וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדנה ארזי וחנן יובל קיבלו פרס מפעל חיים: "עוד יבואו ימים טובים"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 23:35

לאחר שהטקס נדחה בחצי שנה בגלל המלחמה, איגוד אמני ישראל העניק פרס על מפעל חיים בין השאר לחנן יובל, לבנה פינקלשטיין, גבי אלדור ורבקה זהר. השנה ניתן גם פרס לאמנים צעירים פורצי דרך - המוזיקאית אודיה אזולאי והשחקן אסף יונש

טקס פרסי מפעל חיים של אמ"י (איגוד אמני ישראל) לשנת תשפ''ד התקיים הערב (רביעי) בהיכל התרבות בפתח תקווה, לאחר שהיה אמור להתקיים בתחילת נובמבר 2023 אך נדחה בגללל המלחמה.

הזוכים בפרס השנה הם אבנר גדסי, גבי אלדור, דורון ב. לוינסון, חנן יובל, ירדנה ארזי, לבנה פינקלשטיין, סעיד סלאמה, צבי שרף, משיח יעקבי, מוניקה ורדימון, מושיקו יצחק הלוי ורבקה זהר. בנוסף, השנה ניתן גם פרס מיוחד לאמנים צעירים פורצי דרך - המוזיקאית אודיה אזולאי והשחקן אסף יונש.

הערב כלל התייחסויות רבות לחטופים בעזה. הוא נפתח בקליפ של השיר "איך זה" בביצוע אמיתי להב ונציגי משפחות של החטופים אלון אהל ועידן שתיוי, ואחריו עלה לבמה דני מירן, אביו של עמרי שנחטף לעזה ואמר כי הוא נרגש. "במוצאי שבת כולנו ראינו את הסרטון של הבן שלי", הסביר. "204 ימים לא קיבלנו אות חיים מעמרי. אני עומד נרגש על הבמה הזאת. אני נרגש להודות לכל האמנים שהופיעו בהתנדבות על כל במה שביקשנו, כדי להעלות את המודעות לחטופים. אני מצפה ליום שבו ישוחררו כל החטופים ואחבק את עמרי בדמעות של אושר".

טקס פרסי אמ"י חנן יובל. ראובן קסטרו
חנן יובל/ראובן קסטרו
טקס פרסי אמ"י ירדנה ארזי. ראובן קסטרו
ירדנה ארזי/ראובן קסטרו
טקס פרסי אמ"י אבנר גדסי. ראובן קסטרו
אבנר גדסי/ראובן קסטרו

יו"ר אמ"י יונה אליאן אמרה: "אנחנו לא שוכחים שיש משפחות שמחכות לשובם של היקירים שלהם. אני מאחלת לכולנו שנדע ימים טובים יותר, ימים של שלום, חמלה ואהבה". הזוכה ואחת ממייסדות אמ"י ירדנה ארזי ציטטה בסיום נאום התודה שלה, כ"תפילה לשובם של החטופים", משירה "הביתה" שכתב אהוד מנור והלחין יאיר קלינגר: "עד עלות השחר/ מתפללת לשלומך/ שמרי שמרי ארצי שלי/ שברי חלום/ ישראלי/ הביתה, הביתה/ כי עוד לא ניתן/ כי מה שהובטח לנו מזמן".

לאחר מכן, במחווה לשניים מהזוכים, ירדנה ארזי וחנן יובל, בוצע השיר "שהשמש תעבור עליי" עליו הם חתומים כמבצעת המקורית ומלחין. מבצעת גרסת הכיסוי המרגשת על הבמה היתה מיכל גרינגליק, אחותו של שאולי גרינגליק שנפל ברצועת עזה זמן קצר לאחר שהופיע ב"הכוכב הבא", ובמהלכו ארזי הצטרפה לביצוע.

הרקדנית, הכוריאוגרפית ומבקרת המחול גבי אלדור, שזכתה אף היא בפרס מפעל חיים, אמרה: "עם כל השמחה, כל הזמן יש ברקע צער ועצב על מה שמתחולל בימים אלה בארצנו הנחמדה והקטנה. בתקווה שיחזירו במהרה את החטופים".

עוד בוואלה!

חנן יובל: "זה לא עניין פוליטי. תראה לי בן אדם אחד שאומר שהאיש הזה, אלמוג כהן, הוא בסדר"

לכתבה המלאה
טקס פרסי אמ"י לבנה פינקלשטיין. ראובן קסטרו
לבנה פינקלשטיין/ראובן קסטרו
טקס פרסי אמ"י יונה אליאן. ראובן קסטרו
יו"ר אמ"י יונה אליאן/ראובן קסטרו
טקס פרסי אמ"י רבקה זוהר. ראובן קסטרו
רבקה זהר/ראובן קסטרו
טקס פרסי אמ"י אודיה אזולאי. ראובן קסטרו
הזמרת אודיה/ראובן קסטרו

את הפרס לחנן יובל העניק שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל לשעבר, שבתו סיון ובן זוגה נרצחו על ידי מחבלי החמאס בכפר עזה ב-7 באוקטובר. הוא סיפר על האירוע הטראגי: "המפלצות של החמאס כבשו את קיבוץ כפר עזה. את סיון ובן הזוג שלה הם שלפו מתחת לממ"ד, מתחת למיטה. בדקות האחרונות שלה היא שלחה לנו הודעות. הודעת הווטסאפ האחרונה הייתה ב-11:12 ובה היא ביקשה לוודא שהכל בסדר איתנו. מחבלים אצלה בבית, והיא כותבת 'אבא, תבטיח לי שאתה בסדר, שאמא בסדר, שנועה בסדר, שגיא בסדר'. וזאת בעצם היתה ההודעה האחרונה שלה". בסיום דבריו, אלקבץ פנה לחנן יובל ואמר לו: "עוד יבואו ימים טובים".

הערב הסתיים בביצועים של חנן יובל לשניים מלהיטיו, ובהם "הימים שעוד נכונו לנו", שהלחין למילותיה של עדית פאנק, שמסתיים במילים: "הימים שעוד נכונו לנו/ שיהיו נכונים, שיהיו רכונים/ שיהיו מעלינו כמו כפות תמרים" וכולל את התקווה "והאפלה תביא תבונה אל לילותנו". אמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully