וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכן הלילה": קרוב לוודאי שהיא תתחרה על תואר "סדרת האקשן הטובה של השנה"

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 9:26

נטפליקס מוצפת בבינוניות, ולכן מרענן להיתקל בבינג' שמספק את המוצר הבסיסי שלשמו הוא נוצר: הנאה צרופה. אם על הדרך "סוכן הלילה" גם נותנת מנה יפה של תחכום, מלבישה הפתעה רגשית קטנה בסיום ולא מייצרת בקרב הצופה את התחושה של זלזול באינטליגנציה, מה טוב

טריילר לסדרה "סוכן הלילה"/נטפליקס

כשהחל משפט האלפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשבמקביל יושב בבית הלבן דונלד טראמפ הקפריזי, קפץ לתודעה המושג "דיפ סטייט". תאוריית הקשר של "מדינה בתוך מדינה" תפסה תאוצה. רבים האמינו, הן בארצות הברית והן בישראל, שיש רשתות כוח נסתרות שפועלות נגד הממשל. הו, כמה שפויים וטובים היו הימים ההם. אתם יודעים, הכול יחסי.

ברמה הפילוסופית יש לתפיסה הזאת אחיזה. אחרי הכול, מתחת לכל ממשל דמוקרטי ניצבים מנגנונים רבים והחיכוך ביניהם הוא אך טבעי. בישראל אלה בעיקר השב"כ, צה"ל והמשטרה, בארה"ב זה אפילו יותר מסובך, עם שיטת ממשל מורכבת וזרועות חוק שונות ומשונות שלא תמיד עובדות בסנכרון מלא. ה"מדינה העמוקה" אולי לא קיימת באותו מובן קונספירטיבי שאליו התכוונו משפחות טראמפ ונתניהו, אבל היא סוג של הכרח בכל מקום שמסתמך על שירותים חשאיים כדי להבטיח את יציבות השלטון.

גבריאל באסו, לוסיאן ביוקנן, "סוכן הלילה". Dan Power/Netflix,
האיש הטוב האולטימטיבי. גבריאל באסו, "סוכן הלילה"/Dan Power/Netflix

לא מפתיע, אם כן, ש"סוכן הלילה" (The Night Agent), סדרה בת עשרה פרקים שעלתה לאחרונה בנטפליקס ומבוססת על ספר של מתיו קווירק באותו שם, חוזרת למודל המוכר של תככים בין ארגוניים, המייצרים מתיחות קטלנית בין הממשל לאלה שאמורים לשמור עליו. פיטר סאת'רלנד (גבריאל באסו) הוא סוכן FBI שמזהה פצצה שהוטמנה ברכבת התחתית. הוא מספיק להתריע ומונע אסון כבד, אך במקום לזכות באות גבורה על כך שהציל נפשות רבות, הוא מואשם בשיתוף פעולה עם הטרוריסטים ולמצחו מודבק אות קין שהיה גם מנת חלקו של אביו המנוח, שעל פי הטענות בגד בסוכנות. פיטר, שהתגייס לשירות החשאי גם כדי לנקות את שמו של האב, מועבר למרתפי הבית הלבן לעמדת סוכן לילה, שם מכובס ליומנאי שתפקידו לענות לשיחת חירום שתתריע כנגד איומים מבחוץ. במשך שנה הטלפון הזה נותר דומם, עד שפיטר מקבל שיחה מצעירה בשם רוז לארקין (לוסיאן ביוקנן) הנמצאת במצוקה. מאותו רגע, כפי שניתן להבין, הכול בחייו משתנה.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

עוד בוואלה!

סדרת הפנטזיה המרתקת של נטפליקס חזרה, ואנחנו מאוהבים בכל הדמויות

לכתבה המלאה
גבריאל באסו, לוסיאן ביוקנן, "סוכן הלילה". Dan Power/Netflix,
כימיה משכנעת. באסו ולוסיאן ביוקנן, "סוכן הלילה"/Dan Power/Netflix

התבנית של "סוכן הלילה" אינה חדשה. יחסי חרב הפיפיות בין הממשל למגיניו קיימים משחר ספרות הריגול. נטפליקס עצמה הפיקה רק לפני מספר חודשים בהצלחה רבה את "הרכש החדש", וכעת היא משחזרת את המודל כמעט אחד לאחד, עם הבדלים ספורים אך משמעותיים. ראשית, הפעם לא ה-CIA במוקד אלא ה-FBI. שנית, וזה פער יותר משמעותי, ב"סוכן הלילה" יש פחות חורים. חוץ מזה, באואן הנדריקס בעל הפרצוף המעצבן מצווה להתעלל, בעוד באסו משדר שהוא הגוד גאי האולטימטיבי. אם "הרכש החדש" הייתה בינג' שטחי ומהנה, הפעם מדובר בסדרה הרבה יותר עמוקה. יש בה כמה רבדים והיא מסובכת יותר, אם כי תמיד שומרת על הגבול.

הקריירה של באסו בן ה-29 לא ממש המריאה עד כה ו"סוכן הלילה" עשויה להוות עבורו את קרש הקפיצה להמשך. עד כמה הוא משכנע? לא התרשמתי בצורה יוצאת דופן, אבל בסך הכול הוא סביר, הכימיה בינו לבין ביוקנן טובה ועומדת במבחן לכל אורך עשרת הפרקים. ככלל, הסדרה לא כוללת סופרסטארים, וזה ייאמר לזכותה - צוות שחקנים רעב להצלחה מייצר קבוצה מנצחת. את הרושם החיובי עוררו בעיקר השחקן האוסטרלי-איראני פיניקס ראי, בתפקיד המתנקש דייל, וכריסטופר שייר. באופן אירוני ומודע לעצמו, שייר הקנדי נבחר לתפקיד סגן נשיאת ארצות הברית, המגולמת אף היא על ידי שחקנית קנדית, קרי מאצ'ט. אם זה לא דיפ סטייט, אני לא יודע מה כן.


יעניין אתכן גם:
הסדרה "תרגיע" של לארי דיוויד צפויה להסתיים בעונה הבאה
סדרות מומלצות לאפריל 2023: כל מה ששווה לראות בטלוויזיה
דיסוננס בלתי נסבל: "דייזי ג'ונס והסיקס" היא יצירה מזויפת על יצירה אותנטית
אי- אמון, סחיטה, מרמור ונשמה: 9 הרגעים המדהימים של "יורשים"

גבריאל באסו, לוסיאן ביוקנן, "סוכן הלילה". Dan Power/Netflix,
אין לבטוח באיש. "סוכן הלילה"/Dan Power/Netflix

אז מה יש לנו ב"סוכן הלילה"? תככים, תככים ועוד תככים, ארגונים ממשלתיים המסוכסכים בינם לבין עצמם ובעיקר הרבה מאוד אקשן, יריות, גופות מדממות ומרדפי מכוניות מרהיבים. העלילה תפורה בדקדקנות והופכת את רצף האירועים להגיוני יחסית, כשכולם עובדים על כולם ואין לבטוח באיש. אם כך נראה המעגל הסובב את האזרח מספר 1 של הדגל האדום-לבן-כחול, לא פלא שאחת הדמויות בסדרה סבורה שבתוך שבוע יגיע סוף העולם.

נטפליקס מוצפת בבינוניות, ולכן מרענן להיתקל בבינג' שמספק את המוצר הבסיסי שלשמו הוא נוצר: הנאה צרופה. אם על הדרך הוא נותן גם מנה יפה של תחכום, מלביש הפתעה רגשית קטנה בסיום ולא מייצר בקרב הצופה את התחושה של זלזול באינטליגנציה, מה טוב. "סוכן הלילה" תתחרה כנראה בעוד כחצי שנה על התואר "סדרת האקשן הטובה של השנה". לפחות בנקודת הזמן הנוכחית היא ביתרון ניכר על המתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully