וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את רוב טענות יוסי גיספן, אך הורה לקאמרי לפצותו ב-25 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 2:09

פרסום ראשון: ביהמ"ש קבע כי השימוש של הקאמרי בשיר "זה אני" שכתב גיספן כשם המחזמר מהווה הפרת זכויות ופסק לזכות גיספן 25 אלף ש"ח. עם זאת, מרבית תביעת גיספן נגד הקאמרי נדחתה ונקבע כי התיאטרון לא הפר זכויות בשימוש ב-4 משיריו. גיספן: "זה גזל כבשת הרש, אערער"

יוסי גיספן. יוסי אלוני, מעריב
יוסי גיספן/מעריב, יוסי אלוני

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק שלשום כי תיאטרון הקאמרי ישלם ליוסי גיספן פיצויים בגובה 25 אלף שקלים, זאת לאחר שגיספן תבע את התיאטרון על הפרת זכויות יוצרים ופגיעה במוניטין בעקבות המחזמר "זה אני" המבוסס על שירי אייל גולן וכלל כמה משיריו של גיספן, אחד מהם נושא את שם המחזמר. בית המשפט קבע כי השימוש שעשה הקאמרי ביצירה "זה אני" שכתב גיספן ושר גולן כשם המחזמר נעשה ללא רשותו של גיספן ומהווה הפרה של זכותו המוסרית ביצירה, ולכן פסק לזכותו של גיספן 25 אלף שקלים. בנוסף, הקאמרי ישלם לגיספן הוצאות על התביעה ושכר הטרחה בגובה של 10 אלפים שקלים.

עם זאת, מרבית התביעה של גיספן נגד הקאמרי נדחתה, ובית המשפט פסק כי הקאמרי לא הפר זכויות בשימוש בארבעה משיריו של גיספן במחזמר "זה אני". בית המשפט קבע כי התיאטרון טרם עליית ההצגה הציג את רשימת השירים לאקו"ם, לו לכאורה נתן גיספן את הזכות בשימוש.

יוסי גיספן מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "פסק הדין הזה הוא גזל כבשת הרש שנעשה בסמכות בית המשפט. יחד עם זאת, אני מאמין במערכת המשפט ואני אמצה את ההליך המשפטי עד שהצדק ייצא לאור, בתקווה שנמצא שופטים אמיצים מספיק שיידעו לעשות צדק בין היוצר הישראלי לבין גוף תרבותי ומסחרי גדול ובעל אמצעים כמו תיאטרון הקאמרי".

יעניין אתכם גם

זה אני הקאמרי מחזמר משירי אייל גולן. יוסי צבקר,
מתוך המחזמר "זה אני" של הקאמרי המבוסס על שירי אייל גולן/יוסי צבקר

יוחאי חי, עורך דינו של יוסי גיספן, אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "כפראפרזה על החלטת בית המשפט לפיה התביעה נדחית ברובה, אני קובע שפסק הדין ברובו הוא נח בשבע שגיאות. על הפרק עמדה שאלה תקדימית שיכולה היתה להיות בעלת השפעה על מרקם היחסים שבין 13 אלף בקירוב של יוצרים חברי אקו"ם לבין התיאטראות בישראל, בשאלה האם החברות באקו"ם מקנה לאקו"ם את הסמכות לאשר המחזה של יצירותיהם, להבדיל מהשמעה פומבית של יצירותיהם. בפסק הדין בלבל בית המשפט בין זכות ההצגה הפומבית לבין זכות ההמחזה של יצירות במסגרת מחזמר. על פי כל דין, בית המשפט היה אמור להגיע לתוצאה שונה לחלוטין אולם מסיבות ששמורות לבית המשפט החליט שלא לקבוע פסק דין תקדימי וככל הנראה הסתמך על הערעור שיבוא. בשמם של כל יוצרי המוזיקה בישראל אנחנו מרגישים חובה לערער על תוצאות פסק הדין. אם מישהו היה זקוק להוכחה מדוע יש למהר ולהקים בית דין לזכויות יוצרים בישראל פסק הדין הזה מספק את ההוכחה".

הקאמרי יוצג על ידי עו"ד מתן גרינגר ממשרד גדעון פישר ושות', שמסר בתגובה: "אנו שמחים על החלטת ביהמ"ש המחוזי שדחה את התביעה ברובה. על כך נאמר ההר הוליד עכבר. מתביעה מנופחת עם שורת טענות חסרות בסיס לא נותר כמעט ולא כלום. ביהמ"ש שלח מסר חשוב לתובעים - חשבו פעמיים בבואכם להגיש תביעות סרק".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות לפני ארבע שנים, גיספן תבע מהקאמרי 700 אלף שקלים, בטענה להפרת זכויות יוצרים ולגניבת מוניטין במחזמר "זה אני" עם שיריו של אייל גולן, שיצר וביים מאור זגורי על פי רעיון של דורון מור. בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד יוחאי חי, גיספן טען כי נעשה שימוש מסחרי ללא רשות בקריאת שם המחזמר על שם יצירתו, "זה אני", ובשילוב חמש מיצירותיו במחזמר: "זה אני", "מי שמאמין לא מפחד", "הלילה שלך", "שוב לאהוב" ו"מיליון או דולר". "כשהחמאס הפר את זכויותי, לא יכולתי להאבק בגזירה, היות ומדובר בארגון טרור", אמר אז גיספן לוואלה! תרבות. "אך כשתיאטרון ציבורי, הנתמך על ידי המדינה ועל ידי עיריית תל אביב, דורס ברגל גסה את זכויותי? לא אעבור על כך בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully