וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לכוכבי הסדרה "חשיפה לצפון" ואיך הם נראים היום?

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 11:30

כמעט 29 שנים חלפו מאז ירדה הסדרה מהמסכים. מה קרה לגיבוריה? ד"ר פליישמן כיכב ב"מיליארדים", מגי אוקונל כתבה ארבעה ספרים, כריס סטיבנס סחף את נשות העולם בתור הגבר הלוהט של "סקס והעיר הגדולה". שאר הדמויות צצו בסדרות כמו "סמוך על סול" ו"האחרונים מבינינו"

טריילר לסדרה "חשיפה לצפון"/יחצ

"חשיפה לצפון" סדרת הטלוויזיה האהובה שכבשה את לב הקהל בתחילת שנות ה-90, חזרה בשבוע שעבר למסכים בישראל אחרי יותר משני עשורים של היעדרות. היא שודרה במקור בין השנים 1990 ל-1995 ברשת CBS ועקבה אחרי קורותיו של ג'ואל פליישמן, רופא צעיר ונרגן מניו יורק שנאלץ לעקור אל אלסקה מאחר שהיא מימנה עבורו את לימודי הרפואה. הוא נחרד לגלות שבמקום להגיע כמתוכנן לעיר הגדולה אנקורג', הוא נשלח אל עיירה קטנה בקצה הספר, סיסלי, כדי לשמש כרופא המקומי. שם הוא נתקל בתושביה השונים והמשונים, שכוללים בין היתר את מגי אוקונל, שמשמשת כבעלת הבית שלו, ושהריבים והמתח המיני בינה ובינו הם מרכיב מהותי בסדרה; וגם את האינדיאני הצעיר חובב הקולנוע אד צ'יגליאק, הפטרון המקומי מוריס מיניפילד, בעלי הבר המקומי, הזוג שלי טמבו והולינג וינקור, את כריס שדרן הרדיו המקומי ורבים אחרים.

הסדרה התהדרה בצוות כוכבים שמילא תפקיד מרכזי בהצלחתה וזכה לשבחים (ופרסים רבים) הן מצד המעריצים, אבל מה קרה להם מאז שהסדרה הסתיימה? הנה מבט על השחקנים שכיכבו בה והיכן הם נמצאים כיום.

רוב מורו שגילם את ג'ואל פליישמן

רוב מורו, הסדרה "חשיפה לצפון". יוניברסל,
רוב מורו, הסדרה "חשיפה לצפון"/יוניברסל

מורו נולד ב-1962 בניו רושל, ניו יורק ולפני הסדרה הופיע בתפקידי אורח בכמה סדרות כולל "תהילה" ובסרט "שטח פרטי" עם ג'וני דפ. הפריצה הגדולה שלו הגיעה בגילומו של ד"ר פליישמן, שעליו היה מועמד לגלובוס הזהב ולשני פרסי אמי.

במהלך הסדרה הוא ונציגיו ניסו לשפר את תנאי החוזה שלו, מה שהוביל בעונה הרביעית לקו עלילה שהדהד את החיכוך הזה, ובו פליישמן מגלה שהחוזה שלו כולל יותר שנים מכפי שחשב בתחילה ונסיונות המרד שלו לא צולחים. המפיקים הפחיתו בהדרגה את נוכחותו ב"חשיפה לצפון", עד שבעונה האחרונה הביאו במקומו רופא חדש לעיירה, שהגיע עם רעייתו (פול פרובנזה וטרי פולו). מורו עזב סופית מספר פרקים לפני סיום הסדרה.

לאחר הסדרה, הקריירה שלו המשיכה לפרוח. הוא הופיע בסרטים רבים כולל "חידון האשליות" של רוברט רדפורד שהיה מועמד לאוסקר (1994); הקומדיה "אמא" של אלברט ברוקס (1996); ריקוד אחרון (1996) עם שרון סטון; ו"מועדון הקיסר" (2002) מול קווין קלין. היו לו גם תפקידים ב"מתים על החיים" (2007) בכיכובם של ג'ק ניקולסון ומורגן פרימן ו"הרופא הטוב" (2011) לצד אורלנדו בלום.

הוא ביים את סרטו הראשון "מייז" בשנת 2000, ביים פרק אחד בסדרה "אוז" ושלושה פרקים בסדרה "ג'ואן מארקדיה", שנוצרה על ידי ברברה הול, מכותבות "חשיפה לצפון". אבל עיקר ההצלחה שלו היה על המסך הקטן. בשנת 2005, מורו כיכב בדרמת הלהיט הארוכה של CBS "מספ7ים", שם שיחק סוכן FBI העולה על עקבות פשעים בדרכים שונות ומתוחכמות. בשנת 2016 הצטרף כדמות משנית לסדרת הדרמה "מיליארדים" המשודרת ברשת Showtime, בתפקיד השופט אדם דגווילו.

בנוסף הוא גם מורה למשחק בסנטה מוניקה שם הוא גר עם אשתו השחקנית דבון אייר ובתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככה הוא נראה היום בגיל 62

רוב מורו על השטיח האדום, 2024. Mat Hayward, GettyImages
רוב מורו על השטיח האדום, 2024/GettyImages, Mat Hayward

ג'נין טרנר שגילמה את מגי אוקונל

ג'נין טרנר נולדה בשנת 1962 בלינקולן, נברסקה. היא הפכה לדוגמנית בגיל 15 ושנתיים לאחר מכן החלה לשחק בתפקידי אורח בדרמות טלוויזיה מפורסמות כמו "דאלאס", "ספינת האהבה" ו"מקום אחר" (St. Elsewhere), הסדרה הקודמת של יוצרי "חשיפה לצפון".

הפריצה הגדולה שלה הגיעה כשהיא לוהקה לתפקיד מגי אוקונל - טייסת מונית אווירית אלסקית. טרנר אמרה על מגי ש"היא הלכה נגד הזרם ואתגרה את עצמה בכך שעברה לאלסקה".

מאז שהסדרה נגמרה היא הופיעה במספר רב של סרטים, כולל מותחן הפעולה "סחרור מסוכן" לצד סילבסטר סטאלון. היא גם שיחקה את האמא ג'ון קליבר בסרט "Leave It to Beaver" על פי הסדרה הקלאסית באותו שם, ושיחקה לצד ריצ'רד גיר בסרט "הנשים של ד"ר טי". ב-2004, טרנר כתבה, הפיקה וביימה את הסרט הקצר "טיול בשמלת קיץ", שהשתתף בפסטיבל הסרטים של בוורלי הילס ואף זיכה את השחקנית קת'לין ארלי בפרס על תפקידה.

בטלוויזיה טרנר שיחקה תפקיד קבוע בסדרה המצליחה Strong Medicine בין השנים 2000-2003
והופיעה במשך 12 פרקים בתור קייטי מק'וי, אימו של שחקן פוטבול צעיר, בסדרה המצליחה "אורות ליל שישי".

בנוסף היא מגישה תוכנית אירוח זוכת פרסים ברדיו של דאלאס, טקסס כתבה ארבעה ספרים והיא מרצה מבוקשת בשורה של נושאים, כולל בריאות הלב, התפכחות מאלכוהוליזם, אמונה דתית והחוקה האמריקאית. טרנר תיארה את עצמה כ"ליברלית מבחינה חברתית ושמרנית מבחינה כלכלית. אני כמעט ליברטריאנית".

וככה היא נראית היום בגיל 62

ג'ון קורבט שגילם את כריס סטיבנס

ג'ון קורבט, שנולד ב-1961 במערב וירג'יניה, עבד כפועל במפעל פלדה, בילה שנה באימוני משטרה כדי להיות סגן שריף במחוז לוס אנג'לס ועבד בתור ספר לפני שהפך לשחקן. הוא היה מועמד הן לאמי והן לגלובוס הזהב על תפקידו כשדר הרדיו הפילוסופי והנינוח כריס סטיבנס, תפקיד שהפך אותו לכוכב לוהט בקרב הנשים.

הוא המשיך בסטטוס "החתיך" שלו אחרי הסדרה, כשהמשיך לככב בתוכנית להיט אחרת - "סקס והעיר הגדולה" של HBO, שם שיחק את מושא האהבה של הגיבורה קארי בראדשו (שרה ג'סיקה פרקר), איידן שו. גם על התפקיד הזה הוא זכה במועמדות לפרס גלובוס הזהב לשחקן משנה. קורבט הופיע גם בכמה סרטים, כולל בקומדיה הרומנטית "החתונה היוונית שלי" בשנת 2002.

לאחרונה חזר לתפקיד איידן בסדרת ההמשך של "סקס והעיר הגדולה", "פשוט ככה", וחזר על תפקידו כאיאן מילר בסרט השלישי בסדרת "החתונה היוונית שלי".

בנוסף למשחק, קורבט פיתח קריירה במוזיקת קאנטרי והוציא שני אלבומים. בחייו האישיים הוא בזוגיות עם השחקנית בו דרק, אותה הכיר בבליינד דייט בשנת 2002. השניים נישאו בשנת 2020 והם חיים בחווה בקליפורניה.

וככה הוא נראה היום בגיל 63

ג'ון קורבט ואשתו בו דרק על השטיח האדום, ינואר 2024. Andreas Rentz, GettyImages
ג'ון קורבט ואשתו בו דרק על השטיח האדום, ינואר 2024/GettyImages, Andreas Rentz

בארי קורבין שגילם את מוריס מיניפילד

בארי קורבין, יליד 1940, משחק מאז שנות ה-70 והיה לו תפקידי אורח בסדרות כמו "צוות לעניין", "דאלאס", "מטלוק" ו"מ*א*ש" ובסרט הפולחן "משחקי מלחמה". הפריצה הגדולה שלו הגיעה כשגילם את מוריס מיניפילד, אסטרונאוט לשעבר ואיש עסקים עשיר, ב"חשיפה לצפון", תפקיד שעליו היה מועמד לשני פרסי אמי.

הוא המשיך למצוא הצלחה לאחר הסדרה והיו לו תפקידים במספר סרטים כמו "ארץ קשוחה" וסדרות טלוויזיה מצליחות כמו "מגרש ביתי" ובתפקיד בלתי נשכח ב"סמוך על סול", כקשיש שמסרב להתפנות מביתו. לאחרונה, הוא הופיע בסדרה בכיכובו של סילבסטר סטאלון "טולסה קינג" ובסרט "רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה.

בחייו הפרטיים הוא חוואי, אבא לארבעה ילדים, שמרבה ברכיבה על סוסים ואף זכה במספר תחרויות רודיאו.

ככה הוא נראה היום בגיל 84

סינתיה גרי שגילמה את שלי טמבו

סינתיה גירי, שנולדה ב-1965 בג'קסון, מיסיסיפי, הופיעה בפרסומות ומספר סרטי טלוויזיה זניחים לפני שזכתה להצלחה ותהילה בתפקיד שלי טמבו, המתוקה והנאיבית ב"חשיפה לצפון", עליו היא הייתה מועמדת לאמי.

היא גם השתתפה במספר סרטים, שהבולט שבהם הגיע במקביל ל"חשיפה" - "8 שניות" מ-1994, לצד לוק פרי. לאחר שהסדרה ירדה מהאוויר היו לה תפקידים במספר סדרות טלוויזיה שלא זכו להצלחה גדולה במיוחד, כשלאחרונה היא מככבת בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה "Going Home"', העוסקת באחיות שמסייעות לחולים סופניים לסיים את חייהם בכבוד, של שירות הסטרימינג הנוצרי Great American Pure Flix.

היא הייתה נשואה במשך 24 שנים עד שהתגרשה בשנת 2018, ויש לה שתי בנות.

ככה היא נראית היום בגיל 59

דארן אי בורוז שגילם את אד צ'יגליאק

דארן בורוז נולד ב-1966 בקנזס, והיו לו מספר תפקידים בטלוויזיה ובקולנוע לפני הסדרה, כולל "חטאי מלחמה" של בריאן דה פאלמה ב-1989 וסרט הקאלט "נער שוליים" עם ג'וני דפ ב-1990.

לאחר הסדרה הוא הופיע במספר תוכניות טלוויזיה וסרטים, כולל "אמיסטד" של סטיבן ספילברג, "NYPD" ו"תיקים באפילה". לאחרונה שיחק בתפקיד הראשי בסרט "Magpie Funeral". בורוז נשוי למלינדה דלגדו מאז 1993 ויש להם ארבעה ילדים.

ככה הוא נראה היום בגיל 58

ג'ון קולום בתפקיד הולינג וינקור

ג'ון קולום נולד ב-1930 בנוקסוויל, טנסי. הוא שחקן ובמאי בעל ניסיון בימתי רב שזכה בשני פרסי טוני על הופעותיו במחזות זמר בברודווי. הוא גם הופיע באינספור סרטים ותוכניות טלוויזיה, לפני שהתפרסם כבעל הטברנה הולינג וינקור ב"חשיפה לצפון", תפקיד עליו היה מועמד לאמי.

לאחר התוכנית, הוא השתתף בעוד כמה תוכניות טלוויזיה, הבולט שבהם היה אביו של ד"ר גרין (אנתוני אדוארדס, שבעצמו התארח בקשת עלילתית ב"חשיפה לצפון") ב-"ER". קולום שיחק גם בתפקיד זכור בפרק הפתיחה של "מד מן", וכן בסדרות כמו "הרשימה השחורה", "האישה הטובה" ו"הבן האבוד". הסרט האחרון שהשתתף בו עד כה היה ב-2022, "Simchas and Sorrows". ב-2007 הוא הוכנס להיכל התהילה של התיאטרון האמריקאי.

הוא נשוי לאמילי פרנקל מאז 1959 ויש להם ילד אחד.

וככה הוא נראה היום, בגיל 94

איליין מיילס שגילמה את מרילין ווירלווינד

איליין מיילס נולדה ב-1960 בפנדלטון, אורגון. את תפקידה של מרילין ווירלווינד בסדרה היא קיבלה במקרה. אמה, ארמניה מיילס, הגיעה לאודישן לתפקיד של מרילין, אבל מנהלי הליהוק ראו את איליין בחדר ההמתנה, ביקשו ממנה לעשות אודישן והיא כבשה אותם למרות שלא היה לו שום ניסיון במשחק. לאחר מכן ליהקו את ארמניה לתפקיד גברת ווירלווינד, אמה של מרילין, כך שהאמא והבת שיחקו בסדרה אמא ובת.

לאחר הסדרה, איליין הופיעו כסטנדאפיסטית, השתתפה מספר סרטים עצמאיים קטנים והוציאה קלטת כושר שבה התייחסה לבעיית הסוכרת וההשמנה בקרב קהילת הילידים האמריקאים.

ככה היא נראית היום בגיל 64

בשנה שעברה היא השתתפה בתפקיד אורח בסדרה המצליחה "האחרונים מבינינו", כאישה שצמד הגיבורים מגיע אל הבית שבו היא גרה עם בעלה. את הגבר גילם גרהם גרין, שאולי מוכר לכם מתפקידו בסרט "רוקד עם זאבים", עליו היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1990, אבל גם מוכר היטב למיילס ולצופי "חשיפה לצפון", שכן הוא גילם שם במשחק חמישה פרקים את לאונרד קוויגנהוק, השאמן המקומי. גרין עצמו חזר לאחרונה בתפקיד בלתי נשכח בעונה האחרונה של "כלבי שמורה".

למעט ד"ר פליישמן ומחליפו בעונה האחרונה, שני רופאים טלוויזיוניים נוספים עברו בסדרה לפני שעקרו ב-1994 (ובמשבצת מתחרה, זו מול זו) לתפקידים הגדולים שלהם בסדרות בית חולים: כאמור, אנתוני אדוארדס התארח בקשת פרקים בתור מייק מונרו ואז הפך להיות ד"ר מארק גרין ב-"ER", ואדם ארקין התארח תכופות ב"חשיפה לצפון" בתור אדם האקסצנטרי, ואז הפך להיות ד"ר ארון שאט ב"שיקגו הופ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully