלם/צילום - שגיא בן נון

השר אמסלם מתייחס לאמירתו "מי זה חנן יובל?"

השר דודי אמסלם בהופעה של קובי פרץ בה אירח את חנן יובל, מועדון גריי, 21 במרץ 2023, מתייחס לאמירתו "מי זה חנן יובל?"/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שגיא בן נון

קובי, אחרי שדודי אמסלם אמר "מי זה חנן יובל?", סיפרת לו מי זה?

פרץ: "אני בטוח ומאמין שדודי יודע מי זה חנן יובל, זה כמו שאמרו עליי לא מעט פעמים, 'מי זה קובי פרץ?'. 'מה עשה כבר קובי פרץ?', או-הו מה ששמעתי עליי בקריירה שלי. אז דודי אמסלם אמר את זה בקטע כביכול של עקיצה בגלל שחנן לא הסכים לבוא, אבל אני מאמין ובטוח שכל אחד מ-120 חברי הכנסת מכירים יותר את חנן מאשר את קובי, כי מה לעשות, הרוב שם זה מהדור שלך, חנן, או פחות או יותר בגילאים שלך. הוא לא אמר את זה בקטע שהוא לא מכיר באמת חס וחלילה או בקטע שהוא לועג, הוא אמר את זה בקטע של 'הוא לא רצה לבוא? מי הוא בכלל שהוא לא רוצה לבוא?'. ואני חושב שגם אם אותי היו מזמינים ולא הייתי בא, אז גם עליי היו אומרים, לא יודע אם דודי או מישהו אחר, 'עם כל הכבוד, מי זה קובי פרץ שלא רוצה לבוא?'. אתם צריכים להבין, חנן הופיע בלא מעט טקסים כאלה. אני עוד לא הופעתי שם. הוא, אין לו זמן פנוי. לי יש כרגע זמן. אז הוא העביר לי את השרביט שאני אלך ואופיע".

האם זה רק קירוב לבבות או שזה גם סיבוב יח"צ קטן של שניכם?

יובל: "אני מודה שאני לא עושה אף פעם דברים בשביל יחסי ציבור. יחסי הציבור מגיעים אחר כך, או שלא מגיעים. זה עניין של עשייה. החברים שלי מכירים אותי. אני אמנם ממוצא אשכנזי, אבל לפעמים אני יותר מרוקאי מהמרוקאים, קופץ לי פיוז, ואני לא עושה חשבון לאף אחד, יעידו כל מי שעובד איתי".

קובי: "אני כל החיים נוהג לעשות כמה שיותר קירוב לבבות, קידוש השם, זיכוי הרבים. גם עם זוגות שאני מכיר, שרוצים חס וחלילה להתגרש, אז אני ישר קופץ על הדבר הזה בשביל לאחד ולחבר ביניהם. כי אני כמעט הייתי בחוץ, ואני יודע מה זה לחיות שנה בלי אישה. משפחה זה הדבר הכי חשוב שיש לאדם. אישה וילדים והביחד. ולמדתי משפט יפה מאשתי. כשלא היינו ביחד היא תמיד אמרה לי: 'ביחד נשרוד, לחוד ניפול'".

חנן יובל קובי פרץ דודי אמסלם. ראובן קסטרו
חנן יובל וקובי פרץ/ראובן קסטרו
חנן יובל וקובי פרץ לפני ההופעה של פרץ בה אירח את יובל, מועדון גריי במודיעין, 21 במרץ 2023. ראובן קסטרו
חנן יובל וקובי פרץ לפני ההופעה של פרץ בה אירח את יובל, מועדון גריי במודיעין/ראובן קסטרו

זה מה שכתב סאבלימינל בשיר "הפרד ומשול".

קובי: "יכול להיות שזה מסאבלימינל, אבל אני מכיר את זה ממקום אחר לגמרי".

אתם מאוד רחוקים פוליטית אחד מהשני. קובי, אתה תומך נלהב בבן גביר. חנן, אתה קראת לראש הממשלה נתניהו "מנוול".

פרץ: "קודם כל אני שונא ואני לא אוהב את כל מה שקשור בפוליטיקה. אני אוהב את הארץ שלי. אני ציוני. לי מה שחשוב באמת זו המדינה שלי. איך לחיות פה כמה שיותר טוב. הייתי בחצי עולם, וכל פעם שהייתי בארץ אחרת, רק נחתתי באותה מדינה וכבר התגעגעתי למדינה שלי. זו המדינה הכי טובה שיש לנו. תמיד היו ותמיד יהיו מחלוקות. וזה בסדר. איך אומרים? זה טבע האדם. פוליטיקאים מתחלפים. ארץ ישראל לעולם לא תתחלף. צריך שכולנו נהיה באחדות, וכמה שיותר אהבת חינם. אני חושב שזה הסלוגן הכי טוב לכולם, גם למוזיקאים, גם לפוליטיקאים, גם לימין וגם לשמאל".

חנן: "אני חושב שזאת הדמוקרטיה. בהערות שכתבתי לחבר שלי, המפיק, לא כתבתי לו על המה, כתבתי לו על האיך. וזו הדמוקרטיה שכל אחד בוחר במי לבחור, אחרי מי ללכת, וזה בסדר גמור".

קובי: "חנן מזכיר לי את חמי. חמי ואני זה דעות שונות לגמרי, אני ימין והוא שמאל. אבל בשורה התחתונה, אני אוהב את חמי כמו שאני אוהב את אשתי. ואני אוהב את חנן כמו שאני אוהב את חמי. לא משנה מה הדעות שלו, במי הוא בחר, אותי זה לא מעניין מה הבחירות שלו בנושא של ימין ושמאל או הדעות שלו על פוליטיקאי כזה או אחר. אני אוהב אותו כיהודי יקר, כאדם יקר. אני חושב שחנן יובל זה ארץ ישראל היפה".

חנן יובל קובי פרץ דודי אמסלם. ראובן קסטרו
קובי פרץ, דודי אמסלם וחנן יובל/ראובן קסטרו
חנן יובל קובי פרץ דודי אמסלם. ראובן קסטרו
פרץ, אמסלם ויובל/ראובן קסטרו

אחרי ההופעה הזאת, תהיה לחיבור ביניכם המשכיות עם איזה סיבוב משותף, כמו שלום ושלמה וכמו רביד וטונה?

חנן צוחק: "מי יודע?"

קובי: "מי יודע? ימים יגידו. אני מאמין שאנחנו עוד ניפגש ונעשה דברים ביחד, ובעזרת השם - השמיים הם הגבול".

מה חשבתם על החיקוי שלכם ב"ארץ נהדרת"?

חנן: "אני מאוד אהבתי, אני חושב ששניהם מוכשרים כמו שד. וסליחה, קובי, אני יצאתי גבוה והוא נמוך שם".

קובי: "הוא יצא גבוה, אני יצאתי נמוך, ולי עשו בטן כאילו בלעתי עוּד. אבל היה מצחיק, היה על הכיפ-כיפאק".

חנן: "רועי בר נתן ויניב ביטון כל כך מוכשרים, הם תפסו ניואנסים".

קובי: "תגיד, אותך אי פעם חיקו ב'ארץ נהדרת'?"

חנן: "אף פעם לא. בזכותך, אתה רואה?"

קובי: "בזכותי? הנה, זכינו. אנחנו צריכים כל חודש…"

חנן משלים אותו: "לעשות איזו פרובוקציה!"

שאלת הדרן: אם שניכם יושבים, עד שיוצא עשן לבן, אתם יכולים למצוא פתרון למשבר העצום שיש עכשיו בפוליטיקה, בחברה ובדמוקרטיה? אתם יכולים למצוא פשרה?

חנן: "הגזמת. אתה חושב שהם יודעים להבדיל בין מז'ור למינור? לא! כל אחד במקצוע שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully