וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הספר הישראלי "לילה ארוך בפריז" יעובד לסדרת דרמה צרפתית

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 19:28

מותחן הריגול של דב אלפון יעובד ע"י קשת אינטרנשיונל לדרמה דוברת צרפתית, אנגלית ועברית, שתיקרא "Unite 8200" ותשודר בערוץ TF1 הצרפתי בכיכובם של פטריק ברואל ונטשה לינדינגר. הסדרה עוקבת אחרי קצין מודיעין ישראלי ואהובתו, מפקחת משטרה צרפתייה, שמנסים למנוע אסון

הזמר והשחקן היהודי-צרפתי פטריק ברואל. Marc Piasecki, GettyImages
הזמר והשחקן היהודי-צרפתי פטריק ברואל, שיככב בסדרה "Unite 8200"/GettyImages, Marc Piasecki

פרסום ראשון: מותחן הריגול הישראלי של דב אלפון "לילה ארוך בפריז" יעובד לסדרת דרמה צרפתית מסקרנת. בקשת אינטרנשיונל (KI) עובדים בימים אלה על דרמה חדשה דוברת צרפתית, אנגלית ועברית בשם שתתבסס על הספר ותיקרא "Unite 8200" ("יחידה 8200"). הספר "לילה ארוך בפריז" יצא בשנת 2016 בהוצאת זמורה ביתן, תורגם לאנגלית, צרפתית וגרמנית ובאוקטובר 2019 זיכה את אלפון בפרס מריאן ובפרס פגיון הזהב הבינלאומי.

העיבוד הטלוויזיוני, ש-KI שותפים לפיתוחה יחד עם חברת Elephant Story הצרפתית שתפיק אותה, תצא בקרוב לצילומים בישראל ובצרפת, ומיועדת לשידור בערוץ TF1 הצרפתי בתחילת השנה הבאה. בשלב הזה עוד לא ידוע אם הסדרה תשודר גם בישראל.

הסדרה תכלול שישה פרקים ותעקוב אחר סיפורו של קצין המודיעין הישראלי זיו עבדי (אותו יגלם השחקן, הזמר והיוצר הצרפתי פטריק ברואל) ואהובתו משכבר הימים, מפקחת המשטרה הצרפתייה פלר ז'ירו (בגילומה של נטשה לינדינגר), היוצאים למרוץ נגד הזמן כדי למנוע אסון בעיר האורות ולחשוף קונספירציה בינלאומית הקושרת בין עולם תחתון לפוליטיקאים מושחתים. את הסדרה יצרו ליאורה קמינצקי הישראלית ("כפולים"), דיווד דוסה השוודי ונגר דיאוואדי הצרפתיה; הבמאי הישראלי דן סחר ("השוטרים") יביים.

אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת. הגר בדר,
אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת/הגר בדר
עתר דקל. יח"צ,
עתר דקל מקשת אינטרנשיונל/יח"צ
דן סחר. אלעד בראון,
הבמאי דן סחר/אלעד בראון

הפקת "לילה ארוך בפריז" מצטרפת לקו פרודוקציות נוספות של קבוצת קשת עם חברות הפקה בינלאומיות, שנמצאות בשלבים שונים של פיתוח והפקה ומבוססות על ספרים ותסריטים של יוצרים מובילים, בהם "מי באש" על לאונרד כהן שיוצר יהונתן אינדורסקי ("שטיסל") ותבוסס על רב המכר של מתי פרידמן, ודרמה המבוססת על הספר "אמא, יצאתי מלבנון!" של ד"ר רחל בן דור, שיוצרים יחד רותם שמיר ויובל יפת ("השוטרים", "יהלומים").

עתר דקל מנהלת הדרמה בקשת אינטרנשיונל מסרה: "אחת המטרות המובהקות שלנו היא למקם את היצירה הישראלית בלב השוק הבינלאומי. העיבוד הטלוויזיוני לספר הסוחף של דב אלפון יוצג תחילה בצרפת, לקהל צרפתי, ואנחנו מאמינים שבעזרת הבימוי המותח של דן סחר, יוכח שוב שלסיפורים ישראלים יש ערך אדיר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה העולמית".

אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת מסר: "אהבנו מאד את ספר המתח המצוין שכתב דב אלפון. אהבנו את החיבור, שרק דב יכול לעשות, בין חייל ישראלי בבסיס אי שם לבין עיר האורות ומזימות בינלאומיות. אחרי שנים של עבודה מאומצת של עתר דקל ו-KI, הצלחנו לחבור לגוף הטלוויזיה המוביל בצרפת, כדי להפיק דרמה ישראלית צרפתית ראשונה מסוגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully